آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آموزش خرید اتریوم

آموزش خرید اتریوم با بهترین قیمت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 20 اسفند 1402
5
5

فهرست مطالب

  • انتخاب بهترین صرافی برای آموزش خرید اتریوم
  • آموزش خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال ایرانی
  • جمع‌بندی

اتریوم دومین رمز ارز بزرگ از نظر ارزش بازار در دنیای رمز ارزها است. خرید اتریوم به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که به دلیل تکنولوژی جدیدتر و کاربردهای متنوع همواره مورد توجه بازار است. برای خرید اتریوم می‌توان از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی، ایرانی و صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کرد که تمرکز این مقاله روی آموزش خرید اتریوم با بهترین قیمت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

 

در آموزش خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال ایرانی ابتدا به نکات مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال می‌پردازیم و سپس آموزش خرید اتریوم را با استفاده از پنل‌های معامله سریع و معامله حرفه‌ای و به صورت تصویری آموزش می‌دهیم. در آموزش خرید اتریوم در ایران همچنین به بررسی تفاوت‌های خرید اتریوم در حالت مارکت و در حالت لیمیت می‌پردازیم.

 

انتخاب بهترین صرافی برای آموزش خرید اتریوم

پیش از ورود به مبحث آموزش خرید اتریوم نیاز است که یک صرافی ارز دیجیتال مناسب از نظر امکانات و قیمت را برای بررسی این فرایند انتخاب کنیم. به صورت کلی صرافی ارز دیجیتال با تعداد ارزهای دیجیتال بالا، قیمت مناسب، کارمزدهای رقابتی، معامله حرفه‌ای و معامله سریع، تجربه کاربری آسان و واریز و برداشت تومانی و رمز ارزی آسان بهترین گزینه‌های برای معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. اما به طور خاص برای انتخاب صرافی جهت آموزش خرید اتریوم می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت.

 

  • امکان خرید سریع اتریوم در حجم بالا با قیمت ثابت با استفاده از پنل معامله سریع
  • امکان معامله همتا به همتا اتریوم با استفاده از پنل معامله حرفه‌ای
  • حجم معامله بالا در پنل حرفه‌ای و قیمت مناسب در خرید با حجم بالا از پنل تبدیل سریع
  • کارمزدهای رقابتی برای معامله و خرید و فروش اتریوم در هر دو نوع پنل نسبت به نمونه‌های مشابه
  • پشتیبانی از انتقال اتریوم در شبکه اتریوم و دیگر شبکه‌های مطرح لایه دوم مثل آربیتروم، آپتیمیزم و زی کی سینک
  • امکان تبدیل مستقیم اتریوم به سایر ارزهای دیجیتال و برعکس بدون نیاز به تبدیل آن به تومان

 

با توجه به این مقیاس‌ها می‌توان صرافی ارز دیجیتال رابکس را به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برای آموزش خرید اتریوم انتخاب کرد. این صرافی از هر دو نوع پنل تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای برای خرید و فروش اتریوم پشتیبانی می‌کند. در پنل تبدیل سریع می‌توان اتوریم را با نزدیکترین قیمت به قیمت جهانی اتریوم و در حجم بالا خریداری کرد و در پنل معامله حرفه‌ای نیز کاربران با قیمت دلخواه می‌توانند به خرید و فروش اتریوم بپردازند.

 

آموزش خرید اتریوم در ایران

 

کارمزد معامله در هر دو پنل رابکس برای خرید اتریوم رقابتی بوده و تا حد 0.12 درصد نیز قابل کاهش است. رابکس از انتقال اتریوم در 6 شبکه بلاک چینی اتریوم، آپتیمیزم، آربیتروم، زد کا سینک، مانتا نتورک و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند که برای خرید و فروش اتریوم و فعالیت در پروژه‌های بر بستر این پروژه‌ها بسیار کاربردی است. در پنل تبدیل سریع رابکس امکان تبدیل مستقیم اتریوم به سایر ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد که کارایی بیشتری را بریا معامله‌گران فراهم می‌کند.

 

مجموع این ویژگی‌ها در کنار رابط کاربری آسان و ساده رابکس و پشتیبانی 24 ساعته از معامله کاربران نشان می‌دهد که می‌توان آموزش خرید اتریوم در این صرافی را  دنبال کرد و به ساده‌ترین روش به خرید و فروش یا معامله اتریوم در ایران پرداخت. توجه داشته باشید که خرید اتریوم در صرافی‌های بین‌المللی مثل Binance با تومان امکان‌پذیر نیست. در ادامه مقاله آموزش خرید اتریوم را به صورت گام به گام در صرافی رابکس دنبال می‌کنیم.

 

آموزش خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

برای آموزش خرید اتریوم مراحل مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها مربوط به دسترسی به پنل‌های معامله در صرافی و برخی دیگر مربوط به فرایند خرید اتریوم است. برای شروع فعالیت نیاز است که کاربر ابتدا با مراجعه به وبسایت rabex.ir حساب کاربری خود را در صرافی ایجاد و سپس با ارائه اطلاعات مورد نیاز خود احراز هویت خود را در صرافی تکمیل کند. پس از تکمیل احراز هویت نوبت به مراحل دیگر آموزش خرید اتریوم می‌رسد که در ادامه به بررسی جزئی‌تر آن‌ها می‌پردازیم.

 

مرحله اول آموزش خرید اتریوم: واریز تومان به حساب صرافی

پس از ساخت و احراز هویت حساب کاربری، نوبت به واریز تومان به حساب صرافی به منظور خرید اتریوم می‌رسد. برای واریز تومان به صرافی، ابتدا وارد حساب کاربری خود در رابکس شده و وارد منوی کیف پول شوید. در منوی کیف پول وارد بخش واریز شده و گزینه تومان را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به واریز تومان برای شما نمایش داده شود.

 

در این پنجره مقدار واریز تومان را وارد کرده و روی گزینه ادامه کلیک کنید تا پنجره کارت‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای واریز استفاده کنید نمایش داده شود. با تایید این مورد وارد صفحه پرداخت می‌شوید که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی و تایید پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب شما واریز می‌شود. این بخش به دلیل محدودیت‌های قانونی فقط برای مبالغ زیر 25 میلیون کار می‌کند.

 

واریز تومان از آموزش خرید اتریوم

 

برای مبالغ بالای 25 میلیون تومان می‌توانید گزینه انتقال و پرداخت موجود در همین پنجره را انتخاب کنید. در این حالت واریز با استفاده از حواله بین بانکی پایا و با وارد کردن شناسه واریز انجام می‌شود. با انتخاب این مورد و تایید پرداخت بانک پایا پنجره جدید نمایش داده می‌شود که در آن با انتخاب بانک مقصد صرافی، اطلاعات حساب بانک و شناسه واریز مربوط به حساب شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از این اطلاعات می‌توانید حواله بین بانکی را با مراجعه به بانک یا اینترنت بانک انجام دهید. با تایید تراکنش به صورت آنی مبلغ مورد نظر در حساب شما شارژ می‌شود.

 

واریز تومان به صرافی رابکس

 

آموزش خرید اتریوم از پنل تبدیل سریع

پس از واریز تومان به حساب کاربری می‌توانید وارد بخش پنل تبدیل سریع از آموزش خرید اتریوم شوید. در پنل تبدیل سریع سه گزینه برای معامله وجود دارد که شامل خرید، فروش و تبدیل است. گزینه خرید و فروش برای مبادله با تومان  است و بخش تبدیل برای تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برای خرید اتریوم می‌توانید گزینه خرید را انتخاب کرده و میزان اتریومی که می‌خواهید خریداری کنید را مشخص کنید. قیمت در این حالت توسط صرافی رابکس و با توجه‌ به قیمت جهانی تعیین می‌شود. شما می‌توانید در بخش تومان نیز مبلغ مورد نظر برای خرید را مشخص کنید تا معادل آن اتریوم مشخص شود. پس از تعیین مقادیر و با تایید تراکنش اتریوم خریداری شده و به حساب شما واریز می‌شود.

 

آموزش خرید اتریوم در پنل تبدیل سریع

 

از بخش فروش اتریوم نیز می‌توانید با قیمت جهانی به فروش اتریوم و دریافت آن به تومان بپردازید. اگر به دنبال تبدیل اتریوم خود به تومان نیستید و می‌خواهید آن را به استیبل کوین‌هایی مانند تتر یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید می‌توانید از گزینه تبدیل استفاده کنید و اتریوم خود را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید.

 

آموزش خرید اتریوم از پنل معامله حرفه‌ای

در پنل معامله حرفه‌ای رابکس کاربران با یکدیگر معامله می‌کنند و قیمت نیز به صورت مسقیم توسط کاربران تعیین می‌شود. در پنل معامله حرفه‌ای رابکس دو جفت معاملاتی برای اتریوم/تومان و اتریوم/تتر وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن ‌ها به خرید و فروش اتریوم با استفاده از تومان یا تتر بپردازید. برای دسترسی به پنل معامله حرفه‌ای رابکس کافی است پس از ورود به حساب کاربری خود گزینه معامله حرفه‌ای را انتخاب کنید.

 

از قسمت سمت راست بالای این صفحه می‌توانید جفت ارز مورد نظر خود را برای معامله انتخاب کنید. پس از انتخاب جفت اتریوم/تومان اطلاعات آن برای شما نمایش داده می‌شود. ستون‌های سمت راست مربوط به سفارش‌های خرید و فروش فعلی هستند که هنوز نهایی نشده‌اند. با توجه به این سفارش‌ها می‌توان وضعیت عرضه و تقاضا را بررسی کرد.

 

در سمت چپ پنل ستون اول مربوط به وضعیت کلی نمادهای مختلف است که از قسمت جستجوی آن می‌توانید برای دسترسی به یک جفت معاملاتی خاص استفاده کنید. ستون دوم نیز مربوط به آخرین معامله‌های جفت ارز انتخاب شده است که قیمت نهایی نیز براساس ان‌ها تعیین می‌شود. در قسمت بالای میانه تصویر نمودار مربوط به جفت ارز انتخاب قرار گرفته است که ابزارهای تحلیلی نیز برای بررسی وضعیت در آن گنجانده شده است.

 

بخش اصلی آموزش خرید اتریوم در زیر قسمت نمودار قرار دارد. در این قسمت بخش‌های مربوط به خرید و فروش از هم جدا شده‌اند. دو گزینه لیمیت و مارکت نیز در بالای این دو قسمت وجود دارد که برای خرید و فروش می‌توان از یکی از آن‌ها استفاده کرد. در گزینه محدود کاربر علاوه بر مقدار ارز مورد نظر و قیمت آن را تعیین کرده و. درخواست خرید یا فروش خود را در دفتر سفارش ثبت می‌کند.

 

در صورتی که در طرف مقابل سفارش مشابه وجود داشته باشد، کل یا بخشی از سفارش کاربر که برای آن معامله متناظر وجود دارد نهایی می‌شود. بنابراین، برای آموزش خرید اتریوم در این حالت باید گزینه لیمیت را انتخاب کرده و قیمت و مقدار خرید را مشخص کنید و در نهایت درخواست خود را ثبت کنید تا در قسمت سفارش‌های باز نمایش داده شود. در صورت وجود معامله متناظر خرید اتریوم با قیمن دلخواه شدما نجام شده و اتریوم به کیف پول شما واریز می‌شود.

 

در بخش مارکت آموزش خرید اتریوم باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربر قیمت معامله را مشخص نمی‌کند و معامله کاربر براساس بهترین درخواست‌های فروش موجود در دفتر سفارش نهایی می‌شود. بنابرانی، در این حالت پس از فعال کردن گزینه مارکت شما مقدار اتریومی که می‌خواهید بخرید را مشخص کرده و درخواست را ثبت می‌کنید. سیستم به صورت اتوماتیک با توجه به سفارش‌های فروش موجود در دفتر سفارش درخواست شما را پر می‌کند.

 

آموزش خرید اتریوم در پنل معامله حرفه‌ای

 

توجه داشته باشید که آموزش خرید اتریوم با روش مارکت به صورت آنی انجام می‌شود اما بسته به سفارش‌های فروش موجود ممکن است قیمت خریداری شده با قیمت بازار تفاوت زیادی داشته باشد. در حالت لیمیت شما قادر به تعیین قیمت هستید اما ممکن است سفارش شما برای مدت زمان طولانی پر نشود. به هر حال بسته به شرایط شما می‌توانید از یکی از این دو حالت برای معاملات خود استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

اتریوم بزرگترین آلت کوین بازار ارز دیجیتال است که خرید آن به عنوان یک گزینه امن برای سرمایه‌گذاری در بازار شناخته می‌شود. در این مقاله به آموزش خرید اتریوم پرداخته شد. ابتدا با بررسی معیارهای مختلف بهترین صرافی ایرانی برای آموزش خرید اتریوم معرفی شد و سپس آموزش خرید اتریوم در پنل‌های تبدیل سریع و پنل معامله حرفه‌ای بررسی شد.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *