آکادمی رابکس
NFT
بهترین بازی های NFT

بهترین بازی های NFT | معرفی 22 بازی برتر NFT در سال 2022

  • مبتدی
  • 3دقیقه
  • 12 آذر 1401

فهرست مطالب

  • بازی NFT چیست ؟
  • بازی های برتر NFT
  • جمع‌بندی

اگر در فضای مجازی و دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید، به احتمال زیاد نامی از بازی های NFT شنیده‌اید. از زمان ظهور «NFT» یا «توکن غیر قابل معاوضه» (Non-Fungible Tokens | NFTs)، کاربردهای گوناگونی برای این توکن‌ها چه در دنیای کریپتو و چه در دنیای بازی‌ها تعریف شده است. توکن‌های غیر قابل معاوضه توانسته‌اند تحولی در دنیای بازی‌ها به وجود آورند و فرصتی برای بازیکنان فراهم کنند که با کسب پاداش، نقش مهم‌تری در اقتصاد بازی‌ها داشته باشند.

برخی از بازی های NFT،‌ بازی‌هایی هستند که می‌توان از طریق آن‌ها درآمد کسب کرد، بنابراین می‌توان به این بازی‌ها به چشم منبعی برای کسب سود نیز نگریست. در این راهنما قصد داریم ابتدا در رابطه با انواع بازی های NFT توضیح دهیم و سپس 22 نمونه از بازی برتر NFT را معرفی کنیم. در آخر، اگر علاقه دارید که در رابطه با سایر کاربردهای توکن‌های غیر قابل معاوضه نیز اطلاعات به دست آورید، می‌توانید از مقاله «کاربرد NFT» در آکادمی رابکس بازدید کنید.

بازی NFT چیست ؟

انواع بازی های NFT از بسیاری از جهات مانند بازی‌های معمولی هستند. این بازی‌ها طیف وسیعی از سبک‌ها و ژانرها را شامل می‌شوند و می‌توانند انواع گوناگونی را دربرگیرند. در برخی از آن‌ها می‌توانید گونه‌های هیولا را پرورش دهید، در برخی می‌توانید به نبردهای افسانه‌ای بپردازید و در برخی دیگر قادر خواهید بود که به جای انواع کاراکترها نقش‌آفرینی کنید. با این وجود، این بازی‌ها یک تفاوت بسیار مهم با بازی‌های معمول بازار دارند و آن هم امکان کسب مالکیت بخش‌ها و آیتم‌هایی از بازی توسط بازیکنان است.

بازی های NFT به کاربران اجازه می‌دهند که کنترل بیشتری بر دارایی‌های درون بازی (مثلا کاراکترها، سلاح‌ها، زمین‌های مجازی و موارد دیگر) داشته باشند. این ویژگی از طریق راه‌اندازی این بازی‌ها در بلاک چین و استفاده از دارایی‌های دیجیتال امکان‌پذیر می‌شود. دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده در این بازی‌ها، اغلب NFT هستند و به همین دلیل، خصوصیاتی همچون قابلیت تشخیص و ضددستکاری بودن را دارند.

ویژگی‌های NFT همچنین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که نادر و منحصر‌به‌فرد بودن برخی از آیتم‌های درون بازی را حفظ کنند. به همین دلیل است که برخی از دارایی‌های بازی‌های بلاک چین، گران‌تر از سایر دارایی‌های آن هستند. بازیکنان بازی های NFT می‌توانند از سه روش ادعای مالکیت دارایی‌های بازی را داشته باشند. آن‌ها می‌توانند کاراکترهای جدید ایجاد کنند یا کاراکترهای خود را ارتقا دهند، آیتم‌های دیجیتالی را در بازارهای بومی بازی یا بازارهای واسطه خریداری کنند، یا در طی بازی آیتم‌های جدیدی به دست آورند.

با هر کدام از این روش‌ها، بازیکنان قادر خواهند بود که حق مالکیت انحصاری دارایی‌های خود را داشته باشند. آن‌ها همچنین در برخی موارد می‌توانند دارایی‌های خریداری‌شده یا به دست آمده را در داخل یا خارج از بازی های NFT با پول واقعی معامله کرده و از این طریق، درآمد کسب کنند. به همین دلیل، به این مدل بازی‌ها «بازی برای کسب درآمد» (Play to Earn) گفته می‌شود.

 

معرفی بازی های ان اف تی

 

بازی های برتر NFT

بازی های NFT بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به ژانرهای موردعلاقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هنگام انتخاب بهترین بازی NFT، ابتدا مطمئن شوید که از بازی کردن آن لذت خواهید برد. در مرحله بعد، جوایز و پاداش‌های موجود در بازی و توکن‌های غیر قابل معاوضه‌ای را که می‌توانید در آن به دست آورید، بررسی کنید. در نهایت، می‌توانید همزمان با سرگرمی و هیجان، کسب درآمد نیز داشته باشید.

برخی از بازی‌های ذکر شده در ادامه، بازی NFT رایگان محسوب می‌شوند اما بیشتر آن‌ها از شما می‌خواهند که مبلغ مشخصی را برای شروع یا رفتن به مراحل جلوتر هزینه کنید. البته در برخی موارد، ابتکاراتی همچون «بورسیه» وجود دارد که افرادی که علاقه‌ای به پرداخت هزینه ندارند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه، 22 مورد از بازی های برتر NFT در سال 2022 معرفی می‌شوند.

 

۱. بازی NFT اکسی اینفینیتی

بازیکنان بازی «اکسی اینفینیتی» (Axie Infinity) را با خرید سه حیوان خانگی دیجیتالی به نام اکسی آغاز می‌کنند. با بزرگ کردن هر کدام از اکسی‌ها می‌توان نسل‌های جدیدی از آن‌ها به وجود آورد. هر اکسی، اثر ژنتیکی خود را بر فرزندانش به جا می‌گذارد و ویژگی‌ها، ضعف‌ها و نقاط قوت خود را به آن‌ها منتقل می‌کند. اکسی اینفینیتی از معروف ترین و پرطرفدارترین بازی های NFT است.

بازیکنان باید سعی کنند یک نژاد کمیاب از اکسی با منحصر‌به‌فردترین ویژگی‌ها را ایجاد کنند تا بتوانند قیمت مناسبی برای آ‌ن‌ها در بازارهای NFT اتریوم به دست آورند. به نقل از وب‌‌سایت اکسی اینفینیتی، گران ترین اکسی که تا به حال فروخته شده، 820,000 دلار قیمت داشته و به طور کل، 3.6 میلیارد دلار معامله در بازار داخلی این بازی انجام شده است.

 

بازی های NFT: اکسی اینفینیتی

 

2. متاورس و بازی NFT سندباکس

بازی «سندباکس» (The Sandbox) در ابتدا در سال 2012 به صورت بازی موبایلی راه‌اندازی شد و یکی از بهترین بازی های NFT برای کسب درآمد به شمار می‌رود. این بازی در اواخر سال 2021 توسط «آنومیکا برندز» (Animoca Brands) خریداری و به عنوان یک بازی متاورس مبتنی بر NFT دوباره راه‌اندازی شد. این بازی در شبکه اتریوم فعال است و برای ثبت تراکنش‌های آن کاربران باید با خرید اتریوم بتوانند کارمزدهای تراکنش‌های خود را پرداخت کنند.

دنیای دیجیتالی بازی سندباکس به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که سازه‌های خود را بسازند و کسب درآمد کنند. امروزه بازی سندباکس به دلیل افزایش علاقه کاربران به املاک و مستغلات متاورس، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. می‌توان ارز دیجیتال «سند» (SAND) را به عنوان رمز ارزِ درون بازی، برای تراکنش‌ها استفاده کرد که می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس آن را تهیه کنید. محبوبیت این بازی به این دلیل است که به بازیکنان اجازه می‌دهد زمین دیجیتال بخرند، آثار NFT ایجاد کنند و همچنین آن‌ها را بفروشند.

 

3. بازی NFT رایگان گادز آنچیند

یکی از بهترین بازی های NFT رایگان برای کسب درآمد در ارزهای دیجیتال، بازی «گادز آنچیند» (Gods Unchained) است. گادز آنچیند یک بازی مبادله کارت NFT است که بر تجارت مبتنی بر مهارت و تفکر استراتژیک تمرکز دارد. بازیکنان در این بازی می‌توانند با سایر بازیکنان درگیر نبرد شوند و هر بازی، کارت‌هایی برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. کارت‌های گادز آنچیند همگی NFT هستند، یعنی هر بازیکن مالکیت کارت‌های خود را بر عهده دارد و می‌تواند آن‌ها را در بازارهای ثانویه معامله کند.

 

4. بازی NFT معروف دیفای کینگدمز

بازی «دیفای کینگدمز» (DeFi Kingdoms) یکی از مطرح‌ترین بازی های NFT محسوب می‌شود. در این بازی،‌ تعدادی قهرمان به صورت NFT موجود است که هر یک حرفه مختلفی دارند و از حرفه خود برای جمع‌آوری منابع و همچنین شرکت در مبارزه‌ها و ماجراجویی‌ها استفاده می‌کنند. اگر کاربران مایل به خرید قهرمانان جدید باشند، می‌توانند از مکانی به نام «میخانه» (Tavern) در بازی دیدن کنند.

از طرفی، می‌توانند با سرمایه‌گذاری جواهراتِ بازی در بخش‌های «جواهرسازی» (Jeweler) یا «باغ‌ها» (استخرهای نقدینگی)، برای کسب جواهرات بیشتر، قهرمان خریداری کنند. گزینه‌های زیادی برای کسب درآمد و بازی در دیفای کینگدمز وجود دارد و کاوش در آن‌ها برای شما سرگرم‌کننده خواهد بود. می‌توانید با فروش تتر خود و خرید دارایی‌های مورد نیاز این بازی ماجراجویی در آن را آغاز کنید.

 

دیفای کینگدمز از بازی های NFT

 

5. بازی کارتی اسپلینترلندز

بازی «اسپلینترلندز» (Splinterlands) یکی از بازی های NFT معروف برای معامله کارت کلکسیونی است که در آن بازیکنان با تکمیل دستاوردهای درون بازی (مثلا برنده شدن در مسابقات مبتنی بر مهارت)، ارزهای دیجیتال به دست می‌آورند. بازیکنان می‌توانند در این بازی کارت‌های دیجیتال مبتنی بر NFT خود را معامله کرده و بفروشند.

اسپلینترلندز یک بازی سرعتی و سرگرم‌کننده است و از بازی‌هایی همچون «پوکمون» (Pokemon) و «مجیک» (Magic) الهام می‌گیرد. این بازی همچنین با سایر بازی‌های معامله کارت متفاوت است زیرا نبردها در آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد. اگر به چنین بازی‌هایی علاقمند هستید، اسپلینترلندز می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 

6. بازی NFT چندنفره تتان آرنا

بازی «تتان آرنا» (Thetan Arena) یکی از بازی های NFT معروف است که در آن بازیکنان می‌توانند با شرکت در مسابقات، فعالیت‌ها و رویدادها پاداش کسب کنند. تتان آرنا یک بازی آنلاین چندنفره و مبارزه‌ای است که همه می‌توانند از آن لذت ببرند. این بازی با استفاده از NFT، امکان کنترل برخی از آیتم‌ها و شخصیت‌های درون بازی را برای بازیکنان خود فراهم می‌کند. تتان آرنا همچنین دارای یک حالت رایگان است و در آن دو توکن «تتان کوین» (THC) و «تتان جم» (THG) وجود دارد.

در طول بازی، بازیکنان تتان کوین‌ها را به دست می‌آورند و می‌توانند آن‌ها را برای تهیه NFT خرج کنند. تتان جم نیز بیشتر به عنوان توکن‌ حاکمیتی عمل می‌کند، اما می‌توان از آن برای ارتقای کاراکترهای بازی نیز استفاده کرد. بازیکنان همچنین می‌توانند از بین تعدادی از حالت‌های بازی، مانند حالت آزاد و حالت ماجراجویی، یکی را انتخاب کنند.

 

7. بازی NFT کریپتو بلیدز

«کریپتو بلیدز» (CryptoBlades)‌ یکی از بازی های NFT و مبتنی بر بلاک چین است که در دنیای فانتزی جریان دارد. بازیکنان در این بازی، شخصیت‌های خیالی را کنترل می‌کنند. محبوبیت روزافزون کریپتو بلیدز تا حدی است که امروزه این بازی جزو محبوب‌ترین بازی های NFT در بایننس اسمارت چین محسوب می‌شود.

کاربران برای بازی در کریپتو بلیدز، باید توکن‌های درون پلتفرم به نام «اسکیل» (SKILL) را از طریق مبارزه با سایر بازیکنان به دست آورند. بازی به خودی خود بسیار ساده است و بازیکنان برای عبور از مراحل مختلف و شکست دادن دشمنان به مشکلی بر نخواهند خورد. کاربران در کریپتو بلیدز این فرصت را دارند که شخصیت‌ها را خلق و دارایی‌های NFT و سایر آیتم‌ها را جمع‌آوری کنند.

 

بازی ان اف تی کریپتوبلیدز

 

8. بازی فوتبالی سورر

بازی «سورر» (Sorare) یکی از بازی های NFT معروف در حوزه فوتبال فانتزی است که در آن کاربران می‌توانند یک تیم فوتبال خیالی را مدیریت کنند. این مدیریت به کمک کارت‌هایی دیجیتالی صورت می‌گیرد که کاربران می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند. بازی سورر در سال 2018 بر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده و کاربران می‌توانند در آن کارت‌هایی با مجوز رسمی را مبادله کنند. این کارت‌ها نماینده‌ای از بازیکنان دنیای واقعی هستند و با آن‌ها می‌توان تیم ایجاد کرد و با سایر تیم‌ها در پلتفرمی مبتنی بر NFT، به رقابت پرداخت.

نکته جالب توجه در رابطه با بازی سورر، این است که عملکرد بازیکنان فوتبال در دنیای واقعی بر عملکرد کارت‌های بازی تأثیر می‌گذارد. افراد همچنین می‌توانند کارت‌های NFT خود را همچون بازیکنان واقعی در بازار خرید و فروش کنند یا در مسابقات، کارت‌هایی ارزشمند به دست آورند. اگر به بازی‌های فوتبال فانتزی علاقه دارید، بازی سورر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

9. بازی متاورسی تریورس

«تریورس» (Treeverse) یک متاورس مبتنی بر مرورگر است که به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی جایگزین «دیسکورد» و «توئیتر» عمل می‌کند. تفاوت اصلی تریورس با این دو پلتفرم، تمرکز ویژه و گسترده آن بر جوامع NFT است. تریورس در سال 2021 میلادی توسط یک سازنده NFT بسیار معروف به نام «لوپیفای» (Loopify) راه‌اندازی شد. این پلتفرم همچنین یک بازی نقش‌آفرینی است که قرار است که در‌ آینده، عناصر بازی برای کسب درآمد را نیز به ویژگی‌های خود اضافه کند.

 

10. بازی معروف همسایه من آلیس

یکی دیگر از بازی های NFT معروف، «همسایه من آلیس» (My Neighbor Alice) است. در این بازی، کاربران می‌بایست بر روی زمین‌ها سرمایه‌گذاری و یک مزرعه را راه‌اندازی کنند. هر بازیکن یک آواتار مجازی دارد و می‌تواند با افزودن دارایی‌های درون بازی، ارزش مزرعه خود را بالا ببرد. این دارایی‌ها بسیاری از موارد همچون حیوانات و گیاهان و سبزیجات را شامل می‌شوند. برای خرید و فروش دارایی‌ها، تنها به توکن حاکمیتی بومی این بازی به نام «آلیس» (ALICE) نیاز است.

بازی همسایه من آلیس، یکی از بهترین بازی های NFT سرگرم‌کننده و تعاملی است. بازیکنان در این بازی می‌بایست جزایر گوناگونی از جمله «جزیره دانه‌های برف» (Snowflake Island)، «ساحل شنی» (Sandy Coast)، «جزایر زیر آب» (Submerged Islands) و «دشت‌های قرون وسطی» (Medieval Plains) را بپیمایند که هر کدام تم منحصر به خود را دارند. اگر به چنین بازی‌هایی علاقه دارید، می‌توانید همسایه من آلیس را امتحان کنید.

 

معروف ترین بازی های NFT

 

11. بازی NFT نقش آفرینی ایلوویوم

«ایلوویوم» (Illuvium) یک بازی نقش‌آفرینی مبتنی بر بلاک چین است که از شخصیت‌ها و هیولاهای سه بعدی ایجاد شده است. کاربران با استفاده از فرآیند استخراج ارز دیجیتال، شرکت در نبرد با دیگر بازیکنان و انجام بازی می‌توانند توکن‌های ارز دیجیتال به دست آورند. نبردهای این بازی به صورت سه بعدی است که در آن بازیکنان سعی می‌کنند حیوانات مجازی که در محیط بازی در حال پرسه زدن هستند را شکار کنند.

موجودات داخل بازی NFT ایلوویوم با عنوان ایلوویال شناخته می‌شوند که به چهار نوع اصلی «Fighter»، «Rogue»، «Psion» و «Empath» تقسیم می‌شوند که هر نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند. کاربران می‌توانند با ترکیب این موجودات، موجودات قدرتمندی با ویژگی‌های جدید ایجاد کنند. تمامی موجودات ساخته شده در این بازی به صورت NFT است و قابل فروش است. این ویژگی‌ها در کنار هم بازی NFT ایلوویوم را به یکی از بازی‌ های NFT جذاب تبدیل می‌کند.

 

12.بازی NFT بریدج ورلد Bridgeworld

«ترژور دائو» (Treasure DAO) از طریق یک رویکرد ماژولار و منبع باز دیفای، NFT و بازی را در کنار هم جمع کرده از این طریق بتواند پلی به جهان‌های مجازی در حال رشد متاورس ایجاد کند. متاورس «بریدج ورلد» (Bridgeworld) توکن مخصوص خود به نام «Magic» دارد که برای شروع بازی، استخراج ارزهای مختلف و دسترسی به NFT های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مامویت بازیکنان در این بازی استفاده از شخصیت‌های خود به نام «legion» در محیط بازی به منظور بردن NFTهای گنج بازی است.

 

13. بازی استار اطلس Star atlas

بازی NFT «استار اطلس» (Star atlas) به طور رسمی در سال 2021 راه‌اندازی شده است اما توکن‌های مرتبط با این پروژه و بازار آن یعنی «Atlas» و «Polis» طرفداران زیادی پیش از شروع رسمی بازی داشته‌اند. در بازی استار اطلس با دنیای کهکشانی در سال 2620 روبه‌رو هستیم که کاربران در یک محیط مشارکتی و رقابتی با همدیگر بازی می‌کنند.

بازیکنان در این بازی متاورس را برای کشف کهکشان‌های جدید کاوش می‌کنند، مالکیت زمین‌ها را به دست می‌آورند، شهرهای جدید می‌سازند، در ماموریت‌ها شرکت می‌کنند و با یکدیگر تجارت می‌کنند. این بازی همچنین دارای یک محیط بازی خاص است که در آن می‌توان از ابزارهای واقعیت مجازی VR استفاده کرد. این ویژگی‌ها بازی NFT استار اطلس را به یکی از خلاقانه‌ترین بازی های NFT ساخته شده بر روی اکوسیستم سولانا تبدیل کرده است.

 

بازی NFT استار اطلس

 

14. بازی NFT پارالل Parallel

«پارالل» (Parallel) یکی از بازی های NFT مبتنی بر کارت است اما برخلاف سایر بازی‌های کارتی NFT مثل «Gods Unchained» و «Skyweaver» تاکید زیادی بر رئالیسم در کارت‌های خود دارد. این بازی یک بازی علمی تخیلی مبتنی بر خرید و فروش کارت‌های بازی است. یک دسته کارت دیجیتال می‌تواند توسط بازیکنان با استفاده از کارت های کلکسیونی دیجیتال ساخته شود.

یک بازیکن باید حداقل یک مجموعه کارت از هر یک از پنج کارت پارالل شامل «Augencore»، «Kathari»، «Earthen»، «Marcolian» و «Shroud» جمع‌آوری کند تا بتواند بازی کند. این امکان برای بازیکنان وجود دارد که در طول هر مسابقه چندین دسته کارت ایجاد کرده و پارالل خود را انتخاب کنند.

 

15. بازی Wizards and Dragons

بازی «جادوگران و اژدهاها» (Wizards and Dragons) یک بازی استراتژی کاملا درون زنجیره‌ای است که جمع‌آوری NFTهای کاربردی را با دیفای و سازوکار بازی برای کسب درآمد ترکیب می‌کند. با استفاده از NFTها در محیط دیفای کاربران می‌توانند یک بازی سرگرم کننده و جامعه محور بسازند که تمام فعالیت‌های آن به صورت درون زنجیره‌ای است.

بازیکنان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های مختلف این بازی را انجام دهند و براساس مشارکت خود مورد تقدبر قرار بگیرند. کاربران برای این که بتوانند توکن‌های بازی استراتژیک Wizards and Dragons به دست آورند می‌توانند از NFTهای خود استفاده کنند. توکن درون بازی که تکه طلا (GP) نام دارد وجود دارد که این دو روش ضرب کردن یا خرید و فروش NFTهای مربوط به جادوگرها یا اژدهاها است.

 

16. بازی ان اف تی Mobox

«موبوکس» (Mobox) یک پلتفرم بازی های NFT است که بازی را با مفهوم کشت سود در دیفای ترکیب می‌کند. مشابه بازی اکسی اینفینیتی در موبوکس نیز موجودات کوچکی با نام «MOMO» وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را پرورش داده و در بازی‌های مختلف استفاده کنند. هر چه بازیکنان فعال‌تر باشند می‌توانند توکن‌ها و پاداش‌های مالی واقعی را به دست آورند. MOMOverse محیط اصلی این بازی است که می‌توان بازی‌های «ChainZ Arena»، «Block Brawler» و «Token Master» در آن بازی کرد.

 

موبوکس از بهترین بازی های NFT

 

17. بازی معروف CryptoKitties

مفهوم NFT در سال 2021 به اوج خود رسید و بسیاری از بازی های NFT در آن زمان گسترش پیدا کردند. در این میان بازی «کریپتوکیتیز» (CryptoKitties) یکی از مورد توجه‌ترین بازی های NFT است که قبل از معروف شدن مفهوم ان اف تی شناخته شد. کریپتوکیتیز به عنوان یکی از اولین بازی‌های بلاک چینی در سال 2017 ایجاد شد.

این بازی مشابه بازی «Tamagotchi» است که در آن کاربران گربه‌های مجازی خود را پرورش می‌دهند. در این بازی بچه گربه‌هایی که ویژگی‌های کمیاب‌تری دارند ارزشمندتر هستند. هر بچه گربه در محیط این بازی به صورت یک NFT طراحی شده است که از دیگر گربه‌های موجود متفاوت است. امکان خرید و فروش توکن‌های این بازی در بازارهای خرید و فروش NFT وجود دارد.

 

18. بازی ان اف تی Gold Fever

«تب طلا» (Gold Fever) یک بازی NFT چالش برانگیز است که از فضای بلاک چین برای ایجاد اقتصاد غیرمتمرکز براساس استفاده از منابع محدود و ایجاد NFT استفاده می‌کند. در این بازی افراد داخل یک جنگل قرار می‌گیرند و هدف آن‌ها جنگیدن برای پیدا کردن طلا است. برای این که شانس کاربرها برای رسیدن به طلا بیشتر شود، آن‌ها می‌توانند از منابع، آیتم‌ها و لباس‌های خود که به صورت NFT طراحی شده‌اند استفاده کنند.

بسیاری از ویژگی‌های سفارشی‌سازی موجود در محیط بازی، تب طلا را به بازی استراتژی عالی برای گیمرهای کریپتو تبدیل می‌کند که هوس ماجراجویی در یک محیط چالش‌برانگیز دارند. با توجه به پیچیدگی زمین و نقاط قوت و ضعف متفاوت شخصیت، مبارزه به یک فرآیند بسیار استراتژیک تبدیل می شود. مالکیت تمامی اقلام خریداری شده یا اقلامی که در طی بازی کسب شده برای همیشه از طریق NFT ها به کاربران تعلق می‌گیرد.

 

19. بازی Blankos Block Party

بازی «Blankos Block Party» یک بازی رایگان مبتنی بر NFT است که می‌توان به صورت چند نفره در آن شرکت کرد. شخصیت‌های درون بازی را می‌توان خریداری کرد و برای توسعه آن‌ها می‌توان از لباس و سایر لوازم جانبی استفاده کرد. با استفاده از «Mythical Marketplace» می‌توان شخصیت‌های درون بازی را به فروش رساند و به کسب درآمد از بازی های NFT پرداخت.

این بازی پر از اسباب بازی به نام «Blankos» است. این بازی به دلیل تاکید زیاد بر NFT های طراحی شده توسط کاربر، متفاوت از سایر پلتفرم‌ها است و بازیکنان در سطوح طراحی شده توسط جامعه و همچنین توسعه دهندگان Mythical Games به رقابت می‌پردازند. گیمرها از طریق یک مرکز اجتماعی با شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) تعامل می کنند و ماموریت های روزانه خود را دریافت می‌کنند.

 

بازی های NFT رایگان

 

20. بازی جنگی Battle of Guardians

بازی «Battle of Guardians» به عنوان ترکیبی از بازی‌های «Mortal Kombat» و «Tekken» به بازار ارائه شده است و به عنوان یکی از بهترین بازی های NFT جنگی شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با شکست دادن رقیب‌های خود در بازی‌های چند نفره جوایز ارزنده‌ای کسب کنند. در این بازی از دو توکن «BGS» و «FP» به عنوان ارزهای دیجیتال رسمی پلتفرم استفاده می‌شود. بازیکنان می‌توانند از این ارزها برای خرید آواتار، افزونه‌ها و شرکت در مسابقات استفاده کنند.

 

21. بازی ان اف تی Pegaxy

«پگاسی» (Pegaxy) یکی از بهترین بازی های NFT است که در حوزه پیش بینی مسابقات ورزشی به خصوص اسب سواری فعالیت می‌کند. این بازی یک مدل بسیاری ساده برای کسب درآمد از بازی های NFT است. بسیاری از ویژگی‌های مهم که بازی را بیشتر مبتنی بر مهارت می‌کند در نسخه‌های آتی این بازی اضافه خواهد شد که این مساله بازی را برای بازیکنان جذاب‌تر خواهد کرد. در این بازی کاربران می‌توانند اسب‌های خود را وارد مسابقات کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند و در صورتی که جزو سه نفر برتر مسابقه انتخاب شدند توکن‌های «VIS» را به عنوان پاداش دریافت کنند.

 

22. بازی NFT موبایل Arc8

«Arc8» یک پلتفرم موبایل است که امکان بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و کسب درآمد از آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از  توکن «GMEE» هزینه ورود به رویدادهای ویژه را بپردازند و دارایی‌های درون بازی را خریداری کنند. علاوه بر این، دارندگان GMEE می توانند در مورد نقشه راه، نسخه های آینده، توزیع جوایز و استخرهای جوایز بازی‌ها خود رای دهند.

از طریق پلتفرم این بازی می توان انواع مینی بازی‌ها را به صورت یک به یک یا تورنمنت بازی کرد. علاوه بر بازی در برابر حریف انسانی، این بازی های رمزنگاری شده را می توان در برابر هوش مصنوعی نیز بازی کرد. جوایز این پلتفرم براساس نوع بازی و شرط‌های آن می‌تواند متفاوت باشد. این بازی هنوز در مراحل اولیه رشد خود است و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین بازی ها برای کسب درآمد شناخته می‌شود.

 

بازی های ان اف تی سودآور

 

جمع‌بندی

بازی های NFT از جذاب‌ترین بخش‌های پروژه‌های ارز دیجیتال برای کاربران است که امکان کسب درآمد از بازی را برای آن‌ها فرام می‌کند. در این مقاله علاوه بر بررسی این مفهوم به معرفی 22 نمونه معروف از بازی های NFT معروف پرداختیم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از هر کدام از بازی‌ها به صفحه آن‌ها مراجعه کنید.

برچسب های مرتبط

NFT

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • کافه گیم
    17 فروردین 1402

    ممنون از این مطلب کاربردی

  • باغستان نیوز
    22 خرداد 1402

    سلام با تشکر از شما
    آیا می توانم این مطلب خوب را با ذکر منبع در سایتم به نام https://baghestannews.ir/ بگذارم؟

    • مهدی رضائیان
      27 خرداد 1402

      سلام با ذکر منبع مشکلی نداره

  • پریا
    04 بهمن 1402

    ممنون از مقاله خوبتون