آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال

نحوه فروش بیت کوین در ایران | ساده ترین روش فروش BTC

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 03 مرداد 1403

فهرست مطالب

  • نحوه فروش بیت کوین در ایران
  • نحوه فروش بیت کوین در رابکس
  • جمع‌بندی

امروزه سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین و سایر رمز ارزها به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری نوین مورد توجه عموم مردم دنیا قرار گرفته است. همانند، سرمایه‌گذاری بر روی همه دارایی‌ها، خریداران بیت کوین نیز ممکن است به دنبال نحوه فروش بیت کوین برای ذخیره سود و خرید دوباره در قیمت پایین باشند. بنابراین، بررسی نحوه فروش بیت کوین در ایران یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه‌گذاران است که در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

نحوه فروش بیت کوین در ایران

سرمایه‌گذاران و تریدرهای ارز دیجیتال ممکن است بنا به دلایل متعددی به دنبال نحوه فروش بیت کوین باشند. همانند کاربران سراسر جهان، کاربران ایرانی نیز برای خرید یا فروش BTC به صرافی‌های ارز دیجیتال نیاز دارند اما شرایط خاص کشور از نظر تحریم‌های اقتصادی و عدم اتصال به سیستم مالی دنیا، نحوه فروش بیت کوین را برای کاربران ایرانی متفاوت‌تر از دیگران کرده است.

 

در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی کاربران ایرانی امکان احراز هویت حساب کاربری خود را ندارند. در معدود صرافی‌های بین‌المللی که کاربران ایرانی مشکل احراز هویت ندارند، عدم دسترسی به کارت‌های بانکی و اعتباری بین‌المللی سد راه کاربران ایرانی برای فروش بیت کوین است و امکان فروش BTC و دریافت مبلغ تومانی آن وجود ندارد.

 

با این توضیحات کاربران ایرانی برای فروش بیت کوین دو راه بیشتر ندارند. راه اول استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که امکان تبدیل بیت کوین به سایر ارزهای دیجیتال مانند تتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما امکان فروش بیت کوین و دریافت مبلغ تومانی در آن‌ها وجود ندارد. برخی از کیف پول‌ها مثل تراست ولت نیز امکان تبدیل مستقیم بیت کوین به سایر ارزهای دیجیتال را به واسطه دکس‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

 

روش دوم که بهترین روش نحوه فروش بیت کوین در ایران است استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی ایرانی است. برای استفاده از این صرافی‌ها کاربرها مشکلی در ارتباط با احزار هویت ندارند و به راحتی می‌توانند با استفاده از حساب بانکی خود، مبلغ تومانی بیت کوین‌ها فروخته شده را برداشت بزنند. این دو ویژگی‌ در همه صرافی‌های ایرانی ثابت است اما برای نحوه فروش بیت کوین در ایران انتخاب بهترین صرافی اهمیت زیادی دارد.

 

صرافی ارز دیجیتال رابکس امکان فروش BTC به تومان و تتر را در دو پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حداکثر کارمزد این صرافی برای فروش بیت کوین به ترتیب 0.3 و 0.25 در دو پنل است که برای کاربران حرفه‌ای این درصدها تا 0.12 درصد نیز کاهش پیدا می‌کند. انتقال بیت کوین به و از صرافی نیز در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. در ادامه مقاله به آموزش فروش بیت کوین در ایران با استفاده از صرافی‌ رابکس می‌پردازیم.

 

نحوه فروش بیت کوین در ایران

 

نحوه فروش بیت کوین در رابکس

برای بررسی نحوه فروش بیت کوین در رابکس باید توجه داشته باشید که این صرافی از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند و نحوه فروش بیت کوین در این دو پنل با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. در پنل تبدیل سریع معامله با قیمت جهانی انجام شده و کاربران مستقیم و در کمترین زمان ممکن بیت کوین‌های خود را به صرافی می‌فروشد.

 

در معامله حرفه‌ای کاربران با یکدیگر معامله می‌کنند. در این حالت کاربران مقدار خرید یا فروش بیتکوین خود را با قیمت دلخواه به پلتفرم ارسال می‌کنند تا درخواست‌های آن‌ها در دفتر سفارش ثبت گردد. در صورتی که بخش یا کلی از سفارش‌های خرید و فروش با قیمت یکسان مطابقت داشته باشند، آن بخش از معامله نهایی و کار فروش BTC به سرانجام می‌رسد.

 

اصلی‌ترین مزیت استفاده از پنل تبدیل سریع در نحوه فروش بیت کوین تایید لحظه‌ای تراکنش و هم‌چنین امکان انجام معاملات با حجم بالا در قیمت ثابت است. در مقابل ونل معامله حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که بیت کوین خود را در قیمت مد نظر خود به فروش رسانده و از پیش برای آینده بازار برنامه‌ریزی کنید.

 

انتقال بیت کوین به رابکس جهت فروش

در صورتی که بیت کوین خود را در کیف پول رابکس نگهداری می‌کنید، نیازی به این مرحله ندارید اما اگر بیت کوین‌های شما در کیف پول شخصی است، برای شروع نحوه فروش بیت کوین نیاز دارید که ابتدا آن را به حساب کاربری خود در رابکس انتقال دهید. برای این منظور وارد حساب کاربری خود در Rabex.ir شده و وارد منوی کیف پول شوید.

 

روی گزینه واریز کلیک کرده و رمز ارز بیت کوین را به همراه شبکه‌ای که بیت کوین را در آن نگهداری می‌کنید انتخاب کنید. رابکس از شبکه‌های بیت کوین و بایننس اسمارت چین برای انتقال بیت کوین پشتیبانی می‌کند. پس از آن مقدار بیت کوینی که می‌خواهید واریز کنید را وارد و بر روی گزینه ادامه فرآیند واریز کلیک کنید تا آدرس دریافت بیت کوین در شبکه مورد نظر برای شما نمایش داده شود.

 

انتقال بیت کوین از کیف پول شخصی به صرافی

 

آدرس نشان داده شده را کپی کرده و به کیف پول شخصی خود مراجعه کنید. در کیف پول گزینه Send را انتخاب کرده و مقدار آن را مشخص کنید. در قسمت آدرس دریافت کننده، آدرس کپی شده را وارد کرده و تراکنش را تایید کنید. پس از نهایی شدن تراکنش، کد هش یا کد تراکنش آن را از مرورگر شبکه کپی کرده و در قسمت مورد نظر رابکس وارد کنید. پس از تایید تراکنش توسط تیم پشتیبانی، کیف پول شما با مقدار بیت کوین مورد نظر شارژ می‌شود و می‌توانید مراحل نحوه فروش بیت کوین را دنبال کنید.

 

نحوه فروش بیت کوین در پنل تبدیل سریع

نحوه فروش بیت کوین در پنل تبدیل سریع رابکس بسیار ساده است. برای انجام این کار کافی است در حساب کاربری خود گزینه تبدیل سریع را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به خرید، فروش و تبدیل به شما نمایش داده شود. در این پنجره تب فروش را انتخاب کرده و رمز ارز بیت کوین را به همراه مقدار فروش آن مشخص کنید.

 

با انجام این کار قیمت فروش براساس قیمت لحظه ای بیت کوین به تومان محاسبه و به شما نمایش داده می‌شود. در صورت مناسب بودن قیمت، تراکنش مورد نظر را تایید کنید. با تایید تراکنش، بیت کوین شما با قیمت مشخص شده به فروش رسیده و از حساب شما کم می‌شود و در عوض مقدار تومانی آن در کیف پول شما واریز می‌شود که می‌توانید آن را از قسمت برداشت کیف پول به حساب بانکی خود منتقل کنید.

 

نحوه فروش بیت کوین در پنل تبدیل سریع

 

نحوه فروش بیت کوین در پنل معامله حرفه‌ای

برای دنبال کردن نحوه فروش بیت کوین در پنل معامله حرفه‌ای، در حساب کاربری خود گزینه معامله حرفه‌ای را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به این پنل برای شما نمایش داده شود. از قسمت بالا سمت راست این صفحه، جفت ارز بیت کوین-تومان را انتخاب کنید تا اطلاعات مربوط به معاملات این جفت معاملاتی برای شما نمایش داده شود.

 

از قسمت فروش موجود در این صفحه، مقدار بیت کوینی که می‌خواهید به فروش برسانید و قیمت آن را مشخص کنید و با استفاده از گزینه فروش درخواست خود را به پنل ارسال کنید. در صورتی که سفارش خریدی با قیمت شما موجود نباشد، درخواست شما در قسمت سفارش‌های باز در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

 

به محض انطباق قیمت پیشنهادی فروش شما با قیمت پیشنهادی خرید یک کاربر دیگر بخش یا کل سفارش شما پر خواهد شد و بیت کوین از حساب شما کم و مقدار تومانی به کیف پول واریز خواهد شد. توجه داشته باشید که در صورت اختلاف زیاد قیمت شما با قیمت بازار ممکن است تراکنش هیچ وقت نهایی نشود.

 

نحوه فروش بیت کوین در پنل معامله حرفه ای

 

جمع‌بندی

نحوه فروش بیت کوین در ایران مشابه با دیگر نقاط دنیا است اما به دلیل تحریم‌های موجود و عدم اتصال سیستم بانکی کشور به سیستم بانکی دنیا کاربران ایرانی امکان استفاده از صرافی‌های بین‌المللی مثل Coinbase برای دنبال کردن نحوه فروش بیت کوین ندارند. کاربران ایرانی می‌تواند از صرافی‌های معتبر داخلی مثل رابکس برای فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کرده و مبلغ تومانی آن را به سادگی در حساب بانکی خود دریافت کنند که در این مقاله نحوه فروش بیت کوین در آن را به طور کامل بررسی کردیم.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *