اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رقابت کاردانو با اتریوم | ۱۰۰۰ قرارداد هوشمند جدید به کاردانو اضافه شد

نویسنده : عارفه مدنی

127

زمان مطالعه :

2دقیقه
ارزهای دیجیتالبلاکچین

30اردیبهشت1402|36:08

رقابت کاردانو با اتریوم

با توجه به مشکلات مقیاس‌پذیری موجود در شبکه اتریوم و بیت کوین، از جمله ازدحام و کارمزدهای بالای شبکه، کاربران و پروژه‌ها به دنبال جایگزین‌های مناسبی هستند تا بتوانند تراکنش‌های خود را راحت‌تر انجام دهند. کاردانو به دنبال راه حلی برای حل این مشکلات و پیشی گرفتن از رقیب خود است و رقابت کاردانو با اتریوم با پیاده سازی ۱۰۰۰ قرارداد هوشمند در این شبکه بعد جدیدی پیدا کرده است. برای خرید کاردانو می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

رقابت کاردانو با اتریوم، ایجاد ۱۰۰۰ قرارداد هوشمند جدید

تیم توسعهٔ کاردانو در تلاش است تا شبکه خود را گسترش داده و قابلیت‌های آن را بهبود بخشد تا با رقبای خود همگام شود. در سال جاری، زنجیره «اثبات سهام» (Proof-of-Stake) کاردانو با معرفی یک سری از راهکارها، پروتکل‌ها و قراردادهای هوشمند جدید، جایگاه قوی خود را در فضای «دیفای» (DeFi) تثبیت کرده است. این تلاش‌ها باعث شده است که در رقابت کاردانو با اتریوم، این بلاک چین به عنوان یک رقیب جدی و همچنین یک مشارکت کننده موثر شناخته شود.

 

کاردانو از زمان‌های گذشته به عنوان قاتل اتریوم در دنیای بلاک چین شناخته می‌شود. این شناخت به دلیل رویکرد مبتنی بر تحقیقات و همچنین مشارکت‌های ارزشمند آن در صنعت رمزارزها است. راه حل Proof-of-Stake (POS) کاردانو در طی سال‌ها توانسته است توسعه‌دهندگان را جذب کند تا قراردادهای هوشمند را بر روی پلتفرم Plutus خود بسازند که این اقدام کاردانو را به سمت پیشی گرفتن از رقبایش حرکت داده است.

 

 

رقابت کاردانو با اتریوم

 

 

پلتفرم Plutus یک پلتفرم توسعه دهنده است که به طور خاص برای ساخت قراردادهای هوشمند و برنامه‌های (DApps) روی بلاکچین کاردانو طراحی شده است. این پلتفرم بخشی از اکوسیستم کاردانو است و مجموعه‌ای از ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن‌ها برای ساخت و راه‌اندازی قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

 

رقابت کاردانو با اتریوم و سایر پروژه‌های ارز دیجیتال

کاردانو در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به طور خاص در حوزه «دیفای» (DeFi) توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به ویژه در سال ۲۰۲۳ و در زنجیره Proof-of-Stake (POS) آن بیش از ۱۰۰۰ قرارداد هوشمند Plutus V1 در شبکه آن ایجاد شده که نشان از گسترش آن دارد.

 

به گفتهٔ داده‌های (Cardano Blockchain Insights) در تاریخ (۱۸ ماه می ۲۰۲۳)، کاردانو حدود ۵۷۷۶ اسکریپت Plutus V1 را در خود میزبانی می‌کند که اغلب به برنامه‌های DeFi مرتبط است. در مقابل، در تاریخ ۱ ژانویه، شبکه فقط ۴۷۱۸ اسکریپت V1 را میزبانی می‌کرده است .

 

قراردادهاش هوشمند کاردانو در مقایسه با اتریوم

 

 

افزایش قابل توجه قراردادهای هوشمند مستقر شده، موقعیت کاردانو را به عنوان یک بازیگر برجسته در فضای DeFi و هفتمین شبکه بزرگ از نظر ارزش بازار تقویت می‌کند و امکان رقابت کاردانو با اتریوم را فراهم می‌آورد. بر اساس داده‌های منتشر شده شرکت «سنتیمنت» (Santiment) در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳، کاردانو به عنوان برترین پروتکل در بخش فعالیت‌های توسعه شناخته شده است و پولکادات (DOT) و کازماس (ATOM) را به عنوان دومین و سومین پروتکل فعال‌تر در بخش توسعه پشت سر گذاشته است.

 

با این حال، با وجود توسعهٔ فعال کاردانو در پلتفرم Plutus و علاقه به اکوسیستم آن، اتریوم همچنان در صدر قرار دارد. شبکهٔ اتریوم در یک هفته ۱۲۵٬۰۰۰ قرارداد هوشمند را میزبانی کرده است. همچنین بر اساس داده‌های DeFiLlama، شبکهٔ اتریوم دارای مجموعهٔ ارزش بسته‌شده (TVL) بالغ بر ۲۶ میلیارد دلار در پروتکل‌های DeFi است، در حالی که کاردانو فقط ۱۵۰ میلیون دلار دارد. به نظر می‌رسد رقابت کاردانو با اتریوم هنوز خیلی جدی نیست و اتریوم فاصله زیادی با این پروژه دارد.

منبع : dailycoin

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟