اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

5 راه کسب درآمد از NFT | چگونه NFT خود را به فروش برسانیم؟

نویسنده : عارفه مدنی

440

زمان مطالعه :

2دقیقه
NFT

02اسفند1401|09:07

کسب درآمد از NFT

کسب درآمد از NFT ها بحث داغ این روز های دنیای ارزدیجیتال است، «توکن غیر قابل معاوضه» (Non-Fungible Token | NFT) که به اختصار به آن «ان اف تی» (NFT) گفته می‌شود، نوعی از توکن‌های ارز دیجیتال است. اما علاوه بر خلق اثر از ویژگی‌های مهم NFT ها کسب درآمد از آنهاست در این مقاله علاوه بر اینکه توضیح کوتاه راجع به NFT چیست و چگونه می‌شود آثار هنری خود را به نمایش گذاشت، به بررسی چگونگی کسب درآمد از آن نیز خواهیم پرداخت.

 

راه های کسب درآمد از NFT

بسیاری از هنرمندان در حوزه‌های مختلف عکاسی، نقاشی، طراحی و انیمیشن توانسته‌اند آثار خود را به NFT تبدیل کنند و با قیمت‌های مناسب به فروش برسانند. تجربه موفق فروش NFT باعث علاقمندی سایر هنرمندان به این حوزه شده است.

اگرچه بیشتر تولیدکنندگان آثار NFT هنرمندان هستند اما افراد عادی نیز با داشتن ایده‌های خلاقانه می‌توانند مجموعه NFTهای خود را ایجاد کنند و از آن‌ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بهره بگیرند. در ادامه به ویژگی‌هایی از NFT اشاره می‌کنیم که می‌توان به وسیله آن از آثار هنری کسب درآمد کرد.

 

مالکیت کسری

در این نوع از مالکیت یک اثر هنری به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شود و به شکل توکن به فروش می‌رسد، در این نوع از مالکیت به سرمایه گذاران متعدد اجازه داده می‌شود تا سهمی در اثر داشته باشند. برای مثال یک هنرمند می‌تواند ۱۰۰ توکن برای یک اثر  هنری ایجاد کند و آن را به ۱۰۰ سرمایه گذار بفروشد، به این صورت هر ۱۰۰ نفر آنها سهمی در این اثر هنری دارند.

اگر چه بیشتر تولیدکنندگان آثار ان اف تی هنرمندان هستند، اما افراد عادی هم با داشتن ایده‌های خلاقانه می‌توانند مجموعه توکن ان اف تی خود را ایجاد کنند و از آن برای کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی استفاده کنند.

 

NFT های پویا

NFT های پویا (Dynamic NFT) نوعی «ان اف تی» (NFT) هستند، که در طول زمان تغییر می‌کنند و تجربه ای منحصر به فرد و در حال تکامل را برای مالک ایجاد می‌کنند. ان اف تی های پویا می‌توانند از داده‌های خارجی مانند رخ دادهایی که در رسانه‌های اجتماعی رخ می‌دهد برای به‌روز رسانی آثار هنری خود استفاده کنند و این
برای مثال «پمپ ابدی» (The Eternal Pump) یک ان اف تی پویا است که همگام با صعود و سقوط بازار کریپتوکارنسی ارزشش تغیر می‌کند. اما این ان اف تی با افزایش یا کاهش ارزش ارزهای دیجیتال رابطه عکس دارد، با افزایش ارزهای دیجیتال، پیچیده شده در حالی که با کاهش ارزش ساده‌ و انتزاعی‌تر می‌شوند. این مغایرت به این دلیل است که به دنبال کنندگان این اجازه داده می‌شود که تغییرات در بازار را دنبال کنند و متناسب با آن تغییرات ارزش خود را مشخص کنند.
یکی از راه ‌های کسب در آمد از NFT های پویا می‌تواند ازطریق مزایده‌ یا حراجی ها باشد، جایی که کلکسیونرها می توانند بر روی قیمت گذاری این اثر قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنند و بالاترین پیشنهاد مالکیت را به دست می‌آورد. NFT های پویا به دلیل ماهیت و ویژگی منحصر به‌فرد خود بسیار مورد توجه هستند و می‌توانند قیمت‌های بالایی را در حراج به دست آورند.

علاوه بر این، با استفاده از سیستم‌های مبتنی بر اشتراک، هنرمندان می‌توانند با پرداخت هزینه، NFTهای پویای منحصر به فردی را به کلکسیونرها ارائه کنند. این NFTها ممکن است اغلب متفاوت باشند و به مشترکین جریان ثابتی از محتوای تازه ارائه دهند.

 

کسب درآمد از NFT

 

امتیاز سازنده

در NFT این قابلیت وجود دارد که می‌توان طوری آن را برنامه ریزی کرد که با هر بار که یک NFT  در بازار ثانویه فروخته می‌شود، به طور خودکار درصدی به هنرمند پرداخت می‌شود، از کاربرد‌ ارز دیجیتال کسب درآمد از NFT این است که هنرمندان حتی پس از فروش اولیه هم می‌توانند از اثار خود سود ببرند،
به عنوان مثال، هنرمند دیجیتالی پاک یک NFT به نام “The Fungible” را به قیمت 502000 دلار فروخت و NFT به طور خودکار برای پرداخت بعدی به هنرمند 10٪ حق امتیاز  فروش پرداخت کند. از آن زمان، این NFT چندین بار فروخته شد و این هنرمند بیش از 2 میلیون دلار حق امتیاز به دست آورد.

گیمیفیکیشن(Gamification)

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از NFT ها، گیمیفیکیشن است. به صورت خلاصه GameFi، ترکیبی از بازی و سرمایه است. به این صورت که گیمرها از طریق بازی، کسب سرمایه می‌کنند. برای مثال، Axie Infinity بازی‌ای است که از NFT به‌عنوان دارایی‌های بازی استفاده می‌کند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بخرند، بفروشند و معامله کنند تا شخصیت‌های بازی خود را بسازند.

 

ارتباط با داریی‌های واقعی

با استفاده از ان اف تی ها می‌توان هر چیزی را در دنیای واقعی و مجازی کدگذاری نمود و به آن خاصیت منحصر به فرد بودن بخشید. این می‌تواند راهی برای تأیید صحت و مالکیت شی فیزیکی باشد، در حالی که امکان انتقال مالکیت و ارزش دارایی دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی را نیز فراهم می‌کند. این ویژگی می‌تواند یکی از راه حل مشکلات و دغدغه بسیاری از افراد مانند گیمرها و هنرمندانی باشد که ناپدید شدن هزینه‌ها و نتایج بازی برایشان با حسرت بسیاری همراه بوده است.

گفته می شود، NFT می‌تواند برای نشان دادن مالکیت یک دارایی فیزیکی، مانند یک قطعه املاک و مستغلات یا یک ماشین استفاده شود. به عنوان مثال، شرکتی به نام CarForce در حال توسعه NFT هایی است که منعکس کننده مالکیت خودروهای سطح بالا هستند، ازNFT ها به عنوان یک کلید دیجیتال ماشین که به مالک اجازه می دهد تا خودرو واقعی را وارد کرده و کار کند استفاده می‌کنند. برای خرید توکن‌های NFT می‌تونید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید .
منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin