آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آموزش خرید بیت کوین

آموزش خرید بیت کوین | ۰ تا ۱۰۰ خرید ارز دیجیتال با تومان

  • مبتدی
  • 2دقیقه
  • 02 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • آموزش خرید بیت کوین
  • آیا امکان خرید بیت کوین با تومان در صرافی‌های خارجی وجود دارد؟
  • خرید بیت کوین در شبکه اتریوم امکان‌پذیر است؟
  • جمع‌بندی

امروزه فعالیت در بازار ارز دیجیتال به یکی از روش‌های عمومی سرمایه‌گذاری در سطح جهانی تبدیل شده است. علی‌رغم نوسانات شدید در این بازار و همچنین مشکلات مرتبط با قانون‌گذاری آن‌ها خرید بیت کوین به عنوان یکی از روش‌های مطمئن سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. در این مقاله به آموزش خرید بیت کوین در ایران می‌پردازیم و 0 تا 100 سرمایه‌گذاری یا معامله بر روی این رمز ارز را به ساده‌ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم.

 

آموزش خرید بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتال غیرمتمرکز تنها به صورت دیجیتال و در بستر بلاک چین وجود دارد. بیت کوین به صورت فیزیکی وجود ندارد و خرید بیت کوین با استفاده از یک آدرس بلاک چینی انجام می‌شود که به منزله نسبت دادن مقدار بیت کوین خریداری شده به آدرس بلاک چینی شخص خریدار است. بنابراین، در مرحله اول آموزش خرید بیت کوین، شما باید یک آدرس بلاک چینی در شبکه بیت کوین داشته باشید یا از آدرس‌های واسطه موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال برای این کار استفاده کنید.

 

همانند هر کالا و دارایی دیگری شما برای خرید بیت کوین باید مقدار مورد نظر خود را مشخص کرده و هزینه آن را به صورت ریالی یا دلاری به شخصی که بیت کوین دارد پرداخت کنید تا او نیز مقدار بیت کوین را برای شما ارسال کند. از آن‌جایی که پیدا کردن فروشنده‌ها و اعتماد به آن‌ها سخت است، نهادهای واسطه متمرکز و غیرمتمرکزی ایجاد شده‌اند که کار خرید بیت کوین را ساده‌تر و امن‌تر انجام می‌دهند که به این نهادها صرافی ارز دیجیتال گفته می‌شود.

 

آموزش خرید بیت کوین در ایران

 

صرافی‌ ارز دیجیتال متمرکز شرکتی است که شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری در آن، با پرداخت ارز فیات مثل تومان و دلار به خرید ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین بپردازید. خرید از صرافی ارز دیجیتال می‌تواند به دو روش تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای انجام شود که در صرافی‌های بین‌المللی با ارزهای فیاتی مثل دلار و یورو و در صرافی‌های ایرانی با تومان انجام می‌شود.

 

در روش تبدیل سریع شما به صورت مستقیم با صرافی معامله می‌کنید. صرافی یک قیمت مشخص را برای خرید بیت کوین مشخص می‌کند و شما با تعیین مقدار مورد نیاز و پرداخت مبلغ آن، بیت کوین را خریداری می‌کنید. در روش معامله حرفه‌ای، صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و کاربران با یکدیگر به معامله ارزهای دیجیتال می‌پردازند. در این حالت کاربران می‌توانند قیمت ارز دیجیتال را خودشان مشخص کنند تا اگر شخص دیگری درخواست متناظر با آن داشت معامله نهایی شود.

 

در برابر صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیرمتمرکزی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها ارزهای دیجیتال را به صورت غیرمتمرکز به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. در این حالت شما با داشتن یک استیبل کوین مثل تتر – که معادل دلار دیجیتال است – می‌توانید به صورت غیرمتمرکز و بدون وجود نهاد متمرکز به خرید بیت کوین بپردازید. در این حالت شما حتما باید از قبل در کیف پول خود استیبل کوین داشته باشید که دوباره برای خرید آن نیازمند استفاده از یک صرافی متمرکز هستید.

 

 

مرحله اول آموزش خرید بیت کوین – ایجاد حساب کاربری در صرافی

با توجه به اطلاعات ارائه شده در بخش آموزش خرید بیت کوین متوجه شدیم که کاربران ایرانی برای خرید بیت کوین حتما نیاز دارند که از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنند زیرا امکان استفاده از تومان برای خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی و غیرمتمرکز وجود ندارد و شما حتی اگر به دنبال آموزش خرید بیت کوین از آن‌ها هستید ابتدا باید با استفاده از صرافی ایرانی به خرید تتر با تومان پرداخته و سپس با استفاده از تترهای خود به خرید بیت کوین بپردازید.

 

صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از قدیمی‌ترین، امن‌ترین و معتبترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر امکان خرید بیت کوین و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر را به صورت معامله سریع و معامله بیش از 200 جفت معاملاتی را در پنل معاملات حرفه‌ای خود با بهترین قیمت و کمترین کارمزد فراهم می‌کند. رابکس از کیف پول امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند و برای خرید بیت کوین با استفاده از این صرافی الزامی به داشتن کیف پول شخصی ندارید.

 

در مرحله اول آموزش خرید بیت کوین و برای ایجاد حساب کاربری در صرافی رابکس به وبسایت Rabex.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید. با انجام این کار یک صفحه جدید باز می‌شود که شما در این پنجره به ترتیب باید نام، نام خانوادگی، شماره همراه، کد دعوت (این مورد اختیاری است) و کلمه عبور را وارد کنید و تیک تایید قوانین را زده و بر روی ایجاد حساب کاربری کلیک کنید. با این کار پنجره جدید نمایش داده می‌شود که در آن باید کد ارسال شده به شماره تلفن خود را وارد و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

 

ثبت نام در صرافی از مراحل آموزش خرید بیت کوین

 

با تایید اطلاعات حساب کاربری شما ساخته می‌شود. با مراجعه به صفحه اول ویسایت و کلیکم بر روی گزینه ورود می‌توانید با وارد کردن شماره همراه و رمز عبور خود و کد ارسال شده به شماره همراه وارد حساب کاربری خود شوید. در این مرحله شما احراز هویت سطح پایه انجام داده‌اید و امکان انتقال رمز ارز به رایکس و انجام معامله با آن برای شما فراهم است. با این حال برای فعال کردن امکانات واریز و برداشت تومان و برداشت رمز ارز نیاز دارید مرحله دوم آموزش خرید بیت کوین یعنی احراز هویت را انجام دهید.

 

مرحله دوم آموزش خرید بیت کوین – احراز هویت

در مرحله دوم آموزش خرید بیت کوین شما باید احراز هویت خود را در صرافی تکمیل کنید. احراز هویت در تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی اجباری است و برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی، پولشویی و فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است. پس از وارد شدن به حساب کاربری خود روی گزینه «حساب کاربری» کلیک کرده و در پروفایل خود بر روی گزینه تکمیل احراز هویت کلیک کنید و در پنجره باز شده نیز دوباره بر روی گزینه «تکمیل» کلیک کنید.

 

مرحله احراز هویت در آموزش خرید بیت کوین

 

شما با ثبت نام در رابکس سطح پایه احراز هویت خود را تکمیل کرده‌اید و در این بخش نیاز است که سطح متوسط و سطح پیشرفته را تکمیل کنید. در سطح متوسط شما باید تصویر واضح یک کارت شناسایی معتبر شامل کارت ملی جدید، شناسنامه جدید، گذرنامه جدید، گواهی‌نامه را در قسمت مورد نظر و با فرمت‌های PNG یا JPEG آپلود کرده و بر روی گزینه ثبت و ارسال کلیک کنید. پس از انجام این کار در عرض چند دقیقه مدارک شما بررسی شده و تایید می‌شود و شما قابلیت واریز و برداشت تومان را به دست می‌آورید.

 

احراز هویت متوسط در از مراحل آموزش خرید بیت کوین

 

در مرحله احراز هویت پیشرفته شما باید ادرس محل سکونت و کد پستی خود را وارد کرده و متن نوشته شده در سایت را روی یک برگه A4 نوشته و با در دست داشتن کارت شناسایی و این برگه یک تصویر سلفی از خود بگیرید و با فرمت‌های PNG یا JPEG آپلود کنید. توجه داشته باشید که متن نوشته شده و تصویر کارت شناسایی باید واضح و خوانا باشد. پس از تایید اطلاعات توسط تیم پشتیبانی احراز هویت پیشرفته شما هم تکمیل خواهد شد. مرحله بعدی آموزش خرید بیت کوین مربوط به واریز و برداشت تومان به حساب کاربری است.

 

احراز هویت پیشرفته در آموزش خرید بیت کوین

 

مرحله سوم آموزش خرید بیت کوین – واریز تومان

در آموزش خرید بیت کوین پس از ساخت حساب کاربری و تکمیل احراز هویت نوبت به واریز تومان به حساب خود در صرافی می‌رسد. برای واریز تومان به حساب کاربری خود در صرافی کافی است پس از وارد شدن به حساب کاربری خود به قسمت «کیف پول» مراجعه کنید. حال برای گزینه تومان موجود در کیف پول گزینه واریز را انتخاب کنید تا پنجره واریز برای شما نمایش داده شود.

 

اگر مبلغ واریز شما کمتر از 25 میلیون تومان است در این پنجره و در قسمت مقدار واریزی مبلغ مورد نظر خود را به تومان وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. با این کار یک پنجره تایید نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد شما با کدامیک از کارت‌های بانکی خود می‌توانید تراکنش بزنید. با زدن تایید شما به درگاه پرداخت اینترنتی انتقال داده می‌شوید تا مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. پس از ثبت واریز حساب شما با مبلغ مورد نظر شارژ خواهد شد. توجه کنید که واریز تنها از کارت‌های بانکی ثبت شده امکان‌پذیر است.

 

آموزش خرید بیت کوین با واریز تومان

 

اگر می‌خواهید مبلغی بیشتر از 25 میلیون تومان را به حساب کاربری خود واریز کنید، باید پس از انتخاب واریز تومان در کیف پول، بر روی گزینه انتقال و پرداخت موجود در پنجره کلیک کنید و با انتخاب متوجه شدم پیام واریز با استفاده از حواله بین بانکی پایا را تایید کنید. با این کار پنجره جدید باز می‌شود که اطلاعات حساب بانکی رابکس به همراه شناسه واریز تعریف شده برای شما نمایش داده می‌شود.

 

آموزش خرید بیت کوین با تومان

 

با استفاده از اینترنت بانک یا مراجعه حضوری به بانک می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب نمایش داده شده و شناسه واریز پرداخت کنید. پس از تایید واریز پایا حساب شما خودکار شارژ خواهد شد. توجه داشته باشید که حتما شناسه واریز را در هنگام پرداخت وارد کنید تا مبلغ واریز شده به حساب کاربری شما اضافه شود. در مرحله بعدی آموزش خرید بیت کوین استفاده از پنل‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای برای انجام معامله را بررسی می‌کنیم.

 

مرحله چهارم آموزش خرید بیت کوین – خرید بیت کوین از پنل تبدیل سریع

پس از واریز تومان در مرحله سوم آموزش خرید بیت کوین نوبت به آموزش خرید بیت کوین با پنل تبدیل سریع می‌رسد. پس از ورود به حساب کاربری روی گزینه تبدیل سریع کلیک کنید تا پنجره مربوط به خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم نمایش داده شود. در قسمت خرید این پنجره رمز ارزی که می‌خواهید خریداری کنید – در اینجا بیت کوین – را انتخاب کنید.

 

در همین پنجره قیمت بیت کوین به تومان نمایش داده می‌شود. اگر قیمت نمایش داده شده برای شما مناسب است مقدار ارزی که می‌خواهید خریداری کنید را انتخاب کنید تا مقدار تومانی که باید پرداخت کنید مشخص شود. اگر مقدار تومانی مورد نظر را در کیف پول داشته باشید می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید و تایید تراکشن خرید خود را نهایی کنید.

 

آموزش خرید بیت کوین در ایران

 

توجه داشته باشید که برای فروش بیت کوین یا تبدیل بیت کوین به سایر ارزهای دیجیتال به صورت تبدیل سریع می‌توانید از همین قسمت و تب‌های فروش و تبدیل استفاده کنید. طبیعی است که برای انجام این کار باید شما در حساب کاربری خود رمز ارز داشته باشید. اگر رمز ارزهای شما در کیف پول شخصی است می‌توانید با مراجعه به بخش کیف پول و واریز، رمز ارز مورد نظر را به همراه شبکه انتقال مشخص کنید و به آدرس مشخص شده رمز ارز خود را ارسال کنید.

 

مرحله پنجم آموزش خرید بیت کوین – معامله بیت کوین در پنل معامله حرفه‌ای

اگر به دنبال آموزش خرید بیت کوین به صورت همتا به همتا از سار کاربران هستید می‌توانید پس از ورود به حساب کاربری خود در رابکس بر روی گزینه پنل معامله حرفه‌ای کلیک کنید تا صفحه مربوط به معاملات همتا به همتا برای شما نمایش داده شود. از قسمت سمت راست بالا جفت ارز مورد نظر را برای معامله انتخاب کنید. به عنوان مثال، جفت ارز BTC/TMN برای خرید و فروش بیت کوین به تومان و BTC/USDT برای خرید و فروش بیت کوین به تتر است.

 

آموزش خرید بیت کوین با تومان در پنل معامله حرفه ای

 

با انتخاب جفت ارز نمودار مربوط به آن در وسط تصویر و اطلاعات مربوط به سفارشات خرید و فروش در ستون سمت راست نمایش داده می‌شود. باکس موجود در زیر نمودار برای قرار دادن درخواست‌های خرید و فروش قرار گرفته است که به دو صورت محدود (Limit) و بازار (Market) امکان معامله را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالت لیمیت شما قیمت خرید یا فروش را برای جفت معاملاتی تعیین می‌کنید اما در حالت مارکت معامله شما براساس بهترین درخواست‌های موجود در دفتر سفارش تکمیل می‌شود.

 

پس از انتخاب بین یکی از این دو حالت در قسمت مربوط به خرید مقدار ارز دیجیتال و قیمت مورد نظر (برای حالت لیمیت) انتخاب کرده و گزینه خرید را تایید می‌کنید تا درخواست شما در پنل ثبت شود. معاملات لیمیت تا زمانی که قیمت در طرف مقابل به آن نرسیده باشد در قسمت سفارش‌های باز نمایش داده می‌شود اما معاملات مارکت به صورت آنی تایید می‌شوند و در قسمت تاریخچه سفارش‌ها می‌توانید آن را مشاهده کنید. برای فروش بیت کوین نیز همین روند آموزش خرید بیت کوین را در قسمت فروش طی می‌کنید.

 

آموزش خرید بیت کوین از پنل معامله حرفه ای

 

آیا امکان خرید بیت کوین با تومان در صرافی‌های خارجی وجود دارد؟

در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی مانند Binance به دلیل قوانین بین‌المللی امکان ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارند. در این بین صرافی‌هایی وجود دارند که هنوز احراز هویت در آن‌ها اجباری نیست و کاربران ایرانی می‌توانند در آن‌ها فعالیت کنند اما در این صرافی‌ها نیز امکان خرید بیت کوین با تومان وجود ندارد زیرا این صرافی‌ها به سیستم بانکی ایران متصل نیستند. بنابراین خرید بیت کوین با تومان تنها از طریق صرافی‌های داخلی معتبر مثل صرافی رابکس امکان‌پذیر است.

 

خرید بیت کوین در شبکه اتریوم امکان‌پذیر است؟

خرید هر کوین ارز دیجیتال تنها در خود آن شبکه امکان‌پذیر است اما در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها توکن‌های معادل یک کوین در شبکه‌های دیگر ساخته می‌شود. به عنوان مثال، رپد بیت کوین با نماد ‌WBTC توکن معادل بیت کوین در شبکه اتریوم است که به پشتوانه بیت کوین‌های قفل شده در شبکه بیت کوین ساخته شده است و نسبت یک به یک با بیت کوین دارد و می‌توان آن را در شبکه اتریوم خریداری کرد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش خرید بیت کوین با استفاده از تومان در صرافی ارز دیجیتال رابکس پرداختیم و مراحل مختلف آموزش خرید بیت کوین از ثبت نام، احراز هویت، واریز تومان و خرید بیت کوین از پنل‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای را بررسی کردیم. توجه داشته باشید که آموزش خرید بیت کوین مشابه با سایر ارزهای دیجیتال است و شما می‌توانید از مطالب این آموزش به عنوان آموزش خرید ارز دیجیتال استفاده کنید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *