آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت | 0 تا 100 تصویری

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 20 فروردین 1403

فهرست مطالب

  • آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت
  • آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست ولت
  • جمع‌بندی

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول رمزنگاری موبایل است که به کاربران اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و توکن‌ها را به‌طور امن ذخیره، مدیریت و معامله کنند. این کیف پول طراحی شده است تا کاربران بتوانند کنترل کامل بر دارایی‌های ارزدیجتیال خود داشته باشند و  به راحتی بتوانند فعالیت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت و تبدیل آن‌ها به یکدیگر را انجام دهند.

 

در این مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت با بررسی تراست ولت و ویژگی‌های آن توضیح داده می‌شود. علاوه بر این امکاناتی را که کاربران در این کیف پول می‌توانند از آن‌ها استفاده بررسی کرده و برای امکاناتی که برای کاربران ایرانی ممنوع گزینه‌های جایگزین و نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران با بهترین قیمت ارز دیجیتال معرفی می‌شود.

 

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

تراست ولت Trust Wallet یک کیف پول تلفن همراه غیرمتمرکز است که کنترل کامل کلیدهای خصوصی و دارایی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این به عنوان یک برنامه رایگان در هر دو دستگاه اندروید و iOS در دسترس است و مدیریت سبد ارزهای دیجیتال رابرای هر کسی راحت می‌کند.

 

ویژگی های کلیدی Trust Wallet شامل امنیت، سادگی و سازگاری با شبکه های مختلف بلاک چین است و به همین دلیل آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه و پیش از شروع آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت مهمترین ویژگی‌های این کیف پول را با جزئیات بررسی می‌کنیم.

 

  • ذخیره سازی امن: تراست ولت یک کیف پول امن و غیرحضانتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به این معنی که کاربران کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی و وجوه خود دارند. کلیدهای خصوصی به صورت محلی در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند و هرگز با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

 

  • پشتیبانی چند ارزی: Trust Wallet از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و توکن‌ها، از جمله ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، و همچنین بسیاری از توکن‌های ERC-20 و BEP-20 پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند توکن‌های سفارشی را نیز اضافه کنند.

 

  • رابط کاربر پسند: کیف پول به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد و برای کاربران مبتدی و با تجربه ارزهای دیجیتال قابل دسترسی باشد. تراست ولت یک رابط ساده و شهودی برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد که در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال نیز بسیار کارا است.

 

  • مرورگر داخلی: تراست ولت شامل یک مرورگر برنامه غیرمتمرکز داخلی (DApp) است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از کیف پول به برنامه‌ها و خدمات غیرمتمرکز مختلف دسترسی داشته باشند. این ویژگی به ویژه برای تعامل با پلتفرم‌های DeFi، صرافی‌های غیرمتمرکز و سایر خدمات مبتنی بر بلاک‌چین مفید است.

 

  • سازگاری بین پلتفرم ها: Trust Wallet به عنوان یک برنامه تلفن همراه برای دستگاه های Android و iOS در دسترس است و دسترسی کاربران را به دارایی های رمزنگاری خود را راحت می‌کند.

 

  • ویژگی های امنیتی: کیف پول بر امنیت تاکید دارد و ویژگی هایی مانند احراز هویت بیومتریک (مانند اثر انگشت یا Face ID) و محافظت با کد پین را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاربران را قادر می‌سازد تا با ضبط یک عبارت بازیابی، یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود ایجاد کنند و اطمینان حاصل شود که در صورت گم شدن یا خرابی دستگاه، می‌توانند وجوه خود را بازیابی کنند.

 

  • تمرکززدایی: کیف پول تراست ولت به گونه‌ای طراحی شده است که یک کیف پول غیرحضانتی باشد، به این معنی که کاربران کنترل کلیدهای خصوصی و وجوه خود را در دست دارند. این کیف پول برای مدیریت یا حفاظت از دارایی‌های کاربر به یک مقام مرکزی متکی نیست که منجر به تمرکززدایی و امنیت آن می‌شود.

 

توجه داشته باشید که به دلیل تعهد به حفظ حریم خصوصی و امنیت و همچنین پشتیبانی از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال و برنامه های کاربردی DeFi در جامعه ارزهای دیجیتال محبوبیت پیدا کرده است. با این حال، مانند هر کیف پول ارزهای دیجیتال، برای کاربران ضروری است که احتیاط کنند و بهترین روش‌ها را برای ایمن کردن دارایی‌های خود، مانند ایمن نگه داشتن عبارت بازیابی و اجتناب از حملات فیشینگ، دنبال کنند.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست ولت

در دنیای به سرعت در حال تحول ارزهای دیجیتال، مالکیت و معامله دارایی های دیجیتال به طور فزاینده ای محبوب شده است. Trust Wallet، یک کیف پول موبایل ایمن و کاربرپسند است که به کاربران امکان خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال مختلف را می‌دهد. چه از علاقه مندان باتجربه کریپتو باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا به ظطور کامل آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت را دنبال کنید.

 

مرحله نصب از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

در مرحله اول آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت ابتدا باید Trust Wallet را دانلود و نصب کنید. به فروشگاه برنامه دستگاه خود (Google Play برای Android یا App Store برای iOS) بروید. «Trust Wallet» را جستجو کنید و برنامه را دانلود کنید. برنامه را نصب کنید و آن را باز کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید نسخه اکستنشن این کیف پول را نیز برای مرورگرهای کامپیوتری خود دانلود و نصب کنید.

 

پس از باز کردن برنامه  Trust Wallet، می‌توانید یک کیف پول جدید ایجاد کنید یا یک کیف پول موجود را وارد کنید. اگر در زمینه ارز دیجیتال تازه کار هستید، «ایجاد کیف پول جدید» (Create new wallet) را انتخاب کنید. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا یک عبارت بازیابی 12 تا 24 کلمه ایمن را ایجاد کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که این عبارت را در مکانی امن ذخیره کنید. اگر دستگاه خود را گم کنید، این عبارت برای بازیابی کیف پول شما بسیار مهم است. توجه داشته باشید که این عبارت بازیابی نباید در اختیار کس دیگری قرار گیرد زیرا منجر به دسترسی آن‌ها به کیف پول شما می‌شود و ممکن است منجر به از دست رفتن دارایی‌های شما شود.

 

می‌توانید یک پین تنظیم کنید یا از احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت یا تشخیص چهره) برای امنیت بیشتر استفاده کنید. در صورت فراموشی این رمز می‌توانید کیف پول را پاک کرده و با استفاده از گزینه Import existed wallet و با وارد کردن عبارت بازیابی به کیف پول دسترسی داشته باشید. پس از نصب کیف پول می‌توانید وارد مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت شوید.

 

 

مرحله دوم آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

پس از نصب کیف پول حالا شما می‌توانید وارد مرحله دوم آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت یعنی خرید و فروش ارز دیجیتال شوید. در کیف پول تراست والت دو گزینه BUY و Sell وجود دارد که به ترتیب می‌توان از آن‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت استفاده کرد. تراست والت برای اضافه کردن این امکان به کیف پول خود از افزونه‌های واسط صرافی‌های متمرکزهمکار خود استفاده می‌کند.

 

بنابراین، خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت در این حالت به معنی استفاده از صرافی‌های متمرکز بین‌المللی است. از آنجایی که کاربران ایرانی امکان دسترسی به سیستم بانکی بین‌المللی و احراز هویت در صرافی‌ها را ندارند بنابراین خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت برای کاربران ایرانی به این روش امکان‌پذیر نیست. بنابراین، کاربران ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت تنها قادر به استفاده از گزینه Swap یا DEX هستند.

 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

 

برای استفاده از قابلیت Swap در تراست والت نیاز است که شما در کیف پول تراست والت خود ارز دیجیتال داشته باشید و آن را به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید. برای این کار می‌توانید از تتر یا سایر استیبل کوین‌ها که نوسان قیمتی ندارند استفاده کنید . البته باید توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه کارمزد تراکنش‌ها به کوین بومی شبکه‌ای که از آن استفاده می‌کنید نیز نیاز خواهید داشت.

 

به عنوان مثال اگر به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت و زنجیره هوشمند بایننس هستید،‌ می‌توانید تتر بر روی این شبکه با استاندارد Bep20 را به همراه کوین BNB از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر مثل رابکس خریداری کرده و به کیف پول تراست والت خود انتقال دهید و پس از دریافت توکن‌های خود از گزینه Swap برای تبدیل آن‌ها به سایر رمز ارزها استفاده کنید.

 

برای این که با روند خرید ارز دیجیتال در صرافی ایرانی و انتقال آن‌ها به تراست والت آشنا شوید می‌توانید مقاله نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران با بهترین قیمت ارز دیجیتال مطالعه کنید. توجه داشته باشید که صرافی رابکس از خرید و فروش تعداد زیادی رمز ارز در شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و در بسیاری از موارد نیز هزینه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن‌ها کمتر از خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت است.

 

مرحله سوم تبدیل ارزهای دیجیتال در تراست والت

برای استفاده از گزینه تبدیل ارزهای دیجیتال در تراست والت پس از ارسال توکن‌ها و کوین‌های خود به کیف پول می‌توانید از گزینه Swap کار تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را شروع کنید. این گزینه ممکن است با عنوان “Swap” یا “DEX” در رابطه اپلیکیشن نمایش داده شود. روی آن کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی آموزش خریدپ و فروش ارز دیجیتال در تراست والت با گزینه Swap شوید.

 

در بخش DEX، معمولاً دو فیلد From و To را مشاهده می‌کنید. در فیلد From ارز دیجیتالی را که می‌خواهید جابه‌جا کنید، انتخاب کرده و در فیلد “To” ارز دیجیتالی را که می‌خواهید در مقابل دریافت کنید، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر بلاک چین مبدا و مقصد یکی باشد تراکنش تبدیل درون بلاک چینی است اما اگر بلاک چین‌ها متقفاوت باشد تراکنش میان بلاک چینی انجام می‌شود. تراست والت از هر دو نوع این تراکنش‌ها برای بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

 

پس از انتخاب بلاک چین‌ها و توکن‌های مبدا و مقصد، مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید جابه‌جا کنید، در فیلد From وارد کنید. اپلیکیشن «تراست ولت» (Trust Wallet) به طور خودکار مقدار تخمینیی که در فیلد To دریافت خواهید کرد را با اعمال کارمزد محاسبه می‌کند. توجه داشته باشید که امکان تبدیل همه ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود ندارد اما تقریبا بیشتر ارزهای معتبر شبکه‌های معروف در تراست والت پشتیبانی می‌شوند.

 

پس از وارد کردن اطلاعات در صفحه جدید جزئیات مربوط به تراکنش نمایش داده می‌شود. جزئیات جابه‌جایی از جمله نرخ تخمینی معامله و هزینه‌ها را دقیق بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز صحیح است. در صورتی که با جزئیات تراکنش موافق هستید، بر روی دکمه Swap یا تایید کلیک کنید تا تراکنش آغاز شود.

 

خرید فروش ارز دیجیتال در تراست ولت

 

ممکن است خواسته شود تراکنش را با استفاده از ویژگی‌های امنیتی کیف پول خود مانند احراز هویت با اثر انگشت یا کد PIN تأیید کنید. پس از تأیید تراکنش توسط بلاکچین، عملیات جابه‌جایی در حال انجام است. شما می‌توانید پیشرفت تراکنش را درون اپلیکیشن Trust Wallet پیگیری کنید. پس از تایید تراکنش در بلاکچین، ارز دیجیتال جدید در موجودی کیف پول تراست ولت شما نمایش داده خواهد شد.

 

لطفاً توجه داشته باشید که مراحل خاص و گزینه‌ها ممکن است بسته به شبکه بلاکچینی که استفاده می‌کنید و توکن‌هایی که می‌خواهید جابه‌جا کنید، کمی متغیر باشند. همچنین به یاد داشته باشید که جابه‌جایی اغلب هزینه‌های شبکه دارد و این هزینه براساس شرایط روز و خود شبکه استفاده شده متفاوت است. بنابراین، مطمئن شوید که موجودی کیف پول شما کافی برای پرداخت این هزینه‌ها است.

 

جمع‌بندی

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت با استفاده از گزینه‌های Buy و Sell موجود در این کیف پول برای کاربرانی که حساب بانکی بین‌المللی دارند میسر است اما برای کاربران ایرانی این امکان وجود ندارد. در این مقاله از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت به بررسی نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر پرداخته شد که برای کاربران ایرانی نیز امکان‌پذیر است. به هر حال همواره می‌توان به جای توجه به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت به راحتی و با استفاده از صرافی ارز دیجیتال رابکس به خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخت.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *