آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
فروش بیت کوین بدون احراز هویت

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 21 بهمن 1402
5
5

فهرست مطالب

  • فروش بیت کوین بدون احراز هویت
  • جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین همانند سایر ابزارهای مالی دو طرف خرید و فروش دارد و برای اینکه سود حاصل از خرید بیت کوین تثبیت شود یا از ضرر بیشتر ناشی از سرمایه‌گذاری بدموقع جلوگیری شود کاربران باید به فروش بیت کوین بپردازند. بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال به دنبال فروش بیت کوین بدون احراز هویت هستند.

 

اگرچه همچنان روش‌هایی برای فروش بیت کوین بدون احراز هویت وجود دارد اما انجام این کار به صورت قانونی در ایران غیرممکن است. در این مقاله آموزش فروش بیت کوین را با توجه به قوانین موجود بررسی کرده و امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی را بررسی می‌کنیم.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت

سرمایه‌گذاران بیت کوین همانند سرمایه‌گذاران سایر دارایی‌های سرمایه‌ای ممکن است به دلایل متعددی از جمله حفظ سود، جلوگیری از ضرر و خارج کردن پول از بازار ارزهای دیجیتال نیاز به فروش بیت کوین داشته باشند. ممکن است بیت کوین موجود حاصل خرید بیت کوین از صرافی‌ها یا حاصل فرایند استخراج با استفاده از دستگاه‌های استخراج باشد. منبع خرید هیچ تاثیری در فرایند فروش بیت کوین نخواهد داشت.

 

منظور از فروش بیت کوین بدون احراز هویت این است که کاربران بتوانند بدون اینکه اطلاعات شناسایی خود مانند شماره همراه، حساب بانکی و اطلاعات هویتی خود را به صرافی ارسال کنند، بیت کوین خود را بفروشند و معادل آن را به صورت ریال، دلار یا سایر ارزهای دیجیتال دریافت کنند. دلیل اهمیت فروش بیت کوین بدون احراز هویت برای برخی از کاربران مسائل مربوط به حریم خصوصی، برای برخی دیگر فرار مالیاتی و برای کلاهبرداران نیز فرار از دست نهادهای امنیتی و قضایی است.

 

در سال‌های ابتدایی پیدایش بیت کوین ماینرها و سرمایه‌گذارهای بیت کوین می‌توانستند به راحیت به فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی‌های مختلف مثل Binance بپردازند. در ایران نیز صرافی‌های قدیمی امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت را به کاربران ارائه می‌کردند. در سال‌های گذشته با رشد شدید بازار، قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال نیز به شدت دنبال شده و امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت در بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی از بین رفته است.

 

در فرایند فروش بیت کوین بدون احراز هویت مهمترین مساله خروجی مورد انتظار کاربر است. به عنوان مثال، اگر کاربر به دنبال فروش بیت کوین و دریافت تومان است تنها راه آن استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که در حال حاضر امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت در آن‌ها وجود ندارد اما اگر کاربر به دنبال دریافت تتر در ازای فروش بیت کوین بدون احراز هویت باشد می‌تواند از صرافی‌های غیرمتمرکز و برخی از صرافی‌های متمرکز بین‌المللی این کار را انجام دهد.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی‌های خارجی

در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های خارجی امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت را ندارند. صرافی‌های بزرگی مثل Binance و Coinbae امکان فروش بیت کوین بیت کوین بدون احراز هویت را به هیچ یک از کاربران خود ارائه نمی‌دهند. در مقابل برخی از صرافی‌های متمرکز در دیگر کشورها نیز وجود دارند که امکان فروش بیت کوین بیت کوین بدون احراز هویت را به کاربران ارائه می‌کنند.

 

در طی زمان این صرافی‌ها نیز از سمت دولت‌ها و نهادهای قانونی مجبور به احراز هویت کاربران شده‌اند. صرافی‌هایی مثل Bingx و Coinex که پیش از این خدمات بدون احراز هویت را به کاربران ارائه می‌کردند در حال حاضر همه کاربران خود را مجبور به احراز هویت کرده‌اند. نکته مهم برای کاربران ایرانی این است که حتی اگر بخواهند احراز هویت کنند نیز به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌توانند به فروش بیت کوین بدون احراز هویت بپردازند.

 

به هر حال هنوز می‌توان صرافی‌های متمرکز بین‌المللی برای فروش بیت کوین بدون احراز هویت پیدا کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هر لحظه احراز هویت در این صرافی‌ها اجباری شود و کاربران ایرانی از فعالیت ممنوع شوند یا اینکه صرافی به کل فعالیت خود را تعطیل کرده و دارایی‌های کاربران را پس ندهد.

 

فرایند فروش بیت کوین بدون احراز هویت تقریبا مشابه با فرایند فروش بیت کوین در دیگر صرافی‌ها است. شما پس از ایجاد حساب کاربری خود می‌توانید بیت کوین را از کیف پول شخصی به حساب کاربری خود در صرافی مورد نظر انتقال دهید و از قسمت معاملات اسپات به فروش آن پرداخته و معادل آن را به صورت ارزهای دیجیتال دیگر دریافت کنید.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در پلتفرم‌های غیرمتمرکز

اصلی‌ترین روش فروش بیت کوین بدون احراز هویت استفاده از پلتفرم‌های غیرمتمرکز برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است. اگر بیت کوین را به صورت بومی در خود شبکه بیت کوین دارید و به دنبال فروش آن و دریافت ارزها یدیجیتال دیگر هستید، بهترین راه استفاده از صرافی غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای Thorswap است.

 

با استفاده از پلتفرم Thorswap شما می‌توانید بیت کوین خود را به کوین‌های سایر شبکه‌های معروف مثل اتریوم و بایننس کوین یا توکن‌های معروف در بستر این شبکه‌ها مثل تتر و لینک تبدیل کنید. هزینه فروش بیت کوین بدون احراز هویت و تبدیل آن به سایر کوین‌ها و توکن‌ها براساس شبکه‌های انتخاب و شلوغی شبکه‌ها متفاوت است و با استفاده از کوین بومی شبکه مبدا پرداخت می‌شود.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در Thorswap

 

از آنجایی که شبکه بیت کوین همانند اتریوم و سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند امکان پشتیبانی کارا از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را ندارد، در حال حاضر امکان تبدیل مستقیم بیت کوین به تتر یا هر توکن دیگر در شبکه بیت کوین وجود ندارد اما این کار را می‌توان با نسخه‌های رپد بیت کوین در شبکه‌های مختلف به سادگی انجام داد.

 

رپد بیت کوین به توکنی در یک شبکه غیربیتکوینی مثل اتریوم گفته می‌شود که معادل بیت کوین در آن شبکه است. هر رپد بیت کوین ایجاد شده در شبکه اتریوم، پشتوانه یک بیت کوین قفل شده را به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز دارد و به همین دلیل ارزش آن معادل با یک بیت کوین است. البته ریسک‌های رپد بیت کوین به نسبت بیت کوین نیز بیشتر است و در عوض کارایی بالاتری را به نسبت بیت کوین اصلی به کاربران ارائه می‌کند.

 

اگر به دنبال فروش بیت کوین بدون احراز هویت هستید و بیت کوین شما به صورت رپد هست می‌توانید از صرافی‌های غیرمتمرکز معتبر هر شبکه برای اینکار استفاده کنید. به عنوان مثال، صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل رپد بیت کوین به اتریوم، تتر یا سایر ارزهای دیجیتال بر بستر شبکه اتریوم است و هزینه کمتری نسبت به استفاده از Thorswap دارد.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در یونی سواپ

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی‌های ایرانی

در صرافی‌های ایرانی امکان فروش بیت کوین بدون احراز هویت وجود ندارد. طبق دستورالعمل‌های صادر شده از سمت نهادهای مالی و قانونی و به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، پولشویی و کلاهبرداری هیچ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نمی‌توانند بدون احراز هویت کاربران به آن‌ها خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه کنند.

 

این موضوع نشان می‌دهد که هرگونه ادعای فروش بیت کوین بدون احراز هویت توسط اشخاص و تیم‌های مختلف غیرقانونی است و ممکن است خطراتی از جمله ضبط دارایی‌های کاربران و انتقال ارزهای کلاهبرداری به کاربران به جای ارزهای واقعی داشته باشد. بنابراین به جای فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی‌های ایرانی باید به دنبال صرافی‌هایی بود که بهترین روش فروش بیت کوین با ساده‌ترین روش احراز هویت را به کاربران ارائه می‌کنند.

 

صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده و از یک روش چند مرحله‌ای برای احراز هویت کاربران خود استفاده می‌کنند. این روش چند مرحله‌ای احراز هویت به کاربران این امکان را می‌دهد که براساس فعالیت مورد نظر خود مراحل مختلف احراز هویت را تکمیل کنند و فعالیت خود را با بالاترین سرعت انجام دهند.

 

برای فروش بیت کوین با احراز هویت چند مرحله‌ای در رابکس شما می‌توانید از دو نوع پنل تبدیل سریع و پنل معامله حرفه‌ای استفاده کنید. در پنل تبدیل سریع فروش بیت کوین به صورت مستقیم به صرافی انجام می‌شود و شما می‌توانید در ازای آن تومان یا ارزهای دیجیتال دیگر را دریافت کنید. در پنل معامله حرفه‌ای فروش بیت کوین به صورت همتا به همتا بوده و کاربران با قیمت مشخص شده خود به فروش بیت کوین می‌پردازند.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی امکان‌پذیر است؟

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی طبق دستورالعمل‌های ارائه شده توسط نهادهای امنیتی و مالی ملزم به احراز هویت کاربران خود هستند و فروش بیت کوین بدون احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال ایرانی امکان‌پذیر نیست. کاربران می‌توانند برای فروش بیت کوین و دریافت تومان از صرافی‌هایی مثل رابکس که راحت‌ترین روش احراز هویت را دارند استفاده کنند.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در ایران

 

فروش بیت کوین بیت کوین بدون احراز هویت در تراست ولت امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر خرید و فروش بیت کوین در تراست ولت با استفاده از واسطه‌های صرافی‌های متمرکز وجود دارد اما کاربران نیاز دارند که حتما در این صرافی‌های احراز هویت کرده باشند. فروش بیت کوین بدون احراز هویت در تراست ولت با استفاده از قابلیت Swap وجود دارد که این قابلیت با استفاده از پلتفرم Thorswap نهایی می‌شود.

 

جمع‌بندی

فروش بیت کوین بدون احراز هویت در حال حاضر از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و بسیاری از صرافی‌های متمرکز خارجی امکان‌پذیر نیست اما کاربران می‌توانند با استفاده پلتفرم‌های غیرمتمرکز مانند Thorswap یا Uniswap به فروش بیت کو.ین بدون احراز هویت بپردازند و در مقابل آن ارز دیجیتال دریافت کنند. در این حالت نیز کاربران برای تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تومان یا سایر ارزهای فیات نیاز به استفاده از صرافی‌های متمرکز و احراز هویت دارند.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *