اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

ریزش قیمت فانتوم در پی حمله اکسپلویت به بریج مالتی‌چین

نویسنده : عارفه مدنی

843

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
ارزهای دیجیتالبلاکچین

17تیر1402|08:09

ریزش قیمت فانتوم

در چند روز گذشته شاهد ریزش قیمت فانتوم در پی حمله اکسپلویت به بریج مالتی‌چین بوده‌ایم. ریزش قیمت فانتوم به نظر می‌رسد در 24 ساعت گذشته به دلیل شیوع FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) در بین سرمایه‌گذاران بدتر شده است.

 

براساس داده‌های CoinGecko، ارز فانتوم در 24 ساعت گذشته 10.3 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در ادمه خبر به بررسی قضیه حمله اکسپلویت به بریج مالتی‌چین و ریزش قیمت فانتوم می‌پردازیم.

 

ریزش قیمت فانتوم در پی حمله اکسپلویت به بریج مالتی‌چین

به گزارش کوین دسک وسعه‌دهندگان Multichain،این هک را تأیید کرده‌اند و کاربران را از استفاده از خدمات این شبکه هشدار داده‌اند. توسعه‌دهندگان در توییت‌های جمعه اعلام کرده‌اند که تیمشان در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است. توصیه می‌شود که تمامی کاربران استفاده از خدمات (Multichain) را متوقف کنند و تمامی مجوزهای قرارداد مربوط به Multichain را لغو کنند، ادامه دادند. در حال حاضر خدمات Multichain متوقف شده است و تمامی تراکنش‌های پل در زنجیره‌های به حالت تعلیق در آمده‌اند تا کنون زمان دقیقی برای رفع این مشکل اعلام نشده است.

 

 

 

در ۲۴ ساعت گذشته، توکن (MULTI) شرکت (Multichain) با ۱۳ درصد افت قیمت مواجه شده است. پل‌هایی مانند (Multichain) به کاربران امکان انتقال توکن‌ها بین شبکه‌های مختلف را می‌دهند. اینها یک قسمت کلیدی از اکوسیستم ارزهای دیجیتال هستند، اما به شدت آسیب‌پذیر بوده و طبق گزارش DefiLlama، در سال‌های گذشته ۲٫۶۶ میلیارد دلار به دلیل نقص‌های مبتنی بر پل‌ها از بین رفته است.

 

ریزش قیمت فانتوم

 

 

در آخرین ساعات شب چهارشنبه، Multichain با خروج بیش از ۱۳۰ میلیون دلار ارز مختلف از طریق پل‌هایش در شبکه‌های بلاکچین فانتوم، مونریور و Dogechain مواجه شد. شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Lookonchain، براساس داده‌های بلاکچین، برآورد کرده است که مقدار ۶۲ میلیون دلار ارز Coin (USDC)، ۳۱ میلیون دلار Wrapped Bitcoin (wBTC) و ۱۳ میلیون دلار Wrapped Ether (wETH) بزرگترین مقادیری هستند که به طور قاعده عمده از دست رفته‌اند.ط

 

دلیل ریزش قیمت فانتوم

در تاریخ ۶ ژوئیه، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از پل فانتوم Multichain برداشت شد. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ۷٬۲۱۴ توکن Wrapped Ether (WETH) به ارزش ۱۳٫۶ میلیون دلار، ۱٬۰۲۴ توکن Wrapped Bitcoin (WBTC) به ارزش ۳۱ میلیون دلار و ۵۸ میلیون دلار ارز Coin (USDC) از پل متعدد زنجیره شبکه برداشت شد. علاوه بر این، انتقال موجودی از پل‌های بلاکچین‌های دیگر نیز گزارش شده است.

 

 

به طور قابل توجهی، از پل Dogechain بیش از ۶۰۰٬۰۰۰ دلار ارز Coin (USDC) برداشت شده است. علاوه بر این، ۴٫۸ میلیون دلار ارز Coin (USDC) و ۱ میلیون دلار ارز Tether (USDT) از پل مونریور Multichain برداشت شد.

 

 

 

توسعه‌دهندگان در اوایل روز جمعه اعلام کردند: “توصیه می‌شود که تمامی کاربران استفاده از خدمات Multichain را متوقف کنند و تمامی مجوزهای قرارداد مربوط به Multichain را لغو کنند.” این بیان نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان به کاربران توصیه می‌کنند که از استفاده از خدمات Multichain خودداری کنند و تمامی مجوزهای مرتبط با این پلتفرم را لغو کنند.

منبع : coindesk

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد