آکادمی رابکس
استخراج ارز دیجیتال
نرم افزار استخراج ارز دیجیتال

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال

  • مبتدی
  • 3دقیقه
  • 18 آبان 1401
5
5

فهرست مطالب

  • نرم افزار استخراج ارز دیجیتال چیست؟
  • کاربرد نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال چیست؟
  • بهترین نرم‌ افزارهای استخراج ارز دیجیتال
  • جمع بندی

استخراج ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است؛ اما مانند هر کار دیگری در دنیا، برای کسب درآمد از یک فعالیت، باید ابزارهای مناسب آن را داشته باشیم. نرم افزار استخراج ارز دیجیتال یکی از این ابزارهاست. سخت‌افزار مورد نیاز برای استخراج، کیف پول، برق و مکان مناسب برای استخراج ارز دیجیتال، از دیگر ابزارهای مهم هستند. 

در این مقاله قصد داریم نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را برای شما تعریف کرده و آن را معرفی کنیم و همچنین بررسی کنیم که استفاده از آن چه مقدار ضروری و لازم است. برای داشتن یک دید کلی باید بدانید که نرم افزار استخراج ارز دیجیتال برای کار استخراج مانند داشتن نرم افزار تدوین برای کار تولید ویدئو است! بدون آن اصلا کاری انجام نمی‌شود! 

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال چیست؟

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال رابطی میان استخر استخراج و سخت افزار شماست. سخت افزار شما آماده استخراج بیت کوین یا هرز ارز دیگری است، استخر استخراج مد نظر خود را انتخاب کرده‌اید و حال وقت ان است که یک رابطی میان این دو بر قرار شده و فرآیند استخراج را شروع کند. ارزهای مختلفی که از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند، نرم‌افزارهای مخصوص خود را دارند که می‌توانید بر روی کامپیوتر شخصی، موبایل یا تبلت خودتان آن را نصب کنید. 

 

نرم افزار استخراج ارز دیجیتال چیست؟

 

در مقالات آکادمی رابکس نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال برای مونرو، زی کش، ار وی ان، بیت کوین و… را معرفی کرده‌ایم. انتخاب و نصب یک نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال مناسب، از اولین و مهم‌ترین کارهایی است که باید برای شروع فعالیت استخراج خود انجام دهید. در گذشته امکان استخراج اتریوم نیز وجود داشت؛ اما اکنون این ارز با اثبات سهام کار می‌کند. برای فروش اتریوم می‌توانید به رابکس سر بزنید. 

کاربرد نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که گفته شد نرم افزار استخراج ارز دیجیتال به عنوان رابطی میان استخر استخراج و سخت‌افزار شما عمل می‌کند. معمولا در استخراج باید برخی تغییرات در داده‌های نرم افزار ایجاد کنید و کیف پول و آدرس استخر انتخابی خود را به آن‌ معرفی کنید. 

این رابط می‌تواند یک اینترفیس گرافیکی نیز داشته باشد تا کار با آن راحت‌تر باشد. معمولا نرم افزار استخراج ارز دیجیتال در ویندوز به عنوان بد افزار شناخته می‌شود که باید در تنظیمات امنیتی ویندوزتان آن را جزو نرم افزارهای بدون مشکل قرار دهید. برای این کار وارد تنظیمات ویندوز شده و به بخش Windows Security بروید. در آنجا وارد بخش Virus & Threat Protection شده و بر روی irus & Threat Protection Settings کلیک کنید. در انتها نیز در بخش Manage Setting بر روی عبارت Exclusions کلیک کرده و نرم افزار استخراج ارز دیجیتال رو اضافه کنید. 

 در ادامه چند مورد نرم افزار استخراج ارز دیجیتال برتر را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین نرم‌ افزارهای استخراج ارز دیجیتال

CGMiner

 سی جی ماینر در سال 2011 به وجود امد و یک نرم افزار استخراج ارز دیجیتال قدیمی است. در ابتد، همانطور که واضح است، فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کرد و اکنون با گذشت زمان و توسعه بیشتر، امکان استخراج ارزهای دیجیتال دیگر نیز با سی جی ماینر وجود دارد. CGMiner اوپن سورس بوده و دست شما برای بهتر کردن فعالیت استخراجتان در آن بالاست و با انواع سخت‌افزارهای ماینینگ هماهنگی دارد. امکان استخراج دوج کوین، لایت کوین، بیت کوین و… با سی جی ماینر وجود دارد.برای خرید دوج کوین می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید.

 

بهترین نرم‌ افزار استخراج ارز دیجیتال

 

سی جی ماینر با cmd کار می‌کند و به همین دلیل یاد گرفتن کار با آن سخت‌تر از نرم افزار استخراج ارز دیجیتال با اینترفیس گرافیکی است؛ اما با این حال این نرم افزار برای کاربران با تجربه‌ای که قصد دارند یک سیستم استخراج حرفه‌ای بر روی دستگاه‌های مختلف را مدیریت کنند، مناسب است. 

شما می‌توانید از راه دور این نرم افزار را مدیریت کنید و سخت‌افزارهای خودغ مانند سیستم خنک‌کننده و سرعت فن‌ها را مدیریت کنید. این نرم افزار بر روی ویندوز، لینوکس و مک قابل اجراست و با انواع سخت‌افزارهای استخراج مانند ASIC یا GPU کار می‌کند.

Awesome Miner

این نرم افزار استخراج ارز دیجیتال برای کسانی که می‌خواهند کار استخراج خود را با دستگاه‌های مختلف مدیریت کرده و توسعه دهند، بسیار مناسب است. اینترفیس گرافیکی و خوب این برنامه تمام کارها را در یک مکان انجام می‌دهد و حتی وقتی از دستگاه‌های خود دور هستید هم می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید.

 

بهترین نرم‌ افزار استخراج ارز دیجیتال

 

با استفاده از این برنامه در کامپیوتر خود می‌توانید چندین دستگاه ماینینگ و چندین استخر و فعالیت استخراج متفاوت را همزمان پیش ببرید. با استفاده از داشبورد Awesome Miner نیز می‌توانید اطلاعات و جزییات به درد بخوری ؛ همچون هش ریت فعلی، سرعت فن‌های موجود، دمای مکان استخراج و میزان درامد دستگاه‌ها را نیز مشاهده کنید. 

Awesome Miner بر روی ویندوز و لینوکس قابل اجراست و یک نسخه ابری تحت وب نیز دارد که با استفاده از آن می‌توانید در هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود از آن استفاده کنید. 

EasyMiner

اگر در شروع کار استخراج رمزارز هستید و به نوعی تازه‌کار محسوب می‌شوید، استفاده از ایزی ماینر گزینه‌ای مناسب است. رابط گرافیکی بسیار خوب EasyMiner این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی در همان داشبورد نرم‌افزار به راحتی استخر استخراج خود را تغییر داده، تنظیمات شبکه را انجام داده یا کیف پول کریپتویی خود را مشاهده و بررسی کنید. 

 

بهترین نرم‌ افزار استخراج ارز دیجیتال

 

در ضمن EasyMiner از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و علاوه بر محافظت از اطلاعات شما، از کوین‌های به دست آمده نیز در برابر دزدی محافظت می‌کند. وقتی که نرم‌افزار را باز می‌کنید، به طور خودکار و بسیار راحت شروع به استخراج می‌کند؛ اما نکته منفی این روش آسان این است که به طور پیش فرض از کارت گرافیک یا پردازنده ضعیف‌تر برای این کار بهره می‌برد که باید آن را تغییر دهید. البته این مورد در صورتی است که سیستم شما چندین کارت گرافیک یا پردازنده داشته باشد. 

Kryptex Miner

فرض کنید که در حال استخراج مونرو یا ار وی ان هستید و در همین زمان اگر سیستم خود را وقف استخراج زی کش می‌کردید، سود بیشتری به دست می‌اوردید و به نوعی قدرت سخت‌افزاری شما تلف شده است. اگر از نرم افزار استخراج ارز دیجیتال Krtptex Miner استفاده کنید، این تغییر کوین استخراج شده به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد!

 

بهترین نرم‌ افزار استخراج ارز دیجیتال

 

این نرم افزار این قابلیت جذاب را دارد که در بکگراند سیستم شما اجرا شده و به صورت اتوماتیک و خودکار به سراغ استخراج ارز دیجیتالی برود که با شرایط موجود و طبق محاسبه خودش، سود بیشتری نصیب شما کند. این شرایط می‌تواند به قیمت، هش ریت، سختی شبکه یا وضعیت سخت‌افزار شما مربوط باشد.

در ضمن زمانی که به اینترنت یا سخت‌افزار خود برای کارهای دیگر احتیاج دارید هم می‌توانید گزینه Lite Mode این نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را انتخاب کنید که البته با این کار با قدرت کمتری به کار استخراج خواهد پرداخت. 

ECOS

اگر امکان این را ندارید که دستگاه‌های سنگین با تجهیزات خنک کنندگی و برق و سوله مورد نیاز برای استخراج بیت کوین را فراهم کنید، می‌توانید به ECOS پول بدهید که این کارها را به جای شما انجام داده و شما فقط سودش را دریافت کنید! ECOS یک نرم افزار استخراج ارز دیجیتال برای استخراج ابری است و شما با آن می‌توانید بدون داشتن تجهیزات به استخراج بپردازید یا در واقع در استخراج بقیه شریک شوید! 

با ECOS شما ابتدا پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین را تعیین کرده و سپس با توجه به میزان سرمایه‌گذاری‌اتان و تجهیزاتی که قابل تهیه است، به شما در مورد میزان سود احتمالی‌اتان گزارشی داده می‌شود؛ اما در نهایت همه‌چیز به شرایط بازار و سود شما نیز به تعداد کوین‌های به دست آمده بستگی دارد. 

با این حال ذکر این نکته ضروری است که اگر پولی که قصد دارید در ECOS بگذارید را برای خرید تجهیزات استخراج شخصی خرج کنید؛ سود بسیار بیشتری می‌کنید و امنیت آن نیز تضمین شده‌تر است؛ زیرا اعتماد به خودتان بهتر از یک شرکت استخراج ابری است؛ اما راحتی کار با ECOS و نداشتن دردسرهای ماین نیز نکته‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. 

BFGMiner

این نرم‌ افزار استخراج ارز دیجیتال برای دستگاه‌های ASIC و FPGA ساخته شده است. از نقاط قوت این نرم افزار این است که به صورت حرفه‌ای می‌توانید فرآیند استخراج خود را پیش ببرید. امکان کلاک دینامیک، مانیتور کردن فعالیت استخراج و کنترل از راه دور دستگاه‌ها با BFGMiner وجود دارد. 

BFGMiner در سال 2012 ساخته شد و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال شناخته شده است. امکانات خوبی که به کاربران حرفه‌ای‌تر برای نظارت بر روی فرآیند استخراج می‌دهد، چیزی است که بسیاری از افراد آن را برای کار خود انتخاب می‌کنند. امکان بررسی و مشاهده دما، شناسایی و رفع کردن خطرات و مدیریت ریگ‌های ماینینگ به صورت ریموت، این نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را جزو بهترین برنامه‌ها برای استخراج با قابلیت شخصی‌سازی قرار داده است.

 

بهترین نرم‌ افزار استخراج ارز دیجیتال

 

امکان استفاده از BFGMiner در ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد و حتی می‌توان آن را بر روی رزبری پای نیز نصب کرد. 

یکی از بهترین ویژگی‌های BFGMiner این است که امکان استخراج چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان با آن وجود دارد. BFGMiner می‌تواند به صورت همزمان کوین‌هایی که از الگوریتم هش SHA256d و Scrypt پشتیبانی می‌کنند را استخراج کند. این ویژگی این امکان را فعالین می‌دهد که ریسک خود را کنترل کرده و به صورت همزمان از مزایای استخراج هر دو نوع کوین استفاده کنند. 

درست مانند سی جی ماینر، BFGMiner نیز از اینترفیس CMD استفاده می‌کند که ممکن است برای تازه‌کارها اندکی سخت به نظر برسد؛ اما افراد حرفه‌ای به راحتی می‌توانند با ان کار کنند.

MultiMiner

برای ساخت مولتی ماینر از موتور BFGMiner استفاده شده است و نکته مثبت آن رابط کاربری بسیار خوب و مرتب آن است و همچنین قابلیت تشخیص مناسب سخت‌افزار و ویژگی کراس پلتفرم؛ آن را به گزینه‌ای خوب تبدیل کرده است. به دلیل استفاده از موتور BFGMiner، این نرم افزار استخراج ارز دیجیتال قابلیت‌های خوبی دارد و داشتن رابط کاربری گرافیکی، کار با آن را بسیار راحت کرده است.

اکثر نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال نیاز به اندکی مهارت کدنویسی دارند؛ اما مولتی ماینر به راحتی کاربر را در مراحل نصب و راه‌اندازی راهنمایی می‌کند و بعد از آن نیز با اسکن سخت‌افزار و استخرهای متصل شده به نرم افزار، کارش را شروع می‌کند. 

مولتی ماینر امکان کنترل از راه دور سخت‌افزارها را نیز به کاربر می‌دهد. مولتی ماینر برای ویندوز ساخته شده است و نمی‌توان آن را بر روی لینوکس یا مک نصب کرد. 

با استفاده از مولتی ماینر می‌توان از GPU یا ASIC برای استخراج استفاده کرد. 

جمع بندی

در این مقاله در مورد نرم افزار استخراج ارز دیجیتال، تعریف آن، کاربردهایش و بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال صحبت کردیم. استخراج یکی از بهترین روش‌ های کسب درآمد از ارز دیجیتال است و کاربران با اندکی مطالعه و خرید تجهیزات می‌توانند به استخراج بپردازند.

 

برچسب های مرتبط

استخراج ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *