آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آینده دوج کوین

آینده دوج کوین | قیمت دوج کوین تا کجا بالا می‌رود؟

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 18 فروردین 1403
5
5

فهرست مطالب

  • آینده دوج کوین
  • عوامل موثر در آینده دوج کوین
  • آیا قیمت دوج کوین بالا می‌رود؟
  • ارتباط بین دوج کوین و دوج چین چیست؟
  • جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به جهت نوسانات بالای آن برای بسیاری از کاربران جذابیت بالایی دارد. در این بین، میم کوین‌ها  – رمز ارزهای کامیونیتی محور بدون کاربرد خاص –  یکی از پرطرفدارترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاران با ریسک‌پذیری بسیار بالا هستند. دوج کوین اولین میم کوین دنیای کریپتو است که طرفداران زیادی از سراسر دنیا دارد و خرید و فروش دوج کوین یکی از متداول‌ترین فعالیت‌های کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال است.

 

با وجود طرفداران زیاد از سراسر دنیا و حجم بالای معاملات، آینده دوج کوین برای بسیاری از فعالان دنیای ارز دیجیتال جای سوال است. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای پاسخ دادن به سوال قیمت دوج کوین تا کجا بالا می‌رود به دنبال بررسی آینده دوج کوین هستند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که آینده دوج کوین در دستان همین سرمایه ‌گذاران است. در ادامه به صورت جزئی‌تر آینده دوج کوین را برای خرید یا فروش دوج کوین بررسی می‌کنیم.

 

آینده دوج کوین

دوج کوین یکی از اولین رمز ارزهای ایجاد شده بعد از بیت کوین است که در واکنش طعنه آمیز به ایجاد آلت کوین‌های جدید پس از بیت کوین و مسخره کردن فضای ایجاد شده در آن زمان ایجاد شد. دوج کوین با الگو گرفتن از میم سگ شیبا اینو، اولین میم کوین بازار را با استفاده از کد بیس بیت کوین و اعمال تغییرات کمی در آن ایجاد کرد.

 

بررسی آینده دوج کوین نیازمند بررسی گذشته و تکنولوژی و اهداف این پروژه است. بدون شناخت کافی از نحوه ایجاد این رمز ارز و اهدافی که برای آن طراحی شده است بررسی آینده دوج کوین نمی‌تواند عملی شود. دوج کوین یک بلاک چین با الگوریتم اجماع اثبات کار است که برای استخراج آن می‌توان از ماینرهای مختلف به خصوص کارت‌های گرافیک استفاده کرد.

 

بررسی آینده دوج کوین

 

تابع هش استفاده شده در دوچ کوین که Scrypt نام دارد نسبت به تابع هش Sha256 استفاده شده در بیت کوین ساده‌تر است و به همین دلیل سرعت این شبکه در پردازش تراکنش‌ها بالاتر از بیت کوین است. همانند بیت کوین ماینرها در ازای حل معادلات تابع هش و اضافه کردن تراکنش‌های جدید به بلاک چین پاداش استخراج را به صورت رمز ارزهای Doge به دست می‌آورند.

 

برخلاف بیت کوین، هیچ محدودیتی برای تعداد کوین‌های قابل استخراج دوج کوین در نظر گرفته نشده است و این به این معنی است که به طور دائم بر تعداد دوج کوین‌های موجود در بازار اضافه می‌شود که می‌تواند تاثیر منفی در آینده دوج کوین داشته باشد. از بلاک چین دوج کوین و رمز ارز آن می‌توان همانند بیت کوین برای پرداخت‌های مالی استفاده کرد.

 

دوج کوین تمرکز پرداخت خود را بیشتر بر روی تراکنش‌های با ارزش پایین مثل انعام دادن برای کاربران یا کمک‌های بشردوستانه و خیریه قرار داده است و به عنوان میم کوین بیشترین کاربر را در این زمینه‌ها دارد. محدود نبودن استخراج کوین‌های پروژه نیز به این هدف یاری می‌کند زیرا با ایجاد کوین‌های جدید و کنترل قیمت کوین شبکه هزینه کارمزد تراکنش‌ها نیز به نسبت بیت کوین کنترل شده‌تر است.

 

برای بررسی آینده دوج کوین باید این نکته را در نظر داشت که بنیان‌گذاران این رمز ارز آن را به عنوان ابزاری برای انعام دادن افراد در شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر ایجاد کرده‌اند و هدف خاص دیگری پشت این پروژه وجود نداشته است. بنابراین آینده دوج کوین در واقع در گرو استفاده کاربران از آن در تعاملات روزمره خود و توجه کامیونیتی به آن است.

 

عوامل موثر در آینده دوج کوین

دوج کوین سال‌های زیادی به عنوان تنها میم کوین معتبر در بازار ارزهای دیجیتال وجود داشت و استقبال خوبی از آن توسط کامیونیتی ارز دیجیتال صورت گرفته بود. با گسترش فضای ارزهای دیجیتال میم کوین‌های جدیدتری مثل شیبا اینو، بونک، پپه و غیره ایجاد شدند که هر کدام از آن‌ها توانستند سهم خوبی از بازار میم کوین‌ها را به خود اختصاص دهند. بنابراین ظهور رقیب‌های جدید در این حوزه که اتفاقا کاربردهای بیشتری نیز به نسبت دوج کوین دارند یک معضل برای رشد آینده دوج کوین به شمار می‌رود.

 

در سال‌های گذشته استقبال افراد مشهور از دوج کوین  منجر به رشد قیمتی شدید این میم کوین شد و قیمت دوج کوین تا نزدیک‌های هشتاد سنت نیز رشد کرد. در این میان ایلان ماسک بزرگترین طرفدار دوج کوین بود که ایده‌هایی چون استفاده از دوج کوین در توییتر، سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه در این رمز ارز و ارسال لوگوی دوج کوین به ماه از جمله ادعاها در جهت رشد توسط او ارائه شد.

 

علیر‌غم این ادعاها، اتفاقی در جهت پذیرش دوج کوین در شرکت‌های زیرمجموعه ایلان ماسک برای دوج کوین رخ نداد و کاربرد خاصی برای این رمز ارز مطرح نشد. باتوجه به ساختار تورمی کوین‌های دوج کوین به نظر نمی‌رسد که ایلان ماسک در انجام این کار جدی باشد و این نیز نکته منفی برای آينده دوج کوین به شمار می‌رود. هرچند هنوز هم توییت‌های ایلان ماسک در ارتباط با دوج کوین منجر به تغییر قیمت آن می‌شود.

 

عوامل موثر بر آینده دوج کوین

 

برای گسترش کاربرد دوج کوین در سال‌های گذشته Dogechain به عنوان یک پروژه لایه دوم مطرح شده است که امکان اتصال پروژه به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ساخته شده در اکوسیستم پالیگان و به تبع آن اتریوم را فراهم می‌کند. با استفاده از این زنجیره دوج کوین قابلیت تعامل میان زنجیره‌ای پیدا می‌کند که می‌توان از آن برای فعالیت در بسیاری از پروژه‌های معتبر بازار استفاده کرد. این شبکه لایه دوم همچنین هزینه‌های تراکنش بر روی دوج کوین را نیز تا حدود بسیاری زیادی پایین می‌آورد.

 

توجه داشته باشید که دوج چین پروژه رسمی تعریف شده از سمت تیم دوج کوین نیست و توکن مخصوص خود را با نماد DC دارد. با این توضیحات به نظر می‌رسد این دو پروژه با یکدیگر متفاوت هستند اما به هر حال امکاناتی که توسط دوج چین به هولدرها و سرمایه‌گذاران دوج کوین می‌تواند در آینده دوج کوین موثر است و می‌تواند یک نکته مثبت برای آن باشد. بررسی توسعه خود دوج کوین نشان می‌دهد که اتفاق خاصی در خود بلاک چین دوج کوین در جریان نیست.

 

با وجود تمامی این عوامل اصلیترین نقطه ضعف برای آینده دوج کوین توکنومیکس آن است. در حالی که کوین‌های در گردش این پروژه دائم در حال افزایش هستند، پروژه‌های رقیب با توکنومیکس محدود کننده و تعریف شرایطی برای توکن سوزی روند ضدتورمی برای توکن‌های خود در نظر گرفته‌اند که راه را برای فازیش قیمت در آیندذه باز می‌کند. این در حالی است که دوج کوین به نظر نمی‌رسد که برنامه‌ای برای این کار داشته باشد و همین موضوع می‌تواند در بللند مدت قیمت دوج کوین را تحت تاثیر قرار دهد.

 

آیا قیمت دوج کوین بالا می‌رود؟

برای پاسخ دادن به این سوال علاوه بر عوامل موثر در آینده دوج کوین مثل فعالیت رقیب‌ها، توکنومیکس پروژه، حمایت افراد مشهور مثل ایلان ماسک و فعالیت پروژه لایه دوم دوج چین باید شرایط کلی بازار ارز دیجیتال نیز در نظر گرفته شود. به نظر می‌رسد در سال 2024 با توجه به روند صعودی بازار در شرایط کنونی شبکه می‌توان انتظار رشد قیمت را برای دوج کوین همانند سایر ارزهای دیجیتال در نظر داشت.

 

طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت Coinmarketcap بالاترین قیمتی که دوج کوین تا به امروز تجربه کرده است 73 سنت است و انتظار می‌رود در صورت تداوم بازار صعودی و حمایت‌های ایلان ماسک و کامیونیتی این ارز دوباره بتواند از قیمت فعلی 18 سنتی دوباره به سقف قیمتی خود برسد و شانس خود را برای دستیابی به قیمت یک دلار امتحان کند. با این حال وجود میم کوین‌های رقیب جدی که در این چرخه به بازار اضافه شده‌اند کار دوج کوین را برای رسیدن به این نکته سخت‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

 

به هر حال در حال حاضر نکته مثبت خاصی برای آینده دوج کوین دیده نمی‌شود. اگر تغییرات خاصی در توکنومیکس پروژه و کاربردهای آن رخ ندهد و حمایت افراد معتبر و مشهوی مثل ایلان ماسک ادامه پیدا نکند، با توجه به ارزش بازار بالای دوج کوین انتظار رشد بالا از این رمز ارز وجود ندارد و ممکن است این رمز ارز رتبه زیر 10 خود را برای همیشه از دست دهد. به هر حال در میان میم کوین‌ها دوج کوین همچنان به عنوان امن ترین رمز ارز شناخته می‌شود و به دلیل استفاده از الگوریتم اثبات کار مورد حمایت ماینرهای شبکه است.

 

قیمت دوج کوین در 2024

 

ارتباط بین دوج کوین و دوج چین چیست؟

دوج چین یک پروژه لایه دوم است که با استفاده از زیرساخت‌های پالیگان ساخته شده و هدف آن اتصال دوج کوین و کامیونیتی آن به اکوسیستم اتریوم و امکان‌پذیر کردن ایجاد و استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در حوزه‌های مختلفی مثل دیفای و NFT برای اکوسیستم دوج کوین است. این پروژه امکان استفاده از دوج کوین در اکوسیستم اتریوم را فراهم می‌کند با این حال توسعه‌دهندگان دوج کوین این پروژه را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند و پروژه خارج از تیم توسعه‌دهنده دوج کوین ایجاد شده است.

 

جمع‌بندی

آینده دوج کوین به عنوان یکی از قدیمیترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال به سدت به حمایت کامیونیتی، به خصوص افراد مشهوری همچون ایلان ماسک وابسته است زیرا نه از نظر توکنومیکس و نه از نظر کاربرد این پروژه وضعیت خوبی ندارد و با حضور رقیب‌های جدی فضا برای رشد نجومی آن تنگ‌تر از همیشه شده است. در این مقاله با بررسی عوامل موثر در آینده دوج کوین به سوال قیمت دوج کوین بالا می‌رود یا نه پاسخ دادیم و ارتباط بین این پروژه با پروژه لایه دوم دوج چین را بررسی کردیم.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *