اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رشد چشمگیر دیپ‌ فیک‌ های هوش مصنوعی در جعل هویت کاربران

نویسنده : عارفه مدنی

272

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
صرافی‌ها

06خرداد1402|16:07

دیپ‌ فیک‌

رشد چشمگیر دیپ‌ فیک‌ های هوش مصنوعی ، که به کلاهبرداران ارزدیجیتال برای جعل حساب کاربری در فرآیند تأیید احراز هویت (kyc) در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس (Binance) کمک می‌کند، در روز‌های اخیر توسط مدیر امنیت بایننس هشدار داده شده است که بهبود یافته و پیشرفته‌تر خواهد شد.

 

در این روش، با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌ای از جمله هوش مصنوعی و ترکیب تصاویر، دیپ‌ فیک‌ها توانایی جعل هویت کاربران را دارند و به این ترتیب قادر به اجتناب از فرآیند تأیید احراز هویت KYC در صرافی‌های ارزدیجیتال می‌شوند. این هشدار نشان می‌دهد که در آینده، تکنولوژی دیپ فیک بهبود یافته و پیشرفته‌تر خواهد شد، که  به احتمال زیاد شاهد افزایش چالش‌ها و مشکلات امنیتی در صنعت ارز‌های دیجیتال خواهیم بود.

 

رشد چشمگیر دیپ‌ فیک‌های هوش مصنوعی چه عواقبی دارد؟

دیپ فیکها (Deepfakes) با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مدلی از صورت و ویژگی‌های فردی را درست مانند صورت فردی دیگر ایجاد می‌کنند و سپس این مدل را بر روی تصاویر و ویدئوهای مختلف اعمال می‌کنند تا شباهت زیادی به فرد واقعی داشته باشند.

 

این تکنولوژی می‌تواند در تولید محتوای سرگرم‌کننده و خلاقانه، ساخت فیلم‌ها و صداهای واقع‌گرایانه، و در حوزه هنر و سینما مورد استفاده قرار گیرد. اما این تکنولوژی همچنین قابلیت سو‌ء استفاده یا جعل حساب کاربری افراد را برای کلاهبرداران بازار  کریپتوکارنسی ممکن می‌سازد.

 

 

 

جیمی سو، مدیر امنیتی بایننس، در گفت‌وگو با «کوین تلگراف» (Cointelegraph)، اعلام کرد که تعدادی از کلاهبرداران از این تکنولوژی برای فرار از فرآیندهای تأیید هویت کاربری صرافی استفاده می‌کنند. سو گفت: “هکرها به دنبال تصویری عادی از قربانی در فصاهای آنلاین هستند. با استفاده از ابزارهای دیپ فیک، آنها قادر هستند ویدیوهایی تولید کنند که بتوان مراحل  احراز هویت را با موفقیت طی کنند.

 

به گفته جیمی سو، این ابزارها به حدی پیشرفت کرده‌اند که حتی قادرند به طور صحیح به دستورات صوتی نیز پاسخ دهند. وی توضیح داده است: (برخی از مراحل تأیید هویت نیاز به انجام عملیاتی از سوی کاربر دارند به عنوان مثال، چشم چپ را چشمک بزند یا به سمت چپ یا راست نگاه کند، به بالا یا به پایین نگاه کند. دیپ فیک ها امروزه به حدی پیشرفت کرده‌اند که در واقع این دستورات را بتوانند اجرا کنند.)

 

راهکار مقابله با رشد چشمگیر دیپ‌ فیک‌های هوش مصنوعی

جیمی سو، بنیانگذار و مدیر امنیتی بایننس، هشدار داده است که پروژه‌های رمزنگاری هوش مصنوعی دیپفیکس هنوز به حدی پیشرفت نکرده است که بتواند اپراتورهای انسانی را به شک بیندازد. با استفاده از چشم انسانی، می‌توان بخش‌هایی از ویدیوهای تقلبی را تشخیص داد. به عنوان مثال، وقتی کاربر می‌بایست سر خود را به یک طرف بچرخاند، این تغییر در ویدیو قابل مشاهده است. سو با اشاره به رشد روز افزون تکنولوژی هوش مصنوعی، اعلام کرد که این مشکلات در آینده به وسیله هوش مصنوعی رفع خواهند شد.

 

اما او همچنین تأکید کرده است که نمی‌توان همواره بر این تکنولوژی به‌صورت کامل و یکنواخت اعتماد کرد. در ماه آگوست سال 2022، پاتریک هیلمان، مسئول ارتباطات بایننس، همچنین هشدار داد که یک تیم هکر حرفه‌ای از مصاحبه‌ها و ظهورهای تلویزیونی قبلی او استفاده کرده و نسخه دیپ‌فیک از او را ایجاد کرده‌اند. نسخه دیپ‌فیک هیلمان سپس برای برگزاری جلسات زوم با تیم‌های مختلف پروژه‌های رمزارزی استفاده شده است.

 

 

 

 

وقتی از سو، درباره چگونگی مقابله با این حملات سوال شد، گفت: (این مشکل بسیار دشواری برای حل است). او اعلام کرد: (حتی اگر بتوانیم ویدیوهای خودمان را کنترل کنیم، ویدیوهایی وجود دارند که متعلق به ما نیستند. بنابراین یکی از راهکارها، آموزش کاربران است.)

 

بایننس قصد دارد مجموعه‌ای از مقالات وبلاگی را منتشر کند که هدف آن آموزش کاربران در مورد مدیریت ریسک است. در نسخه اولیه این مقاله وبلاگی که شامل بخشی درباره امنیت سایبری است، بایننس اعلام کرده است که از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای مقاصد خود ، از جمله تشخیص الگوهای ورود غیرمعمول و الگوهای تراکنش و سایر فعالیت‌های غیرطبیعی در پلتفرم‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin