اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم | هنوز زمان آزادسازی توکن‌ها نرسیده است!

نویسنده : عارفه مدنی

201

زمان مطالعه :

۱ دقیقه
ایران

13اسفند1401|09:14

تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم

توسعه دهندگان اصلی اتریوم در جلسه‌ای در تاریخ ۲ مارچ (۱۱ اسفند) با تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم به مدت دو هفته موافقت کردند. این در حالی است که انتظار می‌رفت هاردفورک شانگهای و آزادسازی اتریوم‌های استیک شده در بیکن چین شبکه اتریوم اواخر ماه مارچ انجام شود. در ادامه به بررسی اهمیت تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم و چگونگی کارکرد آن خواهیم پرداخت.

 

تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم

هاردفورک شانگهای اتریوم که طبق گفته توسعه‌دهندگانش قرار بود در در مارچ ۲۰۲۳ انجام شود به کاربران خود این اجازه را می‌دهد که با این به روز رسانی کوین‌های استیک شده خود را برداشت کنند و به بلاک‌های بلاک چین اجازه می‌دهد عملیات‌های برداشت رمز ارزهای استیک‌شده را تائید کنند. تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم باعث می‌شود کاربران به کوین‌های خود دیر‌تر دسترسی داشته باشند.

هاردفورک شانگهای اتریوم، در ادامه فعالیت این شبکه با الگوریتم اجماع اثبات سهام در نظر گرفته شده است. به دلیل  وجود مشکلات زیاد در الگوریتم اثبات کار مثل، صرف انرژی بسیار زیاد و بالا بودن هزینه، اتریوم تصمیم گرفت پروتکل اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد. در اثبات سهام اعتبارسنج‌ها به جای حل کردن معادلات، توکن‌های بومی شبکه را خریداری کرده و آن را در شبکه استیک می‌کنند.

در فرآیند تبدیل الگوریتم اجماع اتریوم کاربران زیادی اتریوم‌های خود را در شبکه استیک کردند. یکی از شرایط استیکینگ اتریوم در این مرحله این بود که استیک‌کنندگان برای چندین ماه حق دسترسی به ارزهای دیجیتال خود را نداشته باشند. از زمان به روز رسانی مرج، کاربران قادر نبوده‌اند به کوین‌های اتریوم استیک‌ شده خود دسترسی پیدا کنند و هدف هاردفورک شانگهای اتریوم، فراهم کردن شرایط آزادسازی توکن‌های استیک شده بود.

به گزارش کوین تلگراف، توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم در جلسه‌ای در تاریخ ۲ مارچ (۱۱ اسفند) به توافق رسیدند هاردفورک شانگهای، دو هفته پس از اجرای آزمایشی آن در شبکه گوئرلی، انجام شود. اجرای هاردفورک شانگهای در شبکه آزمایشی گوئرلی برای ۱۴ مارچ (۲۳ اسفند) زمان‌بندی شده است.

تیم بیکو، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم در رابطه با زمان هاردفورک شانگهای اتریوم گفته است، برای هاردفورک در شبکه اصلی، ما معمولا پس از اعلام حداقل ۲ هفته زمان می‌دهیم. در صورت خوب پیش رفتن همه چیز در  هارد فورک در شبکه گوئرلی در تاریخ ۱۴ مارچ (۲۳ اسفند)، در تاریخ ۱۶ مارچ (۲۵ اسفند) در مورد زمان پیاده‌سازی هاردفورک در شبکه اصلی توافق خواهیم کرد. بنابراین، به نظر می‌رسد که بهترین زمان برای پیاده‌سازی هاردفورک شبکه اصلی هفته اول آپریل (۱۲ تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۲) باشد.

 

تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم

 

نسخه آزمایشی هاردفورک شانگهای اتریوم

اجرای آزمایشی بروزرسانی شانگهای-کاپلا (Shanghai-Capella)یا همان شاپلا (shapella)، در شبکه گوئرلی آخرین فرصت برای کاربران اتریوم و ارائه‌دهندگان خدمات استیکینگ ارز دیجیتال است تا از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز هاردفورک شانگهای در شبکه اصلی اتریوم اطمینان حاصل کنند. تعویق هاردفورک شانگهای اتریوم نیز برای اطمینان بیشتر در مورد خروجی این کار بوده است. 

به‌روزرسانی شبکه اصلی هاردفورک شانگهای اتریوم که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم، امکان خروج تدریجی اتریوم موجود در Beacon Chain را فراهم می‌کند. برای حفظ ثبات و امنیت شبکه، برداشت اتر به صورت پویا و وابسته به تعداد درخواست خروج اعتبارسنج‌ها انجام خواهد شد، اعتبار سنج‌ها باید یک فرآیند دو مرحله ای شامل یک صف خروج و یک دوره برداشت را طی کنند، بنابراین به تدریج در طول زمان اتفاق می‌افتد. 

انتظار می‌رود هاردفورک شانگهای در نهایت به نفع پلتفرم‌های لیکویید استیکینگ باشد. اترهای استیک‌شده از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون در بیکن چین قفل شده‌اند و با بروزرسانی شانگهای به مرور آزاد می‌شوند. با این حال، پلتفرم‌های لیکویید استیکینگ مانند لیدو انعطاف‌پذیری بیشتر و فرصت‌های بازدهی بالاتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند، در نهایت، می‌توان انتظار داشت در ماه‌های پس از ارتقای شانگهای تقاضا برای این پلتفرم‌ها افزایش یابد.

 
منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود