آکادمی رابکس
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

  • مبتدی
  • 3دقیقه
  • 05 آبان 1401
4
4

فهرست مطالب

  • بهترین ارزدیجیتال برای استخراج
  • 1- بیت کوین
  • 2- اتریوم سابق و پیروان
  • 3- دوج کوین
  • 4- استخراج پرایوسی کوین‌ها
  • جمع‌بندی: بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

بهترین ارزدیجیتال برای استخراج

ارزهای دیجیتالی که برای الگوریتم اجماع از اثبات کار استفاده می‌کنند، قابل استخراج هستند. حال خیلی از کاربران به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای استخراج هستند. تعداد ارزهای POW (اثبات کار) در حال کم شدن هستند و حتی در بین ده ارز برتر بازار از نظر ارزش بازار نیز فقط دوج کوین و بیت کوین وفادار به این الگوریتم اجماع مانده‌اند و شاید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نیز یکی از این دو ارز باشد.

اتریوم نیز تا همین دو ماه پیش نیز برای تایید تراکنش‌ها و تولید بلاک‌ها نیازمند ماینرها و استخراج بود؛ اما اکنون به POS روی آورده و دیگر قابل استخراج نیست. استخراج ارز دیجیتال یکی از فعالیت‌های جذاب در دنیای ارز دیجیتال است و از همان ابتدا که بیت کوین با کامپیوترهای عادی و CPU قابل ماین بود، افراد زیادی را به خود جذب کرد. حال همه چیز تغییر کرده و باید دید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست.

با گذشت زمان بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کریپتو به این نتیجه رسیدند که استخراج و POW انرژی فوق‌العاده زیادی را مصرف می‌کند و بهتر است روش‌های بهینه‌تر مانند اثبات سهام مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود استخراج کردن و استفاده از سیستم سخت‌افزاری قدرتمند راه بسیار امن‌تری برای تایید تراکنش‌هاست و هنوز هم ارزهای زیادی از این روش استفاده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم چند عدد از این ارزها را با هم مورد بررسی قرار داده و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را انتخاب کنیم. 

1- بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال و اولین کریپتوی قابل استخراج بود. در حال حاضر بهترین ارز دیجیتال برای استخراج می‌تواند همین بیت کوین باشد؛ اما بحث فقط سودآوری و قیمت یک ارز نیست و تجهیزات اولیه و ملزومات مورد نیاز برای استخراج آن ارز نیز بسیار مهم است. 

پاداش تولید هر بلاک در بیت کوین اکنون 6.25 بیت کوین است و اگر یک شخص بتواند در طی یک سال با مشارکت در استخرهای استخراج مجموعا یک بلاک کامل را تایید کند، حدود 125 هزار دلار به دست می‌آورد که بیشتر از بسیاری از شغل‌هاست؛ اما هزینه‌های سرسام‌آور برق و مکان نگه‌داری دستگاه‌ها و خنک‌کننده و نگه‌داری به میان می‌آید که این مبلغ را بسیار کمتر می‌کند. 

در مقاله مزرعه استخراج بیت کوین در مورد اینکه چه تعداد دستگاه برای استخراج سودآور نیاز است صحبت کردیم و گفتیم که استخراج بیت کوین کار هرکسی نیست و نیازمند یک کار سازمانی و با حضور چندین نفر است. نیازمند نگه‌داری از تجهیرات گران قیمت استخراج، هزینه‌ برق فشار قوی و همچنین هزینه مکانی برای استخراج است. 

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج: بیت کوین

 

همین موارد باعث می‌شود بسیاری از فعالان حوزه استخراج به سمت استخراج بیت کوین نیایند و همین مورد آن را از عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج دور می‌کند. برای استخراج بیت کوین نیازمند دستگاه‌های خاص استخراجی به نام ASIC هستیم که شدیدا هم گران قیمت هستند. یک یا دو عدد از این دستگاه‌ها هم صرفه اقتصادی و زمانی برای سرمایه‌گذاری ندارند و نیاز استت تعداد زیادی از آن‌ها برای مزرعه خود خریداری کنید. 

مدت زمان میانگین تولید و استخراج هر بلاک در بیت کوین 10 دقیقه و پاداش تولید آن 6.25 بیت کوین است. به دلیل گران قیمت بودن دستگاه‌های استخراج و عدم توانایی تمام اقشار جامعه در دنیا برای تامین برق و تجهیزات مورد نیاز، شبکه بیت کوین کمی به سمت متمرکزبودن رفته است؛ زیرا استخرهای استخراج و فارم بسیار بزرگ در سراسر دنیا به دست افراد ثروتمند و قدرتمند ایجاد شده است؛ اما با این حال شبکه بیت کوین نمی‌تواند تحت تاثیر مواردی همچون حمله 51 درصد قرار بگیرد؛ زیرا هرچقدر که این استخرها قدرتمند باشند؛ توانایی تامین هش ریت مورد نیاز برای 51 درصد شبکه را به تنهایی ندارند. 

برای تعیین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نیاز است که چندین گزینه مورد بررسی قرار بگیرد و فعلا زود است که بیت کوین را انتخاب کنیم؛ پس در ادامه مقاله همراه ما باشید. 

2- اتریوم سابق و پیروان

 اتریوم تا قبل از 15 سپتامبر 2022 یکی از ارزهایی بود که با الگوریتم اثبات کار تراکنش‌ها را تایید و امنیت شبکه را تامین می‌کرد؛ اما بعد از این تاریخ و انجام بزرگ‌ترین بروزرسانی این ارز دیجیتال، اکنون دیگر اتریوم با الگوریتم اثبات سهام یا همان POS کار می‌کند. 

با شانس و احتمال خوبی می‌توانستیم اعلام کنیم که تا قبل 15 سپتامبر اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای استخراج است؛ زیرا هم قیمت و ارزش مناسبی در بازار دارد و هم اینکه مانند بیت کوین نیازمند دستگاه‌های ASIC نیست و با ریگ ماینینگ که شامل چند کارت گرافیک است استخراج می‌شد. یک ارز دیجیتال متعادل بین ارزهایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم؛ اما دوران استخراج کردن اتریوم هم به پایان رسید تا بیت کوین و دوج کوین را در بین ده ارز برتر بازار تنها بگذارد. حال دیگر اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نیست؛ زیرا اصلا قابلیت آن را ندارد.

به دستگاه‌هایی که با آن ها اتریوم استخراج می‌شد، اصطلاحا ریگ ماینینگ می‌گفتند. این ریگ‌ها شامل چند کارت گرافیک قدرتمند یا نسبتا قدرتمند بودند که هزینه نگه‌داری و برق و خنک کنندگی آن‌ها کمتر از بیت کوین بود. قیمت نهایی دستگاه‌ها نیز کمتر از ایجاد یک مزرعه استخراج بیت کوین می‌شد. 

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج: اتریوم

 

با این اتفاق قیمت کارت‌های گرافیک افت زیادی داشت؛ زیرا دارندگان دستگاه‌های ماین اتریوم اقدام به فروش GPU های خود کردند؛ اما آیا واقعا به این کار نیاز است؟ در ویدئویی آموزشی در آکادمی رابکس به معرفی جایگزین استخراج اتریوم پرداختیم و در آن ویدئو چندین ارز معرفی شدند که امکان استخراج آن‌ها با ریگ‌های اتریوم وجود داشت. در ادامه کمی در مورد این جایگزین‌ها صحبت می‌کنیم تا شاید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج از بین این ارزها پیدا شود! 

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک قدمتی بیشتر از خود اتریوم دارد! این اولین بار نیست که اتریوم یک بروزرسانی بزرگ انجام می‌دهد و در گذشته نیز یک بار چنین اتفاقی افتاد و آن زمان خیلی از ماینرها و توسعه‌دهندگان موافق تصمیمات جدید بنیاد اتریوم و ویتالیک بوترین نبودند. به همین دلیل یک هاردفورک ایجاد شد و اتریوم کلاسیک با بلاکچین قبلی به کار خود ادامه داد و در یک زنجیره جدید اتریوم فعلی ایجاد شد. 

اتریوم کلاسیک از آن زمان تا کنون با الگوریتم POW کار می‌کند و در حال حاضر هم اولین گزینه‌ای که به ذهن ماینرهای اتریوم برای کوچ می‌رسد، اتریوم کلاسیک است. به طور قطع با سخت‌افزارهای مورد نیاز برای استخراج اتریوم، امکان ماین ETC نیز وجود دارد. شما حتی می‌توانید با وارد کردن قدرت سخت‌افزارهایی که دارید، با استفاده از این محاسبه‌گر، متوجه شوید که آیا استخراج اتریوم کلاسیک به صرفه است یا خیر و تصمیم بگیرید که بهترین ارز دیجیتال برای اسخراج هست یا خیر.

ریون کوین 

ریون کوین نیز با توکن RVN یکی از گزینه‌های مطلوب جایگزینی اتریوم است. ماین کردن این کوین نسبت به دیگر گزینه‌ها سخت‌افزار ضعیف‌تری نیاز دارد و مدت زمان بازگشت سرمایه را پایین آورده و سودآوری بهتری دارد. ریون کوین با استفاده از کارت گرافیک استخراج می‌شود؛ اما دادن لقب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به RVN کمی دور از ذهن است. با این حال این خود شما هستید که می‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید. 

ارزهای زیادی وجود دارند که با سیستمی مشابه اتریوم استخراج می‌شوند و در مقاله جایگزین استخراج اتریوم به آن‌ها اشاره کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید و شاید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج از میان آن‌ها باشد! 

3- دوج کوین

پیش‌تر نیز گفتیم که دوج کوین در کنار بیت کوین تنها ارزهایی هستند که بین ده ارز برتر بازار، الگوریتم اجماع POW دارند؛ پس بررسی عملکرد و نحوه کار آن بسیار مهم است. شاید این میم کوین عجیب بتواند بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باشد! 

دوج کوین پنجمین نسل فورک از بیت کوین است! به نوعی انتهای شبکه دوج کوین را دنبال کنید در نهایت به بلاکچین بیت کوین می‌رسید. دوج کوین فورک ارز Luckycoin در سال 2013 بود. Luckycoin فورکی از Junkcoin و این ارز نیز فورکی از لایت کوین بوده است! لایت کوین نیز به نوعی یک هاردفورک از بیت کوین است. 

بسیاری از افراد دوج کوین را بخاطر نوسانات شدیدش در گذشته برای ترید کردن دوست داشتند؛ اما دوج کوین یکی از آسان‌ترین ارزها برای استخراج با سختی شبکه پایین است که آن را برای ماین کردن نیز بسیار مطلوب می‌کند. درست مانند بیت کوین، ماینرهای دوج کوین نیز باید یک معادله ریاضی را با استفاده از قدرت سخت‌افزاری در اختیارشان حل کنند و در ازای تولید هر بلاک 10 هزار دوج کوین پاداش دریافت می‌کنند. البته این آسان بودن برای گذشته بود و اکنون شاید دوج کوین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نباشد.

بر خلاف بیت کوین، در دوج کوین هیچ خبری از هاوینگ و نصف شدن پاداش ماینرها نیست و آخرین بار این اتفاق در سال 2015 افتاد. بعد از این تاریخ دیگر هیچ‌گاه در دوج کوین رویداد هاوینگ نداشته‌ایم و پاداش استخراج همیشه ثابت بوده است. سرعت تایید هر بلاک از تراکنش در دوج کوین تنها یک دقیقه است؛ یعنی در طی یک روز حدود 1440 بلاک جدید و 14.4 میلیون دوج کوین جدید استخراج می‌شود. این ارز ضد تورمی نبوده و هر ساله به تعداد کوین‌های در گردشش افزوده می‌شود که در حال حاضر 132 میلیارد doge است. 

سختی شبکه دوج کوین برای استخراج کردن کمترین سختی در بین تمام شبکه‌های بلاکچینی دنیاست به همین دلیل رقابت در این شبکه فوق‌العاده بالاست و به هیچ وجه نمی‌تواند بهترین ارزدیجیتال برای استخراج باشد! 

استخراج دوج کوین در سال‌های گذشته با استفاده از CPU های معمولی کامپیوترتان نیز امکان‌پذیر بود؛ اما اکنون حتی با قوی‌ترین CPUها نیز امکان انجام چنین کاری وجود ندارد. با داشتن یک GPU قدرتمند شانس شما برای سود کردن با استخراج دوج کوین بالا می‌رود؛ اما باز هم کافی نیست و حتی با قوی‌ترین کارت گرافیک ساخته شده در دنیا نیز در نهایت شما سر به سر خواهید بود. برای استخراج سودساز دوج کوین باید به سراغ دستگاه‌های قدرتمند و گران‌قیمت ASIC بروید که مخصوص استخراج ساخته شده‌اند. شاید بگویید گاهی اوقات که امکان استخراج بیت کوین وجود ندارد، می‌توانیم از دستگاه‌های ASIC خودمان برای استخراج دوج کوین استفاده کنیم؛ اما این موضوع عملی نیست. 

بیت کوین از الگوریتم هشینگ SHA_256 استفاده می‌کند؛ اما الگوریتم هشینگ دوج کوین اسکریپت هش است؛ به همین دلیل نمی‌توان با دستگاه ASIC مخصوص ماین بیت کوین، Doge استخراج کرد. دلیلی ندارد هزینه سنگینی برای دستگاه ASIC کنیم و فقط دوج کوین استخراج کنیم؛ پس در نتیجه این کریپتو، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نیست! 

شما می‌توانید برای فروش دوج کوین از صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید. 

4- استخراج پرایوسی کوین‌ها

تمرکز اصلی پرایوسی کوین‌هایی مثل مونرو یا زی کش بر روی پرداخت با بالاترین سطوح حفظ حریم خصوصی است. حفظ حریم خصوصی یکی از اهداف بیت کوین بود و این ارزها چندین مرحله نیز از بیت کوین بالاتر رفته و حتی امکان دیدن مقدار دارایی ارسالی و آدرس عمومی افراد درگیر در تراکنش را هم ندارند. انجام چنین کاری نیاز به تراکنش‌های رمزنگاری شده شدید و تراکنش‌ محرمانه یا استفاده از تکنولوژی‌هایی مثل Zero Knowledge Proof است. استفاده از چنین فناوری‌هایی بدون حضور ماینرها و الگوریتم اجماع اثبات کار اندکی سخت خواهد شد! در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا پرایوسی کوینی وجود دارد که بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باشد.

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج: مونرو

 

به همین دلیل مونرو یا زی کش قابل استخراج هستند و جالب است بدانید شاید بتوانید بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را از بین پرایوسی کوین ها انتخاب کنید. 

استخراج مونرو یا استخراج زی کش فوق‌العاده آسان است! در مقاله آموزشی نحوه استخراج این دو ارز نیز می‌بینید که چقدر راه‌اندازی یک ماینر برای این دو ارز چقدر آسان است. استخراج این ارزها مانند بیت کوین نیازمند مزرعه استخراج بیت کوین یا دستگاه‌های گران‌قیمت و ریگ‌های چند هزار دلاری نیست. این ارزها را با کارت گرافیک‌ها یا CPU های قدرتمند نیز می‌توان استخراج کرد و راه‌اندازی آن نیز نیازمند یک کیف پول و نرم‌افزار استخراج و استخر استخراج است. 

با این حال برای اینکه بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را از این دسته انتخاب کنیم، کمی کم لطفی به دیگر ارزهای پرسود است.

 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج: زی کش

 

جمع‌بندی: بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

در طی این مقاله سعی کردیم چند عدد از ارزهای دیجیتالی که با الگوریتم اجماع POW کار می‌کنند را معرفی کنیم و در نهایت بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را انتخاب کنیم؛ اما پاسخ به این سوال و انتخاب یک ارز به خیلی از مسائل بستگی دارد. همه چیز به تجهیزات، قدرت مالی، انگیزه برای استخراج، توانایی نگه‌داری و میزان تامین برق بستگی دارد. هرکس با توجه به امکاناتی که در اختیار خودش دارد؛ می‌تواند با توجه به این توضیحات بهترین ارز دیجیتال برای استخراج را انتخاب کند. 

 

برچسب های مرتبط

استخراج ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *