اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

سه مولفه اصلی توسعه اتریوم از نظر ویتالیک بوترین

نویسنده : عارفه مدنی

222

زمان مطالعه :

4دقیقه
ارزهای دیجیتالبلاکچین

21خرداد1402|07:13

ویتالیک بوترین در یکی از تازه‌ترین مقالات منتشر شده خود توضیح می دهد که بلاک چین اتریوم در مسیر خود به سمت تبدیل شدن به «پکیج فناوری بالغ» به چه چیزهایی نیاز دارد. از نظر بوترین تکامل اتریوم (ETH) از فناوری آزمایشی و تجربی به یک پکیج  فناوری اصلی، شامل سه مولفه اصلی است که اگر شبکه در یکی از آن‌ها شکست بخورد، رقابت با رقبای متمرکز موجود برایش دشوار خواهد بود.

 

 ویتالیک بوترین اسم این سه مولفه اصلی توسعه اتریوم را “بلوک های سازنده” یک اتریوم بالغ نام‌گذاری کرده است. در ادامه این خبر به بررسی سه مولفه اصلی توسعه اتریوم از نظر ویتالیک بوترین می‌پردازیم و نکات مهم هر کدام از آن‌ها را از دیدگاه بوترین بررسی می‌کنیم. 

 

سه مولفه اصلی توسعه اتریوم

برای اتریوم تبدیل شدن به یک پکیج فناوری بالغ به معنای آن است که بتواند «تجربه باز، جهانی و بدون مجوز» را برای نسل جدید کاربران به ارمغان بیاورد. اتریوم، برای ادامه تکامل خود در تبدیل شدن به این پکیج، باید سه مرحله را پشت سر بگذارد که از آن‌ها به عنوان سه مولفه اصلی توسعه اتریوم یاد می‌شود. دومین بلاک چین بزرگ بازار ارز دیجیتال باید بر مقیاس پذیری، امنیت و حریم خصوصی تمرکز کند. بوترین در مقاله اخیر خود اظهار می‌کند این سه نقطه عطف باید تقریباً به شکل همزمان پیش برده شوند.

 

 

توسعه اتریوم

 

 

 

مساله مقیاس‌پذیری در توسعه اتریوم

 

از نظر مقیاس‌پذیری لایه دو محور، rollupها بهترین راه حل هستند. بنابراین، هر «اپلیکیشن غیرمتمرکز» (dApp) باید عملیات خود را به یک شبکه رول آپ محور منتقل کند.

 

مساله امنیت در توسعه اتریوم

 

مساله دیگر در مورد امنیت مربوط به امنیت کیف پول است  که از طریق «کیف پول‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند» انجام میشوند. این کیف پول‌ها توسط به روزرسانی فشرده سازی حساب (Account Abstraction) فعال می‌شود.

 

فشرده سازی حساب (Abstraction account) یا EIP ، یک طرح توسعه برای پروتکل اتریوم (ETH) است. با این آپدیت جدید، مرز بین کیف پول های زنجیره ای و قراردادهای هوشمند محو می‌شود و هر کیف پول می تواند به یک «بانک غیر‌متمرکز» تبدیل شود.

 

مساله حریم خصوصی در برنامه توسعه اتریوم

 

علاوه بر مساله امنیت، حریم خصوصی دیگر ستون توسعه اتریوم است که از اهمیت بالایی برخوردار است. حریم خصوصی باید برای همه عملیات‌های تعریف شده وعملیات‌های بالقوه در بلاک چین اتریوم در دسترس باشد. 

ویتالیک بوترین در این مورد تاکید می‌کند: « مطمئن می‌شویم که انتقال سرمایه با حفظ حریم خصوصی بالا در دسترس همه باشد. همچنین مطمئن میشویم سایر ابزارهایی که در حال توسعه هستند (مانند بازیابی اجتماعی، هویت، شهرت)، از حریم خصوصی بالایی برخوردار باشند.»

 

 

توسعه اتریوم

 

 

 

برای توسعه اتریوم به هر سه مولفه نیاز است

 به گزارش یو تودی (utoday) از نظر بوترین برای تکامل اتریوم باید هر سه مولفه به طور همزمان مورد توجه قرار گیرند: «ما نمی توانیم روی یک یا دو مورد از آنها تمرکز کنیم. بدون تغییر مقیاس، کارمزدهای اتریوم بسیار بالا خواهد بود و مخاطبان به دنبال جایگزین های متمرکز برای انتقال پول در زنجیره خواهند بود. بدون امنیت پیشرفته کیف پول، ذخیره توکن های اتر و اتریوم‌محور در کیف پول ها برای کاربران راحت نخواهد بود، به طوری که دوباره به حفاظت متمرکز نیاز خواهند داشت. در مورد مولفه سوم یعنی حریم خصوصی نیز کاربران آینده اتریوم از اینکه همه فعالیت‌هایشان در دسترس اشخاص ثالث قرار گیرد، احساس بدی پیدا خواهند کرد.

  

 

در بررسی این سه مولفه میتوان گفت در مورد مقیاس پذیری، پروژه زیادی هستند در حوزه ی رول‌آپ ها فعالند و و این حوزه در حال پیشرفت است. در مورد مسئله‌ی امنیت، اگر کیف پول هایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته (کیف پول های مبتنی بر قرارداد هوشمند) فراگیر بشوند، می‌توانند بخشی از مشکلات را حل کنند. نهایتا در مورد حریم خصوصی، تا به امروز کار زیادی انجام نشده و انتظار می‌رود در آینده در این حوزه فعالیت بیشتری انجام شود.

 

منبع : utoday

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد