اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل قیمت پنج ارز دیجیتال منتخب هفته: بیت کوین، لایت کوین، فایل کوین، اف تی تی و آیوتا

نویسنده : علی‌اکبر اکبرزاده

244

زمان مطالعه :

۵ دقیقه
تحلیلارزهای دیجیتال

15شهریور1400|28:17

گاوهای بیت کوین بالاخره توانستند سطح 50 هزار دلار را به حمایت تبدیل کنند؛ اما برای تثبیت و اطمینان از این شکست، هنوز راه باقی مانده است. لایت کوین، فایل کوین، اف تی تی و آیوتا می‌توانند به رالی خود ادامه دهند.

بیت کوین برای مدت طولانی پشت ایستگاه 50,500 توقف کرده بود؛ اما این موضوع باعث نشد که آلت کوین‌ها دنباله رو اتریوم نبوده و حرکت صعودی خود را ادامه ندهند. در تاریخ 3 سپتامبر قیمت اتریوم، به 4000 دلار هم رسید و باعث شد دامیننس این رمز ارز تا بالای 20 درصد نیز رشد کند. دامیننس بیت کوین با این حرکت اتریوم تا 41.1 درصد سقوط کرد.

از این دو رمزارز برتر بازار که بگذریم، توکن‌های ان اف تی این مدت توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند؛ اما در چند روز اخیر حجم معاملات این نوع توکن‌ها پایین آمده است که می‌تواند نشانه‌ای از خروج سرمایه از آن‌ها باشد. تحلیلگران اعتقاد دارند این سرمایه در حال ورود به حوزه دیفای یا اقتصاد غیرمتمرکز است.

در ادامه نمودار چند ارزدیجیتال که احتمال می‌دهیم در روزهای آینده عملکرد بهتری از کلیت بازار خواهند داشت را بررسی خواهیم کرد.

 

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین روز سوم سپتامبر از مقاومت 50,500 دلاری رد شد؛ اما سریعا دوباره به زیر آن برگشت و سایه‌ای در کندل روزانه بیت کوین ایجاد کرد. کندل دوجی 4 سپتامبر نیز نشان از سردرگمی معامله‌گران داشت؛ اما شب گذشته این رمز ارز توانست این ناحیه را رد کرده و برای اولین بار از اواسط ماه می، کندل روزانه بالای 51 هزار دلار ببندد.

واگرایی منفی شدید در اندیکاتور RSI مشاهده می‌شود؛ اما میانگین متحرک‌ها در حال بالا رفتن هستند. در صورتی که گاوها نتوانند سطح 51 هزار دلار را حفظ کنند، امکان اصلاح تا 47,922  که مصادف با میانگین متحرک 20 روزه (EMA 20) است، وجود دارد. در صورت حفظ کردن این ناحیه، بیت کوین می‌تواند تا 55 و بعد از شکست تا 60 هزار دلار صعود کند.

این میانگین؛ یعنی EMA 20 روزانه حمایت مهمی برای خریداران است و در صورت از دست رفتن امکان اصلاح تا 46,200 وجود دارد. اگر خرس‌ها موفق به شکست و کلوز زیر 46200 شوند نیز، قیمت می‌تواند تا 43291، مصادف با SMA 50 روزانه پایین بیاید.

 

تحلیل قیمت ارز دیجیتال لایت کوین

گاوها روز گذشته در تلاش بودند که قیمت لایت کوین را بالای 225 دلار ببرند و موفق به این کار نیز شدند. به این ترتیب احتمالا یک الگوی کف مقعر کامل شده است که می‌تواند باعث ادامه روند صعودی شود. حال باید دید که این کلوز حفظ می‌‌شود یا خیر.

تارگت خریداران می‌‌تواند نزدیک 300 دلار و سپس 347 دلار باشد. میانگین متحرک‌های در حال رشد و RSI نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد که می‌تواند مسیر صعودی را هموارتر کند. این دیدگاه بولیش در صورتی نقض می‌شود که لایت کوین یک کندل روزانه زیر EMA 20 در این تایم فریم در 184 دلار ببندد.

در تایم فریم 4 ساعته خرس‌‌ها تلاش کردند مقاومت 225 دلاری را حفظ کنند؛ اما خریداران تسلیم نشدند که می‌تواند بیانگر این باشد که آن‌ها اصلاحات قیمتی را خریداری خواهند کرد.

میانگین متحرک‌ها در حال بالا رفتن هستند و RSI نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد؛ یعنی بازار فعلا در دست گاوهاست. شکسته شدن EMA 20 در این تایم فریم، می‌تواند اولین نشانه از ضعف باشد.

 

تحلیل قیمت رمزارز فایل کوین

فایل کوین با نماد FIL روز گذشته توانست مقاومت 96 دلاری را بشکند و الگوی کف مقعر را کامل کند. تارگت این الگو می‌تواند 156 دلار باشد.

معمولا بعد از شکست یک الگو، احتمال پولبک به آن وجود دارد؛ پس هنوز نمی‌توان امکان ریزش قیمت تا 98 دلار را رد کرد. اگر گاوها بتوانند با ریتست 98 آن را تبدیل به حمایت کنند، فایل کوین می‌تواند روند صعود خود را ادامه دهد. در صورتی که سطح 98 دلار از دست برود، قیمت FIL می‌تواند تا EMA 20 روزانه در 79 دلار اصلاح کند.

چارت تایم فریم 4 ساعته مومنتوم بسیار قوی به نفع خریداران را نشان می‌دهد. وضعیت RSI و میانگین متحرک‌ها نیز مناسب است. اگر گاوها مواضع خود را از دست ندهند؛ نشان از این دارد که سرمایه‌گذاران در حال ذخیره سود نیستند و یک انتظار یک لگ صعودی دیگر را نیز دارند. با تمام این موارد خرس‌ها در کمین نشسته‌اند تا قیمت را بار دیگر به 98 دلار ببرند.

 

تحلیل قیمت ارزدیجیتال FTT

توکن صرافی اف تی ایکس با نام FTT روز یک سپتامبر سقف تاریخی قبلی خودش در 63.13 دلار را شکست و دو سپتامبر نیز سقف جدیدی را در 70.72 ثبت کرد. این سقف جدید نشان از قدرت روند صعودی دارد.

خرس‌ها هنوز دست از تلاش برنداشته‌اند و در تلاش برای معطل کردن قیمت هستند. واگرایی منفی در RSI نیز نشان از کم شدن مومنتوم صعودی دارد. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر 58.93 برسانند، FTT می‌تواند تا EMA 20 روزانه یعنی حوالی 53 دلار اصلاح کند.

در صورت بازگشت قوی قیمت از 53 دلار، می‌توانیم نتیجه بگیریم که گاوها در حال خرید دوباره ارزهای دیجیتال خود هستند و احتمالا روند صعودی ادامه می‌یابد و قیمت می‌تواند تا 84 دلار نیز رشد کند. این دیدگاه مثبت با شکست و تثبیت EMA 20 روزانه از بین می‌رود.

تحلیل قیمت رمزارز IOTA

رمز ارز IOTA به صورت کاملا شارپ از 0.96 دلار در 1 سپتامبر تا 2.08 دلار تا 4 سپتامبر رشد کرد. این حرکت رو به بالا، RSI را به بالای 82 برد.

اکنون مشخصا معامله‌گران مشغول ذخیره سود هستند و آیوتا می‌تواند تا حمایت 38.2 درصد فیبوناچی در 1.64 افت کند. اگر قیمت از 1.64 به بالا بازگردد نشان از خرید معامله‌گران در اصلاح‌ها می‌دهد. سپس گاوها باز هم تلاش خواهند کرد که 2.08 را بشکنند و اگر موفق به انجام این کار شوند، می‌توانند یک رالی با مومنتوم بالا به سمت 2.40 الی 2.67 شروع کنند.

اگر خرس‌ها هم بتوانند قیمت را به زیر 1.64 دلار ببرند، توقف بعدی در فاصله بین ریتریسمنت فیبوی 61.8 درصد و 50 درصد؛ یعنی 1.5 تا 1.38 خواهد بود.

برای خرید بایننس کوین وارد شوید.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود