آکادمی رابکس
NFT
درامدزایی از NFT

آموزش OpenSea |صفر تا صد ساخت NFT در OpenSea

  • متوسط
  • 4دقیقه
  • 23 اردیبهشت 1402
3.6
3.6

فهرست مطالب

  • NFT چیست؟
  • آموزش OpenSea
  • آموزش ساخت NFT در OpenSea
  • ایجاد کلکسیون در OpenSea
  • آموزش OpenSea برای فروش NFT
  • آموزش OpenSea برای خرید ان اف تی
  • جمع‌بندی

در سال‌های گذشته ان اف تی‌ها (NFT) به بخش مهمی از جهان ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها تبدیل شده‌اند و کاربران و هنرمندان زیادی از این توکن‌های غیرقابل معاوضه برای فروش آثار خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این با گسترش متاورس، NFTها بیش از پیش طرفدار پیدا کرده‌اند. «اوپن سی» (OpenSea)  یکی از بزرگترین پلتفرم‌های جهانی برای خرید و فروش NFT است که  به کاربران امکان مشاهده آثار سایر هنرمندان، خرید NFT، ساخت و فروش آن را می‌دهد. 

 

در این مقاله قصد داریم وبسایت opensea.io را به شما معرفی کنیم و بخش‌های مختلف OpenSea را بررسی کنیم. بخش دوم مقاله آموزش OpenSea، به آموزش ساخت، خرید و فروش NFT در وبسایت OpenSea می‌پردازیم و در نهایت مزایا و معایب این وبسایت را بررسی می‌کنیم. 

 

NFT چیست؟

توکن‌های غیر قابل معاوضه یا به اختصار NFTها، دارایی‌های دیجیتالی هستند که برخلاف کوین‌ها و توکن‌ها، هر یک ارزش ویژه خود را دارند. ساده‌ترین مثال برای درک ان اف تی‌ها آثار هنری هستند. ممکن است قیمت یک تابلوی نقاشی از ونگوک و داوینچی برابر باشد اما ارزش یکسانی ندارند و در نهایت دو چیز یکتا و بدون مشابه هستند.

 

هر ان‌اف تی دقیقا به همین صورت یک دارایی یکتاست. به لطف قراردادهای هوشمند در شبکه ارز دیجیتال اتریوم شما می‌توانید آثارهنری خود را در شبکه بارگذاری کنید و آن‌ها را به فروش برسانید. وبسایت OpenSea در واقع یک فروشگاه مجازی برای خرید و فروش NFT است. برای آموزش OpenSea لازم است ابتدا بخش‌های مختلف این وبسایت را مشاهده کرده و کاربرد آن‌ها را متوجه شوید.

 

آموزش OpenSea

خرید و فروش ان اف تی برای بسیاری از کاربران و حتی معامله‌گران جهان ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد و با توجه به اینکه ان اف تی‌ها در دوسال گذشته توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند،  وبسایت اوپن سی طرفداران زیادی پیدا کرد. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ان اف تی یا معامله کردن آن را دارید، آموزش OpenSea  بخش مهمی از انجام این کار است. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این وب سایت خواهیم پرداخت و کاربردهای هر یک را به شکل دقیق بررسی می‌کنیم. 

 

آموزش اوپن سی

 

آموزش OpenSea از یادگرفتن بخش‌های مختلف وبسایت آن آغاز می‌شود. زمانی که وارد وبسایت اوپن سی شوید، می‌توانید از منوی بالای صفحه بخش‌های مهم وبسایت را مشاهده کنید. بخش اول Art به تمام آثارهنری بارگذاری شده روی اوپن سی اشاره دارد. مورد دوم Gaming به ان اف تی‌هایی اشاره دارد که برای بازی‌های برپایه بلاک‌چین ایجاد شده‌اند. Membership به ان اف تی‌هایی اشاره می‌کند که عضویت در یک مجموعه خاص را نشان می‌دهند.

 

PFP نوع دیگری از ان اف تی ها است که برای بارگذاری روی پروفایل ایجاد شده‌اند. در نهایت Photography هم به عکس‌هایی گفته می‌شود که در قالب ان اف تی در اوپن سی بارگذاری شده‌اند. اوپن سی بخش دیگری هم دارد که برای آموزش درباره ان اف تی‌ها ایجاد شده و محتوای ویدیویی و متنی کاملی درباره NFT بارگذاری می‌کند. بیایید هر یک از این بخش‌ها را به صورت مجزا بررسی کنیم.

 

ART

بخش هنر وبسایت OpenSea شامل مجموعه‌ای از تمام آثار هنرمندان مختلف و آثارشان است که در اوپن سی بارگذاری کرده‌اند. در این صفحه شما می‌توانید لیستی از هنرمندان مختلفی را که آثار خود را در اوپن سی بارگذاری کرده اند، مشاهده کنید. علاوه بر این اوپن سی NFTهای مختلف را بر اساس موضوع و دسته بندی تقسیم کرده و شما می‌توانید به راحتی از میان آن‌ها انتخاب کنید. شما می‌توانید بهترین و پربازدیدترین آثار هنری را در یک شبکه ارز دیجیتال ببینید و آن‌ها را بررسی کنید.

 

GRAMING

با گسترش متاورس و افزایش علاقه کاربران به بازی‌های متاورس، جایزه‌ها و اشیا موجود در بازی‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. یک ماشین خاص و گران قیمت در بازی ماشین سوار یا یک شمشیر خاص در یک بازی مبارزه می‌تواند برای کاربران اهمیت زیادی داشته باشد. در این بخش از آموزش OpenSea شما می‌توانید به راحتی اشیا مورد نظر خود را که برای بازی نیاز دارید از OpenSea خریداری کنید. شما حتی می‌توانید به این بخش مراجعه کرده و بازی جدیدی را پیدا کنید. 

 

Membership

بعضی NFTها فقط یک دارایی دیجیتال نیستند، بلکه نشان‌دهنده‌ی این است که کاربر در یک فضای خاص عضویت دارد. این NFT به کاربران اجازه می‌دهد عضویت خود را در یک کلاب، گروه و یا اجتماع به خصوص نشان دهند. نمونه‌های زیادی از این نوع NFT وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشد یا فعالیت‌های خاصی را برای آ‌ن‌ها ممکن کند.

 

صفحه membership در اوپن سی

 

PFPs

پی‌اف‌پی نوعی NFT است که به نحوی طراحی شده که در پروفایل صاحب اثر قرار بگیرد. این نوع ان اف تی برای بسیاری از افراد جایگاه اجتماعی در میان کاربران کریپتوکارنسی ایجاد می‌کند. شما در این صفحه می‌توانید اطلاعات متفاوتی درباره این ان‌اف‌تی‌ها دریافت کنید و انواع آن‌ها بررسی کنید. شما می‌توانید در این صفحه برای پروفایل خود یک ان‌اف‌تی انتخاب و خریداری کنید. 

 

Photography

این بخش از وبسایت اوپن سی به کاربران اجازه می‌دهد به عکس‌هایی دسترسی پیدا کنند که هنرمندان عکاس بارگذاری کرده‌اند. به عبارتی این بخش از وبسایت OpenSea به عکاسان و آثار هنری آن‌ها اختصاص دارد. شما می‌توانید با وارد شدن به این صفحه هنرمندان مختلف و عکس‌ها و کلکسیون‌های آن‌ها را مشاهده کنید. دیدن این بخش‌های وبسایت به شما کمک می‌کند درک کنید وبسایت OpenSea چگونه کار می‌کند. شما همچنین می‌توانید آموزش OpenSea را به خوبی و دقت متوجه شوید. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم در وبسایت OpenSea ان اف تی بسازید و سپس آن را به فروش برسانید.

 

آموزش ساخت NFT در OpenSea

یکی از راه‌های محبوب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال این است که یک نقاشی یا عکس را به NFT تبدیل کنید و سپس در وبسایت OpenSea به فروش برسانید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم چگونه با موبایل‌تان در وبسایت OpenSea ان اف تی ایجاد کنید. 

 

مرحله اول آموزش Opensea برای ساخت NFT

برای شروع ساخت ان اف تی در آموزش OpenSea، وارد وبسایت OpenSea شوید و سپس از گوشه سمت راست آیکون پروفایل را پیدا کنید و آن را کلیک کنید. در این مرحله صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Create کلیک کنید. 

 

آموزش Opensea برای ساخت NFT

 

مرحله دوم آموزش Opensea برای ساخت NFT

در این مرحله شما با چند جای خالی مواجه می‎‌شوید که باید آن‌ها را پر کنید. برای این کار اولین جای خالی که مربوط به فایل NFT را با فایل مورد نظر پر کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید اگر فایل به درستی آپلود شود در صفحه به نمایش گذاشته می‌شود. گزینه بعد نام ان اف تی  و آدرس وبسایت یا شبکه مجازی شماست که می‌توانید در وبسایت OpenSea بارگذاری کنید. بهتر است برای جذب بیشتر مخاطب در قسمت Description هم اطلاعاتی درباره ان اف تی قرار دهید تا مخاطبان را جذب کنید. 

 

مرحله دوم آموزش Opensea برای ساخت NFT

 

مرحله سوم آموزش ساخت NFT در Opensea

در این مرحله NFT آپلود شده و OpenSea به شما اجازه می‌دهد در  قسمت پروفایلتان اطلاعات دقیق‌تری از محصولات وارد کنید. برای مثال شما می‌توانید ویژگی‌های مختلفی برای NFT خود ایجاد کنید. شما می‌توانید به راحتی کلکسیون ایجاد کنید و چند مورد از NFTهای خود را در آن قرار دهید. 

 

مرحله سوم آموزش ساخت NFT در Opensea

 

مرحله آخر آموزش ساخت NFT در Opensea

حالا که NFT شما به صورت کامل آماده شده است کافی است کیف پول خود را به OpenSea متصل کنید تا بتوانید ساخت NFT در opensea را به پایان برسانید. حالا که توانستید به خوبی NFT خود را ایجاد کنید وقت آن است که یک کلکسیون درست کنید تا بتوانید آن را به فروش برسانید. 

 

ایجاد کلکسیون در OpenSea

وقتی ان اف تی خود را بسازید می‌توانید موارد مرتبط به ایجاد یک کلکسیون در وبسایت Opensea را مشاهده کنید. با این کار شما می‌توانید چندین مورد از آثار خود را به صورت یکجا در قالب یک کلکسیون به فروش برسانید یا آن‌ها را بر اساس موضوع دسته بندی کنید. در این قسمت از آموزش OpenSea به شما نشان خواهیم داد چگونه می‌توانید در این وبسایت کلکسیون بسازید. 

 

مرحله اول

در صفحه اول OpenSea آیکون پروفایل را پیدا کنید و سپس روی گزینه My Collections کلیک کنید.

 

ایجاد کلکسیون در OpenSea مرحله اول

 

مرحله دوم

با کلیک کردن روی My Collections، می‌توانید روی Create a collection کلیک کنید تا یک کلکسیون جدید ایجاد شود. 

 

ایجاد کلکسیون ان اف تی

 

مرحله سوم

از بین دو گزینه‌ی مقابلتان اولین گزینه را کلیک کنید تا قرارداد هوشمند خودتان را داشته باشید. این به این معناست که تراکنش‌ها و معاملات شما برای خودتان و در شبکه ذخیره خواهد شد. این مسئله به بازیابی اطلاعات شما کمک فراوانی خواهد کرد.

 

مرحله سوم ایجاد کلکسیون در OpenSea

 

مرحله چهارم

در ادامه آموزش OpenSea وارد بخش Details شده، اطلاعات کلکسیون‌تان شامل نام توضیحات و لینک آن را وارد کنید. شما می‌توانید بر اساس ظاهر آثارتان برای آن‌ها نام انتخاب کنید و بعد درباره معنای این آثار و تکنیکتان برای خلق آن‌ها توضیح دهید.

 

مرحله چهارم ایجاد کلکسیون در OpenSea

مرحله پنجم

علاوه بر نام و توضیحات شما می‌توانید تگ‌های مختلفی برای کلکسیون خود انتخاب کنید. بعد از این شما می‌توانید به راحتی برای کلکسیون خود محتوای گرافیکی مانند لوگو و عکس بنر بگذارید و از این طریق افراد را به خود جلب کنید.

 

مرحله پنجم ایجاد کلکسیون در OpenSea

 

در نهایت می‌توانید با زدن دکمه ذخیره، اطلاعات مورد نظر خود را ذخیره کنید و به همین سادگی کلکسیون شما ایجاد می‌شود. اگر در آینده خواستید اثر هنری به آن اضافه کنید، کافی است روی آن کلیکسیون کلیک کنید و اثر مورد نظر خود را به آن اضافه کنید. حالا می‌توانید برای خرید و فروش nft اقدام کنید. در ادامه آموزش opensea به بررسی مراحل مختلف برای خرید nft در این وبسایت می‌پردازیم.

 

آموزش OpenSea برای فروش NFT

فروش NFT در اوپن سی می‌تواند سود بسیار زیادی برای شما داشته باشد و به همین دلیل است که بهتر است آثار هنری خود را در این وبسایت به فروش برسانید. در ادامه آموزش OpenSea به شما نشان می‌دهیم چطور ان اف تی خود را در اوپن سی بفروشید. این ان اف تی ممکن است توسط شما ساخته شده باشد یا اینکه شما آن را خریداری کرده باشید. 

 

مرحله اول آموزش فروش NFT در Opensea

در این مرحله از آموزش OpenSea ابتدا باید آیکون پروفایل را در اوپن سی پیدا کنید و روی یکی از ان اف تی‌های خود کلیک کنید. سپس روی گزینه list for sale  کلیک کنید. 

 

فروش ان اف تی در اپن سی

 

مرحله دوم آموزش فروش NFT در Opensea

برای انجام مرحله دوم آموزش OpenSea برای فروش ان اف تی، باید روی گزینه  Fixed Price کلیک کنید. این گزینه به معنای این است که ان اف تی مورد نظر با همین قیمت به فروش می‌رود و برای فروش آن قیمت پیشنهادی وجود ندارد. 

 

مرحله دوم آموزش فروش NFT در Opensea

 

مرحله سوم آموزش Opensea  برای فروش NFT

مدت یک ماه را برای زمان فروش انتخاب کنید و سپس فروش خود را تایید کنید. حالا هر خریداری وارد صفحه این ان اف تی شود می‌تواند آن را به راحتی خریداری کند. توجه داشته باشید که برای لیست کردن ان اف تی حتما باید مقداری ارز دیجیتال برای ثبت تراکنش داشته باشید. به عنوان مثال اگر ان اف تی در شبکه اتریوم است شما باید با خرید اتریوم بتوانید هزینه تراکنش را پرداخت کنید.

 

مرحله سوم آموزش Opensea  برای فروش NFT

 

آموزش OpenSea برای خرید ان اف تی

خرید ان اف تی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شما می‌توانید NFT را به دلیل علاقه به اثر هنرمند خریداری کنید یا آن را به عنوان سرمایه‌گذاری خریداری کنید و در نهایت آن را به فروش بگذارید. در ادامه آموزش OpenSea به بررسی نحوه خرید NFT می‌پردازیم.

مرحله اول آموزش خرید NFT در Opensea

برای خرید یک ان اف تی در وبسایت OpenSea می‌توانید وارد صفحه‌ی ان اف تی مورد نظر خود شوید و سپس روی گزینه  Buy now کلیک کنید.  شما می‌توانید بیش از یک ان اف تی را که در یک زنجیره ثبت شده اند به سبد خرید خود اضافه کنید.

 

مرحله اول آموزش خرید NFT در Opensea

 

مرحله دوم آموزش خرید NFT در Opensea

در بالای صفحه آیکون سبد خرید را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. بعد از این شما شاهد مبلغ خرید خود خواهید بود. در این مرحله روی گزینه‌ی Complete purchase کلیک کنید. در این زمان وبسایت به کیف پول شما دسترسی دارد.

 

مرحله اول آموزش خرید NFT در Opensea

 

در این مرحله مبلغ مورد نظر از کیف پول ارز دیجیتال شما کسر خواهد شد. حالا خرید شما انجام شده و ان اف تی مورد نظر جزو دارایی‌های شماست. در نظر داشته باشید که اگر بخواهید آن را به فروش برسانید علاوه بر خود شما، مبلغی از آن به خالق اثر تلعق خواهد گرفت. این نکته را در آموزش OpenSea فراموش نکنید. توجه داشته باشید که برای خرید NFT حتما باید در کیف پول خود ارز دیجیتال داشته باشید که برای تامین آن می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید. 

 

جمع‌بندی

خرید و فروش NFTها یکی از بخش‌های مهم جهان رمزارزها است. اوپن سی یک پلتفرم برای خرید و فروش ان اف تی است. این فروشگاه یکی از مهمترین و بزرگترین پلتفرم‌های NFT است و روزانه کاربران زیادی برای انجام معاملات ان اف تی خود از آن بازدید می‌کنند.

ما در این مقاله این وبسایت را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم و به آموزش OpenSea پرداختیم. شما یادگرفتید بخش‌های مختلف اوپن سی چه خدماتی ارائه می‌دهند. علاوه بر این شما یادگرفتید چگونه در این وبسایت ان اف تی بسازید. آموزش OpenSea شامل یادگیری خرید و فروش آن اف تی در این وبسایت هم هست.

برچسب های مرتبط

NFT

امتیاز دهید

سوالات متداول

OpenSea چیست؟

اوپن سی یک پلتفرم ساخت و خرید و فروش ان اف تی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد آثار هنری خود را در قالب ان اف تی به اشتراک بگذارند.

فروش nft در اپن سی چقدر طول می‌کشد؟

فروش nft در اپن سی به این بستگی دارد که چقدر روی ان اف تی خود بازاریابی انجام دهید. بارگذاری nft روی اپن سی چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • محمد
    27 خرداد 1402

    سلام
    برای نمایش nft ساخته شده تو صفحه اصلی opensea چیکار باید کرد

    • مهدی رضائیان
      27 خرداد 1402

      سلام
      برای این که این اتفاق بیفته باید ان اف تی شما توسط پلتفرم تایید بشه و تیک آبی بگیره. برای انجام این کار میتونید با پشتیبانی این پروژه در تماس باشید.

  • سحر
    19 تیر 1402

    سلام وقت بخیر برای فروش‌گذاشتن nft حتما باید کیف پولمون رو شارژ کنیم؟ چون برای من این پیام میاد
    Deposit or convert funds

    • مهدی رضائیان
      19 تیر 1402

      سلام وقت شما هم بخیر
      به تازگی برای دسترسی به توکن‌های کاربران یک درخواستی از کیف پول ارسال میشه که کاربر دسترسی به توکن و میزان اون رو از طریق کیف پول خودش تایید کنه تا امنیت دارایی‌هاش بالا باشه. تو فروش NFT هم برای دسترسی مارکت پلیس به NFT شما نیاز دارید که این دسترسی رو تایید کنید که این کار نیازمند پرداخت مقداری از کوین شبکه برای تایید تراکنش است. خود لیست کردن برای فروش همچنان هزینه‌ای نداره.