آکادمی رابکس
آموزش استخراج ارز دیجیتال
استخراج ار وی ان

آموزش قدم به قدم استخراج ار وی ان (RVN)

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 16 آبان 1401
3.4
3.4

فهرست مطالب

  • ار وی ان چیست؟
  • آموزش استخراج ریون کوین

معمولا هرکس به سراغ استخراج ارز دیجیتال برای سود کردن می‌آید، به سراغ بیت کوین یا اتریوم می‌رود. خیلی از این افراد بعد از دیدن هزینه سنگین راه‌اندازی استخر استخراج بیت کوین، به سمت استخراج اتریوم می‌روند. در حال حاضر اتریوم دیگر قابل استخراج نیست و بعد از آخرین برورزسانی‌اش با اثبات سهام کار می‌کند. یکی از جایگزین‌های استخراج اتریوم، استخراج ار وی ان است. 

استخراج کریپتو هیچوقت کار آسانی نبوده است؛ اما این خبر خوب را به شما می‌دهم که استخراج ار وی ان یکی از آسان ترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است و می‌توانید همین امروز با استفاده از کارت گرافیکتان (GPU) استخراج ار وی ان شروع کنید.در ابتدا باید خود ارز ار وی ان (RVN) را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانیم چه چیزی را استخراج می‌کنیم و چرا گزینه‌ای مناسب برای این کار است. 

ار وی ان چیست؟

ریون کوین یا ار وی ان در سال 2018 وارد دنیای ارز دیجیتال شد و قابلیت مخصوصش، انجام بسیار سریع تراکنش‌ها بین هولدرهای این کوین است. ریون کوین فورکی از کد بیت کوین بود و از سیستم UTXO استفاده می‌کند. ریون کوین تراکنش‌ها را با استفاده از اثبات کار تایید می‌کند و الگوریتم مخصوصش KAWPOW نام دارد. 

نکته جالب در مورد ریون کوین این است که در وایت پیپرش آمده است نام این ارز دیجیتال از روی کلاغ‌های دنیای بازی تاج و تخت برداشته شده است که کلاغ‌ها (ریون) تنها پیام آوران حقیقت هستند! 

ریون کوین بسیار شبیه به بیت کوین کار می‌کند؛ اما تفاوت عمده بین آن‌ها الگوریتم خاص ریون کوین است که این اجازه را به کاربران می‌دهد با کامپیوترهای عادی‌تر به استخراج آن بپردازند و مانند استخراج بیت کوین نیازی به دستگاه‌های گران قیمت و خاص نداشته باشند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 برای رمزنگاری هشینگ استفاده کرده و همانطور که گفتم ریون کوین از الگوریتم KAWPOW بهره می‌برد.

درست مانند استخراج مونرو و زی کش، الگوریتم استفاده شده در ریون این اجازه را به دستگاه‌های قوی ASIC نمی‌دهد که به استخراج ار وی ان بپردازند. 

درست مانند بیت کوین، ار وی ان نیز 21 میلیون کوین دارد. شبکه ریون کوین توسط توکن RVN که یک توکن ERC-20 اتریومی است پشتیبانی می‌شود. از این توکن برای پرداخت فی تراکنش‌ها استفاده می‌کنیم. در حال حاضر هر بلاک ار وی ان هر یک دقیقه یک بار تولید شده و پاداش استخراج ار وی ان برای هر بلاک نیز 25 هزار RVN است. 

کاربرد ار وی ان

ار وی ان کاربرد جالب دارد. این از ارز دیجیتال برای ایجاد توکن دیجیتال برای دارایی‌های زندگی واقعی استفاده می‌شود. سهام، طلا، کالای مجازی و غیره. به عنوان مثال شرکت Chainstone در سال 2018 تعداد 12.4 میلیون سهم مجازی را با استفاده از ریون کوین ایجاد کرد. 

شما با استفاده از ریون کوین همچنین می‌توانید توکن‌های بی مانند یا همن NFT نیز تولید کنید. در کل زیرساخت و سیستم ریون کوین برای شرکت‌هایی که به دنبال توکنیزه کردن کالاها و دارایی‌های خود هستند بسیار مناسب است؛ اما نقطه ضعف این ارز دیجیتال این است که از قرارداد هوشمند پیشتیبانی نمی‌کند. 

با این حال در مقاله جایگزین استخراج اتریوم نیز اشاره کردیم که ار وی ان برای استخراج بسیار مناسب است؛ زیرا سختی خاصی ندارد، سخت‌افزار آنچنانی نمی‌خواهد و فعلا درآمد مناسبی نیز دارد. با این حال تمام شبکه‌های POW با بزرگ‌تر شدن سختی شبکه و استخراج خود را بالا می‌برند؛ اما در زمان نگارش این مقاله ار وی ان گزینه مناسبی برای استخراج است؛ به خصوص اگر اولین بارتان است که وارد این صنعت می‌شوید. 

آموزش استخراج ریون کوین

خوب تا کنون در مورد ریون کوین و ویژگی‌هایش صحبت کردیم و اکنون وقت آن است به بحث اصلی مقاله یعنی آموزش استخراج ریون کوین بپردازیم. برای شروع کار استخراج ریون کوین باید اقدامات زیر را انجام دهید:

1- راه‌اندازی یک کیف پول ریون کوین برای دریافت پاداش استخراج.

2- نصب یک نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال که با الگوریتم KawPoW همخوانی داشته باشد. 

3- انتخاب و پیوستن به یک استخر استخراج.

نکته مهم سخت‌افزار است که برای استخراج ار وی ان به کارت گرافیک حداقل 4 گیگابایتی نیاز دارید. 

نصب کیف پول ریون کوین

مثل تمام ارزهای دیجیتال برای دریافت پاداش استخراج ریون کوین هم به یک کیف پول نیاز دارید. شما می‌توانید از هر کیف پولی که از ریون کوین پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید؛ اما پیشنهاد ما کیف پول اصلی این ارز دیجیتال به نام Raven Core است. در این آموزش قدم به قدم استخراج ریون کوین، از نسخه ویندوز این کیف پول استفاده خواهیم کرد. 

هنگامی که نرم‌افزار این کیف پول را دانلود کردید، در هنگام نصب به شما هشدار داده می‌شود که ممکن است بد افزار بوده و به سیستم شما آسیب برساند، از قسمت تنظیمات این گزینه را برای Raven Core غیر فعال کنید. 

 

 

بعد از نصب کیف پول، احتمالا چنین فضایی را مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد دیگری که می‌توانیم به شما بکنیم این است اینترنت و سخت‌افزاری که برای کارهای عادی خود استفاده می‌کنید را از اینترنت و دستگاه مخصوص استخراج ار وی ان جدا کنید تا تداخلی در فرآیند استخراج به وجود نیاید.

نصب نرم‌افزار استخراج

بعد از اینکه کیف پول خود را آماده کردید، نیاز دارید که نرم‌افزار استخراج ار وی ان را نصب و راه‌اندازی کنید. اگر ویندوز شما، نرم‌افزار استخراج را به عنوان بدافزار شناسایی کرد، وارد تنظیمات سیستم خود شده و این مسیر را بروید:

ابتدا وارد Windows Security شده و در آنجا به بخش  Virus & Threat Protection بروید. بر روی Virus & Threat Protection Settings کلیک کرده و Manage Setting را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌ای به اسم Exclusions وجود دارد که در آن می‌توانید نرم‌افزارهای مد نظرتان را اضافه کنید تا به عنوان بدافزار شناخته نشوند. البته دقت داشته باشید که نرم‌افزارها را از منابع معتبر دانلود کنید؛ زیرا دانلود آن‌ها از منابع غیر معتبر، ممکن است به طور واقعی منجر به نصب یک بدافزار شود!

Windows Security > Virus & Threat Protection > Virus & Threat Protection Settings > Manage Setting > Exclusions.

در قسمت Exclusions نرم‌افزار استخراج را وارد کنید. نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج ار وی ان وجود دارند؛ اما اکثر آن‌ها تنها برای کارت گرافیک‌های اندیویا طراحی شده‌اند. پیشنهاد ما نرم‌افزار NBMiner است که هم اندیویا و هم AMD را پشتیبانی می‌کند. البته 2 درصد هزینه توسعه دهنده باید پرداخت شود. در لینک گیتهاب NBMiner می‌توانید آخرین نسخه این نرم‌افزار را دانلود کنید. 

انتخاب استخر استخراج ار وی ان

مرحله بعدی انتخاب استخر استخراج مناسب برای پیوستن است. در لیست استخرهای استخراج ار وی ان می‌توانید از بین آن‌ها استخر مناسب را پیدا کنید. برای غیرمتمرکز شدن شبکه، بسیار مهم است که هیچ استخری بیش‌تر از 50 درصد هش ریت شبکه را در اختیار نداشته باشد؛ پس سعی کنید استخری را انتخاب کنید که چندان پر کاربر نباشد. در صفحه‌ای که به آن لینک دادیم، با کلیک بر روی هرکدام از استخرها، اطلاعات و جزییات بیشتر، شامل آدرس استخر را خواهید دید. آدرس استخر برای راه‌اندازی فرآیند استخراج ار وی ان مهم است. 

راه‌اندازی 

بعد از نصب نرم‌افزار NBMiner وارد پوشه نصب آن شده و در پوشه NBMiner_Win فایل start_rvn.bat را پیدا کنید. بر روی این فایل کلیک راست کرده و گزینه Edit را بزنید. 

صفحه‌ای به شکل زیر باز می‌شود که در آن آدرس کیف پولی که ساختید را وارد کنید. به جای Default نیز مدل و نام GPU خود را بنویسید. قبل از آدرس کیف پول آدرس دیگری نیز قابل مشاهده است که همان آدرس استخر استخرج انتخابی شماست. در این قسمت نیز آدرس را وارد کنید. تغییرات را ذخیره کرده و فایل را ببندید. 

 

راه‌اندازی استخراج ار وی ان

 

برای شروع فرآیند استخراج بر روی فایل start_rvn.bat کلیک کنید و احتمالا چنین صفحه‌ای را خواهید دید:

 

استخراج ار وی ان

 

با وارد شدن به وبسایت استخر استخراج انتخابی‌اتان متوجه می‌شوید که آیا در حال استخراج ار وی ان هستید یا خیر. در ضمن بهتر است قبل از اینکه به استخراج ار وی ان بپردازید با استفاده از این محاسبه‌گر سود استخراج ار وی ان بررسی کنید که آیا استخراج این ارز دیجیتال برای شما سودآور است یا خیر. این موضوع شدیدا به محل زندگی شما، هزینه برق و سخت‌افزار شما بستگی دارد و در صورتی که سودآور نبودید، باید یکی از این موارد را اصلاح کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد استخراج یکی از جایگرین‌های اتریوم یعنی ار وی ان صحبت کردیم. ار وی ان مانند اتریوم با کارت گرافیک استخراج می‌شود و با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند ASIC نمی‌توان آن را ماین کرد. برای این کار حداقل به یک کارت گرافیک 4 گیگابایتی نیاز خواهید داشت. 

دقت کنید که تمام این مطالب برای اطلاعات عمومی و بیشتر شدن دانش شما در مورد استخراج ارز دیجیتال نوشته شده و سعی شده است آموزشی قدم به قدم و ساده برای شروع استخراج داشته باشیم؛ با این حال نتیجه اقدامات شما بر عهده خودتان است و با قبول ریسک وارد فرآیند استخراج ار و ان شوید. 

در هر شبکه POW ای نیاز است که بررسی کنیم استخراج ارز آن شبکه برای ما سودآور است یا خیر که در این مقاله یک محاسبه‌گر مناسب برای این کار معرفی کردیم.  گیمرهایی که در حال حاضر هم کارت گرافیک‌های قدرتمندی دارند؛ می‌توانند در زمانی که به بازی نمی‌پردازند، با استخراج ار وی ان یک درآمد غیر مستقیم برای خود ایجاد کنند؛ اما باید دقت کنید که گاهی اوقات استخراج فقط با یک دستگاه کافی نیست و برای سودآوری نیاز به چندین کارت گرافیک است.

در نهایت به جز استخراج ار وی ان، شما می‌توانید به طور مستقیم بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. برای خرید ترون می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید. در ضمن امکان مشاهده قیمت تتر نیز در این سایت وجود دارد.

 

                   

 

برچسب های مرتبط

آموزش استخراج ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *