آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال چگونه است

بررسی شرایط خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 02 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت
  • خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران
  • آيا امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت وجود ندارد؟
  • جمع‌بندی

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران آیا ممکن است؟ در دهه گذشته، با ظهور ارزهای دیجیتال و فناوری‌های بلاک‌چین، دنیای مالی و پرداخت‌ها تحولات زیادی را تجربه کرده است. با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت کاربران از سراسر دنیا در این بازار، مسئله حفاظت از سرمایه کاربران و جلوگیری از انواع اقسام کلاهبرداری‌ها، فعالیت‌های غیرقانونی و حملات سایبری در دنیای کریپتوکارنسی مطرح شد.

 

راه‌حل ارائه شده برای این مشکلات این بود که بسیاری از صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال امکان انجام معامله بدون احراز هویت را حذف کردند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به صرافی‌های فعال در کشور خود امکان فعالیت بدون احراز هویت کاربران را نمی‌دهند. سوالی که مطرح است این است که آیا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت ممکن است؟ پاسخ این سوال برای کاربران ایرانی چیست؟ در ادامه این مقاله به بررسی نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران با بهترین قیمت ارز دیجیتال و
بدون احزار هویت می‌پردازیم.

 

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

 

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

ارزهای دیجیتال از فناوری بلاک‌چین بهره می‌برند که امکان تایید تراکنش‌ها توسط شبکه‌ای از کامپیوترها را فراهم می‌کند، بدون اینکه به یک مرکز کنترلی متمرکز نیاز داشته باشد. این ویژگی‌ها ارزهای دیجیتال را به گزینه‌ای جذاب برای انجام تراکنش‌های آنلاین تبدیل کرده است. با این حال عدم کنترل فعالیت‌ها و تراکنش‌های انجام شده بر بستر بلاک چین منجر به اتفاقات ناگواری می‌شود.

 

در دنیای بلاک چین ردیابی هویت واقعی کاربران کار سختی است و به همین دلیل استفاده از این سیستم مالی برای مقاصدی چون پولشویی، فرار مالیاتی، کلاهبرداری و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی بسیار ساده است. به دلیل پیچیدگی حملات سایبری مختلفی نیز در این فضا انجام می‌شود که خروجی آن از بین رفتن سرمایه فعالان این بازار است.

 

آنچه به عنوان احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود در واقع اقدامی برای جلوگیری از این مشکلات است. قوانین خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت یا با احراز هویت در کشورهای مختلف متفاوت است که در ادامه برخی از مهمترین قوانین مربوط به این حوزه آورده شده است.

 

  • تبادل ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات ملی: برخی ارزهای دیجیتال ممکن است بدون احراز هویت در صرافی‌های مختلف قابل خرید و فروش باشند. اما برخی دیگر نیاز به احراز هویت دارند. این مساله به قوانین و مقررات کشورها و صرافی‌های مختلف بستگی دارد.

 

  • انتقال ارزهای دیجیتال: تقریبا در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال، اگر قصد دارید ارز دیجیتالی را از یک کیف پول به کیف پول دیگر منتقل کنید، نیازی به احراز هویت نیست. اما توجه داشته باشید که تراکنش‌های بزرگ ممکن است به دلیل مقررات مالی برخی کشورها نیاز به احراز هویت داشته باشند.

 

  • خرید کالاها و خدمات: برخی کسب‌وکارها امکان پذیرفتن ارزهای دیجیتال برای خرید کالاها و خدمات را بدون نیاز به احراز هویت فراهم می‌کنند. این وابستگی به سیاست‌های هر کسب‌وکار و ارز دیجیتال مورد استفاده آن‌ها دارد.

 

  • تغییر مقررات: مقررات خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت یا با آن مرتباً تغییر می‌کنند، بنابراین باید به تاریخ‌ها و قوانین فعلی دقت کرد. ممکن است در آینده نیاز به احراز هویت برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال افزایش یابد یا کاهش یابد.

 

در نهایت، امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت وابسته به شرایط مختلفی است و باید با توجه به مقررات کشور محل اقامت و همچنین سیاست‌های صرافی‌ها و کسب‌وکارها در زمینه ارزهای دیجیتال، اقدامات خود را انجام دهید. همچنین باید به مسائل امنیتی و مالی توجه کافی داشته باشید و از منابع معتبر برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی شرایط خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران خواهیم پرداخت اما پیش از آن کمی عمیق‌تر به بررسی مفهوم احراز هویت و موارد استفاده از آن می‌پردازیم.

 

احراز هویت چیست؟

احراز هویت (KYC) یک فرآیند است که به وسیله‌ی کسب و ارائه‌ی اطلاعات و اسناد به منظور تأیید هویت یک فرد یا سازمان انجام می‌شود. هدف اصلی احراز هویت، تأیید و اطمینان از اینکه فرد یا سازمانی که ادعا می‌کند هویت خاصی دارد، واقعاً همان فرد یا سازمان مورد نظر است و دسترسی به منابع، خدمات، یا اطلاعاتی خاص را دارد. احراز هویت از مهم‌ترین اصول در حفظ امنیت اطلاعات و جلوگیری از تقلب و سوءاستفاده است.

 

با توجه به اهمیت اطلاعات شخصی کاربران، فرآیند احراز هویت باید به دقت و با رعایت قوانین و استانداردهای مربوطه باید انجام شود. احراز هویت معمولاً شامل ارائه‌ی اطلاعات شخصی یا اسناد مانند نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تلفن، آدرس، تاریخ تولد، ایمیل و موارد مشابه می‌شود. این اطلاعات می‌توانند به عنوان دلیلی برای تایید هویت فرد مورد استفاده قرار گیرند. در برخی موارد، اطلاعات بیشتری مثل عکس‌هویتی یا اسکن اسناد مورد نیاز می‌شوند.

 

صرافی‌های ارز دیجیتال مثل Binance از جمله نهادهایی هستند که در طی سال‌های گذشته از سمت نهادهای قانون‌گذار مجبور به احراز هویت کاربران خود شده‌اند. در فضای ارزهای دیجیتال امکان کلاهبرداری و انجام فعالیت‌ها غیرقانونی بسیار ساده است و به همین دلیل بدون وجود احراز هویت نمی‌توان پیگیری‌های لازم را در مواقع ضروری انجام داد. البته که احراز هویت تنها مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال نیست و کاربردهای مختلفی از جمله در موارد زیر دارد.

 

  • خدمات بانکی و مالی: در بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی، احراز هویت برای ایجاد حساب‌های بانکی، انجام تراکنش‌های مالی، درخواست وام و… استفاده می‌شود.
  • خدمات آنلاین: در سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، احراز هویت به منظور سفارشی‌سازی تجربه کاربری، حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و جلوگیری از تقلب و دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها انجام می‌شود.
  • معاملات ارز دیجیتال: در صرافی‌های ارز دیجیتال، احراز هویت معمولاً برای ایجاد حساب کاربری و انجام تراکنش‌های بزرگ مورد نیاز است.
  • سیستم‌های دولتی و امنیتی: در سازمان‌ها و دولت‌ها، احراز هویت به منظور دسترسی به اطلاعات حساس، سیستم‌های مخصوصی و امور مرتبط با امنیت ملی انجام می‌شود.
  • خدمات پزشکی: در مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها، احراز هویت برای تشخیص و رصد سابقه‌های بیماری و پرداخت هزینه‌های درمانی استفاده می‌شود.
  • کسب‌وکارها و شرکت‌ها: در کسب‌وکارها خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت، احراز هویت معمولاً برای کارمندان، مشتریان و همکاران خارجی به منظور اجرای فعالیت‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

 

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران

در سال‌‌های اخیر امکان خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی ممکن شده است و تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال خدمات خرید ارز دیجیتال به صورت تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای همتا به همتا را برای کاربران ایرانی فراهم می‌کنند. اگرچه در ابتدای فعالیت این صرافی‌ها نیازی به احراز هویت کاربران نداشتند اما در حال حاضر خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران امکان پذیر نیست.

 

با توجه به اینکه در سال‌های گذشته سواستفاده‌ها و کلاهبرداری‌های زیادی با استفاده از ارزهای دیجیتال در ایران انجام شد، نهادهای قانونی و امنیتی فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را منوط به احراز هویت کاربران کرده‌اند و در عمل هیچ صرافی ارز دیجیتال ایرانی قادر به ارائه خدمات خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت نیست.

 

بسیاری از افرادی که توکن‌های کلاهبرداری به کاربران ایرانی می‌فروشند یا با استفاده از طرح‌های پانزی کاربران را به سمت طرح‌های شبکه‌ای کلاهبرداری می‌کشاند برای نقد کردن پول از صرافی‌های استفاده می‌‌کنند. همچنین سواستفاده‌های انجام شده از سیستم بانکی نیز با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل به ارز دیجیتال می‌شوند. بنابراین احراز هویت کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف می‌کند.

 

قوانین مربوط به احراز هویت تقریبا برای تمامی صرافی‌ها یکسان است. کاربران باید کارت شناسایی خود را به همراه شماره همراه و حساب بانکی که به نام خود فرد است را در صرافی ثبت کرده و با ارسال یک تصویر از خود و متن نوشته شده توسط هر صرافی موافقت خود با قوانین صرافی را تایید کنند. در حال حاضر احراز هویت در صرافی‌های ایرانی کاملا آنلاین است اما هر یک از صرافی‌ها روش خاص خود را برای احراز هویت اجرایی می‌کنند.

 

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال رابکس

اگرچه خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران امکان‌پذیر نیست اما صرافی‌های ارز دیجیتال تا حد امکان سعی کرده‌اند فرایند انجام این کار را ساده و سهل کنند تا کاربران در کمترین زمان ممکن بتوانند به خرید ارز دیجیتال در ایران بپردازند. صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی است که این امکان را فراهم کرده است تا کاربران تنها در چند دقیقه بتوانند با کارت ملی یا شناسنامه خود احراز هویت خود را تکمیل کنند. احراز هویت در صرافی رابکس کاملا آنلاین بوده و در سه سطح انجام می‌شود.

 

  • در سطح اول شما تنها با وارد کردن شماره همراهی که مالکیت آن را دارید احراز هویت می‌کنید و امکان واریز ارز دیجیتال به صرافی و استفاده از آن برای معاملات را به دست می‌آورید.
  • در سطح دوم با ارائه کارت شناسایی معتبر مثل کارت ملی، شناسنامه و گواهینامهامکان واریز و برداشت تومانی و استفاده از آن برای معاملات را به دست می‌اورید.
  • در سطح سوم برای برداشت رمز ارز ها و انتقال به کیف پول‌های دیگر باید حتما متن تعهد رابکس را بنویسد به همراه یکی از کارت‌های شناسایی خوپ و عکس سلفی برای رابکس ارسال کنید.

 

تیم پشتبانی رابکس در سریع ترین زمان مدارک شما را بررسی کرده و در سریع ترین زمان پس از برسی مدارک با شما تماس گرفته و پس از آن، شما می‌توانید به برداشت ارز‌های دیجیتال بپردازید و آن را به کیف پول خود انتقال دهید. یکی از آسیب‌های خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت این است که حساب شما می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرد و خسارت‌های مالی بسیاری به شما وارد کند که با استفاده از یک صرافی امن مثل رابکس این مشکل برای شما از بین می‌رود.

 

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران

 

آيا امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت وجود ندارد؟

علی‌رغم قوانین سفت و سخت در ارتباط با احراز هویت کاربران همچنان امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت هم در ایران و هم در سایر کشورها وجود دارد. در ایران برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت شما مجبور به مراجعه به افراد و اشخاصی هستند که بدون مجوزهای قانونی فعالیت می‌کنند. خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت از چنین اشخاصی علاوه بر این که غیرقانونی بوده و ممکن است مشکلات قانونی داشته باشد، می‌تواند خطرات زیر را نیز به همراه داشته باشد.

 

  • ارسال ارز دیجیتال کلاهبرداری به جای ارزهای دیجیتال معتبر
  • دریافت مبلغ و عدم ارسال ارزهای دیجیتال واقعی
  • نیاز به مراجعه حضوری
  • نیاز به اعتماد دو طرفه برای خرید آنلاین و امکان کلاهبرداری
  • نبود امکان پیگیری در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل قانونی

 

امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در برخی از صرافی‌های خارجی نیز امکان پذیر است زیرا برخی از کشورها هنوز قوانین سفت و سختی در ارتباط با احراز هویت کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال ندارند. در استفاده از این صرافی‌ها باید نهایت دقت و احتیاز را به کار ببرید تا دارای‌های شما همچنان امن باشد. از جمله مشکلاتی که خرید ارز دیجیتال بدون احزار هویت از صرافی‌های خارجی می‌تواند داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • به دلیل تحریم‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی هر لحظه صرافی می‌تواند حساب کاربری کاربران ایرانی را ببندد.
  • بسیاری از این صرافی‌ها ثبت رسمی نیستند و ممکن است به کل فعالیت خود را قطع کرده و دارایی‌های شما را بدزدند.
  • صرافی‌ها ممکن است از دارایی‌های شما سواستفاده کنند که منجر به ورشکسته شدن آن‌ها و از بین رفتن دارایی شما شود.
  • در صورت رعایت نشدن نکات امنیتی صرافی ممکن است با هک صرافی دارایی‌های شما نیز در معرض آسیب‌پذیری باشد.

 

انجام تراکنش‌های بدون احراز هویت می‌تواند برای افرادی که حریم خصوصی خود را مهم می‌دانند یا در کشورهایی با قوانین خاص زندگی می‌کنند، جذاب باشد. اما امنیت و احتیاط در این تراکنش‌ها بسیار مهم است تا از سرقت اطلاعات یا ارز دیجیتال جلوگیری شود. به هر حال فرآیند احراز هویت برای اطمینان و شناسایی کاربران واقعی استفاده می‌شود و می‌تواند برای جلوگیری از سرقت حساب‌های آنلاین، محافظت از اطلاعات حساس و مقابله با تقلب و جلوگیری از تروریسم و فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شود. همچنین، احراز هویت در تراکنش‌های مالی و تجاری آنلاین اهمیت دارد و اعتماد کاربران را به سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها افزایش می‌دهد.

 

آیا خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران امکان‌پذیر است؟

در ایران خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت غیرقانونی بوده و کلیه صرافی‌های ارز دیجیتال موظف به احراز هویت کاربران خود برای ارائه خدمات به آن‌ها هستند. در این میان ممکن است افراد یا تیم‌هایی نیز امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را ارائه کنند که کار آن‌ها غیرقانونی بوده و ممکن است منجر به کلاهبرداری از کاربران شود.

 

جمع‌بندی

در حال حاضر خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در ایران امکان‌پذیر نیست و بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی نیز بدون احراز هویت خدماتی به کاربران ارائه نمی‌کنند. صرافی ارز دیجیتال رابکس با ارائه یک روش چند مرحله‌ای، احراز هویت کاربران را در کمترین زمان و به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد تا کاربران بتوانند به سادگی به فعالیت قانونی در فضای ارزهای دیجیتال بپردازند.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *