آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
کارمزد انتقال تتر از تراست ولت

بررسی کارمزد انتقال تتر از تراست ولت برای شبکه های مختلف

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 07 اسفند 1402
5
5

فهرست مطالب

  • کارمزد انتقال تتر از تراست ولت
  • جمع‌بندی

تراست ولت یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های چند زنجیره‌ای است که از آن می‌توان برای نگهداری ارزهای دیجیتال به خصوص تتر در شبکه‌های مختلف استفاده کرد. ممکن است شما به هر دلیل نیاز داشته باشید که تترهای خود را به تراست ولت منتقل کنید یا اینکه به دنبال انتقال آن‌ها از تراست ولت به یک آدرس دیگر باشید. در این صورت باید کارمزد انتقال تتر از تراست ولت را برای نهایی شدن تراکنش پرداخت کنید.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت برای شبکه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. این موضوع برای انتقال تتر از بهترین سایت خرید و فروش تتر و صرافی‌ها به تراست ولت نیز صادق است و در برخی از صرافی‌ها هزینه برداشت نیز به هزینه کارمزد تراکنش شبکه اضافه می‌شود. در این مقاله به بررسی کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه‌های مختلف می‌پردازیم.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت

کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند تترهای خریداری شده خود را در کیف پول‌های صرافی ارز دیجیتال نگهداری کنند یا اینکه رمز ارزهای خریداری شده را به کیف پول شخصی انتقال دهند. گاهی اوقات نیز نیاز است که تتر خود را به دیگران ارسال کنید یا از ان‌ها تتر دریافت کنید. جابجایی تتر در بین آدرس‌های مختلف یک تراکنش درون بلاک چینی حساب می‌شود که مستلزم پرداخت کارمزد انتقال تتر است.

 

تراست ولت به عنوان یک کیف پول چند زنجیره‌ای از نگهداری و انتقال رمز ارزها به خصوص تتر در شبکه‌های بلاک چینی مختلف پشتیبانی می‌کند. کارمزد انتقال از تراست ولت به آدرس‌های دیگر به شبکه انتقال بستگی دارد و می‌تواند از چند سنت تا چند دلار متغیر باشد. این هزینه در واقع هزینه‌ای است که کاربران برای تایید تراکنش‌های خود به ماینرها یا اعتبارسنج‌های شبکه پرداخت می‌کنند.

 

محاسبه کارمزد انتقال تتر از تراست ولت

 

در انتقال تتر به تراست ولت هزینه کارمزد انتقال تتر می‌تواند متفاوت‌تر از کارمزد انتقال تتر از تراست ولت باشد. دلیل این امر این است که آدرس ارسال کننده می‌توانند هزینه‌های دیگری را نیز در کنار هزینه‌های شبکه دریافت کند. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال هزینه‌های عملیاتی مرتبط با تجمیع تراکنش‌های مختلف تتر را در هنگام برداشت تتر از کاربر دریافت می‌کنند و این باعث می‌شود که کارمزد انتقال تتر به تراست ولت در این حالت بیشتر شود. اگر تتر را از دیگر کاربران عادی دریافت می‌کنید کارمزد انتقال تتر همان فی شبکه خواهد بود.

 

عوامل موثر بر کارمزد انتقال تتر از تراست ولت

اگر به دنبال انتقال تتر از تراست ولت به حساب صرافی ارز دیجیتال یا حساب دیگر کاربران هستید، کارمزد انتقال تتر از تراست ولت بستگی به شبکه انتخاب شما دارد. تقریبا تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال هزینه‌ای برای واریز تتر به حساب کاربران در صرافی دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل کل کارمزد انتقال تتر از تراست ولت مربوط به هزینه تراکنش شبکه است.

 

شبکه‌های بلاک چینی مختلف روش‌های مختلفی برای دریافت کارمزد انتقال تتر از تراست ولت و هر کیف پول دیگر دارند. از آنجایی که تتر به وسیله یک قرارداد هوشمند در شبکه بلاک چینی ثبت شده و تراکنش‌های آن منجر به فراخوانی و پردازش در این قرارداد هوشمند می‌شود، کارمزد انتقال تتر از تراست ولت به طور مستقیم به هزینه محاسبات اعتبارسنج‌ها یا ماینرها در شبکه بستگی دارد.

 

متغیر دیگری که در کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه‌های دیگر موثر است فضای ذخیره سازی است. هر تراکنش در هر شبکه بلاک چینی فضایی را برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که این عامل نیز می‌تواند بر کارمزد انتقال تتر از تراست ولت موثر باشد. در شبکه‌های مختلف نحوه محاسبه این عامل متفاوت است. در حالی که بیشتر شبکه‌ها این هزینه را به هزینه محاسباتی اضافه می‌کنند، در شبکه‌ای مثل ترون این هزینه با معیار جداگانه Bandwidth معرفی می‌شود.

 

قیمت کوین بومی هر شبکه دیگر عامل تاثیرگذار بر کارمزد انتقال تتر از تراست ولت است زیرا هزینه کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌های مختلف براساس کوین بومی هر شبکه تعیین می‌شود و تغییر قیمت کوین بومی می‌تواند بر قیمت دلاری و تومانی کارمزد انتقال تتر از تراست ولت موثر باشد.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه های مختلف

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه بایننس

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه بایننس یکی از کمترین مقادیر ممکن است. اگرچه مقدار عددی کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در این شبکه بسته شلوغی شبکه می‌تواند متغیر باشد اما به ندرت این مقدار به بالای 10 سنت می‌رسد. پایین بودن کارمزد انتقال تتر از تراست ولت یکی از دلایل استفاده از این شبکه است. با این حال باید توجه داشت که تتر در شبکه بایننس توسط شرکت تتر راه‌اندازی نشده و توکنی که با این نام شناخته می‌ؤود توسط بایننس و به پشتوانه دارایی‌های آن ایجاد شده است.

 

برای مشاهده کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه بایننس، در صفحه اول کیف پول ارز تتر را در شبکه بایننس انتخاب کرده و گزینه Send را انتخاب کنید. حال آدرس گیرنده را در شبکه بایننس به همراه مقدار تتری که می‌خواهید انتقال دهید وارد کرده و گزینه Next را انتخاب کنید. در صفحه جدید اطلاعات تراکنش نمایش داده می‌شود که گزینه Network Fee مقدار کارمزد به صورت کوین بومی و دلاری نمایش داده می‌شود.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه بایننس

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه اتریوم

در بیشتر مواقع کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه اتریوم از تمامی شبکه‌های بلاک چینی بیشتر است. اگرچه با تغییر الگوریتم اجماع شبکه و به روزرسانی‌های مختلف هزینه کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه اتریوم کاهش پیدا کرده است اما هنوز هم در مواقع شلوغی شبکه این کارمزد افزایش پیدا کرده و حتی در مواقعی به بالای 10 دلار نیز می‌رسد.

 

برای مشاهده کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه اتریوم از کیف پول خود رمز ارز تتر در شبکه اتریوم را انتخاب کرده و بر روی گزینه Send کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده آدرس گیرنده تتر در شبکه اتریوم و مقدار تتری مه می‌خواهید منتقل کنید را وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده اطلاعات تراکنش نشان داده می‌شود که گزینه Network Fee همان کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه اتریوم است.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه ترون

مدل تعیین کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه ترون با دیگر شبکه‌ها تفاوت دارد (+). در ترون هزینه نهایی انتقال تتر در شبکه با توجه به متغیرهای پهنای باند، نوع تراکنش و انرژی تعیین می‌شود. منظور از پهنای باند میزان فضایی است که هر تراکنش در دفتر کل ترون اشغال می‌کند و انرژی نشان دهنده میزان توان محاسباتی مورد نیاز برای پردازش یک تراکنش است. این دو متغیر در کنار یکدیگر کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه ترون را برای انواع تراکنش‌ها تشکیل می‌دهند.

 

تراکنش‌های معمولی (بومی شبکه و خارج از قراردادهای هوشمند) نیازمند هزینه‌های پهنای باند هستند. هر کاربر به طور پیش فرض 5000 امتیاز پهنای باند دارد و با استیک کردن ترون می‌تواند این مقدار را افزایش دهد تا بتواند کارمزد تراکنش‌های معمولی خود را با آن پرداخت کند. تراکنش‌های قرارداد هوشمند علاو بر پهنای باند به انرژی نیز نیاز دارند زیرا برای نهایی کردن آن‌ها نیاز به انجام محاسبه است. برای به دست آوردن انرژی نیز می‌توان از سه روش سوزاندن TRX، استیک کردن ترون و خرید انرژي از صرافی‌های فروش انرژی استفاده کرد.

 

در نهایت تراکنش‌های نوع Query هستند که هیچ هزینه‌ای ندارند. در صورتی که کاربران پهنای باند یا انرژی لازم برای پرداخت کارمزد تراکنش انتقال تتر در شبکه ترون را نداشته باشند، هزینه مورد نظر از میزان دارایی‌های TRX آن‌ها در شبکه برداشت می‌شود. البته هزینه این روش معمولا بیشتر از هزینه داشتن امتیازهای انرژی یا پهنای باند است. به هر حال شما نیازی به درگیر کرد خود با نحوه خرید پهنای باند و انرژی ندارید و با داشتن کوین بومی TRX می‌توانید هزینه تراکنش‌های خود را در شبکه پوشش دهید.

 

از آن‌جایی که تتر به صورت یک قرارداد هوشمند در شبکه ترون ایجاد شده است، کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه ترون هم نیازمند امتیاز پهنای باند و هم انرژي است. میزان انرژی و پهنای باند روزانه در شبکه ثابت است و این باعث می‌شود که در روزهای شلوغ شبکه هزینه تامین پهنای باند و انرژي افزایش پیدا کرده و در روزهای خلوت کاهش پیدا کند که نتیجه آن افزایش یا کاهش کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه ترون است.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست و لت در شبکه پالیگان

پروژه Polygon یک پروژه زنجیره جانبی اتریوم است که با یک پل بلاک چینی به شبکه اتریوم وصل شده است و با ماشین مجازی اتریوم برای تایید تراکنش‌ها سازگار است. پالیگان از الگوریتم اجماع و اعتبارسنج‌های خود برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند و هزینه ثبت تراکنش در آن به مراتب پایین‌تر از شبکه اتریوم و در بسیاری از مواقع از سایر شبکه‌های بلاک چینی ارزان مثل بایننس و ترون است. از آنجایی که بسیاری از پروژه‌های بومی اتریوم در شبکه پالیگان نیز در دسترس هستند انتقال تتر به این شبکه و فعالیت در آن می‌تواند راه اسانتری به نسبت شبکه اصلی اتریوم باشد.

 

همانند سایر شبکه‌ها برای مشاهده کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه پالیگان، ابتدا باید با جستجوی نماد USDT توکن تتر را در شبکه پالیگان انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Send کلیک کنید. در پنجره جدید آدرس گیرنده تتر در شبکه پالیگان و مقدار تتر ارسالی را انتخاب کرده و روی گزینه Next کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه پالیگان در بخش Transaction fee نمایش داده می‌شود.

 

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه پالیگان

 

جمع‌بندی

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت در شبکه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و باتوجه به شلوغی شبکه‌ها می‌تواند تغییر داشته باشد. معمولا کارمزد انتقال تتر از تراست ولت به آدرس‌های دیگر کمتر از کارمزد انتقال تتر به تراست ولت از صرافی‌های ارز دیجیتال است زیرا صرافی‌های هزینههای عملیاتی خود را نیز در هزینه برداشت تتر اعمال می‌کنند. در کل شبکه اتریوم و بیت کوین بیشترین هزینه را برای انتقال تتر از تراست ولت دارند و پالیگان و بایننس کمترین کارمزد انتقال تتر از تراست ولت را دریافت می‌کنند.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *