آکادمی رابکس
NFT
بهترین روش های کسب درآمد از NFT

7 روش کسب درآمد از NFT، بهترین روش‌های کسب درامد از ان اف تی

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 18 شهریور 1402
3.3
3.3

فهرست مطالب

  • کسب درامد از NFT نیازمند شناخت کامل مفهوم NFT است!
  • بهترین روش های کسب درآمد از NFT
  • نکته مهم در کسب درآمد از NFT
  • آیا کسب درآمد از NFT آسان است؟
  • بهترین نوع NFT‌ برای خرید و فروش چیست؟
  • ارزش یک NFT به چه عواملی بستگی دارد؟
  • چگونه کمیابی یک NFT را بررسی کنیم؟
  • جمع‌بندی

در دنیای ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی برای کسب سود وجود دارد که فعالیت در دنیای NFT یکی از اصلی‌ترین آن‌ها است. در دنیای NFT نیز روش‌های مختلفی برای کسب سود وجود دارد. ما در این مقاله به معرفی بهترین روش های کسب درامد از ان اف تی که شامل 7 روش کسب درآمد از NFT است می‌پردازیم.

 

کسب درامد از NFT نیازمند شناخت کامل مفهوم NFT است!

کسب درآمد از NFT نیاز به درک اساسی از هویت NFT دارد. NFT مخفف توکن غیر قابل تعویض است. غیر قابل تعویض بودن یک ارز دیجیتال به این معنی است که دارایی مورد نظر منحصر به فرد است و نمی‌توان آن را با چیز دیگری جایگزین کرد. «توکن» نیز نمایش دیجیتالی یک کالای فیزیکی یا یک دارایی قابل معامله است که در یک بلاک چین ساخته شده است.

 

پیش از این، افراد به راحتی می‌توانستند آثار هنری، اعم از عکس، ویدیو، صدا یا حتی هنری ملموس را که در یک گالری نمایش داده می‌شد، کپی کنند و هیچ راه مناسبی برای تشخیص اینکه کدام هنر معتبر است و ارزش خرج کردن پول را دارد، وجود نداشت.

 

با این حال، فناوری بلاک چین فرصتی برای برطرف کردن این مشکل ارائه کرد. هنگامی که یک خالق یا یک هنرمند، هنر خود را به عنوان یک توکن دیجیتال بر روی بلاک چین ایجاد می‌کند، آن هنر به عنوان یک آیتم منحصر به فرد و غیرقابل تعویض ثبت می‌شود که مستقیماً به خالق اصلی مرتبط است.

 

با ثبت شدن اثر در بلاک چین، مالک اصلی ممکن است تصمیم بگیرد کار خود را به عنوان NFT بفروشد و حقوق مالکیت خود را به خریدار منتقل کند. تمام معاملات بین خریدار و فروشنده در بلاک چین ثبت می‌شود. تمامی حقوق مرتبطز با این آثار شامل حق مالکیت فعلی، شرایط قرارداد، و فروش متوالی همه در یک قرارداد هوشمند ثبت شده و قابل تغییر نیستند.

 

از آنجایی که این هنر به صورت دیجیتالی در بلاک چین به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض منحصر به فرد نشان داده می‌شود، هر تصمیم به فروشی، معتبر، شفاف و عاری از تقلب است. امروزه، هر کسی می‌تواند هر اثری را که دارد به عنوان NFT بفروشد. آثاری اعم از محتوای دیجیتالی مانند تصویر، ویدیو، فایل صوتی یا حتی اقلام ملموس دنیای واقعی مانند آثار هنری، کلکسیونی یا املاک و مستغلات می‌توانند در قالب NFT به فروش برسند.

 

کسب درامد از ان اف تی

 

چرا NFT ارزشمند است؟

در ابتدا، ضرب کردن یک اثر منحصربه‌فرد به عنوان یک NFT ممکن است غیرعادی به نظر برسد. ممکن است از خود بپرسید «با این کار چه چیزی به دست می‌آورم؟» اول اینکه، یک آیتم ملموس یا محتوای دیجیتال آنلاین را می‌توان به راحتی تکرار کرد. هیچ راه آسانی برای تعیین تعداد اشتراک‌گذاری یک عکس وجود ندارد، چه برسد به ردیابی عکس اصلی.

 

مردم اغلب پول خود را برای اقلامی خرج می‌کنند که معتقدند ارزشمند هستند. در مورد NFT ها، چیزی که به آن‌ها ارزش می‌دهد این ایده است که خریداران می‌دانند اثر هنری که به آن نگاه می‌کنند منحصر به فرد است. نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد و این جنبه به تنهایی علاقه مصرف کننده را افزایش می‌دهد.

 

محتوای دیجیتال یا آیتم‌های ملموسی که به‌عنوان NFT تولید می‌شوند، دیگر نمی‌توانند از طریق قدرت فناوری دفتر کل توزیع شده تکرار یا دوباره به اشتراک گذاشته شوند. در عوض، آن‌ها به طور دائم به عنوان یک مورد منحصر به فرد از نسخه اصلی ثبت می‌شوند که قابل تغییر هم نیستند. این مساله NFT ها را به یک دارایی قابل معامله واقعی تبدیل می‌کند.

 

اگر یک قدم به جلوتر برویم، متوجه می‌شویم که بلاک چین مالک فعلی NFT را فهرست می‌کند و بنابراین ویژگی مهم دیگری به نام شفافیت را به آثار هنری اضافه می‌کند. ثبت اطلاعات ساخت، مالکیت و خرید و فروش در بلاک چین که غیرقابل تغییر است منجر به ارزشمند شدن آثار می‌شود.

 

امروزه هزاران NFT وجود دارند که میلیون‌ها دلار ارزش دارند و اغلب در بازارهای ثانویه NFT مانند OpenSea به فروش می‌رسند. به عنوان مثال، ممکن است در مورد گران‌ترین ان اف تی بیپل «The First 5000 Days» شنیده باشید که به قیمت 69.3 میلیون دلار فروخته شد. بسیاری دیگر از NFT ها سود زیادی به همراه دارند، در حالی که برخی دیگر ارزش بسیار کمی دارند.

 

در این مرحله، احتمالاً از خود می‌پرسید که چه چیزی ارزش NFT را تعیین می‌کند. در نظر بگیرید NFT که قصد خرید یا فروش آن را دارید چقدر نادر است. دانستن اینکه شما صاحب یک دارایی منحصر به فرد کمیاب و محبوب هستید، اغلب احساس خاصی است. برای مثال، ان اف تی «The First 5000 Days»  بسیار نادر و بسیار محبوب است. البته که تنها نادر بودن یک تصویر آن را ارزشمند نمی‌کند!

 

بهترین روش های کسب درآمد از NFT

اکنون که می‌دانید NFT چیست و چقدر می‌تواند ارزشمند باشد، بهتر است که وارد موضوع جذاب بهترین روش های کسب درآمد از NFT شویم. در این مقاله ما به بررسی 7 روش کسب درآمد از ان اف تی می‌پردازیم که به راحتی به شما امکان کسب درآمد از NFT ها را فراهم می‌کند.

 

  • اجاره NFT
  • فروش اثر هنری به صورت ان اف تی
  • کسب درامد از NFT با تعیین حق امتیاز
  • خرید و فروش ان اف تی در بازارهای ثانویه
  • فعالیت در بازی‌های NFT
  • کسب در آمد از استیکینگ NFT
  • سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های فعال در حوزه NFT

 

روش های کسب درامد از NFT

 

کسب در آمد از NFT با اجاره دادن آن

داشتن NFT بسیار خاص است. این بدان معناست که شما صاحب یک دارایی بی‌نظیر هستید. بنابراین منطقی است که نخواهید از حقوق مالکیت خود صرف نظر کنید. اینجا جایی است که به اجاره NFT به عنوان یکی از بهترین روش های کسب در آمد از NFT فکر می‌کنید.

 

شما می‌توانید یک ماشین یا خانه را به مستاجر اجاره دهید و از آن‌ها بخواهید مقدار مشخصی پول را برای مدت معینی به شما بپردازند، به همین ترتیب می‌توانید با NFT، حق مالکیت انحصاری را داشته باشید. این اغلب در مورد پلتفرم‌های بازی NFT که در آن کاربران برای انجام بازی به NFT‌های خاص درون بازی نیاز دارند، صدق می‌کند.

 

اجاره دادن در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز وجود دارد. مثلا ممکن است شخصی برای مدتی به NFT شما نیاز داشته باشد، از صنعت مد گرفته تا تامین مالی و سرمایه گذاران، و شما NFT خود را اجاره دهید و از این طریق به کسب درآمد از NFT خود بپردازید بدون اینکه مالکیت آن را از دست بدهید.

 

فروش اثر هنری به صورت NFT

اگر هنرمندی هستید که می‌خواهید از فروش آثارتان به‌عنوان NFT درآمد کسب کنید، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها این است که مردم با ایجاد مجموعه‌های هنری منحصر به فرد و کمیاب و فروش حقوق مالکیت خود به خریداران، کسب درآمد می‌کنند. فهرست زیر برخی از بازارهای محبوب NFT را که می‌توانید در آن‌ها شروع به ضرب کردن، فهرست کردن، فروش یا خرید NFT کنید، را نشان می‌دهد.

 

  • OpenSea
  • SuperRare
  • Mintable
  • Rarible
  • Axie Marketplace
  • CryptoPunks

 

توجه داشته باشید که قبل از ایجاد NFT اثر هنری مربوط به کار خودتان  نیاز است که در مورد بلاک چین مناسب برای این کار و همچین قابلیت‌هایی که مارکت پلیس‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند مطالعه کنید و همچنین برنامه بازاریابی مناسب برای آن اتخاذ کنید.

 

کسب در آمد از NFT با تعیین حق امتیاز

قبل از اینکه کار خود را به عنوان NFT بفروشید و حقوق مالکیت خود را به خریداران واگذار کنید، یک دقیقه صبر کنید. راهی وجود دارد که می‌توانید اجازه دهید محصول شما از طریق چیزی به نام «حق امتیاز»، همواره برای شما سودآور باشد. حق امتیاز کارمزدی با نرخ ثابت است که هر بار که اثر شما به خریدار دیگری در بازارهای ثانویه فروخته شود، به شما به عنوان خالق اصلی NFT مبلغی پرداخت می‌شود.

 

این یک راه عالی است که از طریق آن بدون یک ریال هزینه می‌توانید یک درآمد غیرفعال داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در حین تنظیم NFT خود، شرایط قرارداد را تنظیم کنید و تصریح کنید که درصد مشخصی از هر فروش محصول خود را دریافت خواهید کرد. بسته به پلتفرم، این معمولاً بین 5٪ تا 10٪ یا حتی بیشتر است.

 

کسب درامد از NFT

 

خرید و فروش NFT‌های دیگران

تا به اینجای کار احتمالاً متوجه ارزش NFT ها و پتانسیلی که می‌توانند برای متحول کردن اقتصاد داشته باشند، شده‌اید. مانند سهام و رمز ارزهای قابل تعویض مثل بیت کوین و اتریوم، شما می‌توانید تنها با خرید و فروش NFTها به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید. برای کسب در آمد از حرید و فروش NFTهای دیگران شما نیاز به دانش در حوزه قیمت‌گذاری NFT دارید.

 

خرید و فروش NFT معادل ترید و معامله ارزهای دیجیتال است با این تفاوت که ارزش گذاری و نقدشوندگی این دارایی‌ها باهم متفاوت است. بازار ان اف تی یک بازار بی‌ثبات است که بسته به علاقه مصرف کننده تمایل به تغییر دارد. با این حال، همین نوسانات پتانسیل زیادی برای کسب درآمد ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، مجموعه‌دار هنری پابلو رودریگز-فریل می‌تواند NFT بیپل را تقریباً 1000 برابر قیمت اولیه‌اش معامله کند.

 

از طرف دیگر، برخی از NFT ها ارزش بسیار کمی دارند، بنابراین حتی اگر آن‌ها را بارها و بارها معامله کنید، ممکن است مبالغ بیشتری را صرف هزینه‌های دیگر مثل کارمزد کنید. بنابراین، همیشه با تحقیقات قبلی جلو بروید یا در صورت امکان یک متخصص را استخدام کنید.

 

کسب درآمد از NFT با بازی‌های  Play-to-Earn

یکی دیگر از راه‌های آسان برای کسب درآمد از NFT، بازی است. با رشد روزافزون NFT ها، بسیاری از صنایع، از جمله صنعت بازی، در حال نوآوری در روش‌های تجاری سنتی هستند. در حال حاضر می‌توانید به جای اینکه به شکل سنتی هزینه‌های بازی‌ها را پرداخت کنید، به صورت رایگان یا پولی در این بازی‌ها شرکت کنید و خود نیز بتوانید با معامله NFT‌ها به کسب درآمد بپردازید.

 

بازی‌های مبتنی بر ان اف تی Play-to-Earn (P2E) نامیده می‌شوند. اغلب دارایی‌های درون این بازی‌ها مانند لباس‌ها، آواتارها، پوسته‌ها، سلاح‌ها، زمین‌ها و موارد دیگر به عنوان NFT ضرب می‌شوند که افزاد با بازی کردن می‌توانند آن‌ها را به دست آورند و در بازارهای ثانویه به فروش برسانند و به کسب درآمد از ان اف تی بپردازند.

 

برای انجام یک بازی NFT، گیمرها اغلب باید درون بازی، دارایی خاصی را در اختیار داشته باشند که می‌تواند در بازارهای ثانویه NFT مانند OpenSea خریداری یا فروخته شوند. برای اینکه چشم‌انداز واضحی داشته باشید، برخی از دارایی‌های بسیار گران‌قیمت درون بازی که به‌عنوان NFT ساخته می‌شوند، مانند دارایی‌های CryptoKitties، حتی می‌توانند تا 300000 دلار نیز قیمت داشته باشند.

 

به دلیل اینکه دارایی‌های NFT درون بازی می‌توانند خیلی گران باشد، انجمن‌های بازی‌سازی این دارایی‌ها را در ازای درصد مشخصی از پاداش‌هایی که گیمرها از انجام این بازی‌ها کسب می‌کنند، «اجاره» کرده‌اند. با این حال، اخیرا شاهد انتشار بازی‌های در دسترس‌تری هستیم که ثبت نام در آنها مقرون به صرفه‌تر است.

 

در برخی از این بازی‌ها حتی برای اولین ثبت نام نیز هدایایی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. آینده بازی‌های NFT روشن به نظر می‌رسد و می‌توان به کسب درامد از NFT در آینده نیز امیدورا بود. برخی از بازی‌های محبوب P2E در ادامه آورده شده است که البته برخی از آن‌ها استقبال سابق را ندارند.

 

  • Axie Infinity
  • The Sandbox
  • Decentraland
  • Silks

 

درامدزایی از NFT

 

کسب درآمد از استیکینگ NFT

استفاده از NFT به طور فزاینده‌ای در حال محبوب شدن است. پیش از این، کاربران کریپتو مقدار مشخصی از ارز دیجیتال خود را در یک قرارداد هوشمند مالی غیرمتمرکز قرار می‌دادند یا قفل می‌کردند تا بازدهی تولید کنند، آن‌ها اغلب این‌ کار را با استفاده از توکن اصلی پلتفرم انجام می‌دادند.

 

در حال حاضر تعداد کمی از پلتفرم‌ها به جای استفاده از ارزهای دیجیتال، به دنبال سرمایه‌گذاری NFT برای استیکینگ ارز دیجیتال هستند. قابل ذکر است، در صنعت بازی Play-to-Earn  پلتفرم‌هایی مانند Zookeeper و MOBOX خدمات استیکینگ NFT  را ارائه می‌دهند.

 

اینکه شما در فرایند استیکینگ چقدر درآمد به دست می‌آورید، به ارزش NFT هایی که در اختیار دارید بستگی دارد. همچنین این مبلغ بسته به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. برخی حتی ممکن است از شما بخواهند که NFT های بومی آن‌ها را بخرید و آن‌ها را در پلتفرم خود استیک کنید و در ازای آن، مشوق‌های به صورت ارز دیجیتال (معمولاً توکن اصلی پلتفرم) کسب کنید. پلتفرم‌هایی مانند Splinterlands و Kira Network این خدمات را ارائه می‌کنند.

 

در موارد دیگر، ممکن است متوجه شوید که پاداش شما به شکل توکن حاکمیتی پلتفرم است، که به شما این قدرت را می‌دهد که بر فرآیند تصمیم‌گیری در آینده پلتفرم تأثیر بگذارید. در مجموع، استیکینگ NFT تا حد زیادی هنوز در مراحل اولیه خود است، بنابراین قطعاً تغییرات را بررسی کنید و سودی را که با پروتکل‌های خاص به دست می‌آورید به دقت ارزیابی کنید.

 

کسب درآمد از ان اف تی با سرمایه گذاری در شرکت های NFT

از سال 2020، صنعت NFT روند صعودی داشته است. بین سال‌های 2020 تا 2021، فروش NFT بیش از 200 برابر شده و ارزش آن به 17.6 میلیارد دلار رسیده است. بنابراین، پتانسیل کسب درآمد از NFT ها وجود دارد، به خصوص به عنوان سرمایه گذار در شرکت های NFT که متعهد به نظر می‌رسند یا استارت آپ‌های NFT  که فکر می‌کنید احتمالاً موفق خواهند شد.

 

سرمایه‌گذاری زودهنگام در شرکت‌های نویدبخش NFT می‌تواند راهی آسان برای کسب درآمد از NFT به صورت غیرمستقیم و در صنایع مختلف باشد. شما می توانید با خرید NFT های شرکت به قیمت پایین، عاقلانه سهام بخرید و سرمایه گذاری کنید. وقتی ارزش NFT ها افزایش می‌یابد، می‌توانید آن‌ها را برای کسب سود بفروشید. اگرچه باید به خاطر داشته باشید که ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها پس از راه اندازی طول بکشد تا با افزایش سطح آگاهی اجتماعی سودآوری به وجود بیاید.

 

نکته مهم در کسب درآمد از NFT

بسیاری از مکالمات، ترندهای آنلاین، پادکست‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی امروزه در مورد NFT ها و پتانسیل آن‌ها برای تغییر آینده صحبت می‌کنند. از افراد مشهور گرفته تا کارآفرینان و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، همه در مورد آینده NFT هیجان زده و کنجکاو هستند. در حال حاضر، کسب درآمد از NFT ها با استفاده از روش‌های نسبتا آسان عملی است.

 

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، این 7 راه یک شروع عالی برای کسب درآمد از NFT هستند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که همه استراتژی‌های سرمایه گذاری با خطراتی همراه هستند، بنابراین همیشه قبل از انتخاب سرمایه گذاری، تحقیقات قبلی خود را به طور گسترده انجام دهید و ترجیحا روش‌های کسب در آمد خود را متنوع کنید تا کمترین آسیب را در برابر ضررهای احتمالی داشته باشید.

 

آیا کسب درآمد از NFT آسان است؟

مانند هر استراتژی سرمایه گذاری دیگری، کسب درآمد از NFT تا حد زیادی به توانایی شما و شرایط بازار بستگی دارد. بنابراین، در حالی که ایجاد و فهرست کردن NFT در بازارهای NFT آسان است، یافتن یک گروه مصرف کننده آماده، ممکن است کار راحتی نباشد. با این حال، اگر از قبل مخاطب داشته باشید، کسب درآمد از NFT آسان است.

 

بهترین نوع NFT‌ برای خرید و فروش چیست؟

در حال حاضر آثار هنری NFT، خیلی محبوب و پرفروش هستند. گران‌ترین NFT‌هایی که تا به امروز فروخته شده‌اند، آثار هنری هستند که کمیاب و شناخته شده هستند. البته باید به این نکته توجه کرد که آثار هنری تنها در صورت داشتن یک کامیونیتی قوی و ارتباط با پروژه‌های معروف می‌توانند موفقیت لازم را به دست آورند.

 

ارزش یک NFT به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی بر ارزش NFT تأثیر می‌گذارند. رایج ترین آن نادر بودن است. نادر بودن NFT ارزش زیادی دارد. یکی دیگر از عوامل رایج، محبوبیت NFT است. هرچه یک NFT بیشتر در شبکه‌های اجتماعی بررسی شود، آگاهی اجتماعی بیشتری برای کار خود ایجاد می‌کند. هنگامی که NFT در بین مخاطبان بیشتری محبوب شد، تقاضای بازار برای NFT افزایش می‌یابد.

 

سایر عواملی که می‌تواند یک NFT را بسیار ارزشمند کند شامل موارد استفاده، تجربه یا کار مالک، ارزش ذاتی آن، نقدشوندگی و دید کلی از آینده NFT است. در حال حاضر بسیاری از NFTها نشان‌دهنده فعالیت کاربران در شبکه‌های خاص هستند که ممکن است آن‌ها را مشمول دریافت ایردراپ کند.

 

چگونه کمیابی یک NFT را بررسی کنیم؟

تشخیص اینکه آیا NFT شما نادر است یا نه بسیار دشوار است. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تعیین میزان نادر بودن NFT خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از ویژگی «امتیاز کمیابی» در اکثر بازارهای NFT، امتیاز NFT خود را جستجو کنید.

 

نحوه محاسبه امتیاز کمی پیچیده است و با در نظر گرفتن ویژگی‌های NFT در زمان واقعی، مانند فروش کل، میانگین قیمت و حجم محاسبه می‌شود. با این حال، ایده این است که هر چه امتیاز کمیابی بالاتر باشد، NFT شما ارزشمندتر است.  Rarity.tools، OpenSea، Etherscan Token Tracker، Icy.tools برخی از ابزارهایی هستند که می‌توانید برای بررسی کمیابی NFT استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

کسب درآمد از NFT یکی از محبوب ترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است که خود در شاخه‌های مختلفی انجام می‌شود. در این مقاله بهترین روش های کسب درامد از NFT بررسی شد که با استفاده از آن‌ها می‌توان سود خوبی به دست آورد. توجه به این نکته مهم است که ریسک فعالیت در برخی از این روش‌ها به دلیل نقدشوندگی پایین بالا است.

برچسب های مرتبط

NFT

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • رضا
    08 آذر 1402

    به نظر نمیاد ان اف تی حذف بشه