آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال

آموزش کوین مارکت کپ | معرفی وبسایت CoinMarketCap

  • مبتدی
  • 2دقیقه
  • 09 اردیبهشت 1402
3.3
3.3

فهرست مطالب

  • معرفی وبسایت CoinMarketCap
  • فهرست ارز دیجیتال وبسایت کوین مارکت کپ
  • صفحه ارزهای دیجیتال در CoinMarketCap
  • طبقه‌بندی ارزها و فیلتر کردن آن‌ها
  • اطلاعات صرافی ها در CoinMarketCap
  • صفحه Product وبسایت کوین مارکت کپ
  • کمپین‌های کوین مارکت کپ
  • قسمت Learn کوین مارکت کپ
  • ثبت نام در وبسایت کوین مارکت کپ
  • جمع بندی

در بازار ارزهای دیجیتال ابزارهای زیاد و مختلفی برای بهبود عملکرد کاربران وجود دارد. وبسایت‌هایی که خدمات مختلف به کاربران ارائه می‌دهند زیاد هستند که یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای ارز دیجیتال وبسایت «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap) است. این ابزار بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال | سایت بررسی قیمت تتر و همچنین یکی از بهترین ابزارهای بررسی کوین و توکن‌ها است که در میان تمام وبسایت‌ها در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

 

در این مقاله قصد داریم به آموزش کوین مارکت کپ بپردازیم. ابتدا وبسایت CoinMarketCap را مورد بررسی قرار می‌دهیم و صفحه اصلی، بخش‌های مختلف محصولات کوین مارکت کپ را توضیح می‌دهیم. سپس صفحه ارزهای دیجیتال را در این وبسایت بررسی می‌کنیم و یه یررسی بخش آموزش در وبسایت کوین مارکت کپ می‌پردازیم. در نهایت به شما آموزش می‌دهیم چگونه در این وبسایت ثبت نام کنید.

 

معرفی وبسایت CoinMarketCap

کوین مارکت کپ یکی از مرجع‌ترین وبسایت‌های بررسی قیمت و اطلاعات دیگر دارایی‌های دیجیتال در فضای کریپتوکارنسی است. ماموریت کوین مارکت کپ این است که اطلاعات کامل و باکیفیت درباره تمام ارزها و توکن‌های دیجیتال را بی‌طرفانه به اشتراک بگذارد؛ به همین دلیل آموزش کوین مارکت کپ اهمیت زیادی دارد.

 

کوین مارکت کپ در سال ۲۰۱۳ توسط «برندون چز» (Brandon Chez) تاسیس شد و پس از آن به سرعت رشد کرد و به یکی از مهمترین وبسایت‌های ارز دیجیتال تبدیل شد. اطلاعات موجود در وبسایت کوین مارکت کپ به اندازه‌ای قابل استناد است که توسط بسیاری از خبرگزاری‌های رسمی به اشتراک گذاشته می‌شود. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف وبسایت و آموزش کوین مارکت کپ می‌پردازیم.

 

صفحه خانه کوین مارکت کپ

زمانی که شما وارد وبسایت کوین مارکت کپ می‌شوید و به صفحه خانه آن دسترسی پیدا می‌کنید، حتی لازم نیست صفحه دیگری را بررسی کنید تا به اطلاعات بسیار مفیدی دست پیدا کنید. با وارد شدن به این صفحه شما لیستی از رمز ارز ها و قیمت آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

 

این ليست حتی برای افرادی که به تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده‌اند هم بسیار مشخص و قابل درک است. در نگاه اول شما می‌توانید به راحتی به اطلاعات مهمی درباره هر کوین یا توکن دسترسی پیدا کنید. قیمت هر ارز دیجیتال، نوسان قیمت آن در یک ساعت، 24 ساعت و یک هفته گذشته از جمله اطلاعاتی است که کوین مارکت کپ به شما ارائه می‌دهد.

 

علاوه بر این شما می‌توانید به مارکت کپ، حجم معامله و عرضه در گردش هر ارز دیجیتال را نیز مشاهده کنید. این مسئله برای کاربران اهمیت زیادی دارد و نمای کلی و درستی از بازار به شما می‌دهد. در بالای صفحه خانه شما می‌توانید منوی خانه کوین مارکت کپ را ببینید. اولین مورد در منوی خانه بخش کریپتوکارنسی است.

 

در این بخش، شما می‌توانید Ranking را مشاهده کنید؛ این بخش ارزهای دیجیتال را به ترتیب مارکت کپ یا همان ارزش بازار نشان می‌دهد. ارزهای جدید افزوده شده و اطلاعات مختلف دیگر درباره ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند. صرافی‌ها، اجتماعات، محصولات و بخش آموزش هم در این قسمت وجود دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این مسائل را بررسی می‌کنیم.

 

آموزش کوین مارکت کپ

 

فهرست ارز دیجیتال وبسایت کوین مارکت کپ

در این بخش از آموزش کوین مارکت کپ به بررسی فهرست ارزهای دیجیتال در این وبسایت می‌پردازیم. فهرست ارزهای دیجیتال در وبسایت کوین مارکت کپ شامل چندین بخش مختلف است. فهرست ارزهای دیجیتال در صفحه خانه شامل تمام ارزهای دیجیتال است که به ترتیب مارکت کپ مرتب شده اند. هر یک از این ارزهای دیجیتال در صفحه خانه اطلاعات و داده‌های مشخصی نمایش می‌دهند.

 

اولین داده قیمت ارز دیجیتال در همان لحظه است و در کنار آن قیمت همان ارز دیجیتال در یک ساعت گذشته، بیست و چهار ساعت گذشته و هفته گذشته نمایش داده می‌شود. مارکت کپ و حجم معامله ارز دیجیتال از دیگر اطلاعات مهم هر ارز دیجیتال است. شما می‌توانید به راحتی روی هر یک از ارزهای دیجیتال کلیک کنید و هر یک از این موارد را برای ارزهای دیجیتال مختلف بررسی کنید. در ادامه به بررسی هر صفحه ارز دیجیتال برای آموزش کوین مارکت کپ می‌پردازیم.

 

صفحه ارزهای دیجیتال در CoinMarketCap

هر یک از ارزهای دیجیتال صفحه‌ی ویژه خود را دارند و در آن اطلاعات دقیقی از ارز دیجیتال مورد نظر وجود دارد. در بالای صفحه سمت چپ شما می‌توانید لینک‌ وبسایت رسمی این ارز دیجیتال را مشاهده کنید و به آن مراجعه کنید. علاوه بر این کد منبع ارز دیجیتال و وایت پیپر آن هم در همین قسمت قابل مشاهده است.

 

در پایین این بخش، شما تگ‌هایی را مشاهده می‌کنید که نمای ساده‌ای از آن ارز دیجیتال به شما ارائه می‌دهند؛ در این مثال، ارز دیجیتال بیت کوین شما می‌توانید تگ‌های «قابل استخراج» (mineable) و اثبات کار (PoW) را مشاهده کنید. صفحه یک ارز دیجیتال در وبسایت کوین مارکت کپ شامل بخش‌های مختلفی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

صفحه ارز دیجیتال سایت کوین مارکت کپ

 

قسمت‌های مختلف صفحه ارز دیجیتال

در قسمت قبل توضیح دادیم به محض ورود به صفحه ارز دیجیتال با چه داده‌هایی مواجه می‌شوید؛ در ادامه نیز به بررسی قسمت‌های مختلف صفحه یک ارز دیجیتال در وبسایت CoinMarketCap می‌پردازیم. در سمت راست این صفحه ارز دیجیتال یا توکن شما قیمت آن، بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت آن را مشاهده کنید. علاوه بر این شما دکمه‌هایی را مشاهده می‌کنید که به شما امکان خرید بیت کوین، سوآپ و بازی کردن می‌دهند. پایین همین صفحه شما می‌توانید مارکت کپ و عرضه در گردش آن را مشاهده کنید.

 

در ادامه هم شما می‌توانید داده‌های قبلی این ارز دیجیتال و بازارهای آن را مشاهده کنید. علاوه بر این تخمین قیمت ارز دیجیتال بیت کوین هم در همین صفحه قابل مشاهده است. در نهایت شما به متنی دسترسی پیدا می‌کنید که اطلاعات کلی درباره وضعیت ارز دیجیتال به شما ارائه می‌دهد. در ادامه‌ی آموزش کوین مارکت کپ به شما یاد می‌دهیم چگونه به راحتی ارزهای دیجیتال را طبقه‌بندی کنید و آن‌ها را به روش دلخواه خودتان فیلتر کنید.

 

طبقه‌بندی ارزها و فیلتر کردن آن‌ها

نکته مهم دیگر در آموزش کوین مارکت کپ فیلتر کردن است. صفحه اول وبسایت کوین مارکت کپ شامل هزاران ارز دیجیتال است. شما می‌توانید به راحتی دسته‌بندی‌های مختلف ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. این دسته‌بندی‌ها شامل ارزهای دیجیتال دیفای، ان‌اف‌تی، متاورس و برخی از شبکه‌های ارز دیجیتال می‌شوند. علاوه بر این در بالای همین نقطه شما می‌توانید فیلترهای مختلفی را در وبسایت کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

 

با کلیک کردن گزینه فیلترها می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلف را مشاهده کنید. علاوه بر این دسته بندی‌ها، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را بر اساس الگوریتم اجماع، پلتفرم مورد استفاده و صنعت دسته بندی کنید. گزینه add Filter به شما اجازه می‌دهد فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. طبقه بندی ارزهای دیجیتال از این جهت اهمیت زیادی دارد که به شما اجازه می‌دهد بر اساس نیاز خود ارزهای دیجیتال را دسته‌بندی کنید. صرافی‌ها هم بخش دیگری از این وبسایت هستند که در ادامه آموزش کوین مارکت کپ بررسی می‌کنیم.

 

طبقه بندی ارزهای دیجیتال در کوین مارکت کپ

 

اطلاعات صرافی ها در CoinMarketCap

بخش مهمی از آموزش کوین مارکت کپ مربوط به صفحه صرافی‌ها (Exchange) است. شما می‌توانید به راحتی وارد صفحه صرافی شوید و لیستی از صرافی‌های ارز دیجیتال را مشاهده کنید. در لیست صرافی‌ها، شما علاوه بر نام صرافی، می‌توانید امتیاز آن صرافی، حجم معامله، متوسط نقدینگی و بازدیدهای هفتگی را مشاهده کنید.

 

شما می‌توانید وارد صفحه‌ی یک صرافی ارز دیجیتال شوید و اطلاعات کاملی درباره صرافی ارز دیجیتال به دست بیاورید. شما می‌توانید حجم ارزهای دیجیتال را در این صرافی‌‌های ارز دیجیتال را بررسی کنید. علاوه بر این شما می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف و قیمت آن‌ها را نیز بررسی کنید.  اگر علاقه دارید ارز دیجیتال بخرید، بهتر است ارز دیجیتال خود را از صرافی ارز دیجیتال رابکس بخرید.

 

صفحه Product وبسایت کوین مارکت کپ

بخشی از آموزش کوین مارکت کپ، معرفی محصولات وبسایت کوین مارکت کپ است. محصولات کوین مارکت کپ، ابزارهای مختلفی هستند و کاربردهای مختلفی دارند. اولین محصولی که می‌توانید در این بخش مشاهده کنید «تبدیل کننده» (converter) است. این محصول به شما اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال را به هم تبدیل کنید. علاوه بر این محصول، محصولات دیگری هم وجود دارند که در ادامه با دقت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

محصولات کوین مارکت کپ

 

تبدیل کننده

این محصول به شما اجازه می‌دهد که قیمت ارزهای دیجیتال را به هم تبدیل کنید. یعنی می‌توانید بدانید یک بیت کوین چقدر اتریوم است یا برعکس. شما می‌توانید تمام ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را در وبسایت کوین مارکت کپ پیدا کنید و آن را به راحتی به دیگر ارزها تبدیل کنید. این محصول به زبان ساده نوعی ماشین حساب برای مشخص کردن ارزش یک ارز دیجیتال نسبت به ارز دیجیتال دیگر است.

 

جستجوگر بلاک چین

این محصول CoinMarketCap به شما امکان این را می‌دهد تا بلوک‌های مختلف بلاک چین را مشاهده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید سن بلوک، جایزه آن و کارمزد بلوک را مشاهده کنید. این صفحه به شما اجازه می‌دهد اطلاعات بلوک‌ها را بررسی کنید یا بررسی کنید که یک بلوک ایجاد شده یانه. این محصول برای اعتبارسنج‌ها و ماینرها اهمیت زیادی دارد.

 

ربات تلگرام کوین مارکت کپ

ربات تلگرام این وبسایت به شما قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی نام ارز دیجیتال را انتخاب کنید و در ربات تلگرام وارد کنید. پس از این شما می‌توانید قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را مشاهده کنید. این ابزار از این جهت اهمیت زیادی دارد که شما نیازی ندارید وارد وبسایت شوید و نام ارز را در فهرست مشاهده کنید.

 

کمپین‌های کوین مارکت کپ

در قسمت محصولات کوین مارکت کپ بخش مهم دیگری به نام کمپین‌ها وجود دارد. کمپین‌های مختلف کوین مارکت کپ، رویدادهایی هستند که وبسایت CoinMarketCap برای کاربران ارائه می‌دهد. یکی از این کمپین‌های کوین مارکت کپ، ایردراپ رایگان است. نکته حائز اهمیت دیگر در این بخش از آموزش کوین مارکت کپ قسمت یاد بگیر و جایزه بگیر است. در ادامه به هریک از این کمپین‌ها می‌پردازیم.

 

ایردراپ رایگان کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ کمپینی دارد که در آن «ایردراپ» (airdrop) رایگان انجام می‌دهد. ایردراپ‌های وبسایت CoinMarketCap به شما اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلف دریافت کنید. برای اینکه بتوانید از این ایردراپ استفاده کنید باید کاربر کامل وب سایت داشته باشید. به عبارتی باید از تمام فیچرها و امکانات وب سایت استفاده کنید و به عبارتی کاربر پولی برنامه باشید تا بتوانید از این ویژگی یا محصول وبسایت استفاده کنید. پس برای دریافت ایردراپ‌های رایگان کوین مارکت کپ، باید در این وبسایت ثبت نام کنید، وارد شوید و از صفحه ایردراپ، تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

یاد بگیر جایزه ببر

بخش یاد بگیر و جایزه ببر در وبسایت CoinMarketCap برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. در این بخش کاربران می‌توانند ویدیو‌های آموزشی مختلفی درباره شبکه‌های ارز دیجیتال و دیفای ببینند و با گذراندن آزمونی که توسط وبسایت قرار داده شده، در ازای این کار خود ارز دیجیتال رایگان دریافت کنند.

 

بسیاری از کاربران با ثبت نام در این وبسایت و استفاده از آموزش کوین مارکت کپ در ازای آن جایزه دریافت می‌کنند. برای انجام این کار کافی است در وبسایت کوین مارکت کپ ثبت نام کنید و سپس در قسمت Learn and Earn ویدیو‌های آموزشی را مشاهده کرده و پس از پاسخ به سوالات با انجام قرعه کشی جایزه دریافت کنید.

 

قسمت Learn کوین مارکت کپ

بخش دیگری از منوی کوین مارکت کپ به نام Learn است که شامل تمام مسائل آموزشی وبسایت کوین مارکت کپ است. بخش آموزش وبسایت کوین مارکت کپ برای بسیاری از افراد که به مطالعه متن‌های ارز دیجیتال به زبان انگلیسی علاقه دارند، مناسب است. این قسمت از وبسایت CoinMarketCap شامل بخش‌های مختلفی است که ممکن است برای شما جالب باشد. در ادامه به بررسی هر یک از بخش‌های آموزش کوین مارکت کپ می‌پردازیم.

 

بخش آموزش کوین مارکت کپ

 

اخبار ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ

بخش خبرهای وبسایت کوین مارکت کپ یکی از بخش‌های آموزش CoinMarketCap است که به کاربران اجازه می‌دهد با خیال راحت خبرهای مرتبط به بازار ارزهای دیجیتال را دریافت کنند. این اخبار به صورت مکرر در طول روز به روز رسانی می‌شود و درباره ارزهای دیجیتال مختلف ارائه می‌شود. اگر به دنبال اخبار ارز دیجیتال موثق هستید، بخش اخبار وبسایت کوین مارکت کپ برای شما گزینه بسیاری است.

 

بخش مقالات کوین مارکت کپ (Alexandria)

این بخش وبسایت کوین مارکت کپ یکی از مهمترین بخش‌های آموزش کوین مارکت کپ است. در این بخش شما می‌توانید دریاره هر موضوعی از ارزهای دیجیتال، بلاک چین، دیفای، ان اف تی و سایر موضوع‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را سرچ کنید و یک مقاله آموزشی دقیق درباره آن موضوع پیدا کنید. صفحه الکساندریا یکی از مهمترین بخش‌های کوین مارکت کپ است زیرا کاربران و نویسندگان زیادی از این وبسایت به عنوان یک منبع معتبر برای محتوای حوزه ارزهای دیجیتال یاد می‌کنند.

 

مقاله‌های این بخش وبسایت کوین مارکت کپ مثل بقیه بخش‌های آن به زبان انگلیسی نوشته شده و برای کاربرانی که به این زبان تسلط ندارند گزینه مناسبی نیست. با این حال برای بررسی یک موضوع جدید که در وبسایت‌های فارسی اطلاعات دقیقی درباره آن موجود نیست می‌توانید از این وبسایت استفاده کنید. اطلاعات موجود در این مقالات می‌تواند به شما برای درک بهتر موضوعات بازار ارز دیجیتال کمک فراوانی کند.

 

پژوهش‌های کوین مارکت کپ

در این بخش از آموزش کوین مارکت کپ شما می‌توانید تحقیقات انجام شده درباره ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید و با جستجو کردن موضوع مورد نظر خود، پژوهش‌های مربوط به آن را انتخاب کرده و مطالعه کنید. نام پژوهش‌کننده هم در این تحقیقات آورده شده است و شما می‌توانید با جستجوی نام نویسنده تا بدانید چه کسی و با چه پیشینه پژوهشی، تحقیق را انجام داده است. این بخش از آموزش‌های وبسایت CoinMarketCap برای افرادی که درباره ارزهای دیجیتال و پروژه‌های آن‌ها تحقیق می‌کنند اهمیت و کاربرد زیادی دارد.

 

ثبت نام در وبسایت کوین مارکت کپ

برای انجام کارهای حائز اهمیت در وبسایت کوین مارکت کپ، باید در این وبسایت ثبت نام کنید. برای این کار می‌توانید در صفحه خانه‌ی وبسایت کوین مارکت کپ به گوشه‌ی سمت راست مراجعه کنید و روی گزینه sign up کلیک کنید. با این کار صفحه‌ای در مقابل شما باز می‌شود که از شما می‌خواهد ایمیل و پسورد خود را وارد کنید.

 

ثبت نام کوین مارکت کپ

 

بعد از این وبسایت کوین مارکت کپ ایمیلی به شما می‌فرستد و از شما می‌خواهد با وارد کردن کد ایمیل شده، ایمیل خود را تایید کنید و سپس روی گزینه log in کلیک کنید. با انجام این کار می‌توانید به تمام بخش‌های مختلف وبسایت دسترسی پیدا کنید.

 

جمع بندی

وبسایت کوین مارکت کپ یکی از مهمترین ابزارهای کاربران در بازار ارزهای دیجیتال است. این وبسایت بخش‌های مختلفی دارد که در آن نیازهای کاربران زیادی را رفع می‌کند. صفحه اصلی وبسایت کوین مارکت کپ لیست کاملی از ارزها و توکن‌های مختلف در بازار ارزهای دیجیتال را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف طبقه بندی کنید.

 

علاوه بر این کوین مارکت کپ در صفحه هر ارز دیجیتال اطلاعات کامل و دقیقی از تاریخچه ارز دیجیتال، وبسایت رسمی آن و وایت پییپر آن به شما ارائه می‌دهد. کوین مارکت کپ در بخش محصولات خود تبدیل کننده ارزهای دیجیتال به یکدیگر و جستجوگر بلاک چین ارائه می‌دهد. بخش دیگری از محصولات کوین مارکت کپ، کمپین‌های کوین مارکت کپ هستند که شامل ایردراپ‌های رایگان و یاد بگیر جایزه بگیر هستند.

 

در ادامه هم شما می‌توانید به قسمت آموزش وبسایت کوین مارکت کپ دسترسی پیدا کنید که منبع کاملی از اطلاعات مختلف درباره ارزهای دیجیتال، بازارهای آن‌ها و بلاک چین‌های مختلف است. صفحه اخبار و پژوهش‌ها هم در بخش آموزش کوین مارکت کپ قرار دارند که برای کاربران تازه‌وارد به فضای ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. در نهایت هم شما یاد می‌گیرید که چگونه به صورت رایگان در وبسایت کوین مارکت کپ ثبت نام کنید.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *