اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل قیمت پنج ارز دیجیتال منتخب هفته: بیت‌کوین، کاردانو، لونا، VETو XTZ

نویسنده : علی‌اکبر اکبرزاده

247

زمان مطالعه :

ارزهای دیجیتالتحلیل

08شهریور1400|54:15

حرکت ساید و بدون جهت بیت کوین در نزدیکی سطح 50 هزار دلار باعث ایجاد یک بازار با ثبات شده است و این احتمال وجود دارد که خریداران به آلت کوین‌هایی مانند کاردانو، لونا، وت و تزوس جذب شوند.

در روز 27 آگوست جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که بانک مرکزی به زودی عرضه ماهانه 120 میلیارد دلار اوراق را آغاز خواهد کرد؛ اما تا آخر سال خبری از افزایش نرخ بهره نخواهد بود و برای این موضوع، بازار کار و تورم باید تست‌های قوی‌تری را پشت سر بگذراند.

در واکنش به این سخنرانی، شاخص دلار (DXY) سقوط، شاخص 500 شرکت برتر آمریکا (s&p500) سقف تاریخی جدیدی را ثبت و بیت کوین در کمتر از یک ساعت 1500 دلار رشد کرد. این نشان می‌دهد که فعالان بازارها، این سخنان را به نفع بازار دارایی‌ها می‌دانند.

عدم اطمینان و رنج زدن بیت کوین در نزدیکی سطح مهم 50 هزار، تحلیلگران را به دو دسته تقسیم کرده است. رایان کلارک (Ryan Clark)، تحلیلگر بازار رمزارزها، اعتقاد دارد این رنج زدن بیت کوین شبیه به حرکت کند این رمزارز در نزدیکی 24 هزار در دسامبر سال 2020 است که بعد از آن شکست سطح و رشد زیاد بیت کوین را شاهد بودیم. تحلیلگر دیگری به نام TraderXO اعتقاد دارد بیت کوین از اینجا تا سطح 39 الی 42 هزار دلار اصلاح خواهد کرد.

سوال اینجاست که این حرکت بیت کوین در نزدیکی 50 هزار دلار، خریداران و پول موجود در بازار را به سمت آلت کوین‌ها خواهد کشاند؟ در ادامه نمودار پنچ رمز ارز که احتمالا در روز‌های آینده عملکردی بهتر از میانگین بازار خواهند داشت را مورد بررسی قرار خواهیم داد

 

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین توانست خودش را از EMA 20 روزانه در حوالی 46,250 دلار به بالا بکشد؛ اما خریداران موفق نشدند دوباره به سطح مقاومتی 50,000 الی 50,500 نزدیک شوند. این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید و EMA 20 روزانه را به پایین بشکد، نشان از این دارد که معامله‌گران در حال ذخیره سود خود هستند و احتمالا بیت کوین را تا 43,927 و 42,451 دلار پایین بیاورند. اگر قیمت پس از این اصلاح به بالا بازگردد احتمالا منطقه رنجی بین 50,500 الی 42,451 دلار خواهیم داشت.

سناریوی دیگر این است که پادشاه بازار رمزارزها از همین سطوح به بالا پرتاب شود که در این صورت سفر بیت کوین به سمت 60 هزار دلار آغاز خواهد شد.

میانگین متحرک‌ها در تایم فریم 4 ساعته تخت شده و اندیکاتور RSI نیز در منطقه میانی خودش قرار دارد. این موضوع می‌تواند بیانگر احتمال حرکت رنج قیمت بین 46,200 الی 49,500 باشد.

اگر گاوها بتوانند بیت کوین را به بالای 49,500 هدایت کنند، دوباره به سمت مقاومت 50,500 حمله خواهند کرد. شکست سطح 50,500، می‌تواند گام صعودی بعدی را هموار کند. اگر خرس‌ها در این نبرد پیروز شده و قیمت را به زیر 46,200 برسانند، بیت کوین احتمال دارد 44 هزار دوباره ببیند.

 

تحلیل قیمت ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو در حال درجا زدن بین 2.97 و 2.47 دلار است. ریزش سریع به 2.47 و بازگشت سریع‌تر در روز 27 آگوست از این منطقه، نشان می‌دهد گاوها، 2.47 دلار را تبدیل به نقطه حمایتی خود کرده‌اند.

درجا زدن قیمت در نزدیکی سقف تاریخی قیمت کاردانو، نشانه مثبتی است. خریداران، اصلاح‌های قیمتی را به چشم فرصت نگاه می‌کنند. میانگین متحرک‌ها رو به بالا در حرکتند و RSI نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد. این موارد نشان از آن دارد که بعد از شکست مقاومت، کاردانو تمایل به ادامه مسیرش دارد. اگر خریداران بتوانند قیمت را به سمت بالای 3 دلار برده و در آنجا نیز قیمت را تثبیت کنند، ADA می‌تواند تا 3.5 دلار به رشد خود ادامه دهد.

در صورت ریجکت شدن قیمت از ناحیه مقاومتی 2.97 الی 3 دلار، این احتمال را قوی خواهد کرد که درجا زدن قیمتی برای چند روز دیگر ادامه یابد. شکست و تثبیت زیر 2.47 نشان از ضعیف شدن مومنتوم صعودی دارد.

اندیکاتور RSI در تایم فریم 4 ساعته یک واگرایی منفی را شکل داده است. اگر خرس‌ها بتوانند در این تایم فریم قیمت را به زیر میانگین متحرک 50 روزه ببرند، احتمالا کاردانو باز هم قیمت 2.47 دلار را لمس کند.

بازگشت قیمت از 2.47 احتمال درجا زدن قیمت را بالا می‌برد؛ اما در صورت از دست رفتن ناحیه حمایتی 2.47 الی 2.31، اصلاح عمیق‌تر خواهد بود.

 

تحلیل قیمت رمزارز لونا

توکن پروتکل ترا (Terra Protocol) به نام لونا، بعد از چند روز درجا زدن، در روز 27 آگوست از EMA 20 روزانه در حوالی 26.42 به بالا برگشت. 

گاوها در لونا به وضوح دست بالاتر را دارند؛ زیرا میانگین متحرک‌ها رو به بالا در حرکت هستند و RSI نیز در منطقه مثبت است. تارگت‌های روند صعودی لونا 43 و بعد 50 دلار بوده و سایه بلند در کندل روزانه، نشان از این دارد که خرس‌ها با تمام توان در حال دفاع از مقاومت بالایی هستند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر 32 دلار بکشانند، احتمالا ارزدیجیتال Luna تا میانگین متحرک نمایی 20 روزانه (EMA 20) اصلاح کند. گاوها باید به خوبی از EMA 20 روزانه دفاع کنند؛ زیرا بازگشت از آن محدوده، نوید ادامه‌دار بودن روند صعودی را می‌دهد؛ اما در صورت از دست رفتن آن ناحیه، اصلاح عمیق برای لونا دور از انتظار نیست.

در تایم فریم 4 ساعته یک الگوی مثلث بزرگ می‌بینیم که افزایش حجم را به ما نشان می‌دهد. گاوها یک بار تلاش کردند قیمت را به از سطح بالای مثلث خارج کنند؛ اما فشار فروش سنگین سطح بالایی باعث شد قیمت تثبیت نشود. اگر قیمت از EMA 20 در این تایم فریم بازگردد، احتمالا خریداران باز هم برای شکست الگو تلاش خواهند کرد و در صورت شکست، هدف قیمتی این الگو 46.95 دلار خواهد بود.

در صورت از دست رفتن EMA 20 تایم فریم 4 ساعته، احتمالا قیمت به سمت کف مثلث حرکت کند و از دست دادن کف مثلث، تارگت 22.41 و 20.81 را برای لونا فعال خواهد کرد.

 

تحلیل قیمت ارز دیجیتالVET

بعد از ریکاوری شارپ و سریع قیمت از 0.05 دلار در 21 جولای، رمزارز وت در حال تشکیل الگوی پننت است که با شکست سطح پایینی یا بالایی تکمیل خواهد شد.

رالی صعودی سریع و شارپ چند روز گذشته، RSI را به منطقه اشباع خرید رسانده است که به همین دلیل احتمالا اصلاحی تا 1.6 و 1.4 دلار خواهیم داشت. اگر قیمت بتواند از این نواحی حمایتی به بالا برگردد، تارگت 2.9 دلاری نیز در دسترس است. در صورت شکسته شدن EMA 20 روزانه در حوالی 1.37 دلار،

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) تخت شده و RSI در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد. عرضه و تقاضا در سطوح یکسانی قرار دارند و شکست سطح بالایی الگوی پننت، ادامه روند صعودی را تایید خواهد کرد. اولین هدف قیمتی روند مثبت ویچین 0.16 و سپس 0.19 دلار است.در صورت شکست این الگو از پایین، اتمام روند صعودی تایید شده و هدف 0.09 دلار تایید می‌شود.

در تایم فریم چهار ساعته هم قیمت به شدت در حال فشرده شدن درون یک مثلث است. میانگین متحرک‌ها تخت و RSI مقداری پایین‌تر از سطح میانی است. خرس‌ها و گاوها هیچ برتری خاصی به هم ندارند و تقریبا همه چیز برابر است. در صورت از دست رفتن سطح حمایتی فعلی، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت را تا 0.082 دلار پایین بیاورند. اما اگر گاوها بتوانند از میانگین متحرک ساده 50 روزه در این تایم فریم به سلامت عبور کنند، ادامه روند صعودی ممکن خواهد شد.

 

تحلیل قیمت ارزدیجیتال XTZ

تزوس به خوبی توانست مقاومت خود را از سر راه بردارد و الگوی کف مقعری که تشکیل داده است، تارگت 6.85 دلار را به ما نشان می‌دهد. EMA 20 در حال رشد و RSI قرار گرفته در منطقه اشباع خرید، برتری خریداران را نشان می‌دهد.

معمولا بعد از شکسته شدن یک الگو، قیمت به سطح قبلی بازگشته و آن را دوباره تست می‌کند. در این مورد تزوس می‌تواند دوباره تا 4.47 دلار پایین بیاید؛ اگر خریداران بتوانند این منطقه را به عنوان حمایت حفظ کنند، روند صعودی ادامه خواهد یافت. در صورت از دست رفتن 4.47 و شکست EMA 20 روزانه به پایین، تزوس می‌تواند تا 3.31 دلار اصلاح کند.

نمودار تایم فریم چهار ساعته نشان می‌دهد قیمت بعد از شکست مقاومت 4.47، مومنتتوم قدی‌ای پیدا کرده است. قیمت می‌تواند روند صعودی را تا 6.31 و 6.5 ادامه دهد. اولین نشانه‌ ضعف روند شکست و قیمت بسته شدن کندل زیر EMA 20 در این تایم فریم است که راه را برای رسیدن به4.47 دلار باز خواهد کرد.

 

برای خرید ترون وارد شوید.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin