آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
نحوه احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

نحوه احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی | 0 تا 100 مراحل

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 01 بهمن 1402
4.3
4.3

فهرست مطالب

  • احراز هویت چیست؟
  • مراحل احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال
  • امنیت احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال
  • احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رابکس

احراز هویت یکی از مراحل حائز اهمیت در ثبت نام و استفاده کاربران از تمام سرویس‌های مالی است. صرافی‌های ارز دیجیتال نیز مانند سایر سرویس‌های مالی موظف به احراز هویت کاربران هستند. ایران نیز هزاران کاربر ارز دیجیتال دارد و بیش از صد صرافی ایرانی در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. فرایندهای احراز هویت در سراسر جهان معمولا به یک شکل انجام می‌شوند و در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز این فرایندها اهمیت زیادی دارند.

 

در این مقاله بررسی می‌کنیم احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود. برای این مقاله، ابتدا بررسی می‌کنیم مفهوم احراز هویت چیست و چه اهمیتی دارد؛ سپس بررسی می‌کنیم صرافی‌های ارز دیجیتال چگونه احراز هویت انجام می‌دهند و اطلاعات شما نزد این صرافی‌ها امن هستند یا نه. اگر قصد دارید در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی احراز هویت کنید، با ما همراه باشید تا مفاهیم و نحوه احراز هویت صرافی ارز دیجیتال ایرانی را بررسی کنیم.

 

احراز هویت چیست؟

احراز هویت به فرایندی گفته می‌شود که در آن فرد با ارائه مدارک مختلف، هویت خود را تایید کند. احراز هویت می‌تواند کارت شناسایی یا شناسنامه باشد و یا کارت کتابخانه؛ همه این مدارک به منظور این ایجاد شده‌اند که هویت مستقل افراد جامعه قابل شناسایی باشند. مشخص بودن هویت افراد مختلف می‌تواند افراد را نسبت به تصمیم‌هایشان مسئولیت‌پذیر کرده و اطلاعات آن‌ها را در دسترس قرار می‌دهد. احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و تقریبا تمام صرافی‌های ارز دیجیتال احراز هویت اجباری دارند.

 

شناسایی یا احراز هویت در تمام ادوار تاریخ انجام می‌شده و هم اکنون نیز در تمام بخش‌های جامعه انجام می‌شود. احراز هویت افراد جامعه از بدو تولد انجام می‌شود و کمک می‌کند افراد مختلف بتوانند از خدمات دولتی بهره‌مند شوند و برای دریافت خدمات به والدین خود یا افراد دیگر متکی نباشند. تاکنون احراز هویت از طریق کارت شناسایی و پاسپورت انجام می‌شده است و هم اکنون نیز برای استفاده از فضای ارزهای دیجیتال، شناسایی هویت کاملا اجباری است.

 

نحوه احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

 

اهمیت احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال برای کاربران و مجریان قانون حائز اهمیت است و توسط تمام صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی انجام می‌شود. دلایل مختلفی وجود دارد که احراز هوپت کاربران را به یک امر مهم و جدی تبدیل می‌کند. دلیل اول اهمیت احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال این است که این امر می‌تواند به راحتی از تخلف و جرائم مالی جلوگیری کند.

 

پلتفرم‌های ارز دیجیتال با داشتن احراز هویت تضمین می‌کنند که تخلف مالی اتفاق نمی‌افتد و حتی اگر تخلفی انجام شود، پلتفرم می‌تواند کاربر را جریمه کرده یا اطلاعات کاربر را در دسترس مجریان قانون قرار دهد. این مسئله به این دلیل مهم است که تخلف و کلاهبرداری با استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار عادی و زیاد است.

 

دلیل دوم برای اهمیت احراز هویت این است که در کشورهای مختلف جهان مقررات متفاوتی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد و احراز هویت کاربران تضمین می‌کند که این مقررات‌ها اجرا می‌شود. نظارت بر معاملات کاربران نیز به صورت کلی می‌تواند با انجام شدن احراز هویت ممکن می‌شود. نکته مهم دیگر درباره احراز هویت این است که پلتفرم‌ها یا صرافی‌هایی که احراز هویت را به صورت جدی انجام می‌دهند، اعتماد کاربران را جلب کرده و اعتبار خود را افزایش می‌دهند. دلیل این موضوع تضمین امنیت دارایی برای کاربران است.

 

مراحل احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

در ایران احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال با دریافت اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌شود. زمان ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال شما باید نام و شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنید. تایید ثبت نام شما با یک پیام به موبایل شما انجام می‌شود. اگر احراز هویت انجام نشود، شما نمی‌توانید واریز و برداشت ریالی داشته باشید؛ احراز هویت از ثبت نام متفاوت است. شما پس از ثبت نام وارد پلتفرم شده و فرایند احراز هویت را آغاز می‌کنید. 

 

برای احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال، شما باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و سپس تصویری از کارت شناسایی خود وارد کنید. برای احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رابکس، شما می‌توانید عکس کارت ملی یا گواهینامه خود را در وبسایت بارگذاری کنید. در نهایت نیز برای تکمیل فرایند احراز هویت خود، شما باید آدرس خود را بارگذاری کرده و تصویری از خود بارگذاری کنید که با قوانین رابکس موافق هستید.

 

نحوه احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال میان تمام پلتفرم‌ها مشابه است و شما باید کم و بیش همین اطلاعات را بارگذاری کنید تا بتوانید به صورت کامل از خدمات صرافی استفاده کنید. در نظر داشته باشید در ایران صرافی‌های ارز دیجیتال بدون احراز هویت وجود ندارند و هرگونه ادعایی مبنی بر فعالیت بدون احراز هویت نادرست است و ممکن است عواقب قانونی داشته باشد.

 

احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی و خارجی مثل Binance نیز اجباری است و فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی‌ها به دلیل تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست. در این میان صرافی‌های خارجی وجود دارند که فرایند احراز هویت را به صورت جدی دنبال نمی‌کنند که فعالیت در آن‌ها همچنان با ریسک‌های زیادی برای کاربران ایرانی دارد. در ادامه به بررسی مراحل مختلف احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رابکس می‌پردازیم. 

 

قدم اول: ثبت نام در صرافی

اولین قدم برای استفاده از خدمات صرافی این است که شما باید با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل و نام خود در صرافی ثبت نام کنید. انجام ثبت نام به شما اجازه می‌دهد فضای صرافی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید آیا تمایل دارید از این پلتفرم استفاده کنید یا نه. شما باید در این مرحله رمز عبور حساب کاربری خود را نیز انتخاب کنید. در صرافی رابکس ثبت نام به عنوان مرحله اول احراز هویت به شما امکان واریز ارز دیجیتال به حساب کاربری و معامله ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. 

 

قدم دوم احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال: افزودن اطلاعات شخصی

دومین قدم برای احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال این است که شما اطلاعات شخصی خود را در صرافی وارد می‌کنید. برای این کار شما باید عکسی از کارت شناسایی خود بارگذاری کنید؛ کارت شناسایی علاوه بر کارت ملی، می‌تواند کارت پایان خدمت، گواهینامه یا شناسنامه باشد. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال علاوه بر عکس، در این مرحله از شما اطلاعات کامل شناسایی مانند شماره ملی و شماره شناسنامه دریافت می‌کنند.

 

قدم سوم: ارائه اطلاعات بانکی و آدرس

مرحله بعد در نحوه احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال افزودن اطلاعات آدرس است. شما باید آدرس محل سکونت خود را وارد کنید و کد پستی را نیز برای تایید وارد کنید. علاوه بر این شما باید بتوانید اطلاعات بانکی خود را نیز وارد کنید تا بتوانید تراکنش‌های مالی مختلف انجام دهید. توجه داشته باشید که کارت‌های بانکی صادر شده حتما باید به نام خود شما باشد و امکان استفاده از کارت‌های بانکی دیگران برای واریز و برداشت وجود ندارد. 

 

قدم آخر: ارسال عکس تایید هویت

در نهایت شما باید بتوانید یک عکس از خودتان بگیرید که در آن تایید می‌کنید که شما همان کسی هستید که ادعا می‌کنید و قوانین صرافی ارز دیجیتال را متوجه هستید و با آن موافقت می‌کنید. با انجام این کار شما می‌توانید انجام معاملات را در صرافی ارز دیجیتال رابکس آغاز کنید.

 

نحوه احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

 

امنیت احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال

بسیاری از کاربران فضای ارزهای دیجیتال نگران امنیت اطلاعات شخصی خود در پلتفرم ارز دیجیتال هستند. در نظر داشته باشید که اگر شما در یک صرافی احراز هویت انجام دهید، این صرافی وظیفه دارد از اطلاعات شما محافظت کند. صرافی‌ها حق ندارند اطلاعات شخصی شما را به شخص ثالثی بفروشند. تنها حالتی که صرافی اطلاعات شما را با مجریان قانون به اشتراک خواهد گذاشت، زمانی است که شما به دلیل انجام تخلف مالی در صرافی یا نوع دیگر تخلف، تحت پیگرد قانونی باشید.

 

با توجه به این مسائل کافی است شما اطمینان حاصل کنید که صرافی مورد نظرتان مورد اتهام کلاهبرداری نیست و به صورت قانونی فعالیت می‌کند. در این حالت شما می‌توانید در بخش قوانین صرافی، قوانین صرافی را مطالعه کنید تا درمورد مقررات ویژه این صرافی اطلاعات کسب کنید. با این حال به صورت کلی می‌توان گفت که احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال کاملا امن است. 

 

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رابکس

احراز هویت اولین قدم برای آغاز فعالیت در صرافی ارز دیجیتال است. شما می‌توانید با ورود به صرافی ارز دیجیتال رابکس و انجام دادن احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال که در مدت زمان بسیار کوتاهی، از تمام خدمات این صرافی بهره‌مند شوید. صرافی ارز دیجیتال رابکس به شما اجازه می‌دهد در کمتر از ده دقیقه احراز هویت انجام داده و به سرعت فرایند معاملات را آغاز کنید.

 

صرافی رابکس با داشتن بیش از هزار ارز دیجیتال، به شما اجازه می‌دهد همه این ارزها را در مدت کوتاهی معامله کنید. احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رابکس در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شده و آغاز معامله را برای کاربران تازه‌کار تسهیل می‌کند. صرافی ارز دیجیتال رابکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است؛ زیرا شما می‌توانید اطمینان کاملی داشته باشید که اطلاعات و داده‌های شخصی شما امنیت کامل دارند و شما می‌توانید به راحتی هزار رمز ارز مختلف را معامله کنید.

 

صرافی ارز دیجیتال رابکس از فرایند چند مرحله‌ای برای احراز هویت استفاده می‌کند به این صورت که شما می‌توانید با انجام اولین مرحله احراز هویت به واریز رمز ارز و معامله آن دسترسی داشته باشید. با انجام مرحله دوم احراز هویت قابلیت واریز و برداشت ریالی یا تومانی به حساب کاربری شما اضافه می‌شود.

 

در نهایت اگر شما مرحله آخر احراز هویت خود را نیز انجام دهید، شما می‌توانید علاوه بر عملیات‌های مرحله اول، رمز ارز نیز برداشت کنید. در این مرحله، تمام عملیات‌های کاربری در صرافی رابکس برای شما فعال خواهند شد. شما می‌توانید به راحتی از خدمات مختلف صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *