آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، روش فروش بیت کوین و فروش تتر

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 30 دی 1402
5
5

فهرست مطالب

  • آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
  • آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای
  • آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل تبدیل سریع
  • جمع‌بندی آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

در حال حاضر بازار ارز دیجیتال به یکی از اصلی‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری دنیا تبدیل شده است و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای تمامی سرمایه‌گذاران به خصوص سرمایه‌گذاران بازارهای مالی الزامی است. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران را به طور کامل بررسی می‌کنیم و سریعترین روش فروش بیت کوین و فروش تتر را در ایران آموزش می‌دهیم.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

در حال حاضر خرید و فروش ارز دیجیتال در دنیا با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز قابل انجام است. در صرافی‌های غیرمتمرکز تنها امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود دارد و به عنوان مثال شما می‌توانید با فروش بیت کوین خود تتر را که یک ارز دیجیتال استیبل است به دست آورید اما در صرافی‌های متمرکز امکان خرید ارز دیجیتال با استفاده از ارز‌های فیات و همچنین فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به ارز فیات وجود دارد. به عنوان مثال، شما با داشتن حساب بانکی می‌توانید در صرافی کوین بیس بیت کوین خود را فروخته و دلار دریافت کنید.

 

در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال از تمامی ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کنند و تنها افرادی که به حساب‌های بانکی و کارت‌های پرداخت بین‌المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت دسترسی دارند می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال، کاربران ایرانی به این کارت‌های بانکی و اعتباری دسترسی ندارند و امکاتن فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی برای آن‌ها مقدور نیست

 

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

 

جدای از این مساله سیستم بانکی ایران نیز به دلیل تحریم‌های موجود به سیستم بانکی بین‌المللی وصل نیست و احراز هویت کاربران ایرانی نیز در این صرافی‌ها به دلایل مشابه انجام نمیشود. بنابراین، در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال باید به این نکته توجه داشت که کاربران برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، حداقل در مراحل تبدیل تومان به ارز دیجیتال و برعکس به صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیاز دارند.

 

برای تشخیص اینکه کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهترین گزینه برای خرید و فروش ارز دیجیتال است می‌توان از معیارهای مختلفی مثل قیمت، کارمزد، تعداد ارزها و شبکه‌های پشتیبانی شده، امنیت و رابط کاربری ساده و جذاب اشاره کرد. صرافی ارز دیجیتال رابکس (rabex.ir) با پشتیبانی از بیش از 1000 ارز دیجیتال و 70 شبکه بلاک چینی و ارائه خدمات خود با کمترین کارمزد و بهترین قیمت یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است.

 

 

رابکس فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده و با استفاده از کیف پول سرد و رابط کاربری جذاب، امن‌ترین و ساده‌ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال به خصوص فروش تتر و بیت کوین را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه، آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را با استفاده از پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای و معامله سریع این صرافی آموزش می‌دهیم اما پیش از آن نیاز است که ابتدا حساب کاربری خود را در صرافی ایجاد کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. آموزش کامل انجام این کار را می‌توانید با مراجعه به بخش راهنما صرافی مطالعه نکنید.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای

پس از ساخت حساب کاربری و احراز هویت حساب، می‌توانید با وارد کردن شماره تماس، رمز عبور و کد تایید دو مرحله‌ای ارسال شده به شماره تماس خود وارد حساب کاربری در رابکس شوید. پس از ورود به وبسایت تبدیل سریع و پنل معامله حرفه‌ای در تب‌های صفحه نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی پنل معامله حرفه‌ای یک تب جدید در مرورگر باز می‌شود که آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای را در آن بررسی خواهیم کرد.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای -خرید

برای خرید ارز دیجیتال از پنل معامله حرفه‌ای ابتدا باید جفت معاملاتی خود را انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید تتر با تومان هستید باید جفت تتر/تومان و اگر به دنبال خرید بیت کوین با تومان هستید می‌توانید جفت بیت کوین/تومان را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید بیت کوین را با پرداخت تتر خریداری کنید در این صورت جفت معاملاتی بیت کوین/تتر را باید انتخاب کنید. در پنل معامله حرفه‌ای رابکس برای انتخاب جفت ارز از منوی دراپ داون گوشه سمت راست و بالای تصویر می‌‌توانید اقدام کنید یا اینکه می‌‌توانید از قسمت جستجوی موجود در سمت چپ بالای تصویر جفت معاملاتی خود را جستجو و انتخاب کنید.

 

پس از انتخاب جفت معاملاتی نمودار آن در وسط تصویر، لیست خریداران و فروشندگان در سمت راست چپ تصویر و آخرین معامله‌های انجام شده در گوشه پایین سمت چپ نمایش داده می‌شود. زیر نمودار گزینه‌های مربوط به خرید و فروش قرار دارد که در واقع آموزش خرید و فروش ارز دیجیتالدر پنل معامله حرفه‌ای مربوط به این قسمت است.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای

 

همانطور که در تصویر بالا مشخص است جفت معاملاتی بیت کوین/تتر انتخاب شده و هدف خرید بیت کوین با استفاده از تترهای موجود در حساب کاربری رابکس است. با توجه به درخواست‌های خرید و فروش موجود در بازار و همچنین آخرین معاملات انجام شده شما تصمیم می‌گیرید که خرید بیت کوین را در یک قیمت مشخص براساس تتر مشخص کنید.

 

اگر شما می‌خواهید به سریعترین شکل ممکن معامله را با توجه درخواست‌های فروش موجود نهایی کنید در اینصورت باید از قسمت زیر نمودار گزینه بازار (Market) را انتخاب کنید اما اگر به دنبال خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین‌تر هستید باید از قسمت محدود (Limit) استفاده کنید. در واقع در حالت مارکت شما نیازی به تعیین قیمت خرید ندارید و درخواست می‌دهید که براساس بهترین قیمت‌های موجود در بازار معامله شما نهایی شود اما در حالت محدود شما می‌خواهید رمز ارز مورد نظر خود را در یک قیمت مشخص خریداری کنید.

 

فرض کنیم شما می‌خواهید با بهترین قیمت بازار مقدار یک واحد بیت کوین خریداری کنید. در اینصورت شما گزینه Market را در قسمت خرید بیت کوین انتخاب کرده و مقدار آن را 1 تعیین می‌کنید. در این صورت قسمت تعیین قیمت غیرفعال می‌ؤود. توجه داشته باشید که شما باید در حساب کاربری خود مقدار کافی تتر داشته باشید تا بتوانید این معامله را نهایی کنید. پس از تعیین مقدار، روی گزینه خرید کلیک کنید تا سفارش شما ثبت شود. با ثبت سفارش شما، پلتفرم به طور خودکار از بهترین قیمت سفارش‌های فروش شروع به خرید می‌کند تا در نهایت یک بیت کوین برای شما خریداری شود.

 

آموزش خرید فروش ارز دیجیتال به قیمت مارکت

 

توجه داشته باشید که وقتی حجم خرید شما بالا و سفارش‌های فروش حجم کمی داشته باشند ممکن است میانگین قیمت خرید شما خیلی بالاتر از چیزی که در صفحه مشاهده می‌شود محاسبه شود. بنابراین، در خریدهای با حجم بالا (بیشتر از میزان دو سفارش اول فروش موجود) بهتر است به جای مارکت از حالت لیمیت یا همان محدود استفاده شود. فرض کنیم شما تصمیم گرفته‌اید که یک واحد بیت کوین را به قیمت 43000 تتر خریداری کنید و قیمت فعلی بازار 43775 تتر است.

 

در این حالت باید گزینه محدود را انتخاب کرده، قیمت را 43000 و مقدار را 1 بیت کوین مشخص کنید. با کلیک بر روی گزینه خرید سفارش شما ثبت می‌شود و در پایین صفحه و قسمت سفارش‌های باز نشان داده می‌شود. اگر زمانی سفارش فروش در قیمت مد نظر شما در بازار شکل بگیرد در اینصورت خرید شما انجام می‌شود و بیت کوین مورد نظر با قیمت مشخص شده خریداری و به کیف پول شما اضافه می‌شود.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به قیمت مشخص

 

توجه داشته باشید که در این نوع سفارش اگر قیمت شما با قیمت بازار تفاوت زیادی داشته باشد یا اینکه بازار در جهت رشد قدم بردارد ممکن است سفارش شما هیچ وقت انجام نشود. نکته مهم دیگر این است که به جای تعیین مقدار بیت کوین می‌توانید با اسلاید موجود به اندازه کل تتر موجود در کیف پول خود و با قیمت مشخص شده بیت کوین خریداری کنید.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه‌ای – فروش

ممکن است شما یک رمز ارز را در حساب کاربری خود در صرافی داشته باشید و بخواهید آن را به فروش برسانید. این کار با استفاده از پنل معامله حرفه ای نیز انجام می‌شود که در این بخش از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به آن می‌پردازیم. همانند بخش قبل، برای فروش ارز دیجیتال نیز پس از ورود به وبسایت صرافی رابکس به قسمت پنل معامله حرفه‌ای مراجعه کرده و جفت معاملاتی خود را انتخاب می‌کنیم. به عنوان مثال، برای فروش بیت کوین و تبدیل آن به تومان باید شما جفت معاملاتی بیت کوین/تومان و برای فروش بیت کوین و تبدیل آن به تتر جفت معاملاتی بیت کوین/تتر را انتخاب کنید.

 

همانند بخش قبل آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، در قسمت فروش نیز دو حالت Market و Limit تعریف می‌شود. در نوع مارکت شما میزان رمز ارزی که می‌خواهید بفروشید را مشخص می‌کنید و بر روی گزینه فروش کلیک می‌کنید. با این کار صرافی به طور خودکار از بهترین درخواست‌های خرید شروع می‌کند تا ارزهای شما را به فروش برساند. در این حالت نیز اگر حجم فروش شما بالا باشد ممکن است قیمت میانگین فروش کمتر از مقدار آخر بازار باشد.

 

در حالت لیمیت شما می‌توانید علاوه بر مقدار، قیمت فروش را نیز تعیین کنید. طبیعی است که در این حالت قیمت تعیین شده باید بالاتر از قیمت بازار باشد اما توجه داشته باشید که اگر قیمت خیلی بالاتر از قیمت بازار باشد یا روند قیمت رو به نزول باشد ممکن است درخواست فروش شما تا مدت زمان طولانی نهایی نشود. در بخش بعدی آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل تبدیل سریع را نیز بررسی می‌کنیم.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل تبدیل سریع

همانطور که در بخش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه‌ای بحث شد، در پنل معامله حرفه‌ای ارز دیجیتال کاربران با یکدیگر معامله می‌کنند و می‌توانند قیمت خرید یا فروش ارز دیجیتال را خودشان تعیین کنند. در پنل‌های معامله حرفه‌ای تعداد کاربران و حجم معاملات آن‌ها بسیار مهم است زیرا در نبودن نقدینگی ممکن است درخواست‌های خرید یا فروش به طور کامل انجام نشوند یا اینکه قیمت معامله نوسانات بسیار بالایی داشته باشد و زمان زیادی برای پر شدن یک درخواست صرف شود.

 

بنابراین، نیاز است که کاربران ایرانی بتوانند به طور مستقیم امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را با قیمت‌های جهانی داشته باشند. پنل تبدیل سریع در واقع امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را به طور مستقیم برای کاربران فراهم می‌کند. در این نوع معامله قیمت خرید و فروش توسط صرافی تعیین می‌‌شود و شما تنها مقدار خرید خود را مشخص می‌کنید.

 

صرافی با توجه به منابع خود یا با اتصال به صرافی‌های بین‌المللی رمز ارز مورد نظر شما را خریداری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر حجم معامله شما در این حالت نیز خیلی بالا باشد ممکن است قیمت خرید یا فروش با قیمت نشان داده شده متفاوت باشد. در ادامه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به بررسی نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال با پنل تبدیل سریع می‌پردازیم.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از پنل تبدیل سریع

پس از ورود به حساب کاربری خود در صرافی رابکس، اگر روی تب تبدیل سریع کلیک کنید، صفحه مربوط به پنل آن را مشاهده خواهید کرد. در قسمت چپ این صفحه نمودار قیمت ارز دیجیتال انتخاب شده نمایش داده می‌شود و در سمت راست آن گزینه‌های مختلف برای خرید ارز دیجیتال با تومان، فروش ارز دیجیتال به تومان و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود دارد. در ادامه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال نحوه استفاده از این پنل برای هر سه مقصد را بررسی می‌کنیم.

 

اگر در این پنجره گزینه خرید را انتخاب کنید، می‌توانید رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و قیمت آن را مشاهده کنید. اگر قیمت ارائه شده مناسب بود می‌توانید مقدار رمز ارز مورد نیاز یا مقدار تومانی که می‌خواهید خرج کنید را مشخص کنید. با مشخص کردن یکی از این متغیرها دیگری به طور خودکار محاسبه می‌شود و شما با داشتن منابع لازم در کیف پول رابکس می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید و تکمیل آن خرید خود را نهایی کنید. با تکمیل خرید رمز ارز مورد نظر به کیف پول شما در رابکس اضافه می‌شود.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

 

اگر به دنبال فروش ارز دیجیتال و دریافت تومان هستید می‌توانید تب فروش را انتخاب کرده و با تعیین مقدار رمز ارزی که می‌خواهید به فروش برسانید و تایید آن، ارزش تومانی آن را در کیف پول دریافت کنید. اگر به دنبال برداشت تومان از حساب کاربری به حساب بانکی هستید می‌توانید به کیف پول رابکس مراجعه و از قسمت برداشت درخواست خود را ثبت کنید و مبلغ مورد نظر را در سیکل‌های پایا دریافت کنید.

 

در نهایت ممکن است شما به دنبال تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر باشید. در این حالت باید تبدیل را انتخاب و دو رمز ارز مورد نظر خود و مقدار یکی از آن‌ها را مشخص کنید. با تایید اطلاعات تراکنش شما ثبت شده و رمز ارز موجود به رمز ارز هدف تبدیل می‌شود. توجه داشته باشید که امکان تبدیل مستقیم همه ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود ندارد اما این امکان برای ارزهای معروف مثل تتر، بیت کوین و اتریوم فراهم است.

 

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

جمع‌بندی آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در حال حاضر اهمیت زیادی دارد زیرا بسیاری از کاربران تازه کار هنوز اطلاعات کافی از نحوه فعالیت در این بازار را ندارند. در این مقاله به طور کامل آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با استفاده از پنل‌های معامله حرفه‌ای و پنل معامله سریع را در یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی رابکس آموزش دادیم تا با استفاده از آن به راحتی فعالیت سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *