اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

پروژه Plegde، پروتکل وام دهی غیر متمرکز

نویسنده : محسن ژیان‌پور

276

زمان مطالعه :

۳ دقیقه
دیفای

21شهریور1400|00:12

محققان دانشگاه استفورد (Stanford University) و U.C برکلی با کمک یکدیگر تصمیم به توسعه پروتکلی جدید در حوزه وام دهی دارند. این پروژه عنوان کرده است قصد دارد در حوزه دیفای (Defi) با تمرکز بر یک اکوسیستم کراس چین (Cross Chain) جهت تامین مالی بلند مدت، تحولی عمیق ایجاد کند. شرکت DHVC، یک نهاد سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در پالو آلتو (Palo Alto) با مشارکت گری لابلان (Gary LaBlanc) استاد دانشگاه برکلی و چند تن اعضای دانشگاه استنفورد تصمیم به اجرای این پروژه داشته و هدف نهایی آن‌ها تبدیل Pledge به برترین پروتکل وام دهی ارزهای دیجیتال است. پروژه Pledge توسط گروهی از محققان متمرکز بر بلاک چین در دانشگاه استنفورد، از جمله پروفسور دیوید تسه (David Tse)، نیکول چانگ (Nicole Chang)، ری وانگ (Ray Wong) و تورستن وندل (Torsten Wendl) ایجاد شد. پروفسورلابلان که پیشتر نام او را آوردیم نیز در این پروژه همکاری دارد. 

 

هدف Pledge با استفاده از بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain)، تسهیل تامین مالی بلند مدت برای دارندگان ارزهای دیجیتال است، چیزی که به گفته محققان هنوز در حوزه ارزهای دیجیتال چندان به آن پرداخته نشده است. این پروتکل تصمیم دارد با توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای فیزیکی امکان ایجاد سبد دارایی‌ها متنوع برای کاربران فراهم گردد. کاربران با استفاده از این پروژه و دارایی‌های ایجاد شده توسط آن می‌توانند از خطر نوسانات یکباره این بازار تا حدی در امان بمانند. به آن پرداخته نشده است. این پروتکل تصمیم دارد از توکن خود با نام PLGR استفاده کند.

 

همان طور که می‌دانید با معرفی بیت کوین و شهرت آن، به تدریج پروژه‌های مختلف دیگری به دنیا معرفی شد. بسیاری از این پروژه ها بر روی خدمات مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال تمرکز کردند. برخی از این پروژه‌ها مانند یک صرافی تبدیل ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود ارائه دادند و یا برخی از آن‌‌ها امکان وثیقه‌گذاری و دریافت وام را فراهم کردند. تمامی پروژه‌‌هایی که خدمات مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند در حوزه دیفای یا امور مالی غیر متمرکز قرار می گیرند. این حوزه در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه علاقمندان ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. یکی از شاخه‌های پرطرفدار امور مالی غیر متمرکز،  پروژهایی هستند که خدمات وام‌دهی ارائه می‌کنند. البته اعطا و دریافت وام بدون نیاز به مراجعه به هیچ نهاد متمرکز دسترسی جذابی است که با آشنا شدن افراد با این امکان اسقبال آن‌ها چندان دور از ذهن نیست. در حال حاضر محبوب‌ترین پروژه وام‌دهی دیفای آوه (AAVE) بوده اما پروژه‌های مختلف با ویژگی‌های متنوع بسیاری هم اکنون فعالیت می‌کنند. بر اساس داده‌‌های حوزه امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر در پروژ‌های وام دهی دیفای مبلغی حدود 44 میلیارد دلار قفل شده، که بیش از نیمی از مقدار ارزش کل دیفای است. وجود پروژه‌های مختلف این حوزه نشان از کار سختی که پروژه Pledge پیش رو دارد می‌باشد. این که آیا این پروژه می‌تواند جای خود را در امور مالی غیر متمرکز باز کند یا خیر. سوال بسیار سختی است که جواب قطعی نمی‌توان به آن داد. باید صبر کرد و دید آیا به گفته بنیان‌گذاران این پروژه خدمت جدید و مناسبی به کاربران توسط پروژه Pledge ارائه می‌شود یا این صحبت‌ّا جامع عمل نمی‌پوشند.

برای خرید کاردانو وارد شوید.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin