آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
توکنومنیکس استارک نت

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف | بررسی id یا هش تراکنش

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 30 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف
  • پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف با استفاده از مرورگر بلاک چین
  • جمع‌بندی

هنگام انجام یک تراکنش خرید و فروش یا انتقال ارز دیجیتال به آدرس دیگر، اطلاعات تراکنش انجام شده در بلاک چین ثبت می‌شود تا امکان رسیدن به توافق در مورد وصعیت نهایی شبکه وجود داشته باشند. در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال هنگام ارسال تتر به صرافی به منظور فروش تتر در ایران | فروش USDT با بهترین قیمت تتر در ایران از شما خواسته می‌شود که id یا هش تراکنش را برای صرافی ارسال کنید که این کار نیازمند آشنایی با روش پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف است.

 

صرافی ارز دیجیتال با داشتن id یا هش تراکنش می‌تواند تایید انتقال تتر به حساب صرافی را تایید کند و حساب کاربری شما را با مقدار تتر واریزی شارژ کند. تتر در شبکه‌های مختلفی وجود دارد و به همین دلیل پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف به صورت مستقیم وجود دارد اما در صورت عدم دسترسی مستقیم در کیف پول نیز می‌توان با مراجعه به مرورگر بلاک چین مورد نظر به پیگیری تراکنش تتر در آن شبکه ‌پرداخت.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف

در بسیاری از مواقع کاربران نیاز است که ارزهای دیجیتال خود را به حساب دیگران به خصوص صرافی های ارز دیجیتال انتقال دهند. این کار ممکن است به منظور انجام معامله در صرافی یا نقد کردن ارزهای دیجیتال باشد. برای کاربران ایرانی در بیشتر مواقع انتقال تتر در شبکه‌های مختلف به صرافی ارز دیجیتال مطرح است که به منظور فروش تتر یا تبدیل آن به سایر ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

 

در طی این فرایند صرافی برای اطمینان از صحت و نهایی شدن تراکنش از کاربران درخواست می‌کند که کد تراکنش انتقال تتر را نیز به صراف یاعلان کنند که این کار نیازمند پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف است. این کار یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف است اما جدای از این مورد خود کاربران نیز ممکن است در شرایط مختلف جهت اطمینان از نهایی شدن یک تراکنش یا بررسی تراکنش‌های قبلی خود نیازمند پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف باشند.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف

 

به هر حال و در هر دو حالت کاربران به پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف نیاز دارند که این نیازمند آشنایی با نحوه دسترسی به اطلاعات تراکنش‌ها در شبکه‌های مختلف است. مرورگرهای بلاک‌چینی اصلی‌ترین ابزارها برای پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف هستند. این مرورگرها وبسایت‌هایی هستند که اطلاعات تراکنش‌ها، آدرس‌ها و توکن‌های مختلف را در اختیار کاربران شبکه قرار می دهند.

 

معمولا با اضافه کردن یک شبکه بلاک چینی به کیف پول یکی از مروگرهای شبکه نیز به عنوان مرورگر پایه به کیف پول اضافه می‌شود و شما می‌توانید به صورت مستقیم و از طریق آن به اطلاعات یک تراکنش خاص دسترسی داشته باشید. به هر حال کاربران همواره می‌توانند با مراجعه به وبسایت هر مروگر خاص آدرس خود را جستجو کرده و اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و توکن‌های خود را به دست آورند.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف در تراست ولت

تراست ولت یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده شده در ایران است. کاربران می توانند با استفاده از این کیف پول به نگهداری و ارسال ارزهای دیجیتال در بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی دسترسی داشته باشند. بنابراین اگر شما می‌خواهید تتر خود را در شبکه‌های مختلف به صرافی‌های ارز دیجیتال انتقال دهید، می‌توانید از بخش Home توکن تتر خود را که در یک شبکه خاص است انتخاب کنید.

 

در تراست ولت شبکه هر توکن در کنار اسم آن مشخص می‌شود و شما می‌توانید ار این طریق مطمئن شوید که تتر شما در چه شبکه ای است. اگر به دبنال انتقال تتر به صرافی هستید ابتدا باید به بخش واریز رمز ارز صرافی مراجعه کرده و تتر و شبکه مورد نظر خود برای انتقال را مشخص کنید. شبکه انتخابی در این بخش باید حتما همان شبکه‌ای باشد که شما در آن شبکه تتر در کیف پول شخصی دارید و می‌خواهید آن را به صرافی انتقال دهید.

 

با انتخاب این دو مورد و مقدار تتر قابل انتقال آدرس نگهداری تتر در شبکه مورد نظر صرافی برای شما نشان داده می‌شود. این ادرس را کپی کرده و ببه عنوان مقصد انتقال در کیف پول استفاده خواهیم کرد. در این صفحه قسمت خالی برای ثبت کد تراکنش وجود دارد که با نهایی کردن تراکنش در کیف پول و پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف در تراست ولت آن را به دست خواهیم آورد.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف تراست ولت

 

پس از به دست آوردن آدرس مقصد معمولا صرافی به شما 15 دقیقه فرصت می‌دهد که به آدرس داده شده تتر را در شبکه مورد نظر انتقال داده و کد تراکنش انتقال را در قسمت مورد نظر وارد کنید. در شبکه‌های مختلف کد تراکنش با عناوین مختلفی مثل Transactiom id, Hash id یا Txid مشخص می‌شود.

 

در کیف پول تراست ولت از قسمت Send تتر مورد نظر خود را در شبکه مشخص شده انتخاب کنید. در پنجره جدید آدرس صرافی و مقدار تتر انتقالی را مشخص کنید و گزینه Next را کلیک کنید. با انجام این کار صفحه مرور اطلاعات تراکنش برای شما نشان داده می‌شود که در صورت درست بودن اطلاعات و داشتن کوین شبکه برای تایید تراکنش می توانید تراکنش را تایید کنید و منتظر پیام نهایی شدن تراکنش باشید.

 

پیگیری تراکنش انتقال تتر از تراست ولت به صرافی

 

توجه داشته باشید که برای انتقال تتر از تراست ولت نیاز است که حتما کوین شبکه مورد نظر را برای پرداخت هزینه کارمزد شبکه در کیف پول خود داشته باشید. در تصویر بالا به دلیل نداشتن رمز ارز بایننس کوین برای انتقال تتر Bep20 گزینه Top up Smart chain نمایش داده شده است که از کاربر می‌خواهد تا مقداری کوین BNB برای پرداخت هزینه کارمزد تراکنش به کیف پول خود اضافه کند. برای خرید اسمارت چین یا همان کوین BNB در شبکه بایننس اسمارت چین می‌توانید به رابکس مراجعه کنید.

 

پس از نهایی شدن تراکنش انتقال، اطلاعات تراکنش مورد نظر در صفحه تتر انتقال داده شده نشان داده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توان به پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف پرداخت. با کلیک بر روی هر یک از این تراکنش‌های نهایی شده ابتدا اطلاعات کلی تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود اما برای مشاهده اطلاعات بیشتر به خصوص کد انتقال تراکنش باید بر روی گزینه View on block explorer کلیک کنید.

 

پیگری تراکنش تتر در شبکه های مختلف با تراست ولت

 

با انجام این کار صفحه تراکنش انتقال تتر در مرورگر بلاک چین مورد استفاده برای انتقال تتر برای شما نمایش داده می‌شود که در آن اطلاعات کامل تراکنش نشان داده شده است و شما می‌توانید با اسکرول آن‌ها را مشاهده کنید. کد تراکنش انتقال با نام Transaction Hash در همان ابتدای این صفحه موجود است که آن را کپی کرده و در قسمت مورد نظر صرافی پیست کنید تا تراکنش در حساب کاربری شما ثبت شود. صرافی با بررسی این کد و تایید تراکنش مبلغ مورد نظر را به حساب شما اضافه می‌کند.

 

پیگیری هش تراکنش در تراست ولت

 

اگر به طور کلی تراکنش خود را در کیف پول مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Check Explorer در انتهای صفحه تتر به صفحه کل تراکنش‌های مورد نظر خود در شبکه دسترسی داشته باشد. در این حالت نیز می‌توانید با توجه به تاریخ و مقادیر موجود تراکنش مورد نظر خود را از بین لیست تراکنش‌ها پیدا کرده و با کلیک بر روی آن به پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف بپردازید.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف از طریق تراست ولت

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف در متامسک

متامسک یکی دیگر ار کیف پول‌های معروف و پرکاربرد است که بسیاری از کاربران برای نگهداری و اتقال تتر از آن استفاده می‌کنند. این کیف پول مربوط به شبکه اتریوم بوده و تنها از شبکه‌های سازگار با اتریوم پشتیبانی می‌کند و به عنوان مثال از آن نمی‌توان برای نگهداری ارزهای شبکه‌هایی مثل سولانا و کازماس و آپتوس استفاده کرد.

 

خوبی Metamask این است که یک آدرس ثابت برای کاربر در همه شبکه‌های پشتیبانی شده و برای همه توکن‌ها وجود دارد. بنابراین شما برای دریافت تتر در همه شبکه‌های سازگار مثل اتریوم، آربیتروم، بایننس اسمارت چین، آپتیمیزم، فانتوم و … همان یک آدرس را استفاده می‌کنید. در متامسک پس از انتقال تتر یا هر ارز دیجیتال به یک آدرس دیگر در بخش Activity تراکنش آن دیده می‌شود.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف در متامسک

 

برای پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف بر روی تراکنش ثبت شده کلیک کنید تا اطلاعات مختلف مربوط به آن تراکنش نمایش داده شود. در این بخش گزینه Copy Transaction ID به شما قابلیت پیگری تراکنش تتر یا هر تراکنش دیگری که بر روی آن کلیک کرده‌اید را می‌دهد. بنابراین، اگر از متامسک و با استفاده از گزینه Send تترهای خود را به رابکس انتقال داده‌اید می‌توانید همین همین شناسه تراکنش را کپی کرده و در قسمت مورد نظر بخش واریز وارد کنید تا تراکنش شما بررسی و تایید شود.

 

نحوه پیگری تراکنش تتر در شبکه های مختلف در متامسک

 

در صورتی که تراکنش مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید ابتدا شبکه خود را در متامسک مشخص کنید و از قسمت سه نقطه موجود در بالای صفحه کیف پول روی گزینه View On Explorer کلیک کنید می‌توانید تراکنش‌های خود در شبکه مورد نظر را مشاهده کنید. حال در ستون اول ردیف مربوط به هر تراکنش Transaction Hash قرار گرفته است که می‌توانید آن را کپی کرده و به عنوان کد انتقال تراکنش در اختیار صرافی قرار دهید.

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف با استفاده ار مرورگر بلاک چین

 

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف با استفاده از مرورگر بلاک چین

عمومی‌ترین روش پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف و پیدا کردن کد تراکنش انتقال استفاده از مروگرهای بلاک چینی است. شما می‌توانید با مراجعه به مرورگر هر بلاک چینی که از آن برای انجام تراکنش استفاده کرده‌اید و جستجوی آدرس خود تمامی تراکنش‌های خود را از ابتدای ایجاد آدرس خود مشاهده کرده و با کلیک بر روی آن‌ها اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها به خصوص کد تراکنش انتقال را به دست آورید.

 

در کیف پول‌هایی مثل متامسک که هر کاربر فقط یک آدرس دارد، در هر مرورگری برای هر شبکه بلاک چینی پشتیبانی شده همان آدرس را جستجو کنید اطلاعات تراکنش‌ها نشان داده می‌شود اما در کیف پول‌هایی مانند تراست ولت برای جستجوی تراکنش‌های مربوط به هر رمز ارز در هر شبکه باید آدرس آن را از بخش Receive پیدا کرده و جستجو کنید تا تراکنش‌های مربوط به آن مشاهده شود. در این کیف پول نیز شبکه‌های با پروتکل مشترک یک آدرس دارند اما چون از سایر شبکه‌ها نیز پشتیبانی می‌شود آدرس آن‌ها متفاوت است.

 

برای پیدا کردن مرورگرهای مربوط به شبکه‌های مختلف نیز می‌توانید اولا با مراجعه به سایت‌هایی مانند Coinmarketcap این کار را نجام بدهید یا با یک جستجوی ساده در اینترنت با عنوان شبکه و مرورگر آن آدرس آن‌ها را پیدا کنید. به عنوام مثال، با جستجوی عبارت Binance smart chain Explorer می‌توانید به مرورگرهای بایننس و با جستجوی Tron Explorer به مرورگرهای شبکه ترون دسترسی داشته باشید. در مروگرها شما علاوه بر پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود در آن شبکه را نیز مشاهده کنید.

 

جمع‌بندی

پیگیری تراکنش تتر در شبکه های مختلف با مراجعه به وبسایت مرورگرهای بلاک چینی انجام می‌شود. کاربران می‌توانند به صورت مستقیم از طریق کیف پول‌های ارز دیجیتال به این مروگرها و اطلاعات تراکنش دسترسی پیدا کنند یا با جستجوی آدرس خود در مرورگرهای بلاک چینی اطلاعات تراکنش‌های قبلی خود را مشاهده و بررسی کنند. پیگری تراکنش تتر در شبکه های مختلف بیشتر از جهت پیدا کردن کد تراکنش انتقال به صرافی کاربرد دارد و همین روند برای تمامی ارزهای دیجیتال نیز یکی است.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *