آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال | سایت بررسی قیمت تتر

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 28 دی 1402
5
5

فهرست مطالب

  • سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال
  • بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال کدام است؟
  • جمع‌بندی

بازار ارز دیجیتال بازار بسیار پرنوسانی است و دسترسی به سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال برای پیدا کردن فرصت‌های مناسب خرید و فروش رمز ارزها بسیار مهم است. در این میان انتخاب سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مناسب اهمیت زیادی دارد زیرا قیمت رمز ارزها در سایت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و توجه به این اختلاف‌ها می‌تواند در سرمایه‌گذاری آگاهانه مفید باشد.

 

سایت‌های زیادی به صورت بین‌المللی و ملی به ارائه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌پردازند. برخی از این سایت‌ها قیمت ارزهای دیجیتال را به تومان و دلار ارائه می‌کنند و برخی دیگر امکان بررسی قیمت با جفت‌های دیگری مثل تتر و بیت کوین را نیز به کاربران ارائه می‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی چندین سایت قیمت لحطه ای ارز دیجیتال که می‌توانند گزینه‌های خوبی برای بررسی شرایط بازار باشند می‌پردازیم.

 

سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

به هر سایتی که اطلاعات لحظه ای قیمت ارز دیجیتال را به کاربران ارائه کند سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال گفته می‌شود. بر مبنای نوع فعالیت می‌توان این سایت‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار داد که ممکن است قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. به هر حال اصلی‌ترین منبع قیمت لحظه ای ارز دیجیتال وبسایت‌هایی هستند که امکان معامله ارز دیجیتال را برای کاربران به صورت همتا به همتا فراهم می‌کنند.

 

قیمت لحظه ای هر ارز دیجیتال بر مینای تعادل شکل گرفته در سمت عرضه و تقاضا در آن لحظه در یک بازار خاص تعریف می‌شود. از آن‌جایی که کاربران فعال در بازارهای مختلف متفاوت هستند بنابراین ممکن است عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت شکل گرفته برای یک ارز دیجیتال در یک پلتفرم با دیگر پلتفرم‌ها متفاوت باشد.

 

با این حال به دلیل اینکه فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند به راحتی در همه پلتفرم‌ها معامله کنند، اختلاف قیمت زیاد برای قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در دو پلتفرم باعث ایجاد فرصت آربیتراژگیری می‌شود و استفاده از این فرصت منجر به تعدیل قیمت و نزدیک شدن قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در سایت‌های مختلف می‌گردد. در ادامه به بررسی انواع سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌پردازیم.

 

بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال اصلی ترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

همانطور که در بخش قبلی گفته شد قیمت لحظه ای هر ارز دیجیتال در پلتفرم معامله آن تعیین می‌شود. بنابراین، صرافی‌های ارز دیجیتال اصلی‌ترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به حساب می‌آید. کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند درخواست خرید یا فروش مقدار دلخواهی از یک رمز ارز را با قیمت مد نظر خودشون در صرافی ثبت کنند.

 

در صورتی که برای یک درخواست مشخص در طرف مقابل و از سمت کاربر دیگری درخواست ثبت شده بود آنگاه معامله به صورت خودکار انجام می‌شود. قیمتی که در آن آخرین معامله ارز دیجیتال در صرافی انجام شده باشد به عنوان قیمت لحظه ای ارز دیجیتال شناخته می‌شود تا اینکه یک معامله جدید تایید شده و قیمت تغییر کند.

 

هر چه تعداد معاملات یک ارز دیجیتال و حجم آن در یک صرافی بالاتر باشد آنگاه، صرافی سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال معتبرتری نسبت به بقیه صرافی‌ها خواهد بود زیرا قیمت تعیین شده در آن براساس واقعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و نه یک معامله از سمت یک یا چند کاربر خاص. به همین دلیل است که صرافی‌های با کاربر و حجم معامله بالاتر معمولا مبنای سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تلقی می‌شوند.

 

در حال حاضر صرافی‌های بایننس، کوین بیس و کراکن از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی هستند که بیشترین حجم معاملات ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند و قیمت لحظه ای بسیاری از ارزهای دیجیتال معتبر از برایند معاملات آن‌ها تعیین می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشتاه باشید که برای هر ارز دیجیتال ممکن است یک صرافی حجم معاملات بیشتری نسبت به سایرین داشته باشد که در اینصورت صرافی مورد نظر به عنوان اصلی‌ترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

 

صرافی سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را نیز می‌توان به عنوان سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال معرفی کرد. تعداد و حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ایرانی نسبت به صرافی‌های بین‌المللی بسیار کمتر است اما به دلیل فعالیت کاربران ایرانی در بازارهای بین‌المللی و استفاده از فرصت‌های آربیتراژگیری پیش آمده معمولا قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در سایت‌های ایرانی نیز به قیمت‌های جهانی نزدیک است.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی که از معامله سریع پشتیبانی می‌کنند همان قیمت‌های جهانی است زیرا در این نوع پلتفرم‌ها معامله کاربر به صورت مستقیم با صرافی انجام می‌شود و کاربر حق تعیین قیمت را ندارد. اما در پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای ارز دیجیتال کاربران با یکدیگر معامله می‌کنند و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال حاصل عرضه و تقاضای کاربران است.

 

سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ایرانی بیشتر برای جفت‌های تومانی اهمیت دارد زیرا جفت‌ارزهای با تومان تنها در صرافی‌های ایرانی پشتیبانی می‌شوند. مهمترین قیمت نیز مربوط به قیمت تتر است زیرا حجم معاملات تتر به تومان در ایران بسیار بالا است و خرید تتر به عنوان جایگزینی برای خرید دلار و همچنین ابزار تبدیل تومان به ارز دیجیتال برای فعالیت در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

 

نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولا قیمت تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی متفاوت است و شما بهتر است برای خرید تتر یا فروش آن از چند مورد سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ایرانی قیمت دریافت کرده و با توجه به کارمزد خرید و فروش مشخص شده در صرافی بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ایرانی را برای معاملات خود انتخاب کنید.

 

صرافی ارز دیجیتال رابکس از دو نوع پلتفرم معامله سریع و معامله حرفه‌ای ارز دیجیتال برای خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. با استفاده از پلتفرم معامله سریع رابکس شما می‌توانید بیش از 1000 ارز دیجیتال را با قیمت لحظه ای ارز دیجیتال جهانی و در حجم بالا خریداری کنید. در پنل معامله حرفه‌ای رابکس نیز امکان معامله کاربر به کاربر بیش از 200 جفت معاملاتی وجود دارد که قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در آن‌ها از طریق معاملات تعیین می‌شود.

 

بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تتر

 

صرافی غیرمتمرکز در سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

صرافی‌های غیرمتمرکز اپلیکیشن‌های ساخته شده بر روی بلاک چین با استفاده از قراردادهای هوشمند هستند که امکان معامله ارزهای دیجیتال با یکدیگر را به صورت غیرمتمرکز و عدم دخالت نیروهای واسطه امکان‌پذیر می‌کنند. صرافی‌های غیرمتمرکز برای تعیین قیمت معامله جفت ارزهای دیجیتال از بازارساز خودکار و استخرهای نقدینگی استفاده می‌کنند.

 

استخر نقدینگی یک قرارداد هوشمند است که داخل آن جفت ارزهای دیجیتال قابل معامله با نسبت قیمتی مشخص نگهداری می‌شود. سرمایه‌گذاران مقدار مشخصی از دو توکن را در استخرهای نقدینگی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در ازای آن سود کسب می‌کنند. کاربران نیز با مراجعه به قرارداد هوشمند با پرداخت یکی از توکن‌های استخر مقداری از توکن دیگر را دریافت می‌کنند.

 

تعیین این مقدار و در اصل قیمت لحظه‌ ای ارزهای دیجیتال با استفاده از الگوریتم بازارساز خودکار انجام میشود. پروژههای مختلف از الگوریتم‌های مختلفی برای تعیین قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، الگوریتم صرب ثابت یکی از این الگوریتم‌ها است که تعیین می‌کند ارزش توکن‌ اول (تعداد ضرب در قیمت) ضرب در ارزش توکن دوم همواره باید مقدار ثابتی داشته باشد.

 

با این توضیحات می‌توان گفت که حجم نقدینگی موجود در استخرها به همراه میزان معامله درخواستی توسط کاربران می‌تواند بر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تاثیرگذار باشد و منجر به نوسانات شدید در قیمت ارزهای دیجیتال موجود در استخرها شود. بنابراین، همواره در هنگام استفاده از سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در صرافیهای غیرمتمرکز به این نکته باید توجه داشته باشید.

 

پلتفرم جامع Coinmarketcap سایت قیمت لحطه ای ارز دیجیتال

وبسایت Coinmarketcap یکی از اصلی‌ترین سایت‌های ارائه دهنده اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال است. این وبسایت با استفاده از معیارهای خاص خود ارزهای دیجیتال را در وبسایت خود فهرست می‌کند و جامع‌ترین اطلاعات را در مورد روند قیمتی، اطلاعات توکنومیکس، صرافی‌های معامله و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ارائه می‌کند.

 

در وبسایت کوین مارکت کپ اطلاعات مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت جامع وجود دارد که شما می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در بین صرافی‌ها را انتخاب کنید. قیمت لحظه ای ارز دیجیتال نیز در این وبسایت‌ در صرافی‌های مختلف قابل مشاهده است. مزیت سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال coinmarketcap نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال این است که به صورت یکجا تمامی ارزهای دیجیتال نسبتا معتبر را پوشش می‌دهد.

 

پلتفرم جامع Coingecko سایت قیمت لحطه ای ارز دیجیتال

سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال Coingecko یکی دیگر از سایت‌های عمومی برای بررسی اطلاعات ارزهای دیجیتال است که همانند کوین مارکت با استفاده از معیارهای خاص خود ارزهای دیجیتال را فهرست کرده و اطلاعات مرتبط با آن‌ها را برای استفاده عموم منتشر می‌کند. در سایت کوین جکو امکان مشاهده تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف فراهم است.

 

از منظر سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال هر دو سایت Coinmarketcap و Coingecko اطلاعات یکسانی را منتشر می‌کنند. با این حال ممکن است اطلاعات مربوط به یک ارز دیجیتال در یکی از این وبسایت‌ها موجود نباشد که در این صورت از دیگری می‌توانید تغییرات قیمت و سایر اطلاعات بنیادی مربوط به آن را مشاهده کنید.

 

سایت تریدینگ ویو برای بررسی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

وبسایت Tradingview معروف‌ترین وبسایت ارائه دهنده نمودار تغییرات قیمت لحظه ای ارز دیجیتال است که قیمت لحظه ای بسیاری از ابزارهای مالی دیگر قابل معامله در فارکس و بازارهای بورس دنیا را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این سایت شما می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را نسبت به جفت‌های معاملاتی و در صرافی‌های مختلف مشاهده و بررسی کنید.

 

سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال تریدینگ ویو علاوه بر ارائه نمودارهای تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف ابزارهای دیگری برای بررسی شرایط یک ارز دیجیتال و شرایط کلی بازار ارائه می‌دهد. نکته منفی در ارتباط با این وبسایت عدم ارائه اطلاعات قیمت نسبت به تومان است.

 

سایت dexscreener سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در DEX‌ها

بسیاری از جفت‌های معاملاتی موجود در صرافی‌های غیرمتمرکز در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز وجود ندارند و برای مشاهده قیمت لحطه ای آن‌ها کاربران باید به وبسایت صرافی غیرمتمرکز مراجعه کرده و نرخ تبدیل آن را در هر لحظه مشاهده کنند که کار بسیار سخت و غیربهینه‌ای است. سایت قیمت لحطه ای ارز دیجیتال Dexscreener سایت ارائه اطلاعات جفت‌های معاملاتی ارائه شده در صرافی‌های غیرمتمرکز است.

 

شما با مراجعه به این وبسایت ابتدا باید از ستون سمت چپ بلاک چین مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این کار فهرست جفت ارزهای معاملاتی موجود در تمام صرافی‌های غیرمتمرکز بلاک چین مورد نظر نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید از قسمت بالای تصویر و با انتخاب DEX مورد نظر، فط جفت‌های معاملاتی موجود در آن DEX را مشاهده و بررسی کنید.

 

سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در dex ها

 

بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال کدام است؟

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال و براساس معاملات کاربران انجام می‌شود. بنابراین بهترین سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال برای هر رمز ارز یا جفت معاملاتی صرافی ارز دیجیتالی است که بیشترین ندینگی و حجم معاملاتی را برای آن رمز ارز داشته باشد. طبیعی است که برای مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به تومان باید به صرافی‌های ایرانی مراجعه کرد که رابکس با توجه به پشتیبانی از معامله تعداد زیادی جفت ارز یکی از بهترین گزینه‌ها است.

 

بهترین سایت قیمت لحطه ای تتر کدام است؟

قیمت لحظه ای تتر به تومان براساس عرضه و تقاضای شکل گرفته حول تتر و همچنین قیمت لحظه ای دلار در بازار آزاد محاسبه می‌شود. قیمت تتر معمولا اندکی بالاتر از دلار بازار آزاد است و قیمت خرید آن همواره اندکی بالاتر از قیمت فروش است. با در نظر گرفتن کارمزد دریافت شده از کاربران تقریبا بیشتر صرافی‌های ایرانی قیمت نزدیک به هم دارند. شما می‌توانید در صرافی رابکس قیمت تتر را در دو پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای مشاهده کرده و هر کدام بهتر بود معامله خود را با استفاده از آن انجام دهید.

 

جمع‌بندی

سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وبسایتی گفته می‌شود که در آن می‌توان قیمت معامله ارز دیجیتال را مشاهده کرد. قیمت ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف براساس معامله کاربران آن‌ها تعیین می‌شود اما به دلیل استفاده از سیستم‌های آربیتراژگیری معمولا اختلاف قیمت در آن‌ها بسیار ناچیز است. در این مقاله به بررسی انواع سایت قیمت لحظه ای ارز دیجیتال پرداخته شد.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *