آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
نحوه خرید تتر

نحوه خرید تتر | خرید تتر با بهترین قیمت تتر و کمترین کارمزد

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 01 اسفند 1402
5
5

فهرست مطالب

  • نحوه خرید تتر در ایران
  • آموزش نحوه خرید تتر
  • جمع‌بندی

تتر یک رمز ارز متمرکز با ارزش ثابت یک دلار است که توسط شرکت تتر و به پشتوانه دارایی‌های شرکت ایجاد شده است. نحوه خرید تتر در مقیاس بزرگ استفاده از وبسایت شرکت تتر است که کاربران در آن می‌توانند با استفاده از حساب‌های بانکی و کارت‌های بین‌المللی خود به خرید تتر بپردازند. این روش به دلیل حجم بالای معامله مناسب کاربران عادی نیست و نحوه خرید تتر برای این دسته از کاربران متفاوت است.

 

کاربران عادی ارز دیجیتال در سراسر دنیا می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال به خرید تتر بپردازند. صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی از حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری بین‌المللی پشتیبانی می‌کنند و به کاربران امکان خرید تتر با استفاده از دلار و یورو و سایر ارزهای فیات را می‌دهند. در این میان نحوه خرید تتر برای کاربران ایرانی نیز متفاوت است زیرا امکان استفاده از واحد پولی ریال برای خرید تتر در صرافی‌های بین‌المللی وجود ندارد.

 

کاربران ایرانی برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مراجعه کرده و با استفاده از ریال به خرید تتر بپردازند. در این مقاله نحوه خرید تتر با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در ایران را بررسی می‌کنیم و نکات مهمی که در انتخاب صرافی مناسب خرید تتر و و انتقال آن به کیف پول شخصی وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

 

نحوه خرید تتر در ایران

خرید تتر در ایران با استفاده از تومان تنها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان‌پذیر است زیرا به دلیل تحریم‌های موچود امکان فعالیت کاربران ایرانی در بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی ممکن نیست و صرافی‌هایی که با کاربران ایرانی مشکل ندارند از خرید تتر با استفاده از تومان پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین جهت بررسی نحوه خرید تتر در ایران در مرحله اول می‌توان صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را بررسی کرد.

 

نحوه خرید تتر در صرافی‌های ایرانی به دو شکل استفاده از پنل‌های تبدیل سریع و پنل‌های معامله حرفه‌ای تعریف می‌شود. در حالت تبدیل سریع شما می‌توانید با قیمت مشخص شده توسط صرافی (قیمت تعادلی تتر در صرافی‌های ایرانی) هر مقدار تتر را در کمترین زمان ممکن خریداری کنید. مزیت این روش سرعت و حجم بالای خرید تتر است و در عوض امکان قیمت‌گذاری در آن از سوی کاربران وجود ندارد.

 

آموزش نحوه خرید تتر

 

روش دوم نحوه خرید تتر مربوط به پنل معامله حرفه‌ای است که در آن کاربران با یکدیگر به معامله تتر می‌پردازند. در این حالت کاربر درخوسات خرید تتر خود را با قیمت و مقدار دلخواه در سیستم وارد می‌کند. معامله خرید زمانی نهایی می‌شود که در طرف مقابل برای فروش تتر در همان قیمت درخواست از سمت دیگر کاربران وجود داشته باشد. اگر حجم فروش نیز کمتر از مقدار درخواستی شما باشد، تنها بخشی از معامله خرید تتر نهایی می‌شود.

 

در نحوه خرید تتر با معامله حرفه‌ای مزیت اصلی امکان انتخاب قیمت است اما نهایی شدن معامله منوط به وجود درخواست فروش در قیمت تعیین شده است. در این روش نیز امکان خرید سریع در قیمت مارکت وجود دارد که در آن معامله براساس بهترین درخواست‌های فروش ممکن انجام می‌شود. عیب این روش این است که ممکن است بهترین درخواست‌های فروش موجود از قیمت بازار بالاتر باشد و کاربر دچار ضرر شود.

 

نکات مهم در نحوه خرید تتر

برای انتخاب یک صرافی برای خرید تتر نکات مهمی وجود دارد که می‌تواند راحتی، امنیت و کارایی معاملات شما را تامین می‌کند. یکی از این نکات توجه به نوع پلتفرم‌های خرید و فروش تتر است. طبیعتا صرافی که از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند بهترین گزینه برای خرید تتر خواهد بود زیرا امکان خرید با حجم بالا و قیمت مناسب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از دیگر نکاتی که در نحوه خرید تتر و انتخاب صرافی باید به ان توجه داشت می‌توان به نکات زیر اشاره کرد.

 

  • قیمت خرید و فروش تتر و همچنین کارمزد دریافتی صرافی از جمله اصلی‌ترین معیارهای انتخاب صرافی است. در بررسی این دو مورد باید برایند این دو عامل را مورد توجه قرار داد و همچنین سایر امتیازاتی که می‌تواند منجر به کاهش یا افزایش آین دو مورد شود را در نظر گرفت.
  • امکان انتقال در تتر شبکه‌های بلاک چینی مختلف دیگر قابلیت مهم صرافی در نحوه خرید تتر است. هر چه تعداد شبکه‌های پشتیبانی شده برای انتقال تتر بیشتر باشد کارایی و سودآوری معاملات شما می‌تواند افزایش یابد.
  • واریز و برداشت تومان و رمز ارز با کمترین زمان ممکن دیگر ویژگی مهم صرافی در نحوه خرید تتر است که می‌تواند فعالیت شما در بازارهای مالی را تسریع کنید.
  • پشتیبانی 24 ساعته، احراز هویت ساده، رابط کاربری آسان، امینت کیف پول صرافی و امنیت اطلاعات کاربران از دیگر نکات مهم صرافی در نحوه خرید تتر است.

 

با توجه به این معیارها می‌توان صرافی ارز دیجیتال رابکس را به عنوان یکی از بهترین صرافی‌ها برای نحوه خرید تتر معرفی کرد. رابکس از هر دو نوع پلتفرم تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای برای خرید تتر پشتیبانی می‌کند. در رابکس قیمت تتر برای خرید و فروش بسیار به هم نزدیک بوده و کارمزد معامله نیز 0.25 درصد برای کاربران سطح یک در نظر گرفته می‌شود. این کارمزد با فعالیت کاربر قابلیت کاهش به 0.12 درصد را نیز دارد.

 

علاوه بر این موارد، رابکس از انتقال تتر در 10 شبکه بلاک چینی پشتیبانی می‌کند که سادگی انتقال و کاهش هزینه‌ها را در انتقال تتر به صرافی یا از صرافی برای کاربران فراهم می‌کند. در نهایت پشتیبانی 24 ساعته از معامله کاربران، احراز هویت چند مرحله‌ای، امنیت بالای دارایی‌ها و اطلاعات در کنار رابط کاربری آسان صرافی رابکس را به بهترین گزینه برای خرید تتر در ایران تبدیل می‌کند. در ادامه به آموزش نحوه خرید تتر در ایران با استفاده از رابکس می‌پردازیم.

 

آموزش نحوه خرید تتر در ایران

 

آموزش نحوه خرید تتر

نحوه خرید تتر در صرافی رابکس بسیار ساده و آسان است. در مرحله اول شما باید حساب کاربری خود را در رابکس ایجاد گرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. برای انجام این کار به وبسایت Rabex.ir مراجعه کرده و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و در پنجره نمایش داده شده اطلاعات خود را وارد کنید. با تایید اطلاعات حساب کاربری شما ساخته می‌شود که از قسمت ورود می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

 

در این مرحله شما تنها قادر به واریز رمز ارز و معامله آن در رابکس هستید اما برای ادامه نحوه خرید تتر شما به قابلیت‌های واریز و برداشت تومان و برداشت رمز ارز نیاز دارد. برای فعال شدن این قابلیت‌ها در صفحه کاربری خود به بخش احراز هویت مراجعه کرده و با ارائه اطلاعات کارت شناسایی، محل سکونت و تصویر موافقت با قوانین احراز هویت خود را تکمیل کنید.

 

واریز تومان به صرافی ارز دیجیتال

پس از احراز هویت نوبت به واریز تومان به حساب کاربری جهت خرید تتر می‌رسد. برای این کار پس از ورود به حساب کاربری خود، از زبانه کیف پول وارد بخش واریز شوید و گزینه تومان را انتخاب کنید. با این کار پنجره جدید برای شما نمایش داده می‌شود که در آن مبلغ را وارد و حساب بانکی مورد نظر خود را انتخاب کنید و از طریق درگاه بانکی پرداخت خود را نهایی کنید تا حساب شما به مبلغ مورد نظر شارژ شود.

 

واریز تومان در آموزش نحوه خرید تتر

 

توجه داشته باشید که سقف واریز هر کاربر در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از طریق درگاه پرداخت الکترونکی 25 میلیون تومان است. اگر به دنبال واریز مبلغی بیشتر از این مقدار هستید در بخش واریز تومان گزینه انتقال و پرداخت را انتخاب کنید و در پنجره باز شده شماره حساب و شناسه واریز مخصوص خود را یادداشت کرده و با مراجعه به بانک یا استفاده از اینترنت بانک مبلغ مورد نظر را به آن واریز کنید.

 

واریز ریال در آموزش نحوه خرید تتر

 

آموزش نحوه خرید تتر در پنل تبدیل سریع

پس از واریز کردن تومان به حساب کاربری خود در صرافی نوبت به آموزش نحوه خرید تتر در پنل تبدیل سریع می‌رسد. پس از ورود به حساب کاربری خود در صرافی زبانه تبدیل سریع را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به خرید، فروش و تبدیل تتر و سایر ارزهای دیجیتال برای شما نمایش داده شود. برای شروع نحوه خرید تتر با تومان باید گزینه خرید را انتخاب کرده و رمز ارز تتر و مقدار آن را انتخاب کنید.

 

با این کار با توجه به قیمت تتر در صرافی که در پنجره مشخص است هزینه معامله برای شما نمایش داده می‌شود. در صورت مناسب بودن شرایط شروع معامله را انتخاب و اطلاعات تراکنش را تایید کنید. به محض تایید تومان از حساب شما کم  و مقدار تتر خریداری شما به کیف پول شما اضافه می‌شود.

 

نحوه خرید تتر با تومان

 

آموزش نحوه خرید تتر در پنل معامله حرفه‌ای

برای خرید تتر به صورت همتا به همتا، پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت رابکس زبانه پنل معامله حرفه‌ای را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به معامله همتا به همتا باز شود. در این پنل می‌توانید دفتر سفارش‌های مربوط به خرید و فروش و آخرین معامله‌ها را برای جفت ارز انتخاب مشاهده کنید. برای مشاهده صفحه نحوه خرید تتر باید جفت ارز تتر/تومان را مشاهده کنید. در قسمت زیر نمودار قسمت مربوط به خرید و فروش وجود دارد که از آن برای معامله استفاده می‌شود.

 

اگر گزینه لیمیت را انتخاب کنید، می‌توانید از بخش خرید قیمت و مقدار تتر را مشخص کرده و درخواست خود را ثبت کنید. با ثبت درخواست، اردر شما در بخش سفارش‌های باز نمایش داده می‌شود و زمانی که در طرف مقابل درخواست فروش وجود داشته باشد معامله نهایی شده و در قسمت تاریخچه سفارش‌ها نمایش داده می‌شود و تترهای خریداری شده به کیف پول اضافه می‌شود.

 

اگر به دنبال خرید تتر با قیمت بازار با توجه به بهترین درخواست‌های سفارش موجود در دفتر سفارش هستید، گزینه مارکت را انتخاب و میزان خرید خود را مشخص کنید و بر روی خرید کلیک کنید. با این کار معامله شما با بهترین درخواست‌های فروش موجود نهایی شده و نتیجه آن در کیف پول شما اعمال می‌شود. در استفاده از این حالت حتما به درخواست‌های سفارش موجود دقت کنید تا دچار ضرر نشوید.

 

نحوه خرید تتر در معامله حرفه‌ای

 

جمع‌بندی

برای خرید تتر با استفاده از تومان کاربران تنها می‌توانند از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مثل رابکس استفاده کنند. در رابکس نحوه خرید تتر با دو روش تبدیل سریع و معامله حرفه‌ای امکان‌پذیر است که در این مقاله به آموزش نحوه خرید تتر از هر دو روش پرداخته شد. کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها و عدم پشتیانی از تومان برای خرید تتر امکان استفاده از صرافی‌های بین‌المللی مثل Binance را برای این کار ندارند.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *