آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
تبدیل اتریوم به تومان

تبدیل اتریوم به تومان | نحوه تبدیل اتریوم به تومان چیست؟

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 07 فروردین 1403
5
5

فهرست مطالب

  • نحوه تبدیل اتریوم به تومان چیست؟
  • تبدیل اتریوم به تومان در صرافی ارز دیجیتال رابکس
  • تبدیل اتریوم به تومان و برداشت تومان چگونه است؟
  • آیا برای تیدیل اتریوم به تومان به احراز هویت نیاز است؟

بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران به دنبال روش‌هایی برای تبدیل دارایی‌های دیجیتال خود به پول فیات یا پول محلی خود هستند که در این میان تبدیل اتریوم به تومان برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد. فروش اتریوم در تراست ولت یا صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز قابلیت تبدیل اتریوم به تومان را ندارد اما امکان انجام این کار با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان‌پذیر است.

 

تبدیل اتریوم به تومان دلایل متفاوتی دارد. این تبدیل می‌تواند به دلایل مختلفی مانند استفاده در معاملات روزمره، نیاز به نقدینگی یا سرمایه‌گذاری در دیگر بازارها صورت گیرد. در این راستا، معرفی روش‌های موجود برای تبدیل اتریوم به تومان می‌تواند برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بسیار مفید باشد. در ادامه مقاله، به بررسی چگونگی انجام این تبدیل با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود خواهیم پرداخت.

 

نحوه تبدیل اتریوم به تومان چیست؟

برای تبدیل اتریوم به تومان، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که عمدتاً به فروش اتریوم در یک صرافی ارز دیجیتال و تبدیل آن به تومان منجر می‌شود. اما نکته مورد توجه آن است شما نمی‌توانید در صرافی‌های خارجی اتریوم را تبدیل به تومان کرده و تومان خود را برداشت کنید برای این کار بهتر است یک صرافی داخلی را انتخاب کنید تا بتوانبد معامله خود را انجام دهید. در این رویکرد برای تبدیل اتریوم به تومان گذراندن مراحل زیر لازم است.

 

۱) انتخاب یک صرافی معتبر: اولین قدم انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است که امکان معامله و تبدیل اتریوم به تومان فراهم آورده باشد. در انتخاب صرافی ایرانی برای این کار توجه به قیمت تبدیل اتریوم به تومان، کارمزدهای صرافی، نحوه انتقال رمز ارزها و تومان و سرعت و کارایی سیستم صرافی می‌تواند مفید باشد.

 

۲) ایجاد حساب کاربری و احراز هویت: پس از انتخاب صرافی، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و مراحل احراز هویت را تکمیل نمایید تا بتوانید از خدمات صرافی استفاده کنید. در ایران تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال برای تبدیل اتریوم به تومان مجبور به احراز هویت کاربران خود هستند و امکان انجام این کار بدون احراز هویت وجود ندارد.

 

۳) انتقال اتریوم به کیف پول صرافی: اگر اتریوم شما در حساب کاربری صرافی است این مرحله برای شما معنی ندارد اما اگر اتریوم را در کیف پول شخصی یا جایی خارج از صرافی ایرانی انتخابی نگهداری می‌کنید باید اتریوم موجود در کیف پول خود را به کیف پول مخصوص صرافی منتقل کنید. در این انتقال باید به شبکه‌ای که در آن اتریوم دارید توجه داشته باشید زیرا تمامی صرافی‌ها از همه شبکه‌ها برای انتقال اتریوم پشتیبانی نمی‌کنند.

 

۴) فروش اتریوم و تبدیل به تومان: پس از انتقال اتریوم به حساب کاربری خود در صرافی، می‌توانید با استفاده از پنل‌های معامله حرفه‌ای یا پنل تبدیل سریع موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال اتریوم خود را فروخته و تومان دریافت کنید. در پنل معامله حرفه‌ای معامله با دیگر کاربران و در پنل تبدیل سریع معامله به صورت مستقیم با صرافی انجام می‌شود.

 

۵) برداشت تومان: در نهایت، پس از تبدیل اتریوم به تومان، می‌توانید مبلغ به دست آمده را به حساب بانکی خود در ایران منتقل کنید. اگر به جای تبدیل اتریوم به تومان به دنبال تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال هستید بهتر است از گزینه‌های ‌‌‌Swap  استفاده کنید تا هزینه‌های این کار کمتر از حالت تبدیل اتریوم به تومان و سپس تبدیل ارز مورد نظر به تومان شود.

 

 

تبدیل اتریوم به تومان

 

تبدیل اتریوم به تومان در صرافی ارز دیجیتال رابکس

صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که از خرید و فروش بیش از 1000 ارز دیجیتال و انتقال آن‌ها در 90 شبکه بلاک چینی پشتیبانی می‌کند. این صرافی امکان معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده از دو نوع پلتفرم معامله حرفه‌ای و معامله سریع در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به دلیل قیمت مناسب و هزینه پایین بهترین گزینه برای تبدیل اتریوم به تومان در ایران است.

 

تبدیل اتریوم به تومان در صرافی رابکس به ۲ روش امکان پذیر است. اگر در کیف پول شخصی خود اتریوم دارید می‌توانید اتریوم خود را به حساب کاربری خود در رابکس انتقال دهید پس از انتقال برای تبدیل اتریوم به تومان روش‌های زیر را طی کنید.  دقت داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال رابکس برای انتقال اتریوم از 6 شبکه بلاکچینی پشتیبانی می‌کند و این امکان در کارایی و سرعت فعالیت شما بسیار موثر است.

 

تبدیل اتریوم به تومان به روش معامله سریع

برای تبدیل اتریوم به تومان در پنل تبدیل سریع رابکس، وارد کیف پول شخصی خود مانند تراست ولت شده و اتریوم را انتخاب کنید، پس از انتخاب اتریوم گزینه (send) را انتخاب کنید مجددا وارد کیف پول رابکس شوید و از قسمت واریز، اتریوم را انتخاب کنید. حال شبکه‌ای را که در آن اتریوم دارید انتخاب کنید و آدرس آن را کپی کنید. این آدرس مقصد شما در صرافی رابکس است.

 

به کیف پول شخصی خود مراجعه کرده و در قسمت آدرس دریافت کننده، آدرس کپی شده را پیست کنید و تراکنش را با طی کردن مراحل تایید نهایی کنید. حال کیف پول رابکسی شما شارژ می‌شود. پس از دریافت اتریوم گزینه پنل تبدیل سریع را انتخاب کرده و از قسمت فروش اتریوم مقدار اتریومی که می‌خواهید با توجه به قیمت لحظه ای بفروشید را انتخاب کنید. پس از تایید تراکنش اتریوم شما به تومان تبدیل می‌شود و شما با مراجعه به قسمت کیف پول صرافی می‌توانید آن را برداشت بزنید.

 

تبدیل اتریوم به تومان به روش معامله حرفه‌ای

دومین و البته حرفه‌ای‌ترین روش برای تبدیل اتریوم به تومان، ورود به پنل معامله و ثبت سفارش حرفه‌ای است. پس از انتقال اتریوم به کیف پول رابکسی خود، با مراجعه به بخش «پنل معامله حرفه‌ای» در منوی «معاملات» شما می‌توانید از قسمت بالای صفحه سمت راست بازار «اتریوم – تومان» را انتخاب کرده و به ۲ روش سفارش محدود (Limit)، سفارش بازار (Market)، سفارش معاملات فروش اتریوم را بنا به استراتژی معاملاتی خود تنظیم کنید.

 

پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت رابکس زبانه پنل معامله حرفه‌ای را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به معامله همتا به همتا باز شود. در این پنل می‌توانید دفتر سفارش‌های مربوط به خرید و فروش و آخرین معامله‌ها را برای جفت ارز انتخاب مشاهده کنید. برای مشاهده صفحه نحوه تبدیل اتریوم به تومان باید ارز اتریوم را انتخاب کنید و سفارش فروش اتریوم را ایجاد کنید.

 

اگر گزینه لیمیت (Limit) را انتخاب کنید، می‌توانید از بخش فروش قیمت فروش را مشخص کرده و درخواست خود را ثبت کنید. با ثبت درخواست، اردر شما در بخش سفارش‌های باز نمایش داده می‌شود و زمانی که در طرف مقابل درخواست خرید وجود داشته باشد معامله نهایی شده و در قسمت تاریخچه سفارش‌ها نمایش داده می‌شود و معادل اتریوم‌های خریداری شده، تومان به کیف پول اضافه می‌شود.

 

اگر به دنبال فروش تتر با قیمت بازار با توجه به بهترین درخواست‌های سفارش موجود در دفتر سفارش هستید، گزینه مارکت را انتخاب و میزان فروس خود را مشخص کنید و بر روی فروش کلیک کنید. با این کار معامله شما با بهترین درخواست‌های خرید موجود نهایی شده و نتیجه آن در کیف پول شما اعمال می‌شود. در استفاده از این حالت حتما به درخواست‌های سفارش موجود دقت کنید تا دچار ضرر نشوید.

 

پس از تکمیل سفارش فروش نیز وارد قسمت «برداشت تومانی» شده و با ثبت درخواست برداشت، معادل تومانی دارایی خود را در حساب بانکی‌تان دریافت کنید. در رابکس برداشت تومان به صورت آنی می‌باشد. در این صفحه شما می‌توانید ضمن دسترسی به نمودار لحظه‌ای قیمت اتریوم بر پایه تومان، قیمت اتریوم در بازار جهانی را نیز مشاهده کرده و به تابلو سفارشات صرافی رابکس هم دسترسی داشته باشید

 

تبدیل اتریوم به تومان در پنل معامله حرفه ای

در هنگام انتقال اتریوم به حساب کاربری رابکس، باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که شبکه انتقال انتخابی هم در کیف پول خارجی شما و هم در رابکس یکی انتخاب شده باشد. برای مثال اگر اتریوم را در شبکه خود اتریوم (ERC20) می‌خواهید انتقال دهید، باید این شبکه هم در کیف پول و هم در رابکس یکی انتخاب شده باشد. در غیر این صورت دارایی شما از بین خواهد رفت.

 

اگر به دنبال انتقال اتریوم از رابکس به کیف پول شخصی خود هستید می‌توانید کارمزد انتقال (Gas fee) در شبکه‌های مختلف را چک کرده و شبکه‌ای را را برای انتقال اتریوم انتخاب کنید که کم‌ترین هزینه انتقال را دارد. صرافی ارز دیجیتال رابکس از 6 شبکه (اتریوم، آربیتروم، زدکاسینک، آپتیمیزم، بایننس اسمارت چین، مانتا نتورک) برای انتقال اتریوم پشتیبانی می‌کند.

 

تبدیل اتریوم به تومان و برداشت تومان چگونه است؟

پس از اینکه اتریوم را به رابکس مطابق مراحل بالا انتقال دادیم وارد بخش حساب کاربری شوید و به قسمت اطلاعات بانکی بروید و یکی از کارت‌های بانکی که به اسم شماست را در آن قسمت ثبت کنید. کارت بانکی باید به نام شما باشد پس از آن وارد کیف پول شوید و اتریوم را انتخاب کنید و گزینه تبدیل را انتخاب کنید و آن را به تومان تبدیل کنید. پس از تبدیل اتریوم به تومان، در قسمت کیف پول وارد گزینه تومان شده و مقدار مورد نظر خود تومان را برداشت کنید. برداشت تومانی در رابکس آنی است و بلافاصله بعد از انجام برداشت مبلغ به حساب شما واریز می‌شود.

 

آیا برای تیدیل اتریوم به تومان به احراز هویت نیاز است؟

نه تنها برای تبدیل اتریوم به تومان به احراز هویت نیاز است بلکه تمامی ارزهایی که بخواهید از کیف پول خارجی خود به کیف پول‌های داخلی خود انتقال دهید به احراز هویت نیاز داد. ضمن اینکه خرید و فروش تمامی ارز‌های دیجیتال به احراز هویت نیاز دارد. باید توجه داشته باشید صرافی‌ را انتخاب کنید که راحت‌ترین نوع احراز هویت را در اختیار کاربران قرار دهد. در صرافی ارز دیجیتال رابکس تنها با ارایه کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی یا شناسنامه می‌توانید به راحتی احراز هویت خود را انجام دهید. رابکس از خرید و فروش بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال پشتبانی می‌کند.

تبدیل اتریوم به تومان

 

جمع بندی

تبدیل اتریوم به تومان تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوسانات بازار جهانی اتریوم، تقاضا و عرضه در بازار داخلی، و همچنین تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی بین‌المللی است. نرخ تبدیل می‌تواند در طول زمان به شدت متغیر باشد، برای همین ضروری است که قبل از انجام تبدیل، بازار را به دقت تحلیل و مطالعه کنید. هنگام تبدیل اتریوم به تومان، اهمیت دارد که نکات ایمنی و ملاحظات قانونی را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر و قابل اعتماد استفاده می‌کنید و از قوانین و مقررات مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال در ایران آگاه باشید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *