اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رکوردشکنی پلتفرم friend.tech | آیا هایپ فرند تک ادامه دار است؟

نویسنده : مهدی رضائیان

343

زمان مطالعه :

ایران

30مرداد1402|24:07

پلتفرم friend.tech فرند تک

پلتفرم Friend.tech یک پلتفرم معاملاتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب کاربری شبکه اجتماعی خود را توکنیزه کنند و سهام مربوط به دوستان اجتماعی خود را به صورت Long یا Short ترید کنند. هایپ فرند تک باعث شد تا در یک روز این پلتفرم با عبور از صرافی یونی سواپ و شبکه بیت کوین به درآمد 1 میلیون دلار در یک روز برسد.

 

هایپ پلتفرم Friend.tech

پلتفرم friend.tech یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز (DeSo) است که نسخه بتا آن در تاریخ 11 آگوست 2023 راه‌اندازی شد و در مدت کم توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. در تاریخ 19 آکوست پلتفرم فرند تک توانست بیش از 1 میلیون دلار کارمزد ایجاد کند. در شبکه اجتماعی فرند تک کاربران می‌توانند سهام دوستان اجتماعی خود را خرید و فروش کنند.

 

اگر شخصی سهم یک نفر را در این پلتفرم خریداری کند، فرند تک این اجازه را به او می‌دهد تا به شخص مورد نظر پیام ارسال کند. طبق گزارش کاربران، پروتکل 5 درصد کارمزد از تراکنش‌ها دریافت می‌کند و به همین دلیل توانسته است عملکرد بهتری از بازیگران تثبیت شده بازار ارز دیجیتال مثل صرافی یونی سواپ و شبکه بیت کوین داشته باشد.

 

پلتفرم friend.tech بر روی پروژه لایه دوم کوین بیس یعنی BASE ساخته شده و فعالیت قابل توجهی را به این بلاک چین لایه دوم آورده است. در زمان نگارش این مقاله کل درامد پروژه با بیش از 650 هزار تراکنش در شبکه اجتماعی و بیش از 60 هزار معامله‌گر منحصربه‌فرد به عدد 818 هزار دلار رسیده است.

 

طبق داده‌های منتشر شده در Defillama پلتفرم فرند تک در 24 ساعت 1.12 میلیون دلار و 2.8 میلیون دلار از زمان راه‌اندازی پروژه کارمزد ایجاد کرده است. گفته می‌شود که توسعه‌دهنده مستعار Racer در پشت این پروژه است.

 

به گفته یک مهندس نرم افزار ارشد در این تیم، کوین بیش قبلا شبکه‌های اجتماعی TweetDAO و Stealcam را ایجاد کره بود که هر دو آن‌ها براساس توکن‌های NFT بودند. حال Racer با استفاده از پلتفرم Friend.tech اینفلوئنسرهای کریپتو را که طرفداران زیادی دارند مورد هدف قرار می‌دهد تا حق امتیازی از کارمزد معاملات کسب کنند.

 

پلتفرم friend.tech

 

آیا هایپ فرند تک ادامه دار است؟

هایپ فرند تک در روزهای گذشته توجه بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال را به خود جذب کرده است. این هیاهو باعث شده است که تحلیل مدل درآمدی فرند تک به همراه خطرات و آینده آن نیز به بحث داغ این روزها تبدیل شود.

 

«ایگناس» (Ignas) محقق مستعار دیفای اشاره کرده است که با توجه به مدل تجاری فعلی فرند تک درآمد فقط از کارمزد معاملات کاربران به دست می‌آید و داشتن سهامداران بیشتری نقشی در آن ندارد. بنابراین، ممکن است شخصیت‌های جنجالی ممکن است فاد ایجاد کنند تا از این طریق کارمزد بیشتری در پلتفرم ایجاد شود.

 

«لوکس مورئو» (Lux Moreau) موسس Talk.Markets نیز در این رابطه اشاره کرده است با فروخته شدن سهام قیمت آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و به طور بالقوه ایجاد گروه‌های کوچکتر یا زیرگروه‌های متعدد را تشویق می‌کند.

 

«یازان» (Yazan) تحلیلگر ارزهای دیجیتال در صحبت با کوین تلگراف به تعدادی از عوامل نگران کننده در ارتباط با هایپ فرند تک اشاره کرده است که او را به این باور رسانده که این پلتفرم شش تا هشت هفته زمان تا شروع ریزش قیمت سهام و فعالیت کاربران زمان دارد.

 

یازان استدلال کرده است که بازارسازی داغون که تضمین می‌کند اپلیکیشن همراه با سازندگان بیشترین سود را کسب می‌کنند باعث شده است که قیمت به سرعت افزایش یابد. او می‌گوید: «چگونه ممکن است که یک حساب کاربری با داشتن 100 هولدر قیمت 1 اتریوم داشته باشد؟ برای داشتن یک چت خصوصی یک اتریوم؟».

 

تحلیل‌های انجام شده نشان می‌دهد که با سیستم فعلی آینده خوبی در انتظار پلتفرم Friend.tech نیست و ممکن است هایپ فرند تک ادامه دار نباشد. با این حال بسیاری از تریدرها در حال حاضر از این فرصت استفاده می‌کنند تا با ریسک بالا به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازند.

 

برای دسترسی به این شبکه اجتماعی کاربران نیاز به کد دعوت دارند که در توییتر و تلگرام دست به دست می‌شود. برای خرید اتریوم به منظور فعالیت در فرند تک و سایر ارزهای دیجیتال به صرافی رابکس مراجعه کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap