آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر

آموزش استخراج دوج کوین با گوشی و ماینینگ Doge با کامپیوتر

  • متوسط
  • 2دقیقه
  • 17 تیر 1403

فهرست مطالب

  • استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر
  • پیش‌نیازهای استخراج دوج کوین
  • استخراج دوج کوین با گوشی
  • استخراج دوج کوین با کامپیوتر
  • جمع‌بندی

دوج کوین به لطف تبلیغات گسترده و توسعه مستمر زیرساخت‌های آن، این ارز دیجیتال را به یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های بازار تبدیل کرده‌است. به همین دلیل، استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر می‌تواند یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال برای کاربران باشد. کاربران زیادی می‌توانند با ماینینگ دوج کوین، در این شبکه فعالیت کنند و در ازای آن از پاداش کسب کنند.

 

در این مقاله، به آموزش استخراج دوج کوین با استفاده از گوشی موبایل و کامپیوتر خواهیم پرداخت و نکات و مراحل لازم برای شروع این فرایند را به طور کامل توضیح خواهیم داد. بخشی از آینده دوج کوین | قیمت دوج کوین تا کجا بالا می‌رود؟ در فعالیت کاربران در شبکه نهفته است و به همین دلیل، آموزش ماینینگ این ارز اهمیت زیادی دارد. هدف ما ارائه یک راهنمای جامع و کاربردی برای کسانی است که قصد ورود به دنیای استخراج ارزهای دیجیتال را دارند.

 

استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر

دوج کوین یکی از اولین میم کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است که برای دوستانه کردن فضای ارزهای دیجیتال در مقابل جدیت بیت کوین در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد. دوج کوین در بنیادی‌ترین حالت خود شباهت زیادی به بیت کوین دارد. یکی از این شباهت‌ها، امکان استخراج و ماین کردن این ارز دیجیتال است. در استخراج دوج کوین، کاربران با استفاده از قدرت پردازشی دستگاه‌ خود، تراکنش‌های شبکه دوج کوین را تایید و بلوک‌های جدیدی به بلاک چین اضافه می‌کنند. 

 

با وجود این‌که دوج کوین در ابتدا نقش مهمی در فضای ارزهای دیجیتال بازی نمی‌کرد، با توسعه و پشتیبانی دائمی تیم و کامیونیتی خود را به یکی از ارزهای محبوب و فعال تبدیل کرد. دوج کوین بر پایه الگوریتم  رمزنگاری «Scrypt» طراحی شده است که وجوه تمایز زیادی با الگوریتم بیت کوین دارد. الگوریتم Scrypt نیاز به حافظه بیشتری نسبت به الگوریتم‌های دیگر دارد، که باعث می‌شود استخراج دوج کوین به سخت‌افزارهای تخصصی و قدرتمندی نیاز نداشته باشد و استخراج با استفاده از دستگاه‌های معمولی نیز ممکن باشد.

 

در فرایند استخراج دوج کوین، ماینرها با استفاده از قدرت پردازشی دستگاه خود، مسائل و محاسبات کامپیوتری را حل کرده و در ازای آن، دوج کوین دریافت می‌کنند. پاداش استخراج هر بلوک در شبکه دوج کوین ثابت نیست و به مرور زمان کاهش می‌یابد. این مکانیسم کمک می‌کند استخراج دوج کوین به یک فعالیت رقابتی تبدیل شود که نیاز به توان پردازشی بالاتر دارد.

 

پیش نیازهای استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر

 

پیش‌نیازهای استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین مستلزم پیش‌نیازهای اساسی است که شامل شناخت دقیق از بازار ارزهای دیجیتال، تجهیزات مورد نیاز و منابع مصرفی همچون برق است. داشتن آگاهی و آمادگی کامل از این پیش‌نیازها کمک می‌کند کاربران با کمترین مشکلات و بیشترین بهره‌وری فرایند استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر را آغاز کنند.

 

داشتن درک درست از بازار ارزهای دیجیتال یکی از اولین و مهم‌ترین پیش‌نیازها برای استخراج دوج کوین است. کاربران باید بدانند که دوج کوین چیست و در بازار ارزهای دیجیتال چه نقشی ایفا می‌کند تا بتوانند بر روی استخراج آن سرمایه‌گذاری کنند. برای کسب شناخت، کاربران می‌توانند مفاهیم اولیه دوج کوین مانند الگوریتم اجماع آن، سازوکارهای قیمتی آن و توسعه‌های انجام شده روی شبکه آن را بررسی کرده و اطلاعات خود را به روز کنند.

 

علاوه بر شناخت اهداف پروژه دوج کوین، آشنایی با تجهیزات استخراج و نحوه استفاده از آن‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری هدفمند موثر است. تجهیزات مورد نیاز برای استخراج دوج کوین به دو دسته اصلی دستگاه‌های استخراج عمومی و دستگاه‌های استخراج تخصصی تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های تخصصی استخراج یا ASICها توان بالایی دارند و مخصوص این کار ایجاد شده‌اند.

 

دستگاه‌های عمومی استخراج ارز دیجیتال که در واقع کامپیوترها و گوشی موبایل هستند، به سادگی در دسترس افراد مختلف هستند اما توان پردازشی کمتری دارند و برای ماینرها محدودیت پردازشی ایجاد می‌کنند. شناخت تجهیزات و درک محدودیت‌های آن‌ها می‌تواند به ماینرها کمک کند پاداش و هزینه‌های خود را به درستی محاسبه کنند. با در نظر گرفتن این پیش‌نیازها، ماینرها می‌توانند فعالیت خود را برای استخراج دوج کوین با گوشی و کامپیوتر آغاز کنند.

 

استخراج دوج کوین با گوشی

استخراج دوج کوین با گوشی از طریق نرم‌افزارهای متعددی که برای آیفون و اندروید توسعه یافته‌اند انجام می‌شود. استخراج دوج کوین با گوشی هوشمند نسبت به تجهیزات قدرتمند بازدهی کمتری دارد، اما برای افرادی که به تازگی با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند، شروعی ساده و کم‌هزینه است. فرایند استخراج دوج کوین با گوشی شامل نصب نرم‌افزار ماینینگ و کیف پول ارز دیجیتال روی گوشی، متصل کردن کیف پول و آغاز استخراج است که برای گوشی‌های اندروید و آیفون تقریبا مشابه است.

 

قبل از شروع استخراج دوج کوین با گوشی، ابتدا باید دو نرم افزار مهم را روی گوشی خود نصب کنید. نرم‌افزار اول مخصوص استخراج است و نرم‌افزار دوم همان کیف پول‌های امن برای ذخیره دوج کوین ماین‌شده است. برای استخراج دوج کوین با گوشی نرم‌افزارهایی مانند «MinerGate»، «CryptoTab» و «Dogecoin Miner» معرفی شده‌اند و از کیف پول‌هایی مانند تراست ولت، متامسک و دوج کوین ولت نیز می‌توان به عنوان کیف پول استخراج دوج کوین با گوشی استفاده کرد. 

 

کاربران اندروید می‌توانند این نرم‌افزارها و کیف‌پول‌ها را از گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنند. ماینرهایی که قصد دارند با گوشی آیفون فعالیت خود را آغاز کنند می‌توانند برنامه‌ها را از اپل استور دانلود کرده و آن را روی گوشی خود نصب کنند. پس از نصب نرم‌افزار استخراج، باید آن را باز کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس وارد حساب خود شوید و دوج کوین را به عنوان ارز مورد نظر برای استخراج انتخاب کنید.

 

مقدار قدرت پردازشی که می‌خواهید به استخراج اختصاص دهید را تنظیم کنید و بر روی دکمه “Start Mining” کلیک کنید. فرآیند استخراج آغاز می‌شود و می‌توانید میزان دوج کوین استخراج شده را مشاهده کنید. نکته مهم توجه به سودآوری استخراج دوج کوین با گوشی و همچنین امنیت نرم‌افزارهای استخراج است. با توجه به اطلاعات موجود استخراج دوج کوین با گوشی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

 

 

 

نرم افزار استخراج دوج کوین با گوشی

 

استخراج دوج کوین با کامپیوتر

استفاده از کامپیوتر می‌تواند به مراتب بهینه‌تر از استخراج دوج کوین با گوشی باشد، زیرا قدرت پردازش بیشتری ارائه می‌دهد و بازدهی چندین برابری برای ماینر ایجاد کند. در این روش نیز بهتر است از کارت‌های گرافیک به جای CPU برای استخراج استفاده شود زیرا در این حالت خروجی استخراج دوج کوین با کامپیوتر بیشتر خواهد بود.

 

استخراج دوج کوین با کامپیوتر مستلزم این است که دستگاه توانایی عملیاتی لازم برای استخراج دوج کوین با کامپیوتر را داشته باشد. برای این کار، کاربران می‌توانند مشخصات کامپیوتر خود را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) عملکرد مناسبی دارند. حالت ایده‌آل یک پردازنده چند‌هسته‌ای و کارت گرافیک متوسط هستند که امکان اولیه استخراج را برای ماینرها فراهم می‌کنند.

برای آغاز فعالیت استخراج دوج کوین با کامپیوتر، ماینرها باید دو نرم‌افزار اولیه لازم برای استخراج یعنی ماینر و کیف پول را نصب کنند. نرم‌افزارهای زیادی برای استخراج دوج کوین با کامپیوتر وجود دارند که سازوکارهای مختلفی دارند. انتخاب بهترین نرم‌افزار توسط ماینرها باید با توجه به مشخصات کامپیوتر و درک آن‌ها از استخراج دوج کوین انجام شود.

 

بعد از انتخاب، ماینرها می‌توانند نرم‌افزار استخراج را از وبسایت آن دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنند. علاوه بر این، کاربران باید کیف پول مناسب برای ذخیره دوج کوین‌های استخراج شده را از وبسایت رسمی آن دانلود کرده و نصب کنند. در میان محبوب‌ترین نرم‌افزارهای استخراج دوج کوین با کامپیوتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

  • CGMiner
  • MultiMiner
  • EasyMiner

 

برای کیف پول نیز همان کیف پول‌های معرفی شده در بخش استخراج دوج کوین با گوشی مناسب است. یک انتخاب مناسب برای شروع، نرم‌افزار EasyMiner است که رابط کاربری ساده‌تری دارد و برای سیستم‌عامل‌های مختلف هم قابل نصب است. در ادامه نحوه استفاده از آن برای استخراج دوج کوین با کامپیوتر را بررسی می‌کنیم. 

 

استخراج دوج کوین با کامپیوتر

 

آموزش استخراج دوج کوین با کامپیوتر

برای استخراج دوج کوین با کامپیوتر ابتدا به وب‌سایت EasyMiner مراجعه کرده و نسخه مناسب سیستم خود را دانلود کنید. در اولین اجرا، EasyMiner از شما درخواست می‌کند که یک «Worker» جدید ایجاد کنید. این حساب ماینر ساخته شده، برای ارتباط با استخر استخراج (Mining Pool) استفاده می‌شود. در این مرحله کاربر باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کند.

 

قدم بعدی پیوستن به یک استخر استخراج (Mining Pool) است. با وارد شدن به یک ماینینگ پول، کاربران می‌توانند شانس خود را برای استخراج دوج کوین با کامپیوتر افزایش دهند. برای ملحق شدن به ماینینگ پول، وارد وبسایت آن شده و در آن ثبت نام کرده و سپس آدرس استخر و اطلاعات کارگر را در EasyMiner وارد کنید. اکنون با زدن Start Mining در نرم‌افزار EasyMiner، استخراج دوج کوین آغاز می‌شود.

 

برای مشاهده بهترین عملکرد و دریافت بهترین نتیجه از فعالیت خود، باید به طور منظم عملکرد استخراج دوج کوین با کامپیوتر خود را بررسی کرده و در صورت نیاز تنظیمات را بهینه‌سازی کند. دقت به مسائلی مانند دمای کامپیوتر و کارت گرافیک هم می‌تواند در بهینه‌سازی استخراج دوج کوین با کامپیوتر به کاربران کمک کند.

 

جمع‌بندی

استخراج دوج کوین با گوشی راهی جذاب برای کسب درآمد و فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال است. با این حال، استخراج دوج کوین با گوشی محدودیت‌های متفاوتی برای کاربران ایجاد می‌کند و در حال حاضر سودآوری مناسبی ندارد. جایگزین این روش، استخراج دوج کوین با کامپیوتر است که سودآوری آن نیز در گرو سخت‌افزارهای تخصصی استفاده شده در آن است. در این مقاله به بررسی هر دو این روش‌ها پرداخته شد. 

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *