آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران با بهترین قیمت ارز دیجیتال

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 28 دی 1402
3.1
3.1

فهرست مطالب

  • نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران
  • نحوه خرید ارز دیجیتال در پنل تبدیل سریع
  • نحوه خرید ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای
  • نحوه خرید با ارز دیجیتال

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد تازه کار در بازارهای مالی نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران است. بسیاری از سرمایه‌گذاران مبتدی دنیای ارزهای دیجیتال تصور می‌کنند که خرید ارز دیجیتال با استفاده از ریال امکان‌پذیر نیست اما در واقعیت خرید ارز دیجیتال در ایران و با استفاده از ریال به سادگی خرید اینترنتی هر کالای دیگری است و شما می‌توانید با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به خرید و فروش ارز دیجیتال در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته بپردازید.

 

برای اینکه یک تجربه کاربری ساده و بهینه از خرید ارز دیجیتال داشته باشید نیاز است که از یک صرافی ارز دیجیتال مناسب استفاده کنید. در ادامه این مقاله با بررسی ویژگی‌های مهم یک صرافی ارز دیجیتال، نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران با بهترین قیمت ارز دیجیتال را آموزش می‌دهیم.

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

خرید ارز دیجیتال در ایران به سادگی خرید سایر کالاها به صورت اینترنتی است. شما کافی است از میان صرافی‌های ارز دیجیتال بهترین صرافی را با مقایسه انتخاب کرده و پس از ساخت حساب کاربری و احراز هویت در آن، با واریز ریال از حساب بانکی به خرید ارز دیجیتال بپردازید. برای خرید ارز دیجیتال نیز امکان استفاده از دو پلتفرم معامله حرفه‌ای و معامله سریع وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای انتخاب بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال می‌توان متغیرهای مختلفی را بررسی کرد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • قیمت ارز دیجیتال یکی از معیارهای مهم در انتخاب صرافی برای خرید ارز دیجیتال در ایران است. در پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای قیمت توسط کاربران تعیین می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان از این منظر صرافی‌ها را به صورت دقیق بررسی کرد. در پلتفرم‌های معامله سریع قیمت توسط صرافی‌ها تعیین می‌شود و به همین دلیل می‌توان صرافی با بهترین قیمت ارز دیجیتال در این پلتفرم‌ها را پیدا کرد.

 

  • مهمتر از قیمت ارز دیجیتال کارمزد خرید ارز دیجیتال است به طور کامل در دست صرافی است. در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ایرانی کارمزدهای بالای نیم درصد برای معاملات خود دریافت می‌کنند. این مساله برای ارزهای کمتر شناخته شده بیشتر نیز می‌شود. صرافی‌هایی هم هستند که درصدهای زیر نیم درصد دریافت می‌کنند.

 

  • نکته مهم دیگر در انتخاب صرافی توجه به ارزهای و شبکه‌های پشتیبانی شده برای انتقال ارزهای دیجیتال است. دسترسی به خرید و فروش تعداد زیادی ارز دیجیتال و امکان انتقال آن‌ها در شبکه‌های مختلف، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

  • پشتیبانی از نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول صرافی یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه انتقال ارزهای دیجیتال به خصوص در شبکه‌های پر هزینه مثل اتریوم کمک کند. البته در این مورد باید به امنیت کیف پول ارائه شده و همچنین عدم سو استفاده صرافی از دارایی کاربران نیز توجه ویژه داشت.

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

 

با توجه به موارد مطرح شده که مهمترین معیارهای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال برای نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران هستند می‌توان با اطمینان گفت که صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. رابکس از خرید و فروش بیش از 1000 ارز دیجیتال در بیش از 70 شبکه بلاک چینی پشتیبانی می‌کند و از کیف پول سرد امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال کاربران خود بهره می‌برد.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال در پنل معامله سریع رابکس نزدیکترین قیمت به قیمت معامله جهانی ارز دیجیتال است و دز پلتفرم معامله حرفه‌ای رابکس نیز امکان خرید فروش همتا به همتا ارزهای دیجیتال با کارمزد کم و قیمت مناسب وجود دارد. کارمزد خرید و فروش برای کاربران عادی 0.3 درصد است که با فعالیت و بهبود سطح کاربری این عدد به 0.12 درصد نیز قابل کاهش است. پیش از آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال در دو پلتفرم مطرح شده شما باید ابتدا مراحل ایجاد حساب کاربری و احراز آن را در صرافی طی کنید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

ایجاد حساب کاربری در نحوه خرید ارز دیجیتال

مرحله اول در آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران آموزش ایجاد حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال است. برای انجام این کار شما باید به وبسایت Rabex.ir مراجعه کرده و گزینه «ثبت نام» را انتخاب کنید. با انجام این کار پنجره ثبت نام برای شما نمای شداده می‌شود که در آن نام، نام خانوادگی، شماره همراه و کلمه عبور را مشخص کرده و با تایید شرایط سایت روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک می‌کنید.

 

پس از کلیک بر روی گزینه مورد نظر کدی برای شماره همراه شما پیامک می‌شود که شما باید این کد را در قسمت مربوط به پنجره جدید باز شده وارد کنید. پس از وارد کردن کد، روی گزینه ادامه کلیک کنید تا به صفحه ورود به سایت هدایت شوید. در این صفحه می‌توانید با شماره همراه و رمز عبور ثبت شده وارد حساب کاربری خود در رابکس شوید. توجه داشته باشید که برای امنیت بیشتر حساب کاربران، در هر بار ورود یک کد تایید نیز به شماره همراه شما تایید می‌شود تا آن را نیز در قسمت مربوطه وارد کنید.

 

آموزش ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال رابکس

 

مرحله احراز هویت در نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

به منظور جلوگیری از جرائم مختلفی مثل پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری‌های مختلف تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی ملزم به احراز هویت کاربران خود هستند. برای این منظور رابکس از احراز هویت مرحله به مرحله در نحوه خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کند که مرحله اول آن با ثبت نام و ارائه شماره همراه فعال می‌شود. کاربران با ثبت نام می‌توانند به طور نامحدود به صرافی رمز ارز واریز کنند و هر چقدر که خواستند به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند.

 

برای اینکه کاربران بتوانند واریز و برداشت تومان را در نحوه خرید ارز دیجیتال برای حساب کاربری خود فعال کنند نیاز است که مرحله دوم احراز هویت را تکمیل کنند. برای این مرحله پس از ورود به وبسایت روی گزینه تکمیل احراز هویت کلیک کنید و به قسمت احراز هویت متوسط رجوع کنید.

 

در این قسمت با کلیک بر روی گزینه افزودن تصویر یک کارت شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه را انتخاب کنید و پس از آپلود روی گزینه ثبت و ارسال کلیک کنید. با اتایید عکس ارسال شده که در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود امکان برداشت و اریز تومان برای شما فعال می‌شود.

 

احراز هویت در نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران

 

مرحله پیشرفته و نهایی احراز هویت امکان برداشت ارز دیجیتال را در نحوه خرید ارز دیجیتال برای کاربران فراهم می‌‌کند. برای این مرحله شما باید پس از وورد به حساب کاربری و قسمت تکمیل احراز هویت به بخش مرحله پیشرفته مراجعه کنید و آدرس، کد پستی و تصویر سلفی متن نشان داده شده را به پشتیانی رابکس ارسال کنید. پس از تایید این مرحله احراز هویت شما به طور کامل انجام می‌شود و شما می‌توانید تمامی فعالیت‌های ممکن در صرافی را انجام دهید. مرحله بعدی قبل ورود به آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال بررسی نحوه واریز و برداشت‌ها است.

 

مرحله واریز تومان و ارز دیجیتال در نحوه خرید رمز ارز دیجیتال در ایران

برای اینکه بتوانید با استفاده از پلتفرم‌های معامله حرفه‌ای یا سریع به نحوه خرید ارز دیجیتال در ایران بپردازید باید ابتدا در حساب کاربری خود تومان یا ارز دیجیتال واریز کنید. برای این منظور پس از ورود به حساب کاربری خود در رابکس روی تب کیف پول کلیک کرده و گزینه واریز را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره جدید باز می‌شود که در آن می‌توانید تومان یا ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای واریز تومان گزینه تومان را از پنجره انتخاب کنید تا پنجره جدید برای شما نمایش داده شود.

 

در پنجره باز شده از نحوه خرید ارز دیجیتال باید مبلغ تومانی که می‌خواهید واریز کنید را مشخص کنید. اگر این مبلغ کمتر از 25 میلیون تومان باشد می‌توانید پس از تعیین مبلغ روی گزینه ادامه کلیک کنید. با این کار یک پنجره جدید نمایش داده می‌شود که در آن کارت‌های بانکی ثبت شده شما نمای شداده می‌شود که پرداخت شما تنها با استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر است. با انتخاب گزینه تایید درگاه پرداخت اینترنتی نمایش داده می‌شود که با وارد کردن اطلاعات و تایید تراکنش حساب شما با مبلغ مورد نظر به تومان شارژ خواهد شد.

 

در صورتی که شما می‌خواهید مبلغی بیش از 25 میلیون تومان وارد بازار کنید نحوه خرید ارز دیجیتال متفاوت خواهد بود و شما باید در صفحه اول واریز تومان باید گزینه انتقال و پرداخت را کلیک کنید. در این حالت واریز با استفاده از حواله بین بانکی پایا و ثبت شناسه واریز انجام می‌شود.

 

پس از تایید، نوع پرداخت پنجره جدید برای شما نمایش داده می‌شود که در آن بانک مقصد را انتخاب کنید تا اطلاعات آدرس حساب بانکی و شناسه واریز برای شما نمایش داده شود. با استفاده از این اطلاعات و مراجعه به بانک یا سامانه اینترنت بانک می‌توانید مبلغ مورد نظر را به حساب مورد نظر و شناسه تعریف شده ارسال کنید. پس از انجام تراکنش و تایید بانکی حساب شما به صورت خودکار با مبلغ مورد نظر شارژ خواهد شد.

 

برای واریز ارز دیجیتال در قسمت واریز به جای تومان باید رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره جدید نمایش داده می‌شود که در آن رمز ارز مورد نظر، شبکه انتقال و مقدار مورد نظر تعیین می‌شود. توجه داشته باشید که شبکه انتخاب شده باید با شبکه‌ای که از آن ارز دیجیتال ارسال می‌شود یکی باشد در غیر اینصورت ارزهای شما از بین خواهند رفت. با مشخص کردن این اطلاعات بر روی گزینه ادامه فرایند واریز رمز ارز کلیک کنید ودر پنجره هشدار شبکه انتخابی متوجه شدم را بزنید تا پنجره نهایی برای شما نمایش داده شود.

 

در پنجره جدید علاوه بر رمز ارز انتخابی و شبکه انتقال و مقدار آن، آدرس کیف پول شما در رابکس نمایش داده شده است که باید آن را کپی کنید و در قسمت آدرس گیرنده ارز دیجیتال کیف پولی که از آن رمز ارز ارسال می‌شود وارد کنید. پس از تایید تراکنش در سمت ارسال کننده کد تراکنش را از مرورگر شبکه کپی کرده و در قسمت ثبت کد تراکنش انتقال رمز ارز وارد کنید و ادامه را بزنید. با بررسی و تایید انتقال توسط تیم پشتیبانی حساب شما با رمز ارز مورد نظر شارژ خواهد شد.

 

واریز ارز دیجیتال به صرافی

 

با طی کردن این مراحل شما در کیف پول خود منابع لازم برای نحوه  خرید ارز دیجیتال را خواهید داشت. در ادامه به بررسی نحوه خرید ارز دیجیتال با استفاده از پلتفرم‌های معامله سریع و معامله حرفه‌ای ارز دیجیتال می‌پردازیم و تفاوت‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در پنل تبدیل سریع

منظور از پنل تبدیل سریع، پلتفرمی است که به شما این امکان را می‌دهد که با قیمت‌های جهانی مشخص یک رمز ارز را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. صرافی‌های ایرانی که از این نوع معامله پشتیبانی می‌کنند با اتصال به پنل‌های معامله حرفه‌ای جهانی خرید شما را قیمت مورد نظر انجام داده و در اختیار شما قرار می‌دهند. نکته مهم در این نوع نحوه خرید ارز دیجیتال این است که تعیین قیمت در این روش در دست کاربر نیست و ممکن است خروجی معامله نیز برای کاربر با توجه به حجم معامله و نقدینگی در پلتفرم‌های جهانی همان قیمت نمایش داده شده نباشد.

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در پنل تبدیل سریع بسیار ساده است. شما پس از ورود به صرافی رابکس می‌توانید گزینه تبدیل سریع را انتخاب کنید. در صفحه نمایش داده شده سه تب خرید، تبدیل و فروش وجود دارد. در گزینه خرید شما با انتخاب رمز ارز مورد نظر و مقدار تومانی که می‌خواهید خرج کنید، می‌توانید به خرید مستقیم ارز دیجیتال با تومان با قیمت نمایش داده شده بپردازید.

 

اگر به دنبال نحوه خرید ارز دیجیتال با یک ارز دیجیتال دیگر هستید باید به قسمت تبدیل مراجعه کنید. در این حالت رمز ارز هدف و رمز ارز مبدا و میزان خرید را مشخص می‌کنید تا با استفاده از قیمت مشخص شده تبدیل شما انجام شود و رمز ارز جدید به کیف پول شما اضافه شود. قسمت فروش نیز برای فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به تومان استفاده می‌شود.

 

نحوه خرید رمز ارز دیجیتال

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای

منظور از پنل معامله حرفه‌ای همان پنل معامله همتا به همتا است که در آن کاربران به جای خرید ارز دیجیتال با قیمت مشخص از صرافی ارز دیجیتال، به مبادله ارزهای دیجیتال و تومان با یکدیگر می‌پردازند. در این حالت کاربری که بیت کوین دارد آن را با قیمت مورد نظر خود در لیست فروش قرار می‌دهد و کاربرانی که دنبال خرید بیت کوین هستند، مقدرا و قیمت خرید خود را ثبت می‌کنند. در صورتی که این دو قیمت باهم یکی شوند معامله انجام می‌شود و خریدار بیت کوین و فروشنده تومان دریافت می‌کند. البته این مساله برای دو رمز ارز نیز صادق است.

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای کمی پیچیده‌تر از پنل تبدیل سریع است. پس از ورود به حساب کاربری خود در رابکس، بر روی گزینه پنل معامله حرفه ای کلیک کنید. با این کار پنل معامله همتا به همتا در یک تب جدید باز می‌شود که در آن می‌توان به خرید ارز دیجیتال یا فروش آن در قیمت خاص یا قیمت بازار پرداخت.

 

خرید ارز دیجیتال در پنل معامله حرفه ای

 

در گوشه سمت راست این پنل شما باید جفت ارزی که می‌خواهید معامله کنید را انتخاب کنید. طبیعی است که یکی از این رمز ارزها باید در کیف پول شما موجود باشد تا بتوانید با استفاده از آن دیگری را خریداری کنید. پس از انتخاب جفت مورد نظر در قسمت پایین و میانی پلتفرم ،یکی از گزینه‌های Limit یا Market را انتخاب می‌کنیم. در حالت ‌‌اول قیمت‌گذاری بر عهده خود شما است اما در حالت Market قیمت براساس آخرین اردرهای فعال موجود تعیین می‌شود. اصولا بهتر است برای جلوگیری از لغزش قیمت از حالت اول استفاده شود.

 

پس از انتخاب حالت Limit در نحوه خرید ارز دیجیتال، در صورتی که به دنبال خرید ارز اول هستید باید قسمت خرید را انتخاب کنید و اگر به دنبال فروش ارز اول هستید قسمت فروش را انتخاب کنید. برای مثال در بازار تتر/تومان برای خرید تتر با تومان به قسمت خرید و برای فروش تتر و دریافت تومان باید از قسمت فروش استفاده کنید. پس از انتخاب یکی از گزینه‌ها در قسمت زیرین قیمت و مقدرا را مشخص کرده و بر روی گزینه خرید یا فروش کلیک کنید تا درخواست شما در پایین صفحه و در بخش سفارش‌های باز نمایش داده شود.

 

اگر در قیمت مشخص شده طرف مقابل هم اردری داشته باشد معامله نهایی شده و درخواست شما انجام می‌شود. توجه داشته باشید که در نحوه خرید ارز دیجیتال ممکن است قیمت دو درخواست یکی باشد اما حجم مورد نظر آن‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در چنین شرایطی بخشی از درخواست که برای آن تقاضا وجود داشتاه پر می‌شود و مابقی همچنان در فهرست درخواست‌ها باقی می‌ماند.

 

نحوه خرید با ارز دیجیتال

در بسیاری از کشورهای دنیا امکان خرید با ارز دیجیتال نیز برای کاربران وجود دارد. در برخی از کشورها کاربران می‌توانند با پرداخت بیت کوین از خدمات و محصولات ارائه شده توسط بسیاری از سازمان‌ها و خرده فروش‌ها استفاده کنند. در ایران طبق قوانین موجود امکان خرید با ارز دیجیتال در داخل کشور وجود ندارد اما کاربران ایرانی نیز می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال به خرید اکانت‌های برخی از وبسایت‌های مختلف مثل Tradingview بپردازند.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *