آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال
ارز دیجیتال هش فلو hashflow و رمز ارز HFT

ارز دیجیتال هش فلو Hashflow | معرفی رمز ارز HFT

  • متوسط
  • 4دقیقه
  • 19 آبان 1401
2.3
2.3

فهرست مطالب

  • پروژه ارز دیجیتال Hashflow
  • نحوه کار صرافی ارز دیجیتال هش فلو
  • تبدیل ارز دیجیتال بدون پل بلاک چین
  • ارز دیجیتال HFT
  • هش ورس در ارز دیجیتال هش فلو چیست؟
  • آموزش کار با پلتفرم ارز دیجیتال هش فلو
  • عرضه اولیه ارز دیجیتال HFT
  • آیا توکن HFT برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
  • جمع‌بندی

پلتفرم‌های معامله ارز دیجیتال به صورت غیرمتمرکز یکی از اصلی‌ترین ترندهای بازار رمز ارزها است. معامله ارز دیجیتال در بسیاری از صرافی‌های متمرکز نیازمند احراز هویت است و این مساله با ماهیت غیرمتمرکز رمز ارزها سازگار نیست. در سال‌های گذشته پروژه‌های مختلفی مثل یونی سواپ و پنکیک سواپ امکان انجام ترید به صورت غیرمتمرکز را با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال برای کاربران فراهم کرده‌اند اما کارمزدهای بالا و عدم وجود ارتباط میان بلاک چینی از جمله مشکلات این پروژه‌ها است.

پروژه ارز دیجیتال هش فلو یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که اولویت خود را تعامل‌پذیری، کارمزد پایین و قیمت ثابت انجام ترید بدون نوسان قیمت در هنگام معامله قرار داده است. رمز ارز HTF ارز دیجیتال بومی این پروژه است که در تاریخ 7 نوامبر لیست شد و عرضه اولیه آن به مدت یک ماه از 1 نوامبر تا 1 دسامبر در بایننس لانچ پول انجام می‌شود. در این مقاله به بررسی پروژه ارز دیجیتال Hashflow و ویژگی‌های آن می‌پردازیم و توکنومیک مربوط به توکن HFT را بررسی می‌کنیم.

 

پروژه ارز دیجیتال Hashflow

ارز دیجیتال هش فلو (Hashflow) یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای است که به کاربران امکان ترید انواع ارز دیجیتال در بلاک چین‌‌های مختلف را فراهم می‌کند. از آنجایی که این پروژه غیرمتمرکز است برای استفاده از خدمات آن نیازی به احراز هویت نیست و کاربران می‌توانند با استفاده انواع کیف پول ارز دیجیتال به این پلتفرم مبادلاتی وصل شوند. ویژگی‌های بسیار مهمی در ارز دیجیتال هش فلو وجود دارد که این پروزه را از سایر پروزه‌های مشابه متمایز می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ترید در پروژه ارز دیجیتال Hashflow بدون هزینه کارمزد انجام می‌شود.
  • تمامی معاملات انجام شده در پلتفرم ارز دیجیتال هش فلو در قیمت نشان داده شده انجام می‌شود و نوسانات قیمت بر روی آن‌ها تاثیرگذار نیست.
  • تبدیل ارزهای دیجیتال موجود در یک بلاک چین به همان ارز دیجیتال در بلاک چین‌ها دیگر بدون استفاده از پل بلاک چین انجام می‌شود. این مساله از نظر هزینه و امنیت بسیار مفید است.
  • ترید در پروتکل ارز دیجیتال هش فلو در برابر ارزش قابل استخراج ماینرها (MEV) مقاوم است. این به این معنی است که تراکنش‌ها به ترتیبی که به شبکه ارسال می‌شوند پردازش شده و به بلاک چین اضافه می‌شوند و اطلاعات تراکنش‌ها قبل از نهایی شدن در دسترس ماینرها نیست تا از این اطلاعات به شکل‌های مختلف مثل «Front Running» سواستفاده کنند.

برای رسیدن به این ویژگی‌ها، پروژه ارز دیجیتال Hashflow از ساختاری متفاوت با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کند. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز از «بازارسازهای خودکار» (Automated Market Makers | AMMs) برای امکان‌پذیری ترید ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز استفاده می‌کنند. بازار ساز خودکار یک الگوریتم ریاضی است که از تغییر تعداد توکن‌های موجود در یک استخر نقدینگی، قیمت ارزهای موجود در استخر را تعیین می‌کند.

استخر نقدینگی محل جمع‌آوری سرمایه از کاربران به منظور امکان‌پذیری فعالیت AMM است. معمولا استخرهای نقدینگی از دو نوع توکن تشکیل می‌شوند و کاربران هنگام سرمایه‌گذاری در استخرها ارزش برابری از توکن‌ها را در استخر قرار می‌دهند و در ازای انجام تراکنش توسط کاربران در استخر از محل کارمزدهای تراکنش‌ها سود به دست می‌آورند. این روش علی‌رغم مزایای زیادی که دارد، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. در ادامه مقاله با بررسی نحوه کار ارز دیجیتال هش فلو، مشکلات موجود در AMM و راه‌حل‌های ارائه شده را بررسی می‌کنیم.

 

رمز ارز هش فلو

 

نحوه کار صرافی ارز دیجیتال هش فلو

بازارساز خودکار در مقایسه با دفتر معاملاتی (Order Book) گزینه بهتری برای صرافی‌های غیرمتمرکز است اما اشکالات عمده‌ای برای آن مطرح می‌شود. یکی از مشکلات اصلی این روش عدم استفاده مناسب از کل سرمایه موجود در استخرهای نقدینگی است. در این روش از تمامی سرمایه موجود در استخر تنها برای فعالیت در یک اپلیکیشن استفاده می‌شود که بخش زیادی از این سرمایه بی استفاده باقی می‌ماند. از دیگر مشکلات این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش AMM صرافی‌های کریپتوکارنسی غیرمتمرکز را در برابر حملاتی مانند «حمله ساندویچ» (sandwich attack) مصون نگه نمی‌دارد. حمله ساندویچی به طور خلاصه به این معنی است که، کاربرانی که به معاملات در حال انتظار دسترسی دارند، می‌توانند با انجام یک تراکنش قبل از تراکنش مذکور (با دادن کارمزد تراکنش بالاتر) و یک تراکنش بعد از آن به کسب سود بپردازند.
  • ضرر ناپایدار یا Impermannet Loss دومین مشکل عمده صرافی‌های غیرمتمرکز با الگوریتم AMM است. سرمایه‌گذاران در استخر نقدینگی میزان مشخصی از دو توکن را در استخر سرمایه‌گذاری می‌کنند اما هنگام خارج کزدن سرمایه از استخر تعداد این دو نوع توکن بسته به نحوه انجام معاملات ممکن است متفاوت باشد. این مساله باعث می‌شود که در شرایط صعودی یا نزولی بازار بخشی از سود کاربر از بین برود که به آن ضرر ناپایدار گفته می‌شود.
  • مشکل مهم دیگر صرافی‌های مبتنی بر AMM عدم توانایی آن‌ها برای قیمت‌گذاری دارایی‌های غیر اسپات است. در بازار اسپات اصل دارایی‌های معامله می‌شوند و می‌توان استخر نقدینگی مربوط به آن‌ها را ایجاد کرد اما در سایر بازارها مثل بازار آتی (فیوچرز) و بازار اختیار (آپشن) انجام این کار ممکن نیست زیرا معاملات بر روی قراردادهای ارزهای دیجیتال انجام می‌شود و خود رمز ارز نقشی در معاملات ندارد.

این مشکلات باعث شد که پروژه ارز دیجیتال هش فلو راهکار جدیدی به عنوان مدل «درخواست نقل قول» (Request-For-Quote | RFQ) ایجاد کند که به بازارگردان‌های حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا استخرهای نقدینگی را مدیریت کنند و مشکلات موجود را از این طریق حل نمایند. این روش به معامله‌گران و ارائه‌دهندگان نقدینگی کارایی، امنیت و محصولاتی را ارائه می‌دهند که پیش از این در حوزه دیفای غیرممکن بودند.

در این روش به جای استفاده از یک تابع قیمت‌گذاری ثابت که توسط AMMها استفاده می‌شود، به بازارسازها این اجازه داده می‌شود که تا منابع نقدینگی و قیمت دارایی‌ها را با استفاده از توابع قیمت‌گذاری خارج از زنجیره مشخص و توسط امضاهای رمزنگاری پشتیبانی کنند. با این کار، قیمت‌گذاری به خارج از زنجیره منتقل می‌شود و بازارسازها می‌توانند از استراتژی‌های قیمت‌گذاری پیچیده‌تری استفاده کنند. این استراتژی‌ها می‌توانند با توجه به تاریخچه قیمت، نوسانات آن و سایر اطلاعات دنیای واقعی تدوین شوند که کارایی بیشتری خواهند داشت.

علاوه بر بازارسازها، قیمت‌گذاری خارج از زنجیره به تریدرها کمک می‌کند که با قیمت مناسب‌تری خرید و فروش کنند، نوسان قیمت نداشته باشند، حملاتی مثل حمله ساندویچ در فرآیند تراکنش‌ها رخ ندهد و کاربرها بتوانند دارایی‌های خود را بین بلاک چین های مختلف بدون استفاده از پل بلاک چینی منتقل کنند.

 

صرافی هش فلو چگونه کار می کند

 

تبدیل ارز دیجیتال بدون پل بلاک چین

یکی از ویژگی‌های پروژه ارز دیجیتال هش فلو تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر بدون استفاده از پل بلاک چین است. منظور از عدم استفاده از پل بلاک چین این است که کاربران نیاز به قفل کردن توکن خود در مبدا یا توکن سوزی آن به منظور ایجاد توکن معادل در زنجیره مقصد ندارند. اما این به معنی عدم استفاده از پل‌های انتقال اطلاعات نیست. برای درک این موضع بهتر است با یک مثال، نحوه تبدیل رمز ارزها به یکدیگر در پروژه  ارز دیجیتال Hashflow را بررسی کنیم.

فرض کنید کاربری اتریوم خود را می‌خواهد بفروشد و در ازای آن بایننس در شبکه بلاک چین بایننس به دست آورد. ابتدا تریدر یک درخواست نقل قول برای فروش اتریوم به میزان 10 عدد در شبکه اتریوم و خرید بایننس به میزان 20 عدد در بلاک چین بایننس به ارز دیجیتال هش فلو ارسال می‌کند. بازارساز بر اساس داده ارسال شده یک نقل قول امضا شده به تریدر ارسال می‌کند. تریدر تراکنش را با قیمت امضا شده توسط بازارساز به شبکه اتریوم ارسال می‌کند.

پس از این کار قرارداد هوشمند استخر نقدینگی بلاک چین مبدا، الزامات امنیتی را بررسی کرده و دارایی‌های کاربر را از کیف پول ارز دیجیتال به استخر نقدینگی انتقال می‌دهد و با تایید انتقال، قرارداد هوشمند ارتباطی موجود در بلاک چین مقصد را فراخوانی می‌کند. اگر تراکنش در شبکه مبدا تایید شود، قرارداد هوشمند ارتباطی، یک رویداد را در زنجیره مقصد عملیاتی می‌کند.

اعتبارسنج‌ها وظیفه تایید تراکنش براساس شواهد را برعهده دارند و پس از تایید گواه اثبات را به همراه اطلاعات تراکنش به نقطه پایانی در زنجیره مقصد ارسال می‌کنند. پس از دریافت بار و اثبات آن در زنجیره مقصد، توکن‌های بایننس در زنجیره مورد نظر به کیف پول ارز دیجیتال کاربر اضافه می‌شود.

سیستم انتقال پیام مورد استفاده در ارز دیجیتال هش فلو پروژه «LayerZero» است اما قراردادهای هوشمند پروژه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل استفاده در سایر سیستم‌های انتقال پیام باشند. هزینه کارمزد تراکنش‌های انجام شده با استفاده از کوین اصلی بلاک چین مبدا پرداخت می‌شود و شامل دو هزینه کارمزد برای بلاک چین‌های مبدا و مقصد است. معمولا هر ترید میان زنجیره‌ای در این پروژه 3 الی 6 دقیقه زمان می‌برد و تنها برای بلاک چین پلیگون به دلیل شرایط خاص تایید تراکنش این زمان به 15 الی 20 دقیقه افزایش می‌یابد.

 

تراکنش میان زنجیره ای در ارز دیجیتال هش فلو hashflow

 

ارز دیجیتال HFT

رم ازر HTF توکن حاکمیتی برای پروتکل ارز دیجیتال هش فلو و پلتفرم حاکمیتی و دائو بازی آن یعنی «Hashverse» است. این توکن با استاندارد «ERC-20» در شبکه اتریوم ساخته شده است و تعداد کل توکن‌های ایجاد شده آن در مرحله اول 1 میلیارد توکن خواهد بود. ارز دیجیتال HFT در 7 نوامبر 2022 (16 آبان 1401) برای اولین بار به صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ مثل «بایننس» و «کوین بیس» اضافه شد و بالاترین قیمت 4.02 دلار را برای خود ثبت کرد.

اصلی‌ترین کاربرد ارز دیجیتال HFT گاورننس است. مدل حاکمیتی پروژه ارز دیجیتال هش فلو به گونه‌ای طراحی شده است که در آن حق رای کاربران بر اساس میزان ارز دیجیتال HFT استیک شده و مدت زمان قفل بودن آن‌ها تعیین می‌شود. استیکینگ ارز دیجیتال HFT به کاربران حق رای برای شرکت در نظرسنجی‌های پروژه را می‌دهد که می‌توانند با استفاده از آن آینده پروتکل را مدیریت کنند. از جمله فعالیت‌های مطرح حاکمیتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تصمیمات مربوط به کارمزد پروتکل
  • استراتژی‌های تبلیغاتی
  • توسعه ساختارها و کدها

دومین کاربرد ارز دیجیتال HFT در پلتفرم حاکمیتی و دائو «Hashverse» است. هش ورس اولین دائو مبتنی بر داستان و بازی است. ارز دیجیتال HFT استیک شده برای شناسایی و تعیین معیارهای سلامت کاربران در هش ورس استفاده می‌شود. در این پلتفرم کاربران باید به طور مداوم مقدار و مدت زمان استیکنیگ ارز دیجیتال HFT را تنظیم کنند تا سلامت آن‌ها در هش ورس مورد تایید قرار بگیرد.

این روش به عنوان راهی برای افزایش تعامل کاربران و استفاده واقعی تدوین شده است. پروتکل به فعال‌ترین اعضای جامعه پاداش می‌دهد و میزان حضور در هش ورش نقش اساسی در این پاداش و بازخرید آن خواهد داشت. با این تفاسیر می‌توان گفت ارز دیجیتال HFT نقش توکن حاکمیتی را نیز برای پروتکل ایفا می‌کند.

 

توکنومیکس ارز دیجیتال HFT

برای غیرمتمرکز کردن مالکیت ارز دیجیتال HFT بیشتر توکن‌ها (53.18 درصد) در اختیار جامعه کاربران و اکوسیستم قرار گرفته است. 18.53 درصد از این توکن‌ها به همکاران اکوسیستم، 13.08 درصد به عنوان پاداش فعالیت کامیونیتی، 9.54 درصد برای پاداش آتی به کاربران، 7.5 درصد برای وام‌های بازارسازها، 2.52 درصد به ارائه دهندگان خدمات اولیه، 1 درصد به صندوق ذخیره کامیونیتی و 1 درصد نیز برای پاداش‌های هش ورش در نظر گرفته شده است.

مابقی توکن‌های ارز دیجیتال HFT برای تیم اصلی و سرمایه‌گذاران است که 25 درصد سهم سرمایه‌گذاران اولیه، 19.32 درصد تیم اصلی پروژه و 2.5 درصد برای استخدام‌های آتی کاربران در نظر گرفته شده است. توزیع توکن‌های هر یک از این بخش‌ها متفاوت و به شکل زیر است.

  • 25 درصد ارز دیجیتال HFT در اختیار تیم در سال اول و 75 درصد آن در طی 3 تا 5 سال و به صورت ماهانه آزاد خواهد شد.
  • 25 درصد رمز ارز HFT در اختیار سرمایه‌گذاران و همکاران اکوسیستم در سال اول و 75 درصد مابقی در طی سه سال و به صورت ماهانه آزاد خواهد شد.
  • وام اهدا شده به بازارسازها به طور کامل آزاد است.
  • 48 درصد ارز دیجیتال HFT در اختیار ارائه دهندگان خدمات آزاد هستند و 52 درصد آن به صورت خطی در طی یکسال آزاد می‌شوند.
  • توکن‌های اختصاص داده شده به عنوان پاداش همگی در زمان‌های مورد نیاز آزاد و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با این تفاسیر توکن‌های در گردش اولیه پروژه حدود 17.52 درصد توکن‌ها خواهد بود. پس از 4 سال ایجاد ارز دیجیتال HFT با نرخ 4 درصد سالانه انجام خواهد شد. این توکن‌ها مستقیم به خزانه واریز می‌شوند و به صلاحدید دائو به فعالیت‌های مختلف تخصیص داده می‌شوند. پس از این چهار سال به طور کلی تخصیص توکن به تیم اصلی و سرمایه‌گذاران قطع می‌شود تا اطمینان حاصل شود که جامعه به طور جمعی برای حرکت رو به جلو پروژه تصمیم‌گیری می‌کند.

 

توکن ارز دیجیتال HFT

 

هش ورس در ارز دیجیتال هش فلو چیست؟

«هش ورس» (The Hashverse) اولین پلتفرم حاکمیت و دائو مبتنی بر بازی و داستان است که کاربران در آن می‌توانند توکن‌های HFT خود را استیک کنند و پاداش به دست آورند. این پلتفرم برای شکل دهی آینده پروتکل ارز دیجیتال Hashflow راه‌اندازی شده است. در قلب هش ورس داستان آن قرار دارد (storyverse) که توسط آژانس خلاق و برجسته هالیوود «Superconductor» توسعه داده شده است.

هشورس در دنیایی دیستوپیان (dystopian) جریان دارد که فرهنگ باستانی را با فناوری پیشرفته در میانه یک درگیری چند قرنی که قرار است به نتیجه برسد، درهم می‌آمیزد. توکن‌های ارز دیجیتال HFT استیک شده برای تعیین معیارهای سلامتی کاربران در هش ورس استفاده خواهند شد.

کاربران باید به طور مدوام با تنظیم مقدار و زمان استیکینک ارزهای دیجیتال HFT خود سلامت خود را در هش ورس حفظ کنند و از طریق این کار پاداش‌های تخصیص داده شده به کاربران را دریافت کنند. هش ورس مجموعه‌ای از دارندکان توکن ارز دیجیتال برای شکل دهی آینده هش فلو را نشان می‌دهد اما با دائوهای قبلی متفاوت است.

هدف ارز دیجیتال هش فلو از ایجاد هش ورس این است که حاکمیت خود را در تمام فعالان ارز دیجیتال فراگیر کند و به همه کاربران صرف نظر از این که علاقمند به حوزه دیفای، NFT یا بازی هستند اجازه مشارکت را فراهم کند. بنابراین با فعالیت در هش ورس کاربران در کنار جمع‌آوری دارایی‌های درون بازی، ارتقای شخصیت آن‌ها و کسب جوایز واقعی، به ساختن آینده پروتکل کمک می‌کنند و به کسب درآمد از ارز دیجیتال می‌پردازند.

 

آموزش کار با پلتفرم ارز دیجیتال هش فلو

پلتفرم هش فلو یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز و میان زنجیره‌ای است. با کلیک بر روی عنوان «app.hashflow» به وبسایت پلتفرم ارجاع داده می‌شوید. توجه داشته باشید که اگر از این ایران می‌خواهید به این سایت دسترسی داشته باشید باید از فیلترشکن استفاده کنید. تصویر زیر فصای کلی این وبسایت را نشان می‌دهد.

 

آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال هش فلو

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود، در بخش سمت راست و بالای صفحه گزینه «Connect Wallet» وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید. «متامسک» و «کوین بیس ولت» اصلی‌ترین کیف پول‌های پشتیبانی شده توسط پروتکل ارز دیجیتال هش فلو است. اما با استفاده از گزینه «WalletConnect» امکان اتصال به سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال با اسکن کیو ار کد وجود دارد. بهترین کیف پول برای این کار متامسک است که قبل از استفاده از پلتفرم باید افزونه مرورگر متامسک را دانلود و به مروگز خود اضافه کنید.

با انتخاب گزینه «Connect Wallet» و سپس «Metamask» درخواست اتصال به کیف پول ارسال می‌شود و با تایید در کیف پول این کار انجام می‌شود. در حال حاضر شبکه‌های «اتریوم»، «بایننس»، «پلیگون»، «آربیتروم»، «آوالانچ» و «آپتیمیزیم» توسط هش فلو پشتیبانی می‌شوند بنابراین می‌توانید هر یک از این شبکه‌ها را انتخاب و با آن به پلتفرم متصل شوید. دو بخش مهم پلتفرم ارز دیجیتال هش فلو بخش «Exchange» و بخش «Pools» است. بخش Exchange مربوط به معامله ارز دیجیتال است که با کلیک بر روی آن تصویر زیر طاهر می‌شود.

 

آموزش پلتفرم hashflow

 

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است در قسمت اول پنجره این قسمت، توکن اول که می‌خواهید آن را بفروشید قرار گرفته است و در بالای پنجره اسم بلاک چین آن قرار دارد. می‌توانید با استفاده از این دو گزینه رمز ارزی که می‌خواهید بفروسید را در بلاک چین مورد نظر انتخاب کنید. قسمت دوم در پنجره مربوط به ارز دیجیتال دریافتی و بلاک چین آن است.

با انتخاب این دو مورد و تعیین میزان ارزهایی که می‌خواهید بفروشید، میزان توکن‌های دریافتی و قیمت آن مشخص می‌شود. با تایید اطلاعات در پنجره و امضای آن از طریق کیف پول، تراکنش نهایی شده و پس از چند ثانیه تایید می‌شود. در حال حاضر قابلیت‌های میان زنجیره‌ای پروژه فعال نیستند اما به مرور به پلتفرم اضافه خواهند شد.

بخش مهم دیگر صرافی ارز دیجیتال هش فلو قسمت «Pools» است. در این قسمت سرمایه‌گذاران می‌توانند با استیک ارزهای دیجیتال خود در استخر نقدینگی سود سالانه فعالیت به دست آورند. با کلیک بر روی این پنجره استخرهای موجود برای سرمایه‌گذاری نشان داده می‌شود. هر استخر با ارزهای آن، سود سالانه و میزان سرمایه قفل شده مشخص است. پس از انتخاب یکی از استخرها و کلیک بر روی آن پنجره جدید مربوط به سرمایه‌گذاری در استخر باز می‌شود.

 

آموزش تامین نقدینگی صرافی ارز دیجیتال هش فلو

 

در پنجره موجود دو بخش «Deposit» و «Withdraw» وجود دارد که به ترتیب برای سرمایه‌گذاری و خارج کردن سرمایه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بخش Deposite کاربر ارز دیجیتال مورد نظر خود را به همراه میزان سرمایه‌گذاری تعیین می‌کند و با انتخاب گزینه «Deposit» و تایید تراکنش در کیف پول دارایی خود را برای کسب درآمد از صرافی ارز دیجیتال هش فلو به استخر نقدینگی انتقال می‌دهد. با انجام این کار یک ردیف به نام «My positions» به بخش «Pools» تحت عنوان سرمایه‌گذاری‌های کاربر اضافه می‌شود.

 

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال hashflow

 

در صورتی که بخواهید سرمایه خود را از استخر نقدینگی خارج کنید، می‌توانید بر روی پوزیشن مورد نظر کلیک کنید تا پنجره استخر نقدینگی نمایش داده شود. در این پنجره گزینه «Withdraw» را انتخاب کنید و میزان ارز دیجیتالی که می‌خواهید از استخر خارج کنید را مشخص کنید. با تعیین این متغیرها، کلیک بر روی «Unlock» و تایید تراکنش در کیف پول، سرمایه از استخر خارج شده و به کیف پول شما منتقل می‌شود.

 

پروزه ارز دیجیتال HFT

 

عرضه اولیه ارز دیجیتال HFT

عرضه اولیه ارز دیجیتال HFT با همکاری صرافی بایننس و در پلتفرم بایننس لانچ‌پول از 1 نوامبر 2022 شروع شده و تا 30 نوامبر ادامه خواهد داشت. در این عرضه اولیه 1/5 درضد کل ارز دیجیتال HFT به عنوان پاداش در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت. مدل عرضه اولیه به صورت کشت سود است و کاربران باید با استیک رمز ارزهای «BUSD» و «BNB» در این فرآیند شرکت کنند. تنها کاربرانی که اکانت تایید شده در صرافی ارز دیجیتال بایننس دارند قادر به شرکت در این عرضه اولیه هستند.

12 میلیون توکن HFT به استیک کنندگان توکن بایننس و 3 میلیون توکن HFT به استیک کنندگان استیبل کوین بایننس تعلق می‌گیرد. این به این معنی است که پاداش روزانه فعالیت در استخرهای کشت سود 500 هزار توکن HFT خواهد بود. میزان سرمایه هر کاربر در استخر و کل سرمایه موجود درآن هر ساعت یکبار بررسی می‌شود و بر مبنای آن ارز HFT به کاربران تعلق می‌گیرد. پاداش دریافت شده از استخر در هر زمانی قابل برداشت است.

سود سالانه هر استخر به صورت دائمی به‌روزرسانی می‌شود و کاربران در هر زمانی می‌توانند ارزهای BNB و BUSD خود را از استیکینگ خارج کنند. در انتهای دوره عرضه اولیه کلیه رمز ارزهای استیک شده به همراه پاداش آن‌ها به صورت اتومایتک به حساب کاربران ارسال خواهد شد. توکن‌های BNB استیک شده همچنان مزایای فعالیت در برنامه‌های صرافی بایننس را برای کاربران خواهد داشت.

 

عرضه اولیه ارز دیجیتال هش فلو

 

آیا توکن HFT برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

صرافی ارز دیجیتال هش فلو روش جدیدی را برای ایجاد صرافی غیرمتمرکز در پیش گرفته است و با اضافه کردن ویژگی‌هایی مثل معامله میان زنجیره‌ای، قیمت ثابت معامله و کارمزد بسیار پایین خود را به عنوان رقیب جدی سایر صرافی‌ها معرفی کرده است. دائو این پروژه نیز با تلفیق مکانیزم بازی، NFT و حاکمیت نوع جدیدی از سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز را پیش روی کاربران قرار داده است.

این پروژه توسط بایننس و بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه رمز ارزها پشتیبانی شده است و این ها نکات مثبت پروژه برای سرمایه‌گذاری هستند. با تکمیل همه جوانب پروژه و استفاده تریدرها از پلتفرم مشکلات احتمالی موجود در پروژه نیز به خوبی شناسایی خواهند شد و آن زمان برای تصمیم گیر مناسب خواهد بود. در هر حال توجه به اتفاقات پیش روی این پروژه در نظر گرفتن آن برای سرمایه‌گذاری خالی از لطف نخواهد بود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی پروژه ارز دیجیتال هش فلو پرداختیم که یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز ارزشمند است و از روش جدیدی برای انجام معاملات استفاده می‌کند. ارز دیجیتال Hashflow با استفاده از سیستم انتقال پیام Layerzero امکان انتقال توکن‌های ارز دیجیتال به شبکه‌های مختلف را بدون چل ممکن می‌کند. در این مقاله علاوه بر ویژگی‌های پروژه، به بررسی ویژگی‌های توکن HFT و همچنین نحوه کار با پلتفرم Hashflow پرداختیم.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال

امتیاز دهید

سوالات متداول

صرافی غیرمتمرکز هش فلو چیست؟

پروژه ارز دیجیتال هش فلو یک صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای است که بدون استفاده از پل بلاک چین امکان مبادله ارزهای دیجیتال در شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کند. روش خاص بازارسازی این پروژه امکان معامله ارز دیجیتال بدون تغییر قیمت و ضرر ناگهانی را برای کاربران فراهم می‌کند.

آیا ارز دیجیتال HFT مناسب سرمایه‌گذاری است؟

پروژه هش فلو یک صرافی غیرمتمرکز است که از تکنولوژی جدیدی نسبت یه صرافی‌های قدیمی استفاده می‌کند تا مبادله ارزهای دیجیتال را به شکل کارا و سریع و با هزینه کم انجام دهد. با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مثل بایننس در این پروژه می‌توان توکن آن را برای سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار داد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *