اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تایوان سرمایه‌گذاری در ETF های ارز دیجیتال را تایید کرد!

نویسنده : حسین قطبی

48

زمان مطالعه :

3
ارزهای دیجیتالجهانقانون‌گذاری

09مهر1403|38:14

رگولاتوری صنعت کریپتو

کمیسیون نظارت مالی تایوان (FSC) اخیرا تصمیمی را اتخاذ کرده که به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای اجازه می‌دهد در صندوق‌های قابل معامله ارز دیجیتال (ETF) خارجی سرمایه‌گذاری کنند. اما این تصمیم به‌گونه‌ای طراحی شده که تنها سرمایه‌گذاران خاصی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

طبق این تصمیم چه کسانی واجد شرایط سرمایه‌گذاری هستند؟

سرمایه‌گذاران مجاز در این تصمیم شامل افراد با دارایی‌های بالا، نهادهای حرفه‌ای و مشتریانی می‌شوند که دارای شرایط خاصی از جمله دارایی‌های کلان هستند؛ این گروه از سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق یک روش خاص به نام «سرمایه‌گذاری مجدد» در ETF‌های ارز دیجیتال خارجی سرمایه‌گذاری کنند. به طور کلی، این روش به افراد عادی تایوان اجازه می‌دهد که از طریق شرکت‌های اوراق بهادار محلی به این بازارهای جدید دسترسی داشته باشند.

این تصمیم پس از بررسی‌های عمیق انجمن کسب‌وکارهای اوراق بهادار جمهوری چین اتخاذ شده است که تمرکز خود را روی ریسک‌های مربوط به دارایی‌های مجازی و نوسانات آن‌ها گذاشته بود. بر اساس این تحلیل‌ها، FSC تصمیم گرفت که سرمایه‌گذاران عادی از این فرصت‌ها دور بمانند و تنها افرادی که دارای تجربه و دانش کافی هستند بتوانند به این بازارها وارد شوند.

شرکت‌های اوراق بهادار موظف هستند قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، تجربه، دانش و توانایی مدیریت ریسک‌های سرمایه‌گذاران را بررسی کنند. علاوه بر این، این شرکت‌ها باید به طور منظم آموزش‌های لازم را به کارکنان خود ارائه دهند تا آن‌ها از جدیدترین اطلاعات و محصولات ارز دیجیتال آگاه باشند و بتوانند به مشتریان مشاوره دقیق ارائه کنند.

نگاهی به بازارهای جهانی در مقایسه با تایوان

ایالات متحده همچنان در صدر بازار ETFهای ارز دیجیتال قرار دارد و در حال حاضر ۱۱ صندوق قابل معامله بیت‌کوین را مدیریت می‌کند. کانادا نیز به عنوان یکی از اولین کشورهایی شناخته می‌شود که یک صندوق بیت‌کوین را تأیید کرده است. علاوه بر این، در ماه آوریل، هنگ‌کنگ با تصویب سه صندوق ETF ارز دیجیتال به این بازار پیوست و آلمان نیز با راه‌اندازی محصولات ETP ارز دیجیتال مسیر مشابهی را دنبال کرده است.

رابطه تایوان با ارزهای دیجیتال

پس از حوادثی مانند سقوط FTX و برخی کلاهبرداری‌های محلی، FSC تایوان نظارت‌های شدیدتری را بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPs) اعمال کرده است. در ماه ژوئیه، این کمیسیون اعلام کرد که تمامی ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال باید برای رعایت قوانین ضدپولشویی (AML) تحت قانون کنترل پولشویی ثبت‌نام کنند. هر شرکتی که این قوانین را رعایت نکند، اجازه فعالیت در تایوان را نخواهد داشت. این قوانین شامل شرکت‌های محلی و خارجی است که قصد دارند در بازار تایوان فعالیت کنند.

علاوه بر این، FSC تأکید ویژه‌ای بر شفافیت عملیاتی و حفاظت از مصرف‌کنندگان دارد. ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال باید یک بیانیه انطباق ارائه دهند تا ثابت کنند که تمامی مقررات را رعایت می‌کنند.

همچنین دارایی‌های دیجیتال در تایوان مشمول مالیات بر ارزش افزوده (VAT) پنج درصدی هستند. هر فروشنده‌ای که درآمد ماهانه‌اش کمتر از ۴۰ هزار دلار تایوان (حدود ۱۳۰۰ دلار آمریکا) باشد، از این مالیات معاف است.

این تغییرات قانونی نشان‌دهنده تلاش تایوان برای حفظ توازن بین رشد بازار ارزهای دیجیتال و حفظ ثبات و امنیت در این بازار است.

منبع : cryptopolitan

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

بازی تلگرامی سید کوین | آموزش 0 تا 100 ربات Seed App

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

آموزش خرید اکانت پرمیوم تلگرام در Fragment با رمزارز Toncoin

پروژه MemeFi تلگرام | بررسی و آموزش استخراج توکن میم فای

لیست شدن پای نتورک در هوبی | آیا امکان فروش توکن PI وجود دارد؟

بازی CATS تلگرام | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات کتز تلگرام

پیش بینی قیمت همستر در اینده 5 سال بعد؛ HMSTR به 0.2 دلار می‌‌‌رسد!