آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی | خرید تتر و خرید بیت کوین

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 27 دی 1402
5
5

فهرست مطالب

  • معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی
  • بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟
  • جمع‌بندی

امروزه کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال داخلی به خرید بیت کوین و خرید تتر بپردازند و از این طریق در بازارهای بین‌المللی به خصوص بازار کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنند. در این میان صرافی‌های موجود از جنبه‌های مختلفی مثل کارمزد، قیمت خرید و فروش ارز دیجیتال و تعداد ارزها و شبکه‌های پشتیبانی شده با یکدیگر تفاوت دارند که بررسی آن‌ها بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را برای خرید ارزهای دیجیتال مشخص می‌کند.

 

طبیعی است که هر صرافی ارز دیجیتال ممکن است از یک سری جنبه‌ها بهتر از دیگران باشد اما بررسی کلیه این معیارها باهم می‌تواند مسیر تشخیص بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را هموار کند. در ادامه مقاله با بررسی معیارهای مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش، معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را مشخص می‌کنیم.

 

معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

برای تشخیص بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌توان از دو رویکرد استفاده کرد. رویکرد اول رویکرد محصول محور است که در آن به بررسی محصولات ارائه شده توسط صرافی‌ها و همچنین لزوم وجود آن‌ها پرداخته می‌شود. رویکرد دوم رویکرد کیفی است که در آن به بررسی کیفیت محصولات ارائه شده پرداخته می‌شود. در حالت کلی تلفیق این دو رویکرد به ما در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمک می‌کند اما باید به یک نکته دیگر هم توجه داشت و آن موارد استفاده صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برای کاربران است.

 

برای درک این موضوع یک مثال ساده می‌زنیم. مهمترین دلیل استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان تبدیل ارز دیجیتال به تومان و برعکس در آن‌ها است زیرا انجام این کار با استفاده از دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی یا صرافی‌های غیرمتمرکز امکان‌پذیر نیست. بنابراین توجه به نحوه و کیفیت انجام این کار در تشخیص بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بسیار مهمتر از سایر معیارها است.

 

در ادامه مقاله به بررسی معیارهای اصلی انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم. در نهایت با توجه به معیارهای بررسی شده خواهیم گفت که کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی انتخاب شود. طبیعی است که هر کسی می‌تواند با توجه به معیارهای گفته شده پلتفرم‌های موجود را با یکدیگر مقایسه کرده و صرافی ارز دیجیتال مناسب خود را با توجه به رویکردهای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کند.

 

معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

 

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با معیار کارمزد معامله

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی توجه به میزان کارمزد معاملات است. کارمزد معامله مبلغی است که صرافی در ازای ارائه خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال از کاربران خود دریافت می‌کند. این مبلغ در برخی از صرافی‌ها به صورت مستقیم در قیمت اعمال می‌شود اما در حال حاضر در بیشتر صرافی‌ها این عدد مشخص است. در ارتباط با کارمزد معامله نکات مهمی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌شوند.

 

  • کارمزد معامله در پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای یا همتا به همتا معمولا پایین‌تر از کارمزد معامله در پلتفرم‌های معامله سریع است.
  • کارمزد معامله برای ارزهای دیجیتال معروف مثل خرید بیت کوین که حجم معامله بالایی دارند در بیشتر صرافی‌ها پایینتر از دیگر ارزهای دیجیتال است.
  • بسیاری از صرافی‌ها با توجه به حجم معامله کاربران آن‌ها را در سطوح مختلفی دسته‌بندی می‌کنند و براساس آن کارمزد معامله را کاهش یا افزایش می‌دهند.
  • هزینه انتقال رمز ارزها از صرافی مربوط به فی شبکه است و صرافی نباید هیچ هزینه‌ اضافی برای این کار از کاربران بگیرد.

 

تعیین بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با معیار محصول

معیار محصول به امکاناتی که یک صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و تریدرها فراهم می‌کند اشاره دارد. مهمترین محصول یک صرافی پنل خرید و فروش ارز دیجیتال است. صرافی‌های ایرانی از دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و پلتفرم معامله حرفه‌ای یا همتا به همتا برای ارائه خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران خود استفاده می‌کنند.

 

در پنل تبدیل سریع کاربران به معامله ارز دیجیتال با قیمت مشخص شده در صرافی ارز دیجیتال می‌پردازند و طرف دیگر معامله خود صرافی ارز دیجیتال است. در این نوع پلتفرم کاربر امکان تعیین قیمت را ندارد اما معامله در سریعترین زمان ممکن تایید می‌شود و نیازی به بررسی نقدینگی رمز ارز مورد نظر توسط کاربر نیست. در این نوع پنل‌ها علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال با تومان می‌توان به تبدیل مستقیم برخی از ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیز پرداخت.

 

پنل معامله حرفه‌ای نوع دیگری از پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است که در آن کاربران با یکدیگر به معامله ارز دیجیتال می‌پردازند. در این حالت کاربر می‌تواند قیمت را تعیین کند (Limit Order) یا معامله خود را براساس آخرین درخواست‌های موجود در بازار (Market) ثبت کند. در این نوع معامله براساس شرایط بازار می‌توانید معامله خود را با قیمت بهتر یا بدتری از قیمت‌های جهانی ثبت کنید. در جفت ارزهای با نقدینگی کم احتمال نوسان بالا در قیمت وجود دارد و به همین دلیل باید به حجم نقدینگی هر معامله در آن توجه کرد.

 

با توجه به این معیار می‌توان گفت بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی صرافی است که هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد تا کاربر براساس نیازهای لحظه‌ای خود یکی از آن‌ها را برای معامله انتخاب کند. خود این پلتفرم‌ها نیز می‌توانند ویژگی‌هایی مانند گذاشتن حد سود و حد ضرر را داشته باشند که می‌توانند جزو  معیارهای مناسب برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باشند.

 

تعیین بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با معیار ارزهای پشتیبانی شده

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده یکی از مهمترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است زیرا هر ارز دیجیتال یک موقعیت سرمایه‌گذاری و ترید مجزا است و فرصت جدیدی را برای کسب سود در اختیار کاربرها قرار می‌دهد. البته انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و پشتیبانی از ارزهای کلاهبرداری نشانه منفی برای صرافی ارز دیجیتال به حساب می‌اید.

 

در پلتفرم‌های تبدیل سریع ایرانی از خرید و فروش و تبدیل تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتالی وجود دارند که از معامله بیش از 1000 ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند که نکته مهمی برای کاربران است. در پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای نیز معمولا جفت رمز ارزها برای معامله انتخاب می‌شوند که در ایران اکثر جفت ارزها با تومان و تتر است.

 

معمولا تعداد جفت ارزهای پشتیبانی شده کمتر از ارزهای پشتیبانی شده در پلتفرم تبدیل سریع است زیرا نقدینگی کافی برای همه ارزها در این پلتفرم‌ها وجود ندارد. در حال حاضر برخی از صرافی‌های ایرانی تا بیش از 200 جفت ارز را نیز برای معاملات کاربران پشتیبانی می‌کنند که این تعداد جفت ارز در مقیاس جهانی نیز قابل قبول است.

 

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را پیدا کنیم

 

معیار شبکه‌های پشتیبانی شده در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

علاوه بر ارزهای پشتیبانی شده، شبکه‌های پشتیبانی شده برای انتقال ارزهای دیجیتال نیز از اهمیت بالایی برای کاربران ارز دیجیتال دارد. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از شبکه‌های معروف مثل اتریوم، تروم و زنجیره هوشمند بایننس برای انتقال توکن‌ها و کوین‌ها پشتیبانی می‌کنند اما بسیاری از رمزارزهای موجود در سایر شبکه‌های بلاک چینی قابل انتقال در این صرافی‌ها نیست و تنها امکان معامله آن‌ها در صرافی وجود دارد.

 

در این میان صرافی‌های ارز دیجیتال نیز وجود دارند که از بیش از 70 شکه بلاک چینی برای انتقال ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر تعداد شبکه‌های بلاک چینی انتقال رمزارزهای معروف مثل تتر و اتریوم در شبکه‌های بلاک چینی مختلف نیز برای کاربران بسیار مهم است. در حال حاضر امکان انتقال تتر در 10 شبکه و اتریوم در 6 شبکه در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی فراهم شده است.

 

رابط کاربری ساده از معیارهای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

دنیای ارزهای دیجیتال برای کاربران مبتدی دنیای بسیار پیچیده و سختی است و خیلی از کاربران به دلیل رابط کاربری ضعیف اپلیکیشن‌ها و صرافی‌های فعال در این حوزه از سرمایه‌گذاری در این بازار منصرف می‌شوند. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی رابط کاربری و تجربه کاربری مناسبی در اختیار کاربران خود نمی‌دهند و کاربران در مواجهه با محصول آن‌ها بیشتر گیج می‌شوند.

 

رابط کاربری ساده امکان استفاده راحت از خدمات را برای کاربران فراهم می‌کند و یکی از نکات مهم در انتخاب بهتری صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. در حال حاضر برخی از صرافی‌های ایرانی با الگو گرفتن از صرافی‌های معتبر بین‌المللی سعی کرده‌اند رابط کاربری مناسب برای کاربران خود ارائه کنند که در این مسیر نیز موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند.

 

یکی از معیارهای مهم در این بخش برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده از کیف پول داخلی در صرافی‌های ارز دیجیتال است که کاربران مبتدی را از دردسرهای مربوط به کار با کیف پول‌های ارز دیجیتال و مشکلاتی که ممکن است در ارتباط با آن‌ها ایجاد شود را حدف می‌کند. البته در این زمینه باید دقت شود که امنیت کیف پول صرافی در اختیار کاربر نیست و ترجیح این است که کاربران نحوه کار با کیف پول شخصی را نیز یاد بگیرند.

 

پشتیبانی 24 ساعته از معیارهای مهم انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال نیازمند تعامل با تیم پشتیبانی است. انتقال ارزهای دیجیتال به صرافی و برعکس همواره نیازمند بررسی توسط تیم صرافی است و ممکن است در این پروسه نیاز به تماس با تیم پشتیبانی باشد. پشتیبانی 24 ساعته و هفت روزه هفت یکی از معیارهای مهم برای بررسی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است.

 

در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی پشیتبانی مناسبی از فعالیت‌های خود ارائه می‌دهند. در برخی از صرافی‌ها به دلیل استفاده از فول نود، تراکنش‌های کاربران در برخی از شبکه‌ها بدون نیاز به تایید در کمترین زمان ممکن تایید می‌شود که این موضوع نیاز به تعامل با تیم پشتیبانی را کمتر می‌کند. بنابراین، اگرچه پشتیبانی 24 ساعته بسیار اساسی است اما مهم این است که صرافی با ارائه قابلیت‌های خاص نیاز کاربر به این پشتیبانی را کم کند.

 

اپلیکیشن موبایل برای انجام معامله ارز دیجیتال

امروزه بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال با استفاده از گوشی موبایل فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال خود را انجام می‌دهند. در ایران بسیاری از کاربران به لپ تاپ و سیستم دسترسی ندارند اما تقریبا هر ایرانی می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن موبایل خود به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال بپردازد. بنابراین، پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل برای انجام معامله یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

 

در حال حاضر بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از پلیکیشن اندروید برای انجام معاملات پشتیبانی می‌کنند که بخش زیادی از کاربران را پوشش می‌دهد. صرافی‌هایی که از اپلیکیشن ای او اس پشتیبانی می‌کنند طبیعتا می‌توانند کاربران بیشتری را درگیر کنند. در این اپلیکیشن‌ها نیز رابط کاربری ساده و آسان از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

 

رابکس بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

با توجه به معیارهایی که در قسمت قبلی مورد بررسی قرار گرفت می‌توان صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف را مورد بررسی قرار داد. صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که از سال 96 به ارائه خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران می‌پردازد. در ادامه دلیل انتخاب رابکس به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را با توجه به معیارهای گفته شده را شرح می‌دهیم.

 

  • کارمزد معامله در صرافی ارز دیجیتال رابکس به صورت پیش فرض 0.3 درصد است که در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار مناسب است. علاوه بر این، رابکس کاربران خود را با توجه به حجم معاملات ماهانه در سوح کاربری مختلف دسته‌بندی می‌کند که کاربران با افزایش سطح کاربری خود می‌توانند میزان کارمزد معامله خود را تا 0.12 درصد نیز کاهش دهند.

 

  • رابکس از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و پنل معامله حرفه‌ای برای خرید و فروش ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کاربران براساس نیاز‌های خود می‌توانند از یکی از این پلتفرم‌ها برای معامله ارز دیجیتال و تبدیل ارز دیجیتال به تومان و برعکس استفاده کنند.

 

  • رابکس در پنل تبدیل سریع خود از معامله بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که در آن می‌توان به خرید و فروش ارز دیجیتال با تومان یا تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر پرداخت. در پنل معامله حرفه‌ای رابکس از معامله بیش از 200 جفت ارز معامله‌ای پشتیبانی می‌شود. این دو مقدار با توجه به کارمزد انجام معامله بیشترین مقدار در بین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به حساب می‌اید.

 

  • در رابکس از انتقال ارزهای دیجیتال در بیش از هفتاد شبکه بلاک چینی پشتیبانی می‌شود که با اختلاف بیشترین تعداد شبکه پشتیبانی شده در بین صرافی‌های ایرانی است. خرید تتر و انتقال آن در 10 شبکه بلاک چینی و خرید اتریوم و انتقال آن در بیش  6 شبکه بلاک چیینی در رابکس انجام می‌شود که امکان فعالیت گسترده را برای کاربران این صرافی فراهم می‌کند.

 

  • در بین صرافی‌های ایرانی رابط کاربری رابکس هم در نسخه اپلیکیشن موبایل و هم وب بسیار ساده و کاربر پسند است. رابکس با الگو گرفتن از پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای بین‌المللی مثل Binance و Coinbase و درگیر کردن سلیقه کاربران ایرانی سعی کرده استا که بهترین رابط کاربری ممکن را برای کاربران خود به خصوص افراد مبتدی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ارائه کند. کیف پول سرد و امن رابکس نیز دشواری‌های کار با کیف پول را برای افراد مبتدی از بین برده است.

 

  • رابکس در شبکه ترون معاملات کاربران به صورت اتوماتیک بررسی و تایید می‌کند و در سایر شبکه‌های مطرح این کار در کمترین زمان ممکن توسط تیم پشتیبانی انجام می‌شود. تیم پشتیبانی رابکس به صورت 24 ساعت روز و در هفت روز هفته پاسخگوی کاربران است و در کمترین زمان ممکن احراز هویت کاربران را بررسی و تاید می‌کند.

 

  • نسخه اپلیکیشن اندروید رابکس به تازگی به روز شده و امکان ورود به حساب کاربری، بررسی پرتفوی سرمایه‌گذاری، انجام معامله در پنل‌های تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. هنوز این صرافی نسخه اپلیکیشن آی او اس خود را ارائه نکرده است اما نسخه اندروید این اپلیکشن تجربه راحت و سریع از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

 

جمع‌بندی

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌توان از معیارهای مختلفی استفاده کرد که در این مقاله مهمترین آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و براساس آن‌ها بررسی شد که چرا صرافی ارز دیجیتال رابکس به عنوان یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود. برای خرید و فروش بیش از 1000 ارز دیجیتال و انتقال آن‌ها در بیش از 70 شبکه بلاک چینی می‌توانید به صفحه Rabex.ir مراجعه کنید.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *