آکادمی رابکس
ایردراپ

ایردراپ 5ireChain | آموزش کامل شرکت در ایردراپ فایر چین

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 03 تیر 1402
4.7
4.7

فهرست مطالب

  • معرفی پروژه 5irechain
  • آموزش شرکت در ایردراپ 5irechain
  • آیا شرکت در ایردراپ 5irechain رایگان است؟
  • آیا ایردراپ فایرچین قطعی است؟
  • جمع‌بندی

پروژه 5irechain یک بلاک چین لایه اول است که خود را به عنوان بلاک چین نسل پنجم که مطابق با معیارهای توسعه پایدار راه‌اندازی شده معرفی می‌کند. این پروژه هنوز در مرحله تست قرار دارد و کوین آن ایجاد نشده است. به همین دلیل احتمال ایردراپ 5irechain برای فعالان در تست نت این پروژه وجود دارد.

 

در این مقاله به طور کامل به بررسی مراحل مختلفی که برای شرکت در ایردراپ فایر چین نیاز است می‌پردازیم و نحوه فعالیت در تست نت این شبکه را آموزش می‌دهیم. از آنجایی که این شبکه در حالت تست قرار دارد، شرکت در ایردراپ 5ire رایگان است و هزینه‌ای برای شما ندارد.

 

معرفی پروژه 5irechain

پروزه 5ireChain یک بلاک چین لایه اول سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که هدف خود را ایجاد یک اکوسیستم بلاک چین برای انقلاب صنعتی پنجم تعریف کرده است. در انقلاب پنجم شرکت‌های خودگردان و غیرمتمرکز برای انگیزه و توانمندی لازم برای توسعه پایدار را به دست می‌آورند و هدف این پروژه فراهم سازی شرایط این اتفاق است. برای ایجاد این امکان، هدف آن‌ها ایجاد یک پلتفرم محاسباتی است که این فعالیت‌ها را برای دستیابی به اهداف ذکر شده ترویج و حمایت می‌کند.

 

ایده تجاری پروژه فایر چین براساس یک الگوی سودمندی ایجاد شده است که با عنوان مدل «اثبات سودمندی» (Proof of Benefit) شناخته می‌شود. تاثیر این مدل این است که به نهادهای تجاری علاوه بر تمرکز بر سودآوری، پایداری محیط زیستی را نیز در فعالیت‌های خود در نظر می‌گیرند.

 

کوین این پروژه با نماد 5ire قرار بود اواخر سال 2022 در بستر شبکه اتریوم ایجاد شود تا پس از راه‌اندازی شبکه اصلی به آن منتقل شود اما بنابه تصمیم تیم این اتفاق نیفتاد و کوین پروژه در همان شبکه اصلی راه‌اندازی خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد توکنومیکس این پروژه منتشر نشده است و به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت در مورد ایردراپ فایر چین صحبت کرد. با این حال، به خاطر جذب سرمایه بالای این پروژه که توسط شرکت‌های بزرگ صورت گرفته، فعالیت در تست نت برای ایردراپ 5irechain احتمالی، ارزشمند خواهد بود.

 

آموزش شرکت در ایردراپ فایرچین

 

آموزش شرکت در ایردراپ 5irechain

پروژه فایرچین در ابتدای سال 2023 از تست نت بتای خود رونمایی کرد که در آن کاربران می‌توانند با بریج کردن ارزهای دیجیتال به این شبکه، در اپلیکیشن‌های آن فعالیت و قراردادهای هوشمند تست را در این شبکه بارگذاری کنند. برای شروع کار ابتدا به وبسایت تست نت پروژه فایرچین (+) مراجعه می‌کنیم که در این قسمت اطلاعات فعالیت‌های انجام شده برای ما نمایش داده می‌شود.

 

پروژه فایرچین دو زنجیره برای فعالیت در تست نت در اختیار کاربران قرار داده است که یکی از آن‌ها EVM Chain است که می‌توانید آن را به کیف پول‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم مثل متامسک اضافه کنید. شبکه دوم Native Chain و شبکه اصلی پروژه است که در کیف پول اصلی شبکه فعال است. برای شرکت در ایردراپ 5irechain به هر دو این شبکه‌ها نیاز است و به همین دلیل در ادامه روش دسترسی به هر دو این شبکه‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

دانلود و نصب کیف پول 5ire Wallet

برای شرکت در ایردراپ فایرچین ابتدا نیاز است که کیف پول اصلی آن 5ire Wallet را دانلود و نصب کنید. این کیف پول از شبکه اصلی این پروژه پشتیبانی می‌کند و به صورت افزونه مرورگر موجود است. برای دانلود این کیف پول به وبسایت «+» مراجعه کرده و گزینه «Add to Chrome» را انتخاب کنید. پس از دانلود، کیف پول به صورت خودکار به جمع افزونه‌های شما اضافه می‌شود که می‌توانید آن را پین کنید تا همواره در مرورگر نمایش داده شود.

 

پس از این کار کیف پول ارز دیجیتال را بازکنید تا حساب کاربری خود را در آن ایجاد کنید. روند انجام این کار مشابه سایر انواع کیف پول ارز دیجیتال است و شما باید برای کیف پول خود رمز انتخاب کنید و عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای آن را نیز در یک جای امن یادداشت کنید. این کیف پول هم از شبکه Native و هم از EVM پشتیبانی می‌کند.

 

اضافه کردن شبکه فایرچین به متامسک

شبکه سازگار با اتریوم فایرچین قابلیت اضافه شدن به کیف پول متامسک را دارد. اگر در صفحه تست نت پروژه در قسمت بالا و سمت راست گزینه EVM Chain را انتخاب کنید، گزینه Add 5ire network در کنار لوگوی متامسک برای شما نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن و تایید در کیف پول ارز دیجیتال این شبکه به فهرست شبکه‌های کیف پول متامسک اضافه می‌شود.

 

اگر به هر دلیل خواستید این شبکه را به صورت دستی به متامسک اضافه کنید، ابتدا باید به به قسمت Networks در کیف پول مراجعه کرده و گزینه Add network manually را انتخاب کنید. سپس در پنجره باز شده اطلاعات زیر را وارد و تایید کنید تا شبکه تست فایرچین به متامسک اضافه شود.

 

اضافه کردن شبکه 5irenetwork به متامسک

 

دریافت توکن تست برای شرکت در ایردراپ فایرچین

به منظور شرکت در ایردراپ 5irechain نیاز به توکن تست است تا با استفاده از آن‌ها بتوان در شبکه فایرچین تراکنش انجام داد. برای دریافت توکن تست می‌توانید از صفحه تست نت پروژه به قسمت فاست بروید (+) و آدرس NativeChain را در قسمت مورد نظر قرار داده و با تایید ربات نبودن خود 20 کوین 5ire تست را دریافت کنید.

 

در فاست ارز دیجیتال پروژه تنها آدرس این پروژه در شبکه اصلی قابل استفاده است. برای دسترسی به آدرس خود، کیف پول فایر را باز کرده و بر روی کیوآرکد موجود در قسمت Native chaion balance کلیک کنید. با انجام این کار پنجره جدید باز می‌شود که آدرس شما را به صورت رشته و کیوارکد نمایش می‌دهد. آدرس را کپی و در قسمت فاست استفاده کنید.

 

فاست ارز دیجیتال فایرچین 5irechain

 

 

تبدیل کوین‌های Native به EVM با گزینه Swap جهت شرکت در ایردراپ 5irechain

پس از دریافت توکن تست در کیف پول 5ire می‌توانید از گزینه Swap جهت انتقال کوین‌های 5ire به شبکه EVM استفاده کنید. این کار تنها با استفاده از کیف پول اصلی پروژه امکان‌پذیر است. برای انجام این کار کافی است به قسمت Swap کیف پول مراجعه کرده و شبکه ارسال کننده را Native و شبکه دریافت کننده را EVM انتخاب کنید. با تعیین مقدار ارز، انتخاب گزینه swap و تایید تراکنش در کیف پول، مقدار کوین تعیین شده به شبکه EVM منتقل می‌شود که در صفحه اول کیف پول قابل مشاهده است.

 

پس از انجام این کار دوباره به قسمت Swap مراجعه کرده و این بار آدرس ارسال کننده را شبکه EVM و آدرس دریافت کننده را شبکه Native تعیین کنید. با انتخاب بخشی از کوین‌های موجود و تایید swap در کیف پول، بخشی از کوین‌های ارسال شده را دوباره به شبکه Native برگردانید. این دو مرحله را چند بار تکرا کنید تا تعداد تراکنش‌های شما افزایش یابد. حتما بخشی از کوین‌ها را در شبکه EVM نگهدارید زیرا در مرحله بعد از آن استفاده خواهد شد.

 

تبدیل ارزهای دیجیتال در ایردراپ فایرچین

 

ارسال و دریافت ارز دیجیتال برای شرکت در ایردراپ 5irechain

در این مرحله از آموزش ایردراپ فایرچین به استفاده از گزینه Transfer برای ارسال و دریافت رمز ارز می‌پردازیم. برای انجام این کار در کیف پول 5ire گزینه Transfer را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه EVM در آن فعال شده باشد. حال به کیف پول متامسک خود در شبکه 5ire مراجعه کنید و آدرس آن را کپی و در قسمت دریافت کننده ارز در کیف پول فایر پیست کنید. با انتخاب مقدار ارز و تایید گزینه Transfe در کیف پول، رمز ارز مورد نظر به کیف پول متامسک انتقال داده می‌شود.

 

انتقال رمز ارز از فایرولت به متامسک

 

در مرحله بعد نیاز است که از کیف پول متامسک خود بخشی از رمزارزهای دریافت شده را با استفاده از گزینه Send دوباره به کیف پول فایر منتقل کنید. برای انجام این کار در کیف پول فایر بر روی کیوارکد مربوط به EVM کلیک و آدرس را کپی کنید. حال به کیف پول متامسک در شبکه فایر رفته گزینه Send را انتخاب کنید. آدرس کپی شده را در قسمت مورد نظر پیست و مقدار کریپتوکارنسی انتقالی را مشخص کنید. با تایید تراکنش در کیف پول، رمز ارز مشخص شده به کیف پول فایر در شبکه فایر چین منتقل می‌شود.

 

ارسال کوین از متامسک به فایر ولت

 

در مرحله بعدی نیاز است که شما کار انتقال ارز دیجیتال را در شبکه تست نت Native نیز انجام دهید. برای ارسال ارز دیجیتال در شبکه Native به کیف پول فایر مراجعه کنید و مطمئن شوید که گزینه Native انتخاب شده است. در قسمت آدرس می‌توانید آدرس یک کیف پول دیگر فایر را قرار دهید. اگر آدرسی پیدا نکردید می‌توانید از آدرس کیف پول نویسنده مقاله (5FhhuJCSXzKM11pP61GgPJKd9bPrvSr3MaSuH8Hr4KmKC2q9) استفاده کنید.

 

مقدار جزئی ارز تست را انتخاب و به آدرس مورد نظر بفرستید تا تراکنش در این شبکه نیز برای شما ثبت شود. برای دریافت رمز ارز در این شبکه نیز می‌توانید آدرس خود را در اختیار دوستانتان قرار دهید تا برای شما رمز ارز ارسال کنند. از آنجایی که در مرحله فاست ارز دیجیتال، کار دریافت ارز در شبکه Native را انجام داده‌اید، الزامی به پیدا کردن دوست برای دریافت رمز ارز نیست.

 

انجام فعالیت‌ها در zelay برای شرکت در ایردراپ 5irechain

وبسایت zelay ابزاری است که امکان مشارکت بیشتر کاربران در پروژه‌های ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. پروژه‌های مختلف با استفاده از این ابزار، تسک‌های مختلف قابل تایید را برای فعالیت کاربران در نظر می‌گیرند که انجام هر کدام از آن‌ها باعث تغییر در امتیاز و سطح کاربری آن‌ها می‌شود. پروژه فایرچین نیز در این وبسایت فعال است و ممکن است انجام فعالیت‌های خواسته شده در آن شانس شما برای شرکت در ایردراپ 5irechain را افزایش دهد.

 

برای شرکت در این فعالیت‌ها به وبسایت (+) مراجعه کنید و پس از راه‌اندازی حساب خود فعالیت‌های مختلف خواسته شده را انجام دهید. فعالیت‌هایی مثل لایک، ریتوییت و فالو در توییتر، عضور شدن در دیسکورد پروژه و دعوت از دوستان برای مشارکت در پروژه از جمله فعالیت‌هایی است که با انجام آن‌ها می‌توانید شانس دریافت ایردراپ فایرچین را برای خودتان افزایش دهید.

 

توجه داشته باشید که فعالیت‌های zelay به مرور به‌روزرسانی می‌شوند و نیاز است که هر از چند گاهی به آن مراجعه کنید و در فعالیت‌های جدید خواسته شده شرکت کنید. نکته دیگری که در ارتباط با این وبسایت وجود دارد این است که هیچ الزامی به انجام همه فعالیت‌ها نیست اما هر چقدر فعالیت شما بیشتر شود، شانس بیشتری برای دریافت ایردراپ 5irechain خواهید داشت.

 

فعالیت در zelay برای ایردراپ 5irechain

 

بارگذاری قرارداد هوشمند برای شرکت در ایردراپ 5irechain

یکی از فعالیت‌های که می‌تواند شانس شما را برای دریافت ایردراپ 5irechain افزایش دهد بارگذاری یک قرارداد هوشمند در این بلاک چین است. برای انجام این کار ابتدا به وبسایت «+» مراجعه کرده و در زیر فولدر Contracts و با کلیک راست و گزینه New file یک فایل جدید با نام 5ire.sol ایجاد کنید بر روی آن کلیک کنید تا در قسمت راست صفحه، محتوای خالی آن را مشاهده کنید.

 

با مراجعه به وبسایت داکیومنت پروژه «+» و اسکرول رو به پایین، کد قراداد هوشمند تست را کپی کرده و در قسمت خالی مربوط به 5ire.sol پیست کنید. پس از انجام این کار از منوی سمت چپ به بخش «Solidity Compile» رفته و با استفاده از گزینه «Compile 5ire.sol» کد مورد نظر را کامپایل کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن کامپایل باید تصویر زیر را مشاهده کنید.

 

دیپلوی قرارداد هوشمند برای ایرداپ فایرچین

 

پس از انجام این کار از منوی سمت چپ به بخش «Deploy & Run Transactions» رفته و در بخش Environment گزینه 5ire Provider را انتخاب کنید. باید دقت داشته باشید که در قسمت Account آدرس 5ire EVM Chain شما قرار داشته باشد و بقیه موارد مانند تصویر زیر باشد. اگر اطلاعات درست بود، بر روی گزینه Deploy کلیک و تراکنش را در کیف پول خود تایید کنید.

 

دیپلوی قرارداد هوشمند برای ایردراپ 5irechain

 

در صورت موفقیت آمیز بودن بارگذاری قرارداد هوشمند، در قسمت پایین صفحه تایید تراکنش با یک تیک سبز نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی علامت جهت روبه پایین آن می‌توانید اطلاعات مختلف تراکنش انجام شده از جمله هش تراکنش را مشاهده کنید. با کپی کردن هش تراکنش و بررسی آن در مرورگر فایرچین می‌توانید از وضعیت قرارداد خود آگاه شوید.

 

ایجاد قرارداد هوشمند در فایرچین

 

آیا شرکت در ایردراپ 5irechain رایگان است؟

پروژه 5irechain در نسخه تست نت خود قرار دارد و تمام فعالیت‌های مرتبط با ایردراپ احتمالی در شبکه تست انجام می‌شود. بنابراین، شرکت در ایردراپ فایرچین رایگان است و برای فعالیت در آن تنها به کوین‌های تست و کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید.

 

آیا ایردراپ فایرچین قطعی است؟

در حال حاضر توکنومیکس این پروژه منتشر نشده و تیم توسعه دهنده نیز هیچ داده‌ای مبنی بر ایردراپ 5irechain منتشر نکرده است. بنابراین، تنها چیزی که می‌توان با قطعیت در مورد آن صحبت کرد وجود کوین 5ire است و هیچ قطعیتی در مورد ایردراپ این پروژه وجود ندارد.

 

جمع‌بندی

پروژه بلاک چین 5irechain یک بلاک چین لایه اول سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که به دنبال ایجاد زیرساخت توسعه پایدار برای پروژه‌های نسل جدید است.این شبکه در مرحله تست نت قرار دارد و ما در این مقاله به آموزش کامل نحوه شرکت در تست نت این پروژه به منظور دریافت ایردراپ 5ireChain پرداختیم.

برچسب های مرتبط

ایردراپ

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • علی کرمی
    08 تیر 1402

    سلام با فعالیت چقدر ایردراپ میده

    • مهدی رضائیان
      10 تیر 1402

      سلام در مورد هیچ ایردراپی نمیشه گفت که مبلغ ایردراپ چقدر خواهد بود. حتی در خیلی از موارد خود ایردراپ هم قطعی نیست و صرفا براساس گمانه‌زنی است.

  • مصطفی
    29 بهمن 1402

    به ما که نداد