آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آموزش استیک اتریوم در تراست ولت

آموزش استیک اتریوم در تراست ولت |استیکینگ ETH در Trustwallet

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 19 فروردین 1403
5
5

فهرست مطالب

  • آموزش استیک اتریوم در تراست ولت
  • سود استیک اتریوم در تراست ولت چقدر است؟
  • بهترین پلتفرم استیک اتریوم چیست؟
  • جمع‌بندی

بازار ارزهای دیجیتال پر از فرصت‌های مختلف برای کسب درآمد کاربران است که استیکینگ ارز دیجیتال یکی از مهمترین آن‌ها است. استکینگ به معنی قفل کردن کوین یک شبکه برای حفظ امنیت آن و شرکت در رای‌گیری‌های آن است. با تغییر مکانیزم الگوریتم اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام امکان استیک اتریوم در تراست ولت و سایر پلتفرم‌ها نیز برای کسب درآمد کاربران به وجود آمده است.

 

استیک اتریوم در تراست ولت مستلزم آشنایی با مراحل آموزش خرید و فروش اتریوم | نحوه خرید فروش اتریوم در ایران برای انتقال اتریوم به تراست ولت است. پیش از این امکان استیک اتریوم در پروژه‌های دیفای برای کسب درآمد از وام‌دهی، دریافت وام و تامین نقدینگی وجود داشت اما استیکینگ برای تامین امنیت شبکه با آپدیت الگوریتم اجماع شبکه امکان‌پذیر شده است. در این مقاله به آموزش استیک اتریوم در تراست ولت می‌پردازیم و نکات مهم مثبت و منفی استیکینگ ETH در Trustwallet را بررسی می‌کنیم.

 

آموزش استیک اتریوم در تراست ولت

برای استیک کردن اتریوم روش‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که استیک اتریوم در تراست ولت یکی از ساده‌ترین آن‌ها است. برای استیکینگ مستقیم در شبکه اتریوم کاربران به حداقل 32 اتریوم نیاز دارند. از آن‌جایی که فراهم کردن این مقدار اتریوم برای همه کاربران ممکن نیست، روش‌های مختلفی برای استیکینگ اتریوم به وجود آمده است تا سرمایه‌گذاران خرد نیز بتوانند از استیکینگ اتریوم‌های خود برای کسب سود استفاده کنند.

 

به عنوان مثال، پلتفرم Lido امکان لیکوئید استیکینگ را برای کاربران اتریوم فراهم کرده است. در این روش شما می‌توانید هر مقدار اتریوم خود را در پلتفرم لیدو استیک کنید تا آن‌ها با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد کاربران امکان استیک اتریوم را در شبکه اصلی فراهم کرده و سود آن را بین کاربران تقسیم کنند. مزیت دیگر این روش این است که شما در ازای اتریوم‌های استیک شده توکن‌های معادل از شبکه دریافت می‌کنید که این توکن‌ها را می‌توانید در هر زمان دلخواهی در بازار به فروش برسانید.

 

روش دیگری که سال گذشته برای استیک اتریوم ارائه شده است روش ری استیکینگ است که در آن به کاربران این امکان داده می‌شود که با استیک اتریوم علاوه بر تامین امنیت شبکه اصلی و دریافت پاداش ان، از همان اتریوم برای تامین امنیت سایر پروژه‌ها نیز استفاده کرده و از سودهای مربوط به آن‌ها نیز بهره‌مند شوند.

 

آموزش استیکینگ اتریوم در تراست ولت

 

Eigenlayer اصلی‌ترین پروژه ری استیکینگ در بازار است که به پروژه‌ها اجازه می‌دهد از منابع تامین امنیت موجود در شبکه اتریوم برای تامین امنیت خود استفاده کنند بدون اینکه نیاز به ایجاد مجموعه جدیدی اعتبارسنج داشته باشند. در طرف مقابل کاربران نیز می‌توانند به طور یکجا با یک توکن از مزیت جندین پروژه بهره‌مند شوند. فرایند ری استیکینگ توکن‌های بی‌کاربرد استیک شده در پروتکل‌های اثبات سهام را به کار می‌گیرد تا سود بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

 

اگر به دنبال استیک اتریوم به روش‌های گفته شده هستید می‌توانید به سایت این پروژه‌ها مراجعه کرده و با اتصال کیف پول اتریوم خود را در آن‌ها استیک کنید. پیش از این مورد نیاز است که حتما با مشکلات و خطرات استیکینگ اتریوم در این روش‌ها آگاه شوید. به هر حال، تراست ولت نیز امکان استیک اتریوم را به صورت مستقیم در کیف پول فراهم کرده است که برای کاربران این کیف پول بسیار ساده‌تر از روش‌های بررسی شده است. در ادامه و پیش از آموش استیک اتریوم در تراست ولت به بررسی مشکلات استیک اتریوم می‌پردازیم.

 

خطرات و مشکلات استیک اتریوم

پیش از ورود به مبحث آموزش استیک اتریوم در تراست ولت نیاز است که با خظطرات و مشکلات فرایند استیک اتریوم آشنا شوید تا براساس دانش خود به استیک اتریوم در تراست ولت یا هر پلتفرم دیگر بپردازید. همانطور که گفته شد استیکینگ فرایند قفل کردن کوین‌های شبکه به منظور تامین امنیت شبکه و دریافت پاداش برای فعالیت درستکارانه است. روی دیگر این فرایند این است که فعالیت مخرب کاربران مشمول جریمه و از دست دادن بخش از کوین‌های قفل شده می‌شود.

 

در استیکینگ مستقیم کاربر نود اعتبارسنجی خود را اجرا کرده و کوین‌های خود را فقفل می‌کند و جریمه شدن تنها در صورت رخ می‌دهد که خود کاربر فعالیت درستکارانه نداشته باشد. اما در استیک اتریوم در تراست ولت یا هر واسطه دیگر شما کوین‌های خود را در اختیار یک کاربر یا پلتفرم قرار می‌دهید تا آن پلتفرم با جمع‌اوری کوین‌های افراد به ازای حداقل 32 کوین جمع شده نود ران کنند. این به این معنی است که جریمه شدن پلتفرم به معنی جریمه شدن شما خواهد بود.

 

جریمه شدن پلتفرم بزرگترین خطر استیک اتریوم است. با این حال امنیت خود پلتفرم‌ها نیز یکی از اصلیترین خطرات استیک اتریوم در تراست ولت یا پلتفرم‌های دیگر است. قراردادهای هوشمند طراحی شده توسط این پروژه‌ها ممکن است به واسطه باگ‌های مختلف مورد حمله قرار بگیرد که این مساله نیز می‌تواند دارایی‌های کاربران را در موقعیت خطر قرار دهد. در استیک اتریوم در تراست ولت علاوه بر خطرات مرتبط با کیف پول، مشکلات سایت واسطه Kiln نیز متوجه سرمایه کاربران است.

 

مشکلات مربوط به شبکه اصلی که کوین‌های آن را استیک می‌کنید نیز به عنوان خطری برای پروژه شما در نظر گرفته می‌شود که در مورد شبکه اتریوم باتوجه به سبقه طولانی این مساله جدی به نظر نمی‌رسد. البته باید توجه داشته باشید که استیک اتریوم در پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ و ری استیکینگ می‌تواند با اضافه کردن بار زیاد منجر به مشکلات جدیدی شود که تا به امروز وجود نداشته است.

 

در نهایت استیک اتریوم در تراست ولت یا هر پلتفرم دیگری برای کسب سود انجام می‌شود و سود استیک نیز براساس کوین ETH محاسبه می‌شود. بنایراین، اگر قیمت خود اتریوم کاهش پیدا کند ممکن است حتی سود داده شده به شما نیز نتواند کاهش قیمت را جبران کند. در نکته مقال افزایش قیمت اتریوم می‌تواند منجر به کسب سود بیشتر برای شما شود. حال که با خطرات و مشکلات استیکینگ آشنا شدید به آموزش استیک اتریوم در تراست ولت می‌پردازیم.

 

آموزش نحوه استیک اتریوم در تراست ولت

 

گام به گام آموزش استیک اتریوم در تراست ولت

در حال حاضر امکان استیک اتریوم در تراست ولت با استفاده از پلتفرم Kiln ممکن شده است. پلتفرم kiln یک پلتفرم استیکینگ اتریوم است که کاملا به صورت درون زنجیره‌ای مدیریت می‌شود. شما با استفاده از تراست ولت به استیک اتریوم می‌پردازید و تراست ولت اتریوم‌های استیک شده شما را در این پلتفرم استیک می‌کند و به نسبت اتریوم استیک شده به شما سود می‌دهد.

 

در مرحله اول آموزش استیک اتریوم در تراست ولت شما باید به کیف پول تراست ولت خود مراجعه کرده و به بخش Earn مراجعه کنید. در این بخش کوین‌های مختلفی که امکان استیک آن‌ها در تراست ولت وجود دارد نمایش داده می‌شود. در این صفحه بر روی گزینه ETH کلیک کنید تا وارد پنجره استیک اتریوم شوید. توجه داشته باشید که برای استیک اتریوم در تراست ولت شما باید از قبل اتریوم خود را در شبکه اتریوم به کیف پول خود انتقال داده باشید.

 

مرحله اول آموزش استیک اتریوم در تراست ولت

 

در صفحه جدید باز شده اطلاعاتی شامل میزان موجودی اتریوم، میزان اتریوم استیک شده، حداقل مقدار استیک اتریوم در تراست ولت، سود سالانه و مدت زمان قفل بودن کوین‌های استیک شده پس از تایید برداشت نمایش داده می‌شود. تصویر زیر اطلاعات لحظه‌ای این فرایند را نشان می‌دهد که با توجه به ان مشخص می‌شود حداقل استیک اتریوم در تراست ولت برابر 0.025 اتریوم و مدت زمان قفل بودن آن 4 روز است.

 

سود سالانه استیک اتریوم در تراست ولت نیز در حال حاضر 3.48 درصد است که البته این مقدار براساس شرایط شبکه متغیر است. اگر مقدار موجودی شما با حداقل استیک اتریوم در تراست ولت سازکار است بر روی گزینه Stake کلیک کنید تا صفحه بعدی نمایش داده شود. در صفحه جدید نمایش داده شده میزان اتریوم انتخابی خود را برای استیک وارد کنید و نود اعتبارسنجی مورد نظر را از گزینه دوم انتخاب کنید.

 

حتما بخشی از اتریوم را برای تایید تراکنش در کیف پول خود نگهدارید. با انتخاب گزینه Continue و تایید تراکشن فرایند استیک اتریوم در تراست ولت به اتمام می‌رسد و شما می‌توانید با مراجعه به بخش Earn و انتخاب رمز ارز ETH در قسمت استیکینگ آن را مشاهده کنید و در صورت نیاز اتریوم‌های استیک شده خود را از تراست ولت خارج کنید. توجه داشته باشید که هزینه تراکنش در شبکه اتریوم بالا است و به همین دلیل استیک اتریوم برای مدت زمان کم یا با مبلغ کم به صرفه نخواهد بود.

 

آموزش استیک اتریوم در تراست والت

 

سود استیک اتریوم در تراست ولت چقدر است؟

به صورت کلی سود استیک اتریوم در تراست ولت براساس شرایط شبکه و تغییرات موجود در میزان استیکینگ متغیر است و نمی‌توان یک عدد قطعی برای سود استیک اتریوم در تراست ولت عنوان کرد. با این حال، در این لحظه سود استیک اتریوم در تراست ولت برابر با 3.48 درصد است. سود استیک اتریوم به صورت مستقیم به دلیل عدم پرداخت کمیسیون به تراست ولت، کمی بیشتر از میزان سود در تراست ولت است.

 

بهترین پلتفرم استیک اتریوم چیست؟

برای استیک اتریوم روش‌های متعددی وجود دارد که هز کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر 32 اتریوم دارید و امکان ران کردن نود اتریوم برای شما فراهم است، بهترین روش استیک اتریوم، فعالیت مستقیم به صورت نود و استیک در پلتفرم اصلی شبکه است. برای کسب سود بیشتر و با قبول ریسک بالاتر می‌توانید از پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ و ری استیکینگ استفاده کنید. در نهایت استیک اتریوم در تراست ولت نیز برای کاربران مبتدی روش بهتری است.

 

جمع‌بندی

استیکینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که کاربران در آن می‌توانند با قفل کردن کوین‌های شبکه و تامین آن به کسب درآمد نیز بپردازند. در این مقاله با بررسی ریسک‌ها و خطرات مرتبط با استیکینگ به آموزش استیک اتریوم در تراست ولت پرداخته و روش‌های دیگر استیک اتریوم را بررسی کردیم.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *