آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال

آموزش فروش بیت کوین | 0 تا 100 فروش بیتکوین در ایران

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 04 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • آموزش فروش بیت کوین
  • آموزش فروش بیت کوین در ایران
  • جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به معنی خرید یک دارایی در قیمت پایین و فروش آن در قیمت‌های بالا است. بنابراین، سرمایه‌گذارانی که بیت کوین را از طریق صرافی‌ها خریداری کرده یا از طریق ماینینگ به دست آورده‌اند تنها با فروش بیت کوین می‌توانند سود مورد نظر خود را تثبیت کنند. برای فروش بیت کوین روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله به آموزش فروش بیت کوین برای کاربران ایرانی و تبدیل آن به تومان می‌پردازیم.

 

آموزش فروش بیت کوین

هدف از آموزش فروش بیت کوین بررسی روش‌های فروش بیت کوین در پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی است. کاربران می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های مختلف بیت کوین خود را به فروش رسانده و آن را به دیگر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات تبدیل کنند. بسته به اینکه از چه پلتفرمی برای فروش بیتکوین استفاده می‌کنید ممکن است نیاز باشد که فعالیت‌هایی را انجام دهید که در آموزش فروش بیت کوین به آن می‌پردازیم. با این حال در آموزش فروش بیت کوین نکات مهمی وجود دارد که به پلتفرم مورد استفاده ربطی ندارد.

 

گاهی اوقات کاربر به عنوان یک تریدر ارز دیجیتال فعالیت می‌کند و از طریق معاملات روزانه خود به دنبال کسب درآمد است و فروش بیت کوین نیز در این راستا انجام می‌‌شود. برای این نوع از کاربرها فروش بیت کوین و تبدیل آن به تومان به صلاح نیست زیرا در این حالت هزینه تبدیل تومان به استیبل کوین نیز از کاربر گرفته می‌شود. این کاربرها می‌توانند معاملات خود را از تمام پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز داخلی و خارجی انجام داده و بیت کوین خود را با فروش به تتر تبدیل کنند.

 

در مقابل کاربرانی هستند که براساس صلاحدید خود به دنبال فروش بیت کوین و خروج از بازار ارزهای دیجیتال هستند یا اینکه به مبلغ ریالی فروش بیت کوین خود نیاز دارند. در این حالت آموزش فروش بیت کوین باید در جفت‌های تومان یا ریال بررسی شود که تنها در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قابل انجام است. در ادامه آموزش فروش بیت کوین در ایران را در انواع صرافی ارز دیجیتال بررسی کرده و نحوه تبدیل آن به تومان را آموزش می‌دهیم.

 

آموزش فروش بیت کوین BTC

 

آموزش فروش بیت کوین در ایران

در آموزش فروش بیت کوین در ایران به بررسی نحوه فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم. فروش بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برای تبدیل بیت کوین به تومان و سایر استیل کوین‌ها امکان‌پذیر است. به طور کلی فروش بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی با استفاده از دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و پلتفرم معامله حرفه‌ای قابل انجام است.

 

در پلتفرم تبدیل سریع فروش بیت کوین به صورت مستقیم به صرافی و با قیمت مشخص شده با توجه به قیمت‌های جهانی انجام می‌شود. در این حالت معامله به سرعت انجام می‌شود و نیازی به صبر کردن نیست. در مقابل پلتفرم معامله حرفه‌ای قرار دارد که در آن فروش بیت کوین به صورت کاربر به کاربر و با تعیین قیمت خرید و فروش توسط کاربران انجام می‌شود. معملات همتا به همتا زمانی نهایی می‌شوند که قیمت خرید یک کاربر با قیمت فروش کاربر دیگر مطابقت داشته باشد.

 

برای فروش بیت کوین در هر یک از صرافی‌های ایرانی نیاز است که اولا حساب کاربری در آن صرافی داشته باشید، ثانیا حساب کاربری خود احراز هویت کنید و در نهایت بیت کوین‌های خود را در کیف پول خود در صرافی ذخیره کنید. بنابراین پیش از شروع آموزش فروش بیت کوین در پلتفرم‌ها نیاز است که شما این مراحل را انجام دهید. صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای برای خرید و فروش بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

 

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس Rabex.ir ثبت نام خود را انجام داده و احراز هویت خود را تکمیل کنید و پس از انتقال بیت کوین خود از کیف پول شخصی به حساب کاربری خود از قسمت واریز، به یکی از دو پلتفرم «تبدیل سریع»‌ و «معامله حرفه‌ای» مراجعه کرده و به فروش بیت کوین بپردازید. در ادامه آموزش فروش بیت کوین در ایران را با استفاده از پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال رابکس ادامه می‌دهیم.

 

آموزش فروش بیت کوین در پنل تبدیل سریع رابکس

پس از ساخت حساب کاربری و تکمیل فرایند احراز هویت شما قادر خواهید بود تا از پنل تبدیل سریع رابکس به فروش بیت کوین خود بپردازید. برای اینکار ابتدا به سایت Rabex.ir مراجعه کرده و با استفاده از گزینه ورود و وارد کردن نام کاربری، رمز ورود و کد ارسال شده به شماره همراه وارد حساب کاربری خود شوید. اگر هنوز بیت کوین را در حساب کاربری خود ندارید به قسمت کیف پول مراجعه کرده و از قسمت واریز، ارز دیجیتال بیت کوین را انتخاب کنید و با طی کردن مراحل بیت کوین را به حساب کاربری خود در رابکس منتقل کنید.

 

حال گزینه پنل تبدیل سریع را از منوی صفحه اصلی انتخاب کنید. در صفحه مربوط به پنل تبدیل سریع سه گزینه، خرید، فروش و تبدیل وجود دارد. از گزینه خرید برای خرید ارز دیجیتال با تومان، از گزینه فروش برای فروش ارز دیجیتال و دریافت تومان و از گزینه تبدیل برای فروش ارز دیجیتال و دریافت یک ارز دیجیتال دیگر استفاده می‌شود. اگر شما به دنبال آموزش فروش بیت کوین و تبدیل آن به تومان هستید گزینه فروش و اگر به دنبال آموزش فروش بیت کوین و تبدیل آن به یک ارز دیجیتال دیگر هستید گزینه تبدیل را انتخاب کنید.

 

پس از انتخاب گزینه فروش در زیر آن دو قسمت برای پرداخت و دریافت نمایش داده می‌شود. شما در قسمت پرداخت باید بیت کوین را انتخاب کرده و میزان بیت کوینی که می‌خواهید بفروشید را مشخص کنید. با انجام این کار سیستم به طور خودکار با قیمت نمایش داده شده ارزش آن را به تومان در قسمت دریافت نمایش می‌دهد.

 

اگر با فروش بیت کوین در این قیمت اوکی بودید روی شروع معامله کلیک کرده و در پنجره باز شده تایید فروش را انتخاب کنید. با انجام این کار بیت کوین شما به فروش رفته و مبلغ تومانی آن به کیف پول شما واریز می‌شود که می‌توانید از بخش برداشت تومانی آن را به حساب بانکی ثبت شده در رابکس انتقال دهید.

 

آموزش فروش بیت کوین

 

اگر به دنبال تبدیل بیت کوین به یک ارز دیجیتال دیگر مثل تتر هستید با انتخاب گزینه تتر پنجره مشابه با حالت فروش به شما نمایش داده می‌شود که این بار علاوه بر انتخاب بیت کوین در قسمت پرداخت و تعیین مقدار آن باید در قسمت دریافت ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

با انجام این کار به طور خودکار مقدار دریافتی ارز دوم توسط سیستم مشخص می‌شود. اگر با فروش بیت کوین و تبدیل آن به ارز دوم در این قیمت اوکی بودید روی شروع معامله کلیک کرده و در پنجره باز شده تایید تبدیل را انتخاب کنید. با انجام این کار بیت کوین‌های شما کم شده و ارز دوم به کیف پول شما در رابکس اضافه می‌شود.

 

آموزش فروش بیتکوین

 

آموزش فروش بیت کوین در پنل معامله حرفه ای رابکس

در بخش قبلی آموزش فروش بیت کوین در پنل تبدیل سریع نحوه فروش سریع بیت کو.ین با قیمت مشخص به صرافی را بررسی کردیم. در این بخش از آموزش فروش بیت کوین به بررسی نحوه فروش بیت کوین در پنل معامله حرفه‌ای می‌پردازیم. در این حالت معامله کاربران با یکدیگر انجام می‌شود. خریداران و فروشندگان ارزهای مختلف درخواست‌های خود را با مقدار و قیمت مشخص به پلتفرم ارسال می‌کنند و در صورت انطباق درخواست‌ها معامله نهایی می‌شود.

 

پس از مراجعه به وبسایت Rabex.ir و ورود به سایت با انتخاب گزینه پنل معامله حرفه ای وارد صفحه معامله حرفه‌ای رابکس می‌شوید. در گوشه سمت راست و بالای این صفحه می‌توانید جفت ارزی که می‌خواهید معامله کنید را انتخاب می‌کنیدو توجه داشته باشید که اگر جفت بیت کوین/تومان انتخاب کنید در این صورت پس از فروش بیت کوین مبلغ تومانی آن به کیف پول شما اضافه می‌شود اما اگر شما جفت بیت کوین/تتر را انتخاب کنید پس از فروش بیت کوین ارزش معادل تتر آن به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

 

آموزش فروش بیت کوین در پنل معامله حرفه ای

 

در ستون سمت راست این پنجره دفتر سفارش خریداران و فروشندگان نمایش داده می‌شود که می‌توانید در آن درخواست‌های موجود را مشاهده کنید. در قسمت سمت چپ ستون قیمت و آخرین تغییرات مربوط به بازارهای مختلف و جدول آخرین معامله‌های انجام شده قرار می‌گیرد. در بخش میانه این پنل نمودار تغییرات قیمت جفت ارز قرار گرفته است و در زیر آن قسمت مربوط به ثبت درخواست‌ها قرار دارد که آموزش فروش بیت کوین نیز از این قسمت انجام می‌شود.

 

در این قسمت دو حالت محدود (Limit order) و بازار (Market) برای ثبت معاملات وجود دارد. در حالت لیمیت شما علاوه بر تعیین مقدار خرید یا فروش بیت کوین باید قیمت مورد نظر خود را برای فروش یا خرید تعیین کنید. معامله شما زمانی نهایی خواهد شد که کاربر دیگری در طرف مقابل با همان قیمت دنبال معامله باشد. در حالت مارکت نیازی به تعیین قیمت نیست و معامله فروش شما براساس بهترین درخواست‌های خرید موجود در دفتر سفارش انجام می‌شود. در این حالت معامله بسیار سریع انجام می‌شود اما ریسک ضرر با توجه به قیمت درخواست‌های موجود وجود دارد.

 

آموزش فروش بیت کوین با سفارش لیمیت و مارکت

 

اگر اطلاعات موجود در زیر خرید یا فروش را که شامل مقدار ارز مورد نظر و قیمت آن (در حالت لیمیت) است را پر کنید و بر روی گزینه خرید یا فروش کلیک کنید و تراکنش مورد نظر را ثبت کنید معامله شما ثبت می‌شود. اگر معامله به صورت مارکت باشد به صورت آنی نهایی شده و خروجی آن در کیف پول شما اعمال می‌شود. در صورتی که معامله به صورت لیمیت باشد سفارش تا زمانی که در سمت مقابل آن سفارشی به وجو.د بیاید در قسمت سفارش‌های باز نمایش داده می‌شود و با وجود سفارش نهایی می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش فروش بیت کوین در یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران پرداختیم و نحوه فروش بیت کوین در پنل‌های تبدیل سریع و پنل معامله حرفه‌ای را آموزش دادیم. شما می‌توانید با صرف کمترین زمان حساب کاربری خود را ایجاد و احراز هویت خود را تکمیل کنید و پس از آن در هر ساعت از شبانه‌روز به فروش بیت کوین بپردازید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *