آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال
ساتوشی چیست؟

ساتوشی چیست؟ آموزش کوچکترین واحد بیت کوین

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 25 اردیبهشت 1402
4.2
4.2

فهرست مطالب

  • ساتوشی چیست ؟
  • کاربرد ساتوشی چیست؟
  • به دست آوردن ساتوشی
  • روش محاسبه ساتوشی چیست؟
  • جمع بندی

به صورت رایج، ارزهای سنتی یا فیات‌ را می‌توان به واحد‌های کوچک‌تر تقسیم کرد. برای مثال، یک دلار می‌تواند به واحد‌های کوچک‌تری که سنت باشند تقسیم شود. این تقسیم‌ برای ارز دیجیتال هم وجود دارد؛ یعنی هر واحد بیت کوین را می‌توان به واحد‌های کوچک‌تری تقسیم کرد که معامله بیت کوین را آسان‌تر می‌کند. ساتوشی یک واحد برای تقسیم بیت کوین است که بر اساس آن، هر بیت کوین معادل صد میلیون ساتوشی است.

این نوع تقسیم بندی در انجام معاملات و محاسبات در بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در ادامه به بررسی این می‌پردازیم که تاریخچه ساتوشی چیست و مفهوم آن از کجا وارد جهان ارزهای دیجیتال شده است. در ادامه نیز کاربرد ساتوشی را در بازار کریپتوکارنسی بررسی می‌کنیم و سپس به بررسی اهمیت آن برای معامله‌گران می‌پردازیم.

 

ساتوشی چیست ؟

ساتوشی کوچک‌ترین واحد ارز دیجیتال بیت کوین است و برای افرادی که قصد دارند معامله در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کنند، گزینه بسیار مناسبی است. هر بیت کوین را می‌توان به صد میلیون ساتوشی تقسیم کرد و این تقسیم‌پذیری به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به داشتن سرمایه زیاد، در معامله و تجارت بیت کوین سهیم باشید.

نام این واحد ارز دیجیتال بیت کوین از خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است. با این که خود او شخصا از واحد ساتوشی نام نبرده بود؛ خود او بود که ارزش یک ساتوشی را مشخص کرد. نکته حائز اهمیت درباره ساتوشی این است که برای معاملات کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت کوین ارزش پایینی دارند؛ به همین دلیل واحد بیت کوین برای این تراکنش‌ها مناسب نیست و باید از واحد کوچک‌تری برای انجام تراکنش‌ها استفاده کرد. به صورت کلی در پاسخ به اینکه ساتوشی چیست باید گفت که ساتوشی کوچک‌ترین واحد ارز دیجیتال بیت کوین است که برای انجام تراکنش‌ها و معاملات اهمیت زیادی دارد. حالا ممکن است از خود بپرسید چرا در گذشته کسی از مفهوم ساتوشی استفاده نمی‌کرد؛ برای پاسخ به این سوال بیاید نگاه کوتاهی به اینکه تاریخچه ساتوشی چیست، بیاندازیم.

 

تاریخچه ساتوشی چیست؟

مفهوم تقسیم پذیری ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدا توسط خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو تعریف شده بود اما به دلیل این که ارزش آن در سال‌های اولیه به اندازه‌ای نبود که نیازی به واحد تقسیم‌شده حس شود، نه نام‌گذاری شکل گرفت و نه مفهوم ساتوشی به کار گرفته شد.

با افزایش ارزش و قیمت بیت کوین، نیاز به یک واحد کوچک‌تر حس شد و به همین دلیل واحد ساتوشی در مفاهیم ارزهای دیجیتال جای ویژه‌ای به خود اختصاص داد. حالا ساتوشی اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد و بسیاری از تراکنش‌ها فقط به لطف ساتوشی ممکن هستند.

حالا که دقیقا متوجه شدید ساتوشی چیست و  تاریخچه استفاده از آن را درک کردید؛ باید متوجه شوید ساتوشی در چه مواقعی استفاده می‌شود و چه کاربردهایی برای کاربران مختلف دارد. در ادامه به بررسی دلیل اهمیت و کاربرد ساتوشی می‌پردازیم و هر یک از کاربردهای آن را به اختصار توضیح می‌دهیم.

 

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

 

کاربرد ساتوشی چیست؟

نکته حائز اهمیت درباره درک این‌که ساتوشی چیست، این است که ساتوشی یک کوین مجزا نیست، بلکه واحد تقسیم شده‌ای از بیت کوین است که برای کاربرانی اهمیت دارد که توانایی خرید یک واحد بیت کوین را ندارند. شما می‌توانید برای تمام امور مالی خود در فضای ارزهای دیجیتال از ساتوشی استفاده کنید. در ادامه به بررسی این می‌پردازیم که مهم‌ترین کاربردهای ساتوشی چیست.

 

پرداخت با ساتوشی

شما می‌توانید با استفاده از ساتوشی پرداخت‌های دیجیتالی خود را انجام دهید. هر روزه کسب و کارهای بیشتری امکان پرداخت را با بیت کوین برای مشتری‌های خود فراهم می‌کنند. آمازون و bitrefill به شما اجازه می‌دهند با بیت کوین خرید کنید. علاوه بر این پلتفرم‌ها، گوگل پلی، زولاندا و آدیداس هم به شما اجازه می‌دهند از ساتوشی برای خرید استفاده کنید.

 

تعویض ساتوشی با پول

همانطور که شما می‌توانید اقدام به خرید بیت کوین کنید یا آن را بفروشید و به پول تبدیل کنید؛ می‌توانید ساتوشی را نیز با پول معاوضه کنید. به زبان ساده شما می‌توانید ساتوشی را در صرافی ارز دیجیتال رابکس بخرید و آن را بفروشید. به زبان ساده، شما می‌توانید ساتوشی خود را بفروشید و در ازای آن پول دریافت کنید.

 

ترید کردن ساتوشی

شما می‌توانید همانطور که بیت کوین را با سایر ارزهای دیجیتال ترید می‌کنید، می‌توانید ساتوشی را با آن‌ها معامله کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید به راحتی ساتوشی را در یک صرافی غیرمتمرکز سوآپ کنید یا آن را در یک صرافی متمرکز مثل صرافی ارز دیجیتال رابکس با سایر ارزهای دیجیتال معامله کنید.

این موارد از مهمترین کاربردهای ساتوشی در بازار کریپتوکارنسی هستند. شما می‌توانید به وسیله این روش‌ها از ساتوشی‌های خود استفاده کنید. علاوه بر این موارد شما می‌توانید به راحتی ساتوشی‌های خود را هولد کنید و در دراز مدت از نگه داشتن آن‌ها سود کسب کنید. حالا ممکن است از خود بپرسید راه‌های دیگر برای کسب ساتوشی چیست؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

 

به دست آوردن ساتوشی

همانطور که می‌دانید راه‌های مختلفی برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال مختلف وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌های مختلف در ازای بازی کردن یا حل کردن معادلات ارز دیجیتال دریافت کنید. سوال مهم این است که راه به دست آوردن ساتوشی چیست. به صورت ساده دو راه برای به دست آوردن ساتوشی وجود دارد.

راه اول استخراج ارز دیجیتال است. شما می‌توانید با انجام فرایند ماینینگ بیت کوین در ازای آن ساتوشی دریافت کنید که البته این کار هزینه‌بر است و به سرمایه اولیه برای خرید دستگاه ماینر نیاز دارد. راه دیگری هم وجود دارد. بسیاری از پلتفرم‌ها در ازای انجام بعضی تسک‌ها به شما ساتوشی جایزه می‌دهند.

برای مثال بهترین و معتبرترین پلتفرم Satoshilabs.net است که در ازای حل کردن  captcha به شما ساتوشی جایزه ‌می‌دهد. این روش برای بسیاری از افراد راه مناسب و آسانی برای کسب ساتوشی می‌رسد. اگر بخواهید محاسبه کنید هر ساتوشی چقدر بیت کوین است یا ارزش آن به دلار چقدر است ممکن است کمی گیج شوید. به همین دلیل در ادامه محاسبه‌ی ساتوشی و تبدیل آن به دلار و بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

 

 

 

روش محاسبه ساتوشی چیست؟

برای بسیاری از افراد محاسبه‌ی ساتوشی و تبدیل آن به بیت کوین یا دلار کمی سخت است. البته که به سادگی می‌توان گفت برای تبدیل هر بیت کوین به ساتوشی، آن را در صد میلیون ضرب کنید. برای مثال شما ۰.۰۰۳ بیت کوین دارید و می‌خواهید آن را به ساتوشی تبدیل کنید. برای این کار کافی است این عدد را در صد میلیون ضرب کنید تا به جواب مورد نظر خود برسید.

۳۰۰،۰۰۰  = ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ × ۰.۰۰۳

 

بدین صورت شما متوجه می‌شوید که ۰.۰۰۳ بیت کوین برابر است با سیصد هزار ساتوشی. حالا اگر بخواهید این فرایند را برعکس کنید، یعنی ساتوشی را به بیت کوین تبدیل کنید، تعداد ساتوشی خود را بر صد میلیون تقسیم می‌کنید تا مقدار بیت کوین مشخص شود. برای مثال شما ۱۵۰ ساتوشی دارید و می‌خواهید بدانید این تعداد ساتوشی معادل چقدر بیت کوین است. برای این کار ۱۵۰ را بر صد میلیون تقسیم می‌کنید.

۰.۰۰۰۱۵ = ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ÷ ۱۵۰

 

برای تبدیل ساتوشی به دلار باید ابتدا آن را به بیت کوین تبدیل کنید و سپس آن را در قیمت یک بیت کوین به دلار ضرب کنید تا قیمت آن را به دلار بدست بیاورید. برای به دست آوردن قیمت ساتوشی خود به ریال هم می‌توانید بعد از اینکه ساتوشی را به دلار تبدیل کردید آن را در قیمت دلار ضرب کنید. به همین سادگی شما می‌توانید محاسبه‌های مربوط به ساتوشی را انجام دهید.

 

جمع بندی

با توجه به اینکه در چند سال گذشته قیمت بیت کوین بسیار افزایش یافته، واحد تقسیمی برای بیت کوین در نظر گرفته شده است که با نام ساتوشی، خالق بیت کوین شناخته می‌شود. هر بیت کوین معادل صد میلیون ساتوشی است که کوچکترین واحد تقسیم بیت کوین به حساب ‌می‌آید.

ساتوشی از این جهت اهمیت زیادی دارد که بسیاری از کاربران فضای کریپتوکارنسی توانایی خرید یک بیت کوین کامل را ندارند و ساتوشی به این افراد کمک می‌کند به راحتی تراکنش‌های مورد نظر خود را انجام دهند. برای پاسخ به اینکه کاربرد ساتوشی چیست، باید بگوییم ساتوشی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال، معاوضه با پول در صرافی ارز دیجیتال و انجام پرداخت‌های اینترنتی استفاده می‌شود.

برای محاسبه‌ی ساتوشی کافی است مقدار بیت کوین خود را بر صد میلیون تقسیم کنید و برای به دست آوردن تعداد ساتوشی، بیت کوین خود را در صد میلیون ضرب کنید. ما در این مقاله به بررسی این پرداختیم که ساتوشی چیست و چه کاربردهایی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. نظر شما درباره ساتوشی چیست؟

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال

امتیاز دهید

سوالات متداول

ساتوشی چیست؟

ساتوشی کوچک‌ترین واحد تقسیم بیت کوین است. هر بیت کوین معادل صد میلیون ساتوشی است و نام آن از خالق ارز دیجیتال بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است.

کاربرد ساتوشی چیست؟

ساتوشی کاربردهای مختلفی برای کاربران دارد. برای مثال کاربران می‌توانند با کمک ساتوشی هزینه‌های خود را پرداخت کنند؛ آن را در صرافی با پول معامله کنید یا به کمک آن ترید کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *