آکادمی رابکس
ایردراپ
آموزش شرکت در ایردراپ الت لیر

ایردراپ الت لیر | چگونه در ایردراپ AltLayer شرکت کنیم؟

  • متوسط
  • 2دقیقه
  • 07 تیر 1402
5
5

فهرست مطالب

  • معرفی پروژه الت لیر Altlayer
  • مرحله بریج از ایردراپ الت لیر Altlayer
  • فاز استیکینک ایردراپ Altlayer
  • آیا شرکت در ایردراپ الت لیر رایگان است؟
  • آیا ایردراپ Altlayer قطعی است؟

پروژه Altlayer یک پروژه رول آپ به عنوان یک سرویس است که امکان اجرای غیرمتمرکز برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین را برای توسعه‌دهنده‌ها فراهم می‌کند. این پروژه در حال حاضر در مرحله تست نت خود قرار دارد و به همین دلیل می‌توان با فعالیت در برنامه‌های تعریف شده ایردراپ الت لیر را به دست آورد. در ادامه مقاله به آموزش کامل نحوه شرکت در ایردراپ Altlayer می‌پردازیم.

 

در حال حاضر ایردراپ الت لیر نهایی شده و کاربرانی که در تست نت این پروژه شرکت کردند و هولدرهای NFTهای پروژه شامل ایردراپ الت لیر شدند. توکن این پروژه در شبکه اتریوم قابل کلیم هستند و تنها یک ماه فرصت برای آن وجود دارد. برای خرید الت لیر یا فروش آن در شبکه‌های اتریوم و بایننس می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس اقدام کنید.

 

معرفی پروژه الت لیر Altlayer

پروژه AltLayer یک پلتفرم «رول آپ به عنوان سرویس» (Rollup-as-a-Service | RaaS) برای توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است که کمک می‌کند تا لایه های اجرایی متناسب با نیازهای برنامه‌های کاربردی مقیاس پذیر ایجاد شود. پروژه AltLayer به این روش می‌تواند مقدار زیادی سرمایه و زمان را برای توسعه‌دهنده‌ها ذخیره کند و در عین حال نوآوری و تست سریع برنامه‌ها را در اولویت قرار دهد.

 

تیم الت لیر تنها در یک دور سرمایه‌گذاری توانسته است از شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال مثل «پلی چین» (Polychain Capital) و «بالاجی» (Balaji)  بیش از 7.2 میلیون دلار سرمایه جمع کند. تیم توسعه‌دهنده پروژه عنوان کرده است که پس از تست کامل محصول، از توکن خود رونمایی خواهد کرد و به همین دلیل احتمال ایردراپ الت لیر نیز برای فعالان در تست نت شبکه بالا است.

 

برای شرکت در این ایردراپ نیاز به کیف پول متامسک و توکن تست در شبکه تست نت Sepolia است. اگر از قبل کیف پول متامسک را نصب نکرده‌اید می‌توانید به مقاله کیف پول متامسک در آکادمی رابکس مراجعه کنید. برای اضافه کردن شبکه تست نت Sepolia  به متامسک تنها کافی است تیک نمایش تست نت‌ها را از منوی Advanced در قسمت Setting  متامسک فعال کنید.

 

برای دریافت توکن تست اتریوم در شبکه Sepolia نیز می‌توانید به قسمت فاست ارز دیجیتال اتریوم در مقاله فاست ارز دیجیتال از آکادمی رابکس مراجعه کنید و مراحل مورد نیاز را طبق توضیحات آن انجام دهید. پس از آماده‌سازی کیف پول می‌توانیم وارد مراحل شرکت در ایردراپ altlayer شویم که در ادامه به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

 

آموزش شرکت در ایردراپ Altlayer

 

مرحله بریج از ایردراپ الت لیر Altlayer

برای شرکت در ایردراپ آلت لیر نیاز است که در مرحله اول توکن‌های تست را از شبکه تست اتریوم به شبکه تست نت الت لیر (Multi Sequencer Testnet L2) منتقل کنید. همچنین در مرحله دوم شما باید استیک ارز دیجیتال تست در این پروژه را آزمایش کرده و NFTهای مربوط به آن‌ها را از سایت گلکسی مینت کنید. در ادامه به بررسی گام به گام مرحله بریج از پل بلاک چین طراحی شده می‌پردازیم.

 

مرحله اول: با مراجعه به وبسایت فاست سپولیا (+) توکن تست اتریوم را به این شبکه اضافه کنید. برای انجام این کار کافی است ادرس کیف پول خود را کپی و در قسمت تعیین شده پیست کنید.

 

مرحله دوم: با مراجعه به وبسایت (+) ابتدا حساب توییتر خود را به وبسایت معرفی کنید. سپس با قرار دادن آدرس کیف پول خود در شبکه تست نت سپولیا، توکن‌های با استاندارد ERC-20 و اسم MSEQ را به کیف پول اضافه کنید.

 

مرحله سوم: به وبسایت فاست ان اف تی (+) مراجعه کرده و NFT تست با نام MSNFT را تا تعداد 10 عدد مینت کنید. برای انجام این کار نیاز است که کیف پول خود را در شبکه تست نت سپولیا به وبسایت معرفی کنید.

 

مرحله چهارم: به صفحه بریج تست نت الت لیر (+) مراجعه کرده و کیف پول خود را در شبکه تست نت سپولیا به آن وصل کنید. ابتدا مقداری اتریوم تست را از سپولیا به شبکه تست الت لیر انتقال دهید. برای انجام این کار پس از تعیین مقدار اتریوم، گزینه Confirm را زده و تراکنش را در کیف پول خود تایید کنید.

 

توجه داشته باشید که برای اضافه کردن شبکه تست نت الت لیر می‌توانید در همین صفحه یکبار به منوی Withdraw مراجعه کنید و گزینه Switch Network را بزنید تا با تایید در کیف پول شبکه به آن اضافه شود.

 

انجام بریج برای ایردراپ الت لیر

 

مرحله پنجم: دوباره به صفحه بریج تست نت الت لیر مراجعه کرده و این بار مقداری از توکن‌های MSEQ را که در مرحله دوم به دست آورید به شبکه تست نت الت لیر منتقل کنید.

 

مرحله ششم: در صفحه بریج تست نت الت لیر این بار توکن ان اف تی MSNFT را از شبکه سپولیا به شبکه تست نت الت لیر منتقل کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این انتقال به جای وارد کردن تعداد، باید خود توکن NFT را انتخاب کنید تا ای دی آن در این قسمت دیده شود.

 

مرحله هفتم: حال با استفاده از گزینه withdraw و تغییر شبکه کیف پول از سپولیا به Multi Sequencer Testnet L2  مراحل چهارم، پنجم و ششم را این بار به صورت برعکس انجام دهید و توکن‌ها را به شبکه سپولیا منتقل کنید.

 

مرحله هشتم: به صفحه کمپین Multi Sequencer پروژه الت لیر در گلکسی (+) رفته و پس از انجام فعالیت‌ها مربوط به توییتر و دیسکورد، گزینه Verify را برای همه فعالیت‌های خواسته شده انتخاب کنید تا سبز شوند. سپس OAT مربوط به این فعالیت را کلیم کنید. این OAT به منزله شرکت شما در تست نت پروژه برای دریافت ایردراپ الت لیر خواهد بود.

 

فاز استیکینک ایردراپ Altlayer

در فاز دوم شرکت در ایردراپ این پروژه کاربران باید در Beacon Layer و پورتال استیکینگ رول اپ توکن‌های تست خود را استیک کنند. انجام این فعالیت‌ها به همراه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان تسک در گلکسی تعریف شده که شامل 600 امتیاز برای فعالیت کامل است و می‌تواند شانس دریافت ایردراپ Altlayer را برای کاربران افزایش دهد.

 

مرحله اول: در مرحله اول به صفحه تست نت استیکینگ بیکن لیر (+) مراجعه کرده و با استفاده از گزینه Connect Wallet کیف پول خود را در شبکه Beacon Layer به آن وصل کنید. اگر این شبکه از قبل در کیف پول شما وجود نداشته باشد خود کیف پول حین تعویض شبکه اطلاعات مربوط به آن را نمایش می‌دهد که با تایید شما تست نت مورد نظر به متامسک اضافه خواهد شد.

 

مرحله دوم: در این مرحله از ایردراپ Altlayer شما باید با مراجعه به صفحه فاست ارز دیجیتال تست نت Beacon Layer (+) مقداری توکن تست ALT به کیف پول خود اضافه کنید. برای انجام این کار کافی است تنها آدرس کیف پول خود را در این شبکه در صفحه کلیک  و تراکنش را تایید کنید.

 

مرحله سوم: در این مرحله از ایردراپ الت لیر به صفحه استیکینگ بیکن لیر مراجعه کرده و گزینه Manage Delegation را انتخاب کنید. در صفحه جدید باز شده از قسمت Select a validator یکی از ولیدیتورهایی که جای خالی دارد را انتخاب و در قسمت پایین آن مقدار توکن ALT برای استیکینگ را مشخص کنید. با انتخاب گزینه Delegate و تایید تراکنش در کیف پول استیکینگ در بیکن لیر نهایی می‌شود.

 

استیکینگ در ایردراپ الت لیر

 

مرحله چهارم: در مرحله دوم ایردراپ Altlayer غلاوه بر بیکن چین شما نیاز است که رپد توکن اتریوم را در صفحه رول آپ استیکینگ پروژه استیک کنید. برای انجام این کار ابتدا به وبسایت (+) مراجه کرده و پس از اتصال کیف پول خود مقداری از اتریوم خود در شبکه سپولیا را به رپد اتریوم WETH تبدیل کنید.

 

مرحله پنجم: به صفحه تست نت استیکینگ رول آپ (+) مراجعه کرده و کیف پول خود را به آن وصل کنید. مقداری توکن رپد اتریوم را انتحاب و با تایید در کیف پول استیک کنید. پس از استیک شدن می‌توانید بخشی از توکن‌های استیک شده را با استفاده از گزینه «Cooldown to unstake» از حالت استیک دربیاورید. همچینن می‌توانید با استفاده از گزینه «Claim RSRT» توکن‌های پاداش استیکینگ را کلیم کنید.

 

اموش شرکت در ایردراپ Altlayer

 

مرحله ششم: پس از انجام استیکینگ در دو شبکه معرفی شده، به صفحه فاز دوم کمپین ایردراپ Altlayer در گلکسی (+) مراجعه کرده و فعالیت‌های دیگری که مربوط به شبکه‌های اجتماعی است را انجام دهید و گزینه Verify را برای تمامی آن‌ها انتخاب کنید تا سبز شوند. ممکن است این کار تا بررسی تیم یکی دو روز زمان بگیرد. پس از سبز شدن تمامی فعالیت‌ها امتیاز داده شده را کلیم کنید.

 

آیا شرکت در ایردراپ الت لیر رایگان است؟

در حال حاضر پروژه الت لیر د رمرحله تست نت خود قرار دارد و فعالیت کاربران برای دریافت ایردراپ Altlayer شامل شرکت در دو فاز تست نت است. بنابراین، شرکت در ایردراپ الت لیر کاملا رایگان است و شما تنها با نصب کیف پول متامسک می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

آیا ایردراپ Altlayer قطعی است؟

تیم توسعه‌دهنده پروژه الت لیر عنوان کرده است که در آینده توکن خود را ایجاد خواهد کرد و این به این معنی است که احتمال ایردراپ altlayer برای کاربران فعال در تست نت وجود دارد. با این حال هیچ قطعیتی در مورد این ایردراپ وجود ندارد و همه این فعالیت‌ها براساس حدس و گمان انجام می‌شود.

 

برچسب های مرتبط

ایردراپ

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *