آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال
ارز سایبر کانکت cyberconnect

ارز سایبر کانکت چیست؟ 0 تا 100 پروژه ارز دیجیتال Cyberconnect

  • متوسط
  • 2دقیقه
  • 05 مهر 1402
1.7
1.7

فهرست مطالب

  • ارز سایبر کانکت چیست؟
  • ارز دیجیتال Cyberconnect چگونه کار می کند؟
  • اکوسیستم سایبر کانکت
  • توکن Cyber
  • نقشه راه ارز سایبر کانکت
  • آیا ارز سایبر کانکت برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
  • چگونه ارز CYBER بخریم؟
  • جمع‌بندی

ارز سایبر کانکت (CyberConnect) یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز وب 3 است که با پروتکل غیرمتمرکز و قابل ترکیب خود، توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های اجتماعی بسازند که این کار به کاربران امکان مالکیت بر هویت دیجیتال، محتوا، ارتباطات و کسب درآمد را می‌دهد.

 

در این مقاله با بررسی چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز به سوال پروژه ارز دیجیتال Cyberconnet چیست پاسخ می‌دهیم و نسخه‌های اول تا سوم آن را به همراه اکوسیستم شکل گرفته حول ارز سایبرکانکت بررسی می‌کنیم. در نهایت به بررسی توکنومیکس ارز Cyber خواهیم پرداخت.

 

 

ارز سایبر کانکت چیست؟

پروژه سایبر کانکت یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که قصد دارد زیرساخت لازم برای ایجاد برنامه‌های اجتماعی عادلانه و نوآورانه را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند و از این طریق وضعیت موجود در شبکه‌های اجتماعی متمرکز را به چالش بکشد. این پروژه یک وب اجتماعی منصفانه‌تر را پیش‌بینی می‌کند که در آن ارزش مستقیماً بین سازندگان و مخاطبان جریان می‌یابد، نه اینکه توسط پلتفرم‌های واسطه استخراج شود.

 

پروژه Cyberconnect در واقع می‌خواهد از سانسور استثمارگران توسط شرکت‌ها و نهادهای متمرکز جلوگیری کند. ارز سایبر کانکت برای سازندگان، انعطاف‌پذیری را در کسب درآمد از محتوا و ایجاد انجمن‌ها بر اساس شرایطشان باز می‌کند. در این شبکه اینفلوئنسرها و هنرمندان بدون تکیه بر انگیزه‌های معیوب پلتفرم‌های متمرکز، می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند کلکسیون‌های دیجیتال برای جذب طرفداران استفاده کنند.

 

کاربران پروژه سایبر مالکیت ارتباطات اجتماعی خود را به عنوان نمایه‌های قابل حملی که می‌توانند به هر جایی ببرند، به دست می‌آورند و اصطکاک و اثرات قفل شدن را کاهش می‌دهند. با استفاده از استانداردهای باز، کاربران دیگر مجبور نیستند هنگام تعویض پلتفرم ،هویت خود را از نو بسازند که از نظر تجربه کاربری بسیار مفید است.

 

پروژه ارز دیجیتال Cyberconnect چگونه کار می کند

 

ارز دیجیتال Cyberconnect چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

ارز سایبر کانکت با قرار دادن مجدد کاربران در مرکز رسانه‌های اجتماعی بسیاری از مشکلات و چالش‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی متمرکز را حل می‌کند. از جمله مهمترین مشکلاتی که سایبرکانکت به دنبال حل آن‌ها است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  •  بهره‌برداری از داده‌ها: پلتفرم‌های اجتماعی امروزی با بهره برداری از داده‌های کاربران، سود خود را به حداکثر می‌رسانند. این در حالی است که کاربران نه از نظر مالی سودی از این فعالیت می‌برند و نه از نظر حفظ حریم خصوصی در شرایط مناسبی قرار دارند. پروژه سایبر کانکت مالکیت داده را به کاربران برمی‌گرداند.

 

  • نوآوری خفه شده: دسترسی به داده‌های کاربران توسط شرکت‌های بزرگ باعث می‌شود توسعه‌دهندگان با استعداد، نتوانند در خارج از این شرکت‌ها، برنامه‌ها و ویژگی‌های اجتماعی بهتر معرفی کنند. داده‌های باز و به اشتراک گذاشته شده، راه را برای نوآوری باز می‌کند.

 

  •  دستکاری محتوا: پلتفرم‌های متمرکز بر اساس انگیزه‌های غیرشفاف و سود محور، دسترسی محتوا را کنترل می کنند. ارتباط مستقیم سازنده و مخاطب در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Cyberconnect، باعث می‌شود دستکاری بیرونی اتفاق نیفتد.

 

  •  جابجایی هویت بین اپلیکیشن‌های مختلف: کاربرانی که می‌خواهند از نو در پلتفرم دیگری شروع به کار کنند، ارتباطات اجتماعی و وضعیت قبلی خود را از دست می‌دهند. سایبر کانکت هویت‌ها را قابل حمل می‌کند تا قفل شدن کم‌تر اتفاق بیوفتد.

 

  •  سانسور ناعادلانه: حاکمیت متمرکز منجر به سانسور و ممنوعیت حساب‌ها می‌شود. سایبر کانکت با قرار دادن کنترل در دستان کاربران و توسعه دهندگان، زمین بازی همواری را که اینترنت اجتماعی اولیه را تقویت می‌کرد، بازیابی می‌کند.

 

مطالب بالا نشان می‌دهد که ارز سایبر کانکت به دنبال غیرمتمرکز کردن شبکه‌های اجتماعی موجود است اما امروزه تعداد پروژه‌هایی که به دنیال انجام این کار هستند روز به روز بیشتر می‌شود. به لطف پیشرفت در مقیاس پذیری بلاک چین و پذیرش تدریجی فناوری وب 3، رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز در حال افزایش هستند.

 

طیف گسترده‌ای از پروتکل‌ها و شبکه‌ های اجتماعی غیرمتمرکز راه‌اندازی شده‌اند، که موارد مختلفی مانند زیرساخت برنامه، رابط کاربری، گراف اجتماعی و لایه‌های پایه را پوشش می‌دهند. در واقع ارزش‌های ذکر شده در بالا ارزش مشترک برای تمامی این شبکه‌ها است و هر پروژه‌ای با رویکرد خاص خود سعی دارد این ارزش‌ها را ایجاد کند.

 

البته شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز چالش‍‌هایی را نیز به همراه دارند. پروتکل‌های اجتماعی غیرمتمرکز به دلیل جدید و پیچیده بودن دسترسی سخت‌تری به کاربران دارند. پروتکل‌های DeSoc مقاومت بیشتری در برابر سانسور دارند که همین مساله ممکن است منجر به ارائه اطلاعات نادرست شود. همچنین، این پروتکل‌ها تاکنون نتوانسته‌اند رسانه‌های اجتماعی متمرکز را از نظر تجربه کاربر به چالش بکشند.

 

مطالعه بیشتر: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز | 0 تا 100شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز DeSoc

 

ارز دیجیتال Cyberconnect چگونه کار می کند؟

فعالیت اصلی ارز سایبر کانکت با ایجاد یک هویت دیجیتال غیرمتمرکز و قابل حمل از طریق سایبر اکانت اتفاق می‌افتد. سایبر اکانت یک لایه هویتی است که برای هر کاربر یک حساب وب 3 مستقل فراهم می‌کند. سایبر اکانت دسته‌های منحصربه‌فردی مانند username.cyber صادر می‌کند. به زودی، سایبر اکانت با اجازه دادن به کاربران برای تنظیم هویت وب 3، ثبت نام یا ورود به پلتفرم را با مدل ایمیل موجود هگام می‌کند تا ورود کاربر شبیه به وب 2 را ایجاد کند.

 

بنابراین، اولین قدم برای فعالیت در این پروژه ثبت نام سایبر اکانت است. سپس کاربران می‌توانند یک NFT که دسته سایبر آی دی آن‌ها را نشان می‌دهد، ضرب کنند. درآمد ناشی از ضرب این NFTها به عنوان مشوق‌های ورود به پروژه مثل اعتبار پرداخت هزینه گس تراکنش‌های اولیه استفاده می‌شود.

 

NFTهای سایبر آی دی از مدل هزینه تکرارشونده به جای مالکیت دائمی استفاده می‌کنند و درطول زمان باید تمدید شوند. کاربران می‌توانند با تنظیم هویت خود، در گراف اجتماعی سایبر کانکت تعامل برقرار کنند. آن‌ها می‌توانند محتوایی را پست کنند که بین حساب آن‌ها و مکان ذخیره محتوا پیوند ایجاد می‌کند.

 

سازندگان می‌توانند با استفاده از قراردادهای هوشمند EssenceNFT، مجموعه محتوا را به صورت NFT ایجاد کنند. این داده‌ها تعامل را در زنجیره ثبت می‌کند. برای ارتباطات اجتماعی، SubscribeNFT ها نشان دهنده دنبال کردن سایر کاربران و نمایه‌ها هستند. سایبر اکانت می‌تواند قوانین اشتراک را به شکل پولی یا ورودیه پیکربندی کند.

 

گراف اجتماعی ارز سایبرکانکت تمام این فعالیت‌ها را با استفاده از قراردادهای هوشمند درون زنجیره‌ای و ذخیره سازی خارج از زنجیره ثبت می‌کند. میان افزار به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا ویژگی‌هایی مانند شرایط دسترسی را سفارشی کنند.

 

گردش کار هویت ارز سایبر کانکت، محتوا، ارتباطات و فعالیت‌های کاربران را در یک گراف اجتماعی قابل حمل با ترکیبی از بلاک چین و سیستم‌های خارج از زنجیره به هم پیوند می‌دهد. سایبر اکانت مولفه اصلی ایجاد این اکوسیستم کنترل شده توسط کاربر است.

 

با اضافه شدن استاندارد فشرده کردن حساب‌های کاربری در شبکه اتریوم (ERC-4337)،سایبر کانکت می‌تواند در چندین زنجیره گسترش یابد و در عین حال تجربه‌ای یکپارچه را ارائه دهد. کاربران پروژه ارز دیجیتال Cyberconnect هزینه تراکنش‌ها را با استفاده از یک توکن پرداخت می‌کنند که در پشت صحنه این توکن در شبکه‌های مختلف جابه‌جا می‌شود.

 

این نوآوری کلیدی تکه تکه شدن هویت و هزینه‌های بالای سوئیچینگ شبکه را که هنگام پشتیبانی از زنجیره‌های متعدد ایجاد می‌شود، حل می‌کند. این نوآوری همچنین یک گلوگاه کلیدی را که توسعه‌دهندگان وب 3 در استفاده از پایگاه‌های کاربری ناشناخته قبلی با آن مواجه بودند، باز می‌کند. قبلا به دلیل تجربه‌های کاربری پیچیده کیف پول‌های ارز دیجیتال، توسعه‌دهندگان برای ورود به دنیای وب 3 با مشکل روبه‌رو بودند.

 

از آنجایی که ثبت تمام داده‌های اجتماعی در زنجیره گران است، سایبر نتورک یک لایه تسویه حساب کم هزینه بر اساس کانال‌های پرداخت و زنجیره‌های جانبی لایه دوم  ارائه می‌دهد. این امر مالکیت کاربر را حفظ می‌کند و در عین حال مقیاس‌پذیری و حجم تراکنش ممکن را افزایش می‌دهد.

اکوسیستم ارز سایبر کانکت

 

نسخه‌های اول و دوم ارز سایبرکانکت

سایبرکانکت برای اولین بار در سه ماهه سوم 2021 به عنوان یک پروتکل گراف اجتماعی غیرمتمرکز راه اندازی شد. نسخه V1 توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های اجتماعی بسازند که از یک لایه داده مشترک از ارتباطات و محتوای کاربر بهره می‌برد.

 

این امر مشکلات بزرگی مانند مشکلات شروع سرد در بازسازی نمودارهای اجتماعی از صفر را برای توسعه دهندگان حل کرد. برای کاربران عادی، نسخه اول V1، ایده داشتن ارتباطات اجتماعی را به عنوان هویت‌های قابل حمل که در پلتفرم‌ها قفل نشده‌اند، معرفی کرد. با این حال، V1 محدود به شبکه اصلی اتریوم بود.

 

در آگوست 2022، سایبرکانکت نسخه V2 را منتشر کرد که یک معماری مقیاس‌پذیری ترکیبی را با استفاده از بلاک چین‌های سازگار با EVM و ذخیره‌سازی خارج از زنجیره از طریق Arweave در خود داشت. این کار، امکان پشتیبانی از چندین زنجیره مانند Ethereum، BNB Chain و Polygon را فراهم کرد.

 

V2 با معرفی قراردادهای هوشمند EssenceNFT و SubscribeNFT گزینه‌های کسب درآمد از سازندگان را گسترش داد. این‌ها مدل‌های مبتنی بر توکن مانند مجموعه‌های محتوا و اشتراک‌ها را به استفاده از اکوسیستم تشویق می‌کنند.  با وجود محدودیت‌ها، V2 یک گام بزرگ رو به جلو در استفاده از زنجیره متقابل سایبر کانکت و گسترش قابلیت‌های کسب درآمد برای بیش از 1.6 میلیون کاربر بود.

 

نسخه سوم ارز دیجیتال Cyberconnect

نسخه سوم سایبر کانکت ارتقاء عمده پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز سایبر کانکت را ارائه می‌کند. نسخه سوم یک تجربه اجتماعی یکپارچه را در بلاک چین‌های مختلف امکان پذیر می‌کند. نوآوری اصلی این نسخه سایبر اکانت به عنوان یک سیستم هویت سازگار با استاندارد ERC-4337 است.

 

سایبر اکانت برای نشان دادن هویت دیجیتال مستقل کاربر استفاده می‌شود. سایبر اکانت با کم کردن پیچیدگی، سازگاری یکدستی را در سراسر اکوسیستم سایبر کانکت با سایبر آی دی امکان پذیر می‌کند.

 

یکی دیگر از اجزای اصلی نسخه سوم سایبر کانکت، سایبر گراف به عنوان مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند برای ثبت داده‌های اجتماعی در زنجیره است.  سایبر گراف از طریق محتوای کلکسیونی و اشتراک، گزینه‌ها را برای سازندگان گسترش می‌دهد. سایبر گراف هویت کاربران را با استفاده از میان افزار قابل تنظیم به محتوا و ارتباطات پیوند می‌دهد.

 

سایبر کانکت میان‌افزاری را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند از آن استفاده کنند. برای افزایش مقیاس پذیری پلتفرم نیز در نسخه سوم یک لایه تسویه کم هزینه برای کاهش هزینه‌های بلاک چین ارائه می‌شود. این کار بر محدودیت‌های مربوط به ثبت همه داده‌های اجتماعی در زنجیره غلبه می‌کند و می‌تواند سبب گسترش این پروژه میان کاربران شود.

 

نسخه های مختلف ارز دیجیتال Cyberconnect

 

اکوسیستم سایبر کانکت

پروژه ارز دیجیتال سایبر کانکت یک پروژه منفرد و بسته نیست و در واقع یک پروژه زیرساختی برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز با اهداف و کاربردهای مختلف است. در حال حاضر ساییبرکانکت دارای یک اکوسیستم شکوفا و متنوع است. در ادامه برخی از جالب ترین برنامه‌های کاربردی مستقر در پروژه ارز سایبر کانکت معرفی می‌شوند.

 

  • پروژه Link3: یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز دنیای Web3 که برای ایجاد جوامع و دسترسی به محتوا ایجاد شده است. بیش از 2500 سازمان از این پروژه برای نمایه‌ها و رویدادها استفاده می‌کنند.

 

  • پروژه Galxe: این پروژه  به عنوان یک شبکه داده اعتباری به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا دستاوردها و اعتبارنامه‌ها را از طریق NFT بررسی کنند. این پروژه برای بسیاری از پروژه‌ها نقش بازوی تبلیغاتی و شناسایی کاربران فعال را ایفا می‌کند.

 

  •  برنامه Atticc: یک برنامه اجتماعی برای جوامع NFT است تا با استفاده از آن به یکدیگر متصل شوند و پروفایل‌های خود را ایجاد کنند و همچنین به مبادله NFTها بپردازند.

 

  • پروژه QuestN: این پروژه به عنوان یک پلتفرم پرسش پ پاسخ و معرفی رویداد فعالیت می‌کند که فرصت‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را برای کاربران از طریق تعیین وظایف و بررسی انجام آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

 

  • پلتفرم Aspecta: این پروژه یک پلتفرم هویتی است که حساب‌های Web2 و Web3 را برای نمایش مهارت‌ها، دستاوردها و تجربیات به هم مرتبط می‌کند. می‌توان این پلتفرم را معادل لینکداین در دنیای وب 3 معرفی کرد.

 

  •  مجموعه Mocaverse: این مجموعه NFT توسط Animoca Brands منتشر شده است که برای کاربران فعال در اکوسیستم ارز سایبرکانکت قابل استفاده است.

 

  • پلتفرم انشار محتوای Readon: این پروژه یک پلتفرم توزیع محتوای غیرمتمرکز است که مشوق‌های کسب درآمد از طریق مطالعه را با NFT های مبتنی بر موضوع معرفی می‌کند.

 

  •  پروژه Phaver: یک ابر اکوسیستم چند زنجیره‌ای برای ایجاد محتوا، ارتباط بین افراد مختلف است.

 

  •  پلتفرم CyberTune: یک پلتفرم پخش موسیقی غیرمتمرکز با ویژگی‌های اجتماعی است.

 

  •  Oasis Origin: یک سیستم نمایه وب 3 با حریم خصوصی برای هویت، جامعه و پیام رسانی است.

 

توکن Cyber

پروژه سایبر کانکت به تازگی از توکن CYBER به عنوان ارز دیجیتال بومی اکوسیستم خود رونمایی کرده است. این توکن از تاریخ 2 اگوست 2023 به مدت 30 روز در Binance Launchpool در دسترس برای کشت سود با استفاده از خرید بایننس کوین و BUSD و قفل کردن آن در دسترس بود. 3 درصد از کل عرضه توکن Cyber برای این لانچ پول اختصاص داده شد.

 

توکن CYBER در 15 آگوست 2023 برای ترید و معامله در بایننس باز شد. هم‌اکنون جفت‌های معاملاتی CYBER/BNB، CYBER/BTC، CYBER/FDUSD، CYBER/TRY و CYBER/USDT برای معامله در دسترس هستند. پس از این اتفاق بسیاری از صرافی‌های بزرگ دنیا مثل کوکوین و گیت و صرافی‌های داخلی مثل صرافی ارز دیجیتال رابکس این ارز را فهرست کردند.

 

توکن CYBER برای مدیریت غیرمتمرکز پلتفرم، پرداخت برای اسامی مخصوص و هزینه‌های کارمزد تراکنش در برنامه‌های اجتماعی سایبر کانکت مرود استفاده قرار می‌گیرد. هدف آن ایجاد یک اکوسیستم پایدار با هدایت CyberDAO است.

 

تعداد ماکزیمم و کل توکن‌های پروژه ارز سایبرکاکنت 100 میلیون توکن تعریف شده است که از این میزان 11 درصد آن در گردش است و هنوز 90 درصد توکن‌ها قفل شده هستند. بیشترین قیمت توکن سایبر برابر 18 دلار بوده است و در زمان نگارش این مقاله قیمت آن در حدود 5 دلار است.

 

توکن CYBER

 

نقشه راه ارز سایبر کانکت

سایبر کانکت در حال حاضر بیش از 1.25 میلیون پروفایل کاربری دارد که از جولای 2022 به این پروژه اضافه شده‌اند که نشان دهنده موج اولیه پذیرش است. طبق اطلاعات داشبورد CyberConnect Dune، تعداد کاربران فعال ماهانه در 30 روز گذشته برای این پروژه بیش از 362 هزار نفر بوده است که نشان دهنده ارقام رشد امیدوارکننده‌ای از نظر کاربران بوده و پذیرش سازندگان محتوا در این پلتفرم را نمایش می‌دهد.

 

برنامه‌های آینده سایبر کانکت شامل ادامه گسترش چند زنجیره‌ای به آربیتروم ، آبتیمیزم و BNB Chain است. در سال‌های 2023 و 2024، برنامه‌های بعدی که توسط DAO هدایت می‌شوند شامل ایجاد اپلیکیشن موبایل، ایجاد SDK «ورود با سایبر کانکت» برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اکوسیستم است.

 

در 26 جولای، سایبر کانکت راه اندازی کمپین CyberTrek را اعلام کرد. این یک سفر 2 ماهه با 6 بلاک چین شریک برای کاربران برای آزمایش اکوسیستم سایبر کانکت بود که کاربران توانستند در مجموع 1.8 میلیون دلار پاداش کسب کنند.

 

در 15 آگوست، سایبر کانکت یک همکاری استراتژیک با Animoca Brands برای ایجاد یک لایه اجتماعی غیرمتمرکز برای Mocaverse، گل سرسبد مجموعه NFT Animoca اعلام کرد. سایبر کانکت ادغام با پروژه‌ها و پلتفرم‌های بلاک چین مانند XMTP، Livepeer و غیره را در دستور کار دارد.

 

آیا ارز سایبر کانکت برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

پروژه سایبرکانکت یکی از جامع‌ترین پروژه‌های دنیای وب 3 است که به دنبال ایجاد فضایی برای توسعه اپلیکیشن‌های اجتماعی غیرمتمرکز است. این پروژه زیرساخت بسیاری از پروژه‌های غیرمتمرکز معروف مثل Phaver و Galaxy است و در حال حاضر به صورت میان زنجیره‌ای در بلاک چین‌های سازگار با اتریوم فعالیت می‌کند.

 

در حال حاضر بخش زیادی از توکن‌های این پروژه قفل شده هستند و تعداد کاربران فعال پروژه نیز آنچنان که باید زیاد نیست و این دو نکته منفی برای پروژه است. با این حال احتمال این وجود دارد که با شروع بولران و احتمالا ترندشدن شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز سرمایه‌گذاران ارز سایبر نیز سود مناسبی از بازار به دست آورند.

 

چگونه ارز CYBER بخریم؟

برای خرید ارز Cyber می‌توانید ابتدا حساب کاربری خود را در کمترین زمان ممکن در صرافی ارز دیجیتال رابکس ایجاد کنید. سپس با تایید آسان احراز هویت و واریز ریال به حساب کاربری خود در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت بازار ارز Cyber را خریداری کنید.

 

جمع‌بندی

پروژه ارز دیجیتال Cyberconnect یک پروژه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است که زیرساخت لازم برای فعالیت اپلیکیشن‌های اجتماعی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. در حال حاضر تعداد زیادی پروژه معروف بر بستر این پلتفرم فعالیت می‌کنند و توکن این پروژه با نماد Cyber در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله می‌شود.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • Josette Hamann
    12 آبان 1402

    خیلی به رشد قیمتیش امیدوارم

1 2 3