کره جنوبی زودتر در متاورس (Metaverse) وارد خواهد شد. صنایع و خدمات عمومی در این کشور شروع به پخش آواتارها و برنامههای کاربردی مجازی در سراسر کره جنوبی کردهاند.
مردم کره جنوبی و تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ در این کشور شروع به پذیرش و ادغام متاورس در زندگی روزمره خود به روشهای جدید و غیرمنتظره کردهاند.دو شرکت خرده فروش بزرگ در کره جنوبی اخیرا عناصر متاورس و هوش مصنوعی را به خریداران معرفی کردهاند تا تجربه خرید جدیدی به مشتریان خود ارائه دهند. شرکت GS Shop در 25 آبان خرید از طریق Metaverse را با نمایش عملکرد داخلی یک مرکز تولید مواد غذایی معرفی کرد. هدف این شرکت از این اقدام اطمینان دادن به مشتریان از کیفیت این روش و غذاهایی بود که برای فروش گذاشته شده بودند.
شرکت GS Shop اسکنرهای فیزیکی را به نمایش سه بعدی تبدیل کرد. به این ترتیب، مشتریانی که دستگاههای واقعیت افزوده (AR) مشابه دستکشهای لمسی نمایش متا داشتند، میتوانستند در دنیای مجازی از این مرکز بازدید کرده و شرایط تولید غذایشان را ببینند.
جیسون یه، یکی از بنیانگذاران شتاب دهنده اکوسیستم چند زنجیرهای DeSpread، متوجه رشد خیره کننده شرکتهایی شده است که به متاورس در کره میپیوندند. او به کوین تلگراف گفت: «به نظر میرسد این روزها همه شرکتها در حال هجوم به سمت این فناوری هستند.
متاورس و هوش مصنوعی در چندین صنعت از جمله خرید خرده فروشی، امور مالی و حتی خدمات عمومی راه پیدا کردهاند. شرکت Lotte Home Shopping که در سال 2020 بیش از 14 میلیارد دلار گردش مالی را تجربه کرد، به تازگی پروژه Lucy را معرفی کرده است، مدلی مجازی برای کمک به تبلیغ محصولات این برند. استقرار واقعیت مجازی پا را از این هم فراتر گذاشته و به بخش خدمات عمومی نیز رسیده است. شهرداری سئول در 15 آبان اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2023 پلت فرم Metaverse خود را بسازد، جایی که ساکنان بتوانند امور اداری خود را انجام دهند. نیک کلگ، معاون متا میگوید: «ما در حال ساختن برای متاورس با نام آزمایشی Metaverse 120 Center هستیم تا بازدیدهای مجازی را که نیازی به حضور فیزیکی بازدیدکننده ندارند از این طریق صورت گیرد. چند روز قبل نیز ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که تا دهه 2030 میلادی، برنامههای متاورس را برای برنامههای آموزشی سربازان اجرا خواهد کرد.
…
برای خرید شیبا اینو وارد شوید.