آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال
آموزش ساخت ارز دیجیتال

آموزش ساخت ارز دیجیتال | ساخت توکن ارز دیجیتال در چند دقیقه

  • پیشرفته
  • 4دقیقه
  • 16 خرداد 1402
4.1
4.1

فهرست مطالب

  • ساخت ارز دیجیتال: کوین یا توکن؟
  • ساخت توکن ارز دیجیتال از وبسایت‌های واسط
  • وبسایت ساخت توکن ارز دیجیتال
  • ساخت توکن ارز دیجیتال با قرارداد هوشمند
  • ساخت ارز دیجیتال چقدر زمان نیاز دارد؟
  • هزینه ساخت ارز دیجیتال چقدر است؟
  • جمع‌بندی

در حال حاضر تعداد ارزهای دیجیتال لیست شده در وبسایت کوین مارکت کپ به عدد 30 هزار رسیده است و هر روز هم به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. این در حالی است که هزاران توکن دیگر نیز وجود دارند که کوین مارکت کپ آن‌ها را فهرست نکرده است. این مساله نشان می‌دهد که ساخت ارز دیجیتال به سختی که شاید افراد مبتدی فکر می‌کنند نیست و می‌توان با صرف زمان اندکی به ساخت توکن ارز دیجیتال پرداخت.

 

ما در این مقاله به طور کامل مراحل آموزش ساخت توکن ارز دیجیتال را در شبکه زنجیره هوشمند بایننس به شما یاد می‌دهیم. هدف از انجام این کار این است که اولا شما با نحوه ایجاد یک توکن ارز دیجیتال آشنا شوید ثانیا با درک بیشتر از سادگی فرآیند ایجاد توکن ارز دیجیتال به این نتیجه برسید که بسیاری از توکن‌های موجود هیچ کاربردی ندارند و تنها برای کلاهبرداری از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

ساخت ارز دیجیتال: کوین یا توکن؟

پیش از وارد شدن به مبحث نحوه ساخت ارز دیجیتال باید به بررسی تفاوت دو نوع خاص کریپتوکارنسی‌ها از منظر ساخت بپردازیم. رمزارزها به طور کلی به دو دسته کوین و توکن تقسیم می‌شوند. کوین‌های دسته ای از رمزارزها هستند که به صورت بومی داخل یک بلاک چین ایجاد می‌شوند و برای پرداخت هزینه کارمزد تراکنش‌ها و تامین امنیت شبکه‌های بلاک چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

«بیت کوین» (BTC) و «اتر» (ETH) دو نمونه از معروف‌ترین کوین‌های بازار هستند که به ترتیب کوین‌های شبکه بیت کوین و اتریوم محسوب می‌شوند. بنابراین برای ساخت کوین ارز دیجیتال نیاز است که اولا یک بلاک چین توسعه داده شود ثانیا کاربرانی برای فعالیت به عنوان نود جذب شود. این فرآیند هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی فرآیند پیچیده‌ای است و نیازمند منابع فراوانی است.

 

برخی از کوین‌های معروف بازار مثل «بیت کوین کش» (BCH) از فورک دیگر بلاک چین‌ها مثل بیت کوین ایجاد می‌شوند. در این حالت بخش فنی کار تا حدود زیادی آسان می‌شود و توسعه‌دهندگان از کد بیس پروژه دیگر استفاده می‌کنند اما همچنان فعالیت شبکه منوط به فعالیت کاربران به عنوان نود است که نیازمند صرف زمان و هزینه است. این مساله نشان می‌دهد که ساخت کوین ارز دیجیتال به سادگی انجام نمی‌شود و تنها تیم‌ها و توسعه‌دهنده‌های حرفه‌ای از پس آن برمی‌آیند.

 

دسته دوم ارزهای دیجیتال با عنوان توکن شناخته می‌شوند. برای ساخت توکن ارز دیجیتال نیاز به ایجاد یک بلاک چین جدید نیست و افراد می‌توانند با بارگذاری یک قرارداد هوشمند در بلاک چین‌های با قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند به راحتی توکن خود را ایجاد کنند. قراردادهای هوشمند ساخت توکن در هر بلاک چین استاندارد خاص خود را دارد. علاوه بر این، خود انواع توکن‌ها در یک بلاک چین نیز استانداردهای متفاوتی دارند.

 

به عنوان مثال استاندارد ERC-20 استاندارد ساخت توکن قابل معاوضه و استاندارد ERC-721 استاندارد ساخت توکن غیرقابل معاوضه یا NFT در شبکه اتریوم است. مشابه این استانداردها در شبکه زنجیره هوشمند بایننس به ترتیب BEP-20 و ‌BEP-721 هستند. برای ساخت هر نوع توکن در یک شبکه بلاک چین باید یک قرارداد هوشمند جدید بر پایه استاندارد ساخت آن نوع توکن ایجاد و در بلاک چین بارگذاری کرد.

 

برای ساخت NFT کاربرها به راحتی می‌توانند به مارکت پلیس‌ها مراجعه کرده و اطلاعات اثر خود را وارد کنند تا خود مارکت پلیس براساس این اطلاعات قرارداد هوشمند مربوط را با استاندارد ساخت NFT ایجاد کرده و در بلاک چین بارگذاری کند. راه‌حل سخت‌تر این است که خود توسعه‌دهنده‌ها قرارداد هوشمند مربوط به NFT را ایجاد و در بلاک چین بارکذاری کنند. برای ساخت توکن ارز دیجیتال قابل معاوضه نیز هر دو این روش‌ها قابل استفاده است که در ادامه به آموزش آن می‌پردازیم.

 

آموزش ساخت توکن ارز دیجیتال

 

ساخت توکن ارز دیجیتال از وبسایت‌های واسط

مشابه مارکت پلیس‌های NFT مثل Opensea که شما در آن می‌توانید با مشخص کردن اطلاعات مربوط به NFTهای خود توکن غیرقابل معاوضه بسازید، برخی از وبسایت‌های واسطه به شما این امکان را می‌دهند که با تعیین برخی از مهمترین ویژگی‌های توکن قابل معاوضه قرارداد هوشمند مربوط به آن را بر اساس استاندارد بلاک چین مورد نظر بسازید و در بلاک چین بارگذاری کنید. این وبسایت‌ها معمولا برای انجام این کار علاوه بر اینکه هزینه تراکنش در شبکه را از شما دریافت می‌کنند مقداری هزینه نیز برای ارائه خدمات دریافت می‌کنند.

 

هر کدام از این وبسایت‌ها ممکن است از ساخت توکن ارز دیجیتال در یک یا چند بلاک چین پشتیبانی کنند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این وبسایت‌ها شما نیاز به تعامل با کیف پول ارز دیجیتال خود دارید به همین دلیل نیاز است که از امن بودن سایت اطمینان حاصل کنید و ترجیحا از کیف پولی استفاده کنید که تنها هزینه ساخت ارز دیجیتال در آن وجود دارد.

 

وبسایت ساخت توکن ارز دیجیتال

یکی از وبسایت‌هایی که امکان ساخت توکن ارز دیجیتال به صورت مستقیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد وبسایت Createmytoken است. در این وبسایت امکان ساخت ارز دیجیتال در بلاک چین‌های اتریوم، بایننس، فانتوم، آوالانچ، پلیگون، هارمونی و گنوسیس برای کاربران فراهم شده است. شما پس از مراجعه به وبسایت باید ابتدا شبکه‌ مورد نظر خود را انتخاب کنید و در پنجره باز شده بر روی گزینه Create Token کلیک کنید تا به صفحه اصلی ساخت توکن انتقال داده شوید.

 

در ابتدا نیاز است که با استفاده از گزینه Connect Wallet کیف پول ارز دیجیتال خود را به وبسایت معرفی کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کیف پول متامسک، تراست ولت و سایر کیف پول‌های مشخص شده استفاده کنید. دقت داشته باشید که شبکه کیف پول شما باید بر روی شبکه‌ای که می‌خواهید بر روی آن توکن ایجاد کنید تنظیم شده باشد.

 

نکته مثبت وبسایت این است که شما می‌توانید با استفاده از این وبسایت توکن‌های خود را در تست نت بلاک چین‌ها ایجاد کنید و هزینه واقعی پرداخت نکنید. در این آموزش ما از کیف پول متامسک و شبکه تست نت گوارلی اتریوم برای ساخت توکن استفاده می‌کنیم. پس از اتصال کیف پول نوبت به معرفی اطلاعات توکن می‌رسد. در قسمت اول شما باید یک اسم و یک نماد برای توکن خود انتخاب کنید. در این آموزش از اسم TestCoin و نماد TSTC استفاده می‌شود.

 

ساخت توکن در شبکه تست نت اتریوم

 

اگر کمی پنجره را به سمت پایین اسکرول کنید گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که هر یک از آن‌ها برای تایید وجود یک ویژگی خاص در قرارداد هوشمند مربوط به ساخت توکن ارز دیجیتال پروژه است. حتما گزینه All Function را تیک بزنید تا امکانات مربوط به استاندارد ساخت توکن در قرارداد هوشمند شما باشد. بقیه گزینه‌ها را هم طبق سلیقه می‌توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال گزینه Unlimited Supply باعث می‌شود که محدودیتی در اضافه کردن توکن جدید به پروژه وجود نداشته باشد.

 

ایجاد ارز دیجیتال

 

در مرحله بعدی بر حسب اینکه چه گزینه‌هایی را در قسمت قبل فعال کردید، باید مقادیر توکن‌های اولیه که می‌خواهید ایجاد کنید و ماکزیمم توکن قابل ایجاد را مشخص کنید. در حالت انتخاب گزینه Unlimited Supply گزینه ماکزیمم توکن‌ها نمایش داده نمی‌شود.

 

در این آموزش ما تعداد توکن‌های اولیه را 10000 و ماکزیمم آن را 10 میلیون تعیین می‌کنیم. هزینه بارگذاری قرارداد در قسمت پایین نمایش داده می‌شود که برای شبکه تست مقدار آن صفر است. با تایید شرایط بر روی گزینه Deploy کلیک می‌کنیم.

 

ساخت توکن قابل معاوضه

 

با انجام این کار و تایید تراکنش در کیف پول و پرداخت هزینه کارمزد تراکنش با توکن تست اتریوم، توکن مورد نظر ایجاد می‌شود و آدرس قرارداد هوشمند آن به شما نمایش داده می‌شود. حال شما می‌توانید با کپی کردن آدرس مورد نظر و اضافه کردن آن در قسمت Import Tokens توکن جدید را به کیف پول خود اضافه کنید. با این کار مشاهده می‌شود که به میزان توکن‌های اولیه در کیف پول نمایش داده می‌شود.

 

اضافه کردن توکن به متامسک

 

توجه داشته باشید که اگر این کار را در شبکه اصلی انجام دهید هزینه بالایی برای آن پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال در حال حاضر ساخت ارز دیجیتال در شبکه بایننس اسمارت چین با استفاده از این وبسایت حدود 0.25 بایننس هزینه دارد که مبلغ قابل توجهی است. در روش بعد یاد خواهیم داد که خودتان قرارداد هوشمند مربوط به یک توکن ارز دیجیتال را ساخته و به بلاک جین اضافه کنید. با این روش تنها مبلغ ثبت تراکنش را پرداخت خواهید کرد.

 

ساخت توکن ارز دیجیتال با قرارداد هوشمند

در بخش قبل دیدیم که برای ساخت ارز دیجیتال با استفاده از وبسایت‌ها تنها کافی است نام رمز ارز، نماد آن و تعداد توکن‌های آن را مشخص کنیم. انجام این کار به کمک وبسایت‌ها برای شبکه‌های تست رایگان است اما برای ایجاد توکن در مین نت پروژه‌ها باید مبلغی در حدود 50 تا 100 دلار را در اختیار پروژه قرار دهید.

 

اگر شما قرارداد هوشمند مربوط به پروژه را خودتان ایجاد کنید و متغیرهای اسم، نماد و تعداد توکن‌ها را در آن مشخص و به بلاک چین اضافه کنید در این صورت تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید هزینه مربوط به کارمزد تراکنش‌ها است. در ادامه این بخش می‌خواهیم با اعمال تغییر در قرارداد هوشمند استاندارد ساخت ارز دیجیتال bep20 یک توکن جدید ایجاد کرده و با کمک Remix آن را به بلاک چین اضافه کنیم.

 

گام اول ساخت ارز دیجیتال: آماده سازی کیف پول

در قدم اول برای ساخت ارز دیجیتال جدید بر بستر شبکه زنجیره هوشمند بایننس نیاز است که شما ابتدا شبکه بایننس را به کیف پول خود اضافه کنید. برای انجام این کار در کیف پول متامسک می‌توانید به قسمت Networks رفته و بر روی گزینه Add Network کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده می‌توانید بر روی گزینه Add Network مربوط به شبکه بایننس کلیک کنید و شبکه را به کیف پول خود اضافه کنید.

 

یک راه دیگر برای انجام این کار مراجعه به وبسایت Chainlist.org و جستجوی شبکه بایننس در آن و اضافه کردن شبکه به کیف پول است. پس از اضافه کردن شبکه نیاز است که با خرید بایننس کوین از صرافی ارز دیجیتال رابکس کیف پول خود را شارژ کنید تا بتوانید هزینه کارمزد تراکنش‌ها را با آن پرداخت کنید.

 

گام دوم ساخت توکن ارز دیجیتال: ایجاد قرارداد هوشمند در Remix

رمیکس یک اپلیکیشن آنلاین برای توسعه و بارگذاری قرارداد هوشمند بر روی بلاک چین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم است. ما با استفاده از این پروژه یک قرارداد هوشمند جدید را ایجاد، کامپایل و بارگذاری می‌کنیم. برای شروع کار ابتدا وارد وبسایت Remix می‌شویم.

 

از قسمت  File Explorer بر روی گزینه Contracts کلیک راست کرده و یک فایل جدید با اسم «BEP20.sol» ایجاد می‌کنیم که همان قرارداد هوشمند ساخت ارز دیجیتال ما خواهد بود. اسم فایل می‌تواند هر چیز دیگری باشد که ما در اینجا از اسم TestCoin بهره می‌گیریم اما پسوند sol نشان می‌دهد که قرارداد هوشمند ایجاد شده به زبان سالیدیتی است و باید به همین شکل باشد. با ایجاد این فایل در سمت راست پنجره مربوط به کد آن نمایش داده می‌شود که خالی است.

 

ایجاد ارز دیجیتال به کمک remix

 

توجه داشته باشید که زبان برنامه نویسی رمیکس نیز باید حتما بر روی سالیدیتی تنظیم شده باشد وگرنه قرارداد هوشمند کار نخواهد کرد. برای اطمینان از این وضعیت می‌توانید به قسمت Solidity Compiler از منوی سمت چپ مراجعه کرده و گزینه Advanced Configuration را انتخاب کنید. در این قسمت بخش زبان باید بر روی Solidity تنظیم شده باشد.

 

ایجاد توکن ارز دیجیتال با Remix

 

در مرحله بعدی باید قرارداد هوشمند مربوط به فایل ایجاد شده کامل شود. برای این کار کدهای مربوط به تمپلیت توکن Bep-20 را از گیت هاب کپی و در قسمت سمت راست مربوط به قرارداد هوشمند ایجاد پیست می‌کنیم. این کد شامل فانکشن‌های مختلفی برای توکن است که می‌توانید کارایی آن‌ها را با مراجعه به قسمت توضیحات استاندارد Bep-20 در گیت هاب مطالعه کنید.

 

تمپلیت توکن bep-20

 

حال نیاز است که ما تمپلیت قرارداد هوشمند توکن را براساس نیازهای خود در ساخت ارز دیجیتال تغییر دهیم. مهمترین بخشی که در این آموزش برای ما نیاز است اسم، نماد و تعداد توکن‌های ساخته شده است. برای اعمال این تغییرات در کد قرارداد هوشمند به خط  352 مراجعه کرده و به ترتیب اسم توکن، نماد آن، تعداد اعشار توکن و میزان کل عرضه را مشخص می‌کنیم.

 

اطلاعات تصویر زیر ترجیح ما برای توکن مورد نظر بود. شما می‌توانید به دلخواه آن‌ها را تغییر دهید. نکته مهم در تعیین تعداد کل توکن‌ها این است که پس از مشخص کردن عدد باید به تعداد اعشاری که مشخص کرده‌اید جلوی آن صفر قرار دهید. به عنوان مثال ما تعداد توکن را 1000 در نظر گرفته‌ایم و جلوی آن 18 صفر دیگر برای جبران اعشار در نظر گرفته شده قرار داده‌ایم.

 

ایجاد ارز دیجیتال با Remix

 

گام سوم ساخت ارز دیجیتال: کامپایل و بارگذاری قرارداد هوشمند

پس از مشخص کردن اطلاعات ساخت ارز دیجیتال نوبت به کامپایل کردن کد قرارداد هوشمند رسیده است. برای انجام این کار از منوی سمت چپ به بخش Solidity Compiler مراجعه می‌کنیم. در پنجره باز شده گزینه Auto Compile را به همراه Enable Optimization فعال می‌کنیم و در نهایت بر روی گزینه Compile TestCoin.sol کلیک می‌کنیم. پس از انجام این کار از قسمت پایین گزینه ABI را کپی می‌کنیم و به بخش Deploy & Run Transactions از منوی سمت چپ مراجعه می‌کنیم.

 

ایجاد رمز ارز دیجیتال

 

 

در بخش Environment این پنجره گزینه Injected Provider – Metamask را انتخاب می‌کنیم که در نتیجه آن آدرس کیف پول در قسمت Account نمایش داده می‌شود که حتما باید بر روی شبکه بایننس باشد. با بررسی قسمت Contract مطمئن شوید که قرارداد هوشمند مربوط به ساخت توکن انتخاب شده است و پس از آن بر روی گزینه Deploy کلیک کنید تا قرارداد هوشمند به بلاک چین اضافه شود.

 

توجه داشته باشید که پس از کلیک بر روی این گزینه تراکنش مورد نظر در کیف پول شما نمایش داده می‌شود که باید با پرداخت هزینه تراکنش با رمز ارز BNB آن را تایید کند. هزینه انجام این کار معمولا زیر 2 دلار است. اگر این کار درست انجام شود در قسمت Deployed Contracts اسم قرارداد هوشمند جدید نمایش داده می‌شود. با اتمام این مرحله وارد مرحله چهارم ساخت ارز دیجیتال می‌شویم.

 

دیپلوی قرارداد هوشمند

 

گام چهارم ساخت ارز دیجیتال: تایید و انتشار کد منبع

پس از بارگذاری موفق قرارداد هوشمند در زنجیره هوشمند بایننس نوبیت به تایید و انتشار کد منبع آن می‌رسد. برای انجام این کار باید آدرس قرارداد هوشمند را از قسمت Deployed Contracts کپی کنید. حال به بخش تایید قرارداد هوشمند زنجیره هوشمند بایننس در اکسپلورر آن مراجعه کرده (+) و اطلاعات مورد نظر را با گزینه‌های زیر پر کنید.

 

  • آدرس قرارداد هوشمند ساخته شده
  • Solidity Single File
  • انتخاب نسخه کامپایلر استفاده شده. برای دسترسی به این مورد می‌توانید در منوی سمت چپ رمیکس به قسمت Solidity Compiler مراجعه کرده و نسخه کامپایلر را مشاهده کنید.
  • GNU General Public License v2.0 (GNU GPLv2)

 

پس از پر کردن گزینه‌های نمایش داده شده با اطلاعات فوق بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی ساخت ارز دیجیتال شوید.

 

تایید منبع قرارداد هوشمند

 

 

در پنجره جدید باز شده قسمت Optimization را به Yes تغییر دهید. به قسمت Contract در رمیکس رفته و بر روی قرارداد هوشمند توکن کلیک راست کنید و با استفاده از گزینه Flatten کد بیس قرارداد هوشمند را به صورت Flatten ایجاد کنید.

 

کد موجود در قسمت فابل جدید ایجاد شده را کپی کنید و در قسمت Enter the Solidity Contract Code below پیست کنید. با تایید عدم ربات بودن گزینه Verify and publish را کلیک کنید تا قرارداد شما تایید شود. با انجام این کار شما تایید مربوط به ساخت ارز دیجیتال را دریافت خواهید کرد.

 

پس از انجام این کار شما می‌توانید آدرس قرارداد را در مرورگر بلاک چین Bscscan جستجو کنید و به بخش Contract مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید بر روی Write Contract کلیک کنید و از قسمت Mint با وارد کردن مقدار توکن (با قراردادن صفرهای اعشار) توکن‌ها را به کیف پول خود منتقل کنید.

 

مینت توکن از قرارداد هوشمند

 

با انجام این مراحل شما به راحتی یک قرارداد هوشمند ایجاد کرده و به کیف پول خود انتقال دادید. حالا می‌توانید این توکن‌ها را به کیف پول دیگران ارسال کنید یا در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست کنید. طبیعی است که این ارز هیچگونه کاربردی ندارد و برای این که ارزشمتند باشد نیاز است که کاربردی برای آن تعریف شود.

 

لیست کردن توکن در صرافی غیرمتمرکز

پس از ساخت ارز دیجیتال می‌توانید آن را در یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی بلاک چین مورد نظر لیست کنید. در این آموزش از صرافی پنکیک سواپ برای لیست کردن توکن Bep20 استفاده می‌کنیم. برای انجام این کار پس از ورود به وبسایت پنکیک سواپ بر روی گزینه Liquidity و سپس Add liquidity کلیک می‌کنیم.

 

حال دو ارز مورد نظر را برای ساخت استخر نقدینگی انتخاب می‌کنیم. ارز اول ما کوین BNB و ارز دوم توکن جدید ایجاد شده است. برای این که پنکیک سواپ این ارز جدید را شناسایی کند نیاز است که شما آدرس قرارداد هوشمند آن را کپی کنید تا برای شما نمایش داده شود.

 

پس از انتخاب دو رمز ارز شما باید یک قیمت اولیه برای دو رمز ارز خود تعیین کنید و براساس قیمت نسبت یکسانی از توکن جدید و BNB را به آن اضافه کنید. با تایید این استخر در کیف پول،استخر مورد نطر شما ساخته می‌شود و کاربران می‌توانند با مراجعه به پنکیک سواپ و پرداخت BNB توکن جدید را به دست آورند.

 

لیست کردن توکن در صرافی پنکیک سواپ

 

ساخت ارز دیجیتال چقدر زمان نیاز دارد؟

برای ساخت ارز دیجیتال به صورت کوین زمان زیادی نیاز است زیرا شما باید بتوانید یک بلاک چین را توسعه داده و نودها را برای فعالیت در آن جمع کنید. اما برای ساخت توکن ارز دیجیتال زمان زیادی نیاز نیست و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه با مشخص کردن متغیرهای مهم، ارز دیجیتال خود را بر روی بلاک چین‌های مختلف ایجاد کنید.

 

هزینه ساخت ارز دیجیتال چقدر است؟

برای ساخت ارز دیجیتال به صورت کوین نیاز به هزینه بالایی برای توسعه و گردآوری تودها است اما برای ساخت توکن ارز دیجیتال تنها هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید هزینه مربوط به بارگذاری قرارداد هوشمند در بلاک چین است. اگر از سایت‌های واسطه برای این منظور استفاده کنید هزینه جزپی نیز برای سایت واسطه پرداخت خواهید کرد.

 

جمع‌بندی

ساخت ارز دیجیتال را می‌توان در دوسته کلی توکن و کوین از هم تفکیک کرد. برای ساخت کوین ارز دیجیتال حتما باید یک بلاک چین جدید با کاربران و نودهای جدید راه‌اندازی کرد که این فرآیند هم از نظر هزینه و هم فنی کار دشوار و پیچیده‌ای است. استفاده از کدبیس سایر بلاک چین‌ها نیز اگرچه از نظر فنی کار را آسان می‌کند اما همچنان نیازمند درگیر شدن کاربران با پروژه است.

 

در طرف مقابل ساخت توکن ارز دیجیتال قراردارد که با اضافه کردن قرارداد هوشمند به بلاک چین انجام می‌شود. برخی از وبسایت‌ها این امکان را به کاربران می‌دهند که تنها با تعیین متغیرهای خاص توکن خود را بسازند. در مقابل خود کاربران نیز می‌توانند با اعمال تغییرات اندک در کد بیس استانداردهای ساخت توکن، قرارداد هوشمند توکن خود را ایجاد و به بلاک چین اضافه کنند.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • امیر علی
    08 اسفند 1402

    سلام خسته نباشین عالی بود مطالبی که نوشته بودین فقط یه سوال من میخوام یه کوین یا توکن بسازم شما به من در این ضمینه کمک میکنین هزینتون رو هم پرداخت میکنم

  • Weblog
    25 فروردین 1403

    Good👍🙏