آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش اتریوم | نحوه خرید فروش اتریوم در ایران

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 15 فروردین 1403

فهرست مطالب

  • آموزش خرید و فروش اتریوم
  • آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل تبدیل سریع
  • آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل معامله حرفه‌ای
  • نحوه انتقال اتریوم
  • جمع‌بندی

اتریوم دومین رمز ارز بزرگ بازار است که بسیاری از نوآوری‌های دنیای کریپتوکارنسی در اکوسیستم آن ایجاد و رشد کرده است. در سال‌های اخیر با تغییر الگوریتم اجماع آن از اثبات کار به اثبات سهام و ضد تورمی شدن کوین‌های اتریوم تمایل به خرید و فروش اتریوم و سرمایه‌گذاری بر روی آن نیز افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل آموزش خرید و فروش اتریوم برای سرمایه‌گذارانی که تازه وارد این حوزه شده‌اند الزامی است.

 

در این مقاله برای آموش خرید و فروش اتریوم ابتدا به مرور نکات مهم در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال خود برای معامله اتریوم می‌پردازیم و سپس با استفاده از صرافی انتخاب شده به بررسی آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای می‌پردازیم و نکات مهم برای انتقال اتریوم از صرافی به کیف پول شخصی و برعکس را بررسی می‌کنیم.

 

آموزش خرید و فروش اتریوم

خرید و فروش اتریوم همانند سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود. شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری خود در صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی و داخلی به خرید فروش اتریوم بپردازید یا اینکه از صرافی‌های غیرمتمرکز و پل‌های بلاک چینی برای تبدیل ارزهای دیجیتال خود به اتریوم و برعکس استفاده کنید.

 

در آموزش خرید و فروش اتریوم باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی برای همه کاربران ایرانی ممکن نیست و صرافی‌هایی که با کاربران ایرانی مشکل ندارند نیز امکان خرید و فروش ارز اتریوم را با استفاده از تومان و حساب بانکی ایرانی ندارند. بنابراین تنها روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است.

 

آموزش خرید و فروش اتریوم در صرافی‌های غیرمتمرکز مثل Uniswap نیز مشابه با صرافی‌های بین‌المللی است و کاربران تنها امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را دارند و امکان خرید اتریوم با تومان یا فروش اتریوم و دریافت تومان در آن‌ها وجود ندارد. فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز برای همه کاربران به این شکل است و کاربران بین‌المللی نیز امکان خرید و فروش اتریوم با استفاده از دلار و سایر ارزهای فیات را ندارند.

 

با این توضیحات بهترین گزینه برای آموزش خرید و فروش اتریوم برای کاربران ایرانی استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است. صرافی‌های ارز دیجیتال به دو روش تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای امکان خرید و فروش اتریوم را با استفاده از تومان و ارزهای دیجیتال مختلف برای کاربران خود فراهم می‌کنند. اگرچه صرافی‌های مختلف خدمات مشابهی ارائه می‌کنند اما اوجه به برخی معیارها برای انتخاب بهترین صرافی آموزش خرید و فروش لازم و ضروری است.

 

آموزش نحوه خرید و فروش اتریوم در ایران

 

بهترین صرافی برای آموزش خرید و فروش اتریوم

در حال حاضر تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال ایرانی خدمات خرید و فروش اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی ارائه می‌کنند و به همین دلیل انتخاب یک صرافی برای آموزش خرید و فروش اتریوم کار دشواری است. با این حال ت.وجه به برخی از ویژگی‌ها و امکانات می‌تواند کار کاربران را برای انتخاب صرافی مناسب ساده کند. موارد زیر از جمله مهمترین نکات در ارتباط با این موضوع به خصوص برای آموزش خرید و فروش اتریوم است.

 

  • پشتیبانی از انتقال اتریوم در شبکه‌های بلاک چینی مختلف
  • قیمت مناسب و کارمزدهای رقابتی برای معاملات خرید، فروش و تبدیل ارز دیجیتال
  • پشتیبانی از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای برای آموزش خرید و فروش اتریوم
  • امکان واریز و برداشت آنی تومان و در مبالغ بالا
  • احراز هویت آسان و چند مرحله‌ای براساس نیاز کاربر
  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال برای معاملات کاربران

 

صرافی ارز دیجیتال یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که امکان خرید و فروش اتریوم را با استفاده از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن اتریوم را در شش شبکه بلاک چینی انتقال دهند.

 

در رابکس امکان خرید و فروش بیش از 1000 ارز دیجیتال با بهترین قیمت‌های بازار و کارمزد رقابتی وجود دارد و واریز و برداشت تومان نیز در آن به صورت آنی انجام می‌شود. احراز هویت مرحله‌ای و آسان صرافی با پشتیبانی 24 ساعته امکان خرید و فروش اتریوم در تمامی ساعات روز را برای کاربران ارائه می‌کند. در ادامه به آموزش خرید و فروش اتریوم با استفاده از پنل‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای پرداخته می‌شود.

 

آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل تبدیل سریع

پنل تبدیل سریع نوعی از پلتفرم‌های معامله ارز دیجیتال است که در آن کاربران به طور مستقیم با صرافی ارز دیجیتال معامله خود را انجام می‌دهد. در این حالت قیمت رمز ارز توسط صرافی و براساس قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود و کاربر با پرداخت هزینه مورد نظر به صورت آنی خرید و فروش خود را انجام می‌دهد.

 

مزیت استفاده از پنل تبدیل سریع برای آموزش خرید و فروش اتریوم این است که در این حالت اولا محدودیتی برای میزان خرید وجود ندارد ثانیا معامله به صورت آنی نهایی می‌شود. در پنل تبدیل سریع رابکس امکان خرید و فروش اتریوم و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر وجود دارد. پس از ساخت حساب کاربری و تکمیل احراز هویت گزینه تبدیل سریع را انتخاب کنید.

 

در پنل تبدیل سریع سه گزینه خرید، فروش و تبدیل وجود دارد. در حالت خرید می‌توانید با استفاده از تومان، اتریوم خریداری کنید و در حالت فروش نیز با فروش اتریوم مقدار تومانی آن را در کیف پول دریافت کنید. گزینه تبدیل نیز برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای رمر ارز اتریوم ارزهای زیادی مثل تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم فعال است.

 

برای فعالیت در این پنل کافی است گزینه مورد نظر خود را انتخاب و رمز ارز یا رمز ارزهای مورد معامله خود را انتخاب کنید. با قیمت مشخص شده توسط صرافی مقدار ارزی که می‌خواهید معامله کنید را انتخاب کنید تا معادل آن برای شما نمایش داده شود. اگر شرایط درست بود معامله را تایید کنید. به محص تایید تراکنش، خرید و فروش اتریوم تایید شده و خروجی آن در کیف پول شما اعمال می‌شود.

 

آمورش خرید و فروش اتریوم در پنل تبدیل سریع

 

آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل معامله حرفه‌ای

پنل معامله حرفه‌ای نوعی از پلتفرم‌های معامله ارز دیجیتال است که در آن کاربران با یکدیگر به معامله ارز دیجیتال می‌پردازند و صرافی تنها نقش واسطه را برای ساده کردن فعالیت کاربران ایفا می‌کند. مزیت پنل معامله حرفه‌ای این است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند با قیمت‌های دلخواه به معامله به یکدیگر بپردازند و هزینه کارمزد کمتری نیز نسبت به پنل‌های تبدیل سریع بپردازند. با این حال در خریدهای با حجم بالا و انجام سریع معامله ممکن است این پنل‌ها کارکرد مناسبی نداشته باشند.

 

در پنل معامله حرفه‌ای رابکس علاوه بر خرید و فروش اتریوم به صورت تومانی و تتری کاربران امکان معامله بیش از 200 جفت معاملاتی تتری و تومانی را دارند. در آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل معامله حرفه‌ای ابتدا باید از صفحه اصلی سایت گزینه پنل معامله حرفه‌ای را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به این پنل برای شما نمایش داده شود.

 

برای آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل معامله حرفه‌ای ابتدا باید از قسمت بالای صفحه نمایش داده شده جفت اتریوم/تومان را انتخاب کنید. در سمت راست این صفحه درخواست‌های خرید و فروش کاربران در پنل نمایش داده می‌شود که برای قیمت‌گذاری درخواست خود می‌توانید به آن توچه داشته باشید. در سمت راست این صفحه علاوه بر بازارهای مختلف موجود آخرین معامله انجام شده در جفت ارز انتخابی نمایش داده می‌شود.

 

قسمت وسط صفحه اصلی‌ترین بخش آموزش خرید و فروش اتریوم در پنل معامله حرفه‌ای است. در وسط صفحه نمودار قیمت نمایش داده می‌شود و در زیر آن گزینه‌های مختلف آموزش خرید و فروش اتریوم قرار گرفته است. برای خرید و فروش اتریوم در این پنل دو حالت لیمیت و مارکت تعریف شده است.

 

در حالت لیمیت شما می‌توانید درخواست خرید یا فروش خود را با قیمت مشخص به پنل ارسال کنید تا در صورت وجود درخواست متقابل، معامله نهایی شود. در حالت مارکت شما قیمت تعیین نمی‌کنید و درخواست خرید یا فروش شما براساس آخرین درخواست‌های موجود در دفتر سفارشات انجام می‌شود. این حالت سریعتر از حالت قبلی است اما ممکن است قیمت نهایی معامله با قیمت بازار اختلاف زیادی داشته باشد.

 

پس از انتخاب یکی از روش‌های لیمیت یا مارکت، در زیر بخش مربوط به خرید یا فروش قیمت (برای درخواست لیمیت) و مقدار درخواست خود را مشخص کرده و سفارش خود را ثبت کنید. اگر درخواست مارکت ثبت کنید سفارش شما به صورت لحظه‌ای براساس آخرین سفارش‌های موجود ثبت می‌شود. سفارش‌های لیمیت نیز در دفتر سفارش قرار می‌گیرند تا به محض وجود سفارش متقابل نهایی شوند.

 

خرید و فروش اتریوم در ایران

 

نحوه انتقال اتریوم

اگر شما اتریوم را در کیف پول شخص خود نگهداری می‌کنید، برای استفاده از آموزش خرید و فروش اتریوم ابتدا باید اتریوم‌های خود را به کیف پول خود در رابکس انتقال داده و سپس از مراحل بالا برای خرید و فروش اتریوم استفاده کنید. اتریوم در شبکه‌های مختلفی از جمله اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، آربیتروم، پالیگان و آپتیمیزم در دسترس است و هزینه انتقال آن‌ها با یکدیگر نیز با یکدیگر فرق دارد.

 

بنابراین در انتقال اتریوم از کیف پول خود به رابکس برای دنبال کردن مراحل آموزش خرید و فروش اتریوم ابتدا باید شبکه‌ای که در آن اتریوم دارید را مشخص کنید. در کیف پول تراست ولت شبکه هر ارز با در کنار نماد آن نوشته می‌شود و در کیف پول متامسک نیز شبکه در گوشه بالا سمت چپ مشخص است. با تشخیص شبکه مورد نظر باید بررسی کنید که آیا صرافی از شبکه مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند یا نه.

 

صرافی رابکس از انتقال اتریوم در شبکه‌های اتریوم، آربیتروم، آپتیمیزم، مانتا نتورک، زدکاسینک و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند که در بین صرافی‌های ایرانی رکوردار است. برای انتقال اتریوم از کیف پول به صرافی ابتدا از بخش کیف پول در صرافی رابکس وارد قسمت واریز شده و رمز ارز اتریوم و شبکه مورد نظر خود را برای انتقال انتخاب و بر روی گزینه ادامه فرایند واریز کلیک کنید. تا  آدرس اتریوم شما در آن شبکه در صرافی شما نمایش داده شود. این آدرس را کپی کنید.

 

انتقال اتریوم از کیف پول به صرافی

پس از کپی کردن آدرس به کیف پول شخصی خود مراجعه کرده و بر روی اتریوم در شبکه مورد نظر کلیک کرده و گزینه Send را انتخاب کنید. در قسمت آدرس دریافت کننده آدرسی که کپی کردید را وارد کرده و مقدار رمز ارز را تعیین کنید. پس از تایید تراکنش، اتریوم به کیف پول شما در رابکس منتقل می‌شود که می‌توانید از آن برای مراحل آمورش خرید و فروش اتریوم استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید که شبکه رمز ارز در مبدا و مقصد حتما باید یکی باشد. اگر به دنبال انتقال اتریوم از کیف پول رابکس به کیف پول شخصی هستید نیز می‌توانید همین مراحل را به صورت برعکس انجام دهید. یعنی ابتدا آدرس اتریوم را در شبکه مورد نظر در کیف پول پیدا کرده و کپی کنید. سپس به بخش برداشت در کیف پول رابکس مراجعه کرده و اتریوم را در شبکه مورد نظر به آدرس کپی شده انتقال دهید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله آموزش خرید و فروش اتریوم در ایران با استفاده از صرافی ارز دیجیتال رابکس به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی بررسی شد. با مطالب آموزش خرید و فروش اتریوم می‌توانید نحوه خرید و فروش اتریوم در پنل‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای را بررسی کرده و نحوه انتقال اتریوم به صرافی یا کیف پول شخصی را آموزش ببینید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *