اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رشد zkSync در شبکه اتریوم | آیا ایردراپ zkSync در راه است؟

نویسنده : عارفه مدنی

191

زمان مطالعه :

۱ دقیقه
ارزهای دیجیتال

15فروردین1402|58:12

رشد zkSync
سروصدای زیادی برای مقیاس‌پذیری تراکنش‌ها در اتریوم وجود دارد و یکی از پروتکل‌های دارای فناوری مناسب برای انجام این کار، zkSync است، رشد zkSync که در حال شکستن نقاط عطف چشمگیری است. بر اساس داده‌های جدید پلتفرم تحلیل بازار ارز دیجیتال Dune Analytics،شبکه اصلی zkSync که به تازگی راه اندازی شده است، در حال جذب بسیار زیاد و شدید در بین کاربران است که به احتمال زیاد یکی از دلایل آن احتمال ایردراپ zksync است.

رشد zkSync در لایه دوم اتریوم

پروژه zkSync یک پروژه لایه دوم اتریوم است که به منظور افزایش مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم و کاهش هزینه‌های ثبت تراکنش در این شبکه راه‌اندازی شده است. همانند پروژه آربیتروم این پروژه نیز از روش رول آپ برای افزایش مقیاس‌پذیری بهره می‌برد اما تکنولوژی مورد استفاده این دو پروژه با یکدیگر متفاوت است.

در حالی که آربیتروم از رول آپ‌های خوش بینانه برای نهایی کردن تراکنش‌ها استفاده می‌کند پروژه zkSync از الگوریتم «اثبات دانش صفر» (Zero-Knowledge Proof | ZKP) برای این منظور بهره می‌برد. این روش نیاز به زمان چالش برای انتقال ارزها از لایه اول به لایه دوم را ندارد و به همین دلیل گزینه بهینه‌تری محسوب می‌شود. 

فعالیت نسخه اول پروژه zkSync مربوط به اپلیکیشن‌های مرتبط با پرداخت و ترید ارزهای دیجیتال بوده است و امکان گسترش فعالیت‌های آن‌ها به سایر حوزه‌ها وجود نداشته است. این نسخه در حال حاضر با عنوان zksync Lite شناخته می‌شود و پروژه‌هایی مثل Zigzag بر روی آن فعال هستند اما رشد zkSync بیشتر مربوط به نسخه Zksync Era است که از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق داده‌های «Dune» شبکه جدید zksync era در مجموع دارای 59200 توکن ETH بریج شده‌ و بیش از 254500 کیف پول ایجاد شده در این شبکه  است. علاوه بر تمام معیارهای ذکر شده، افزایش تعداد کل تراکنش‌های این شبکه به 300000، رشد zkSync و  اکوسیستم آن را تکمیل کرد.
رشد zksync
مقیاس‌پذیری به‌ویژه یک چالش بزرگ برای اکثر بلاک چین‌های لایه اول است، زیرا از نظر فنی دستیابی به ویژگی‌های مقیاس‌پذیری و غیرمتمرکز بودن به صورت همزمان دشوار است. zkSync این مشکل را از طریق تکنولوژی مقیاس پذیری خود حل می‌کند که تمایل دارد تعداد نامحدودی از تراکنش‌ها را بدون تأثیر حاشیه‌ای بر امنیت یا هزینه پردازش کند.
راه‌اندازی zkSync به‌عنوان آینده مقیاس‌پذیری در اتریوم برچسب‌گذاری شده است و بسیاری از کاربران قدیمی این شبکه به تدریج از آنچه که ابزار مقیاس‌پذیری روی میز آورده است، قدردانی می‌کنند. برای درک بهتر این پروژه و آموزش شرکت در ایردراپ zkSync پیشنهاد می‌کنیم به مقاله ایردراپ zkSync در آکادمی رابکس مراجعه کنید.
در حالی که رشد zkSync یکی از نشانه‌های افزایش سطح پروتکل‌های مقیاس پذیری مبتنی بر اتریوم است، Polygon نیز با راه اندازی پروتکل zkEVM به بهبود مقیاس‌پذیری با روش مشابه اقدام کرده است. نوآوری‌های ZK توسط بسیاری از توسعه دهندگان برتر اتریوم، از جمله Vitalik Buterin، که اولین تراکنش را هنگام راه اندازی پروتکل zkEVM Polygon امضا کرد، پشتیبانی می شود.
منبع : utoday

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لانچ نات کوین | نحوه‌ی تبدیل ارز بازی به ارز واقعی Notcoin