اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

مراقب توکن‌ های جعلی اربیتروم باشید | اخبار رابکس

نویسنده : عارفه مدنی

230

زمان مطالعه :

1
بلاکچین

07فروردین1402|43:14

توکن‌ های جعلی اربیتروم
با رونمایی از راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم یعنی پروژه اربیتروم، که ایردراپ آن در ۳ فروردین بعد از مدت‌ها انتظار کاربران کریپتوکارنسی صورت گرفت و توسط ۱ میلیارد کاربر واجد شرایط توزیع شد، برخی کلاهبرداران سعی کردند با ایجاد توکن‌ های جعلی اربیتروم از هیاهوی پروژه سود ببرند و از کاربران سو استفاده کنند. Certik به کاربران هشدار داده است، تا زمانی که تیم Arbitrum دوباره کنترل سرور را به دست نیاورده،کاربران روی هیچ پیوند Discord کلیک نکنند. برای خرید اربیتروم می‌توانید به رابکس مراجعه کنید.

ماجرای توکن های جعلی اربیتروم

به گزارش beincrypto شرکت امنیتی بلاک چین CertiK در 25 مارس گزارش داده است که یک لینک فیشینگ در سرور Arbitrum Discord ارسال شده است، بر اساس اسکرین شات به اشتراک گذاشته‌شده، کلاهبرداران مدعی شده‌اند کاربران آربیتروم می‌توانند مجددا در ایردراپ یک سهم اضافی در Arbitrum DAO Governance را دوباره ادعا کنند و برای تأیید واجد شرایط بودن و اهدا توکن‌ های جعلی اربیتروم، از کاربران خواسته شده است روی پیوندی کلیک کنند که نکته بسیار مهم در این قسمت اشتباه دیکته «Arbitrum» به جای «Arbtirum» است.

این اشتباهات املایی عمدی در میان پیوندهای فیشینگ رایج است، زیرا کاربران ناآگاه به احتمال زیاد متوجه تفاوت نمی‌شوند و با کلیک بر روی لینک به صفحه‌ای خالی می‌رسند. 
توکن‌های جعلی اربیتروم

تا زمان انتشار، مشخص نشده است که آیا کسی کیف پول خود را به خطر انداخته است یا خیر و چه تعداد از کاربران قربانی این حمله فیشینگ شده‌اند. در همین حال، Certik به کاربران هشدار داد تا زمانی که تیم Arbitrum دوباره کنترل سرور را به دست نیاورد، روی هیچ پیوند Discord کلیک نکنند.

کلاهبردار 24 هزار دلار از توکن های جعلی اربیتروم کسب می‌کند

از سمت دیگر،حساب توییتری Lookonchain گزارش داده است، حجم معاملاتی توکن جعلی ARB یک کلاهبردار در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ از ۲۴،۰۰۰ دلار فراتر رفته است. این حساب به کاربران توصیه کرده است هنگام معامله ARB مراقب باشند تا گرفتار توکن‌های تقلبی اربیتروم نشوند.
توکن های جعلی اربیتروم

علاوه بر این، تاکنون چندین لینک فیشینگ در فضای توییتر منتشر شده و برخی از کلاهبرداران، حساب‌های توییتری مشابه با بنیاد آربیتروم برای سواستفاده از سهل‌انگاری کاربران ایجاد کرده‌اند.

 توزیع۱ میلیارد توکن ARB

بر اساس داده‌های Nansen، تقریبا ۵۲۰،۰۰۰ آدرس تاکنون حدود ۱ میلیارد دلار توکن ARB خود را دریافت کرده‌اند. هنوز ۱۱۰،۰۰۰ آدرس دیگر باقی مانده است که مجموعا ۶۲۵،۱۴۳ واحد ARB تخصیص یافته به آنها را دریافت نکرده‌اند. به گفته بنیاد آربیتروم، کاربران واجد شرایط می‌توانند در یک دوره شش ماهه، توکن‌های تخصیص یافته را دریافت نمایند.

 

توکن های جعلی اربیتروم

 

داده‌های Arbiscan نشان داده است که موفقیت ایردراپ اربیتروم، حجم تراکنش‌های شبکه را به بالاترین حد تاریخ 2.7 میلیون رسانده است، که حجم تراکنش‌های  شبکه اصلی اتریوم در 23 مارس را دو برابر کرده است فعالیت‌ها در بخش دیفای نیز افزایش یافته و ارزش کل قفل‌شده در این شبکه با افزایش ۵۰ درصدی به ۵.۸۳ میلیارد دلار رسیده است.
در همین حال، توکن آربیتروم ARB پس از کاهش 12.5 درصدی با 1.27 دلار معامله شده است. بر اساس داده های BeInCrypto، این توکن 85 درصد از اوج خود یعنی 11 دلار  فاصله گرفته است. کاهش قیمت آربیتروم به دلیل فشار فروش افراد دریافت کننده ایردراپ صورت گرفته است. برای خرید اربیتروم به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.
منبع : beincrypto

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin