آکادمی رابکس
آموزش
نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال

نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال رابکس

  • مبتدی
  • 1دقیقه
  • 09 شهریور 1401
5
5

فهرست مطالب

  • نحوه کار با صرافی : ورود و ایجاد حساب کاربری
  • احراز هویت
  • کیف پول رابکس
  • خرید و فروش ارز دیجیتال
  • تبدیل رمز ارزها به صورت مستقیم
  • امنیت
  • پشتیبانی همراه شما
  • ثبت همه تراکنش‌ها
  • دعوت از دوستان
  • راهنمای پلتفرم

در این مقاله نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال را شرح خواهیم داد و به عنوان مثال به معرفی پلتفرم رابکس خواهیم پرداخت. کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های مختلف امکان فعالیت در بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز خارجی مانند صرافی بایننس را ندارند. از طرفی فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز برای کاربرانی که چندان حرفه‌ای نیستند، بسیار سخت است. به همین دلیل بهترین گزینه برای بسیاری از کاربران ایرانی، شروع فعالیت در بازار رمز ارزها استفاده از پلتفرم‌های معاملات داخلی است.

پلتفرم خرید و فروش رابکس از ابتدای سال 1396 فعالیت خود را شروع کرده است و از آن زمان تا به امروز با به روز نگه داشتن خود، سعی داشته است بهترین خدمات را در حوزه ارزهای دیجیتال ارائه کند. به تازگی رابکس پلتفرم خود را به صورت کامل به روز رسانی و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کرده است. در این مطلب تصمیم داریم نحوه کار با صرافی رابکس و ویژگی‌های مختلفی که سهولت همراه با امنیت را برای کاربران به همراه می‌آورد، را با یکدیگر مرور کنیم.

نحوه کار با صرافی : ورود و ایجاد حساب کاربری

کاربران به راحتی می‌توانند در پلتفرم رابکس یک حساب کاربری ایجاد کنند. با ورود به سایت رابکس با کلیک بر روی گزینه ثبت نام، وارد صفحه‌ ثبت نام می‌شوید. در این صفحه با وارد کردن شماره تلفن همراه خود و تعیین رمز عبور شماره‌ای برای شما پیامک می‌شود. شماره را وارد کرده و تایید کنید. به حساب کاربری خود خوش آمدید. به همین راحتی می‌توان در رابکس حساب کاربری جدید ایجاد کرد. برای ورود یا ایجاد حساب کاربری می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

احراز هویت

یکی از قسمت‌های مهم برای تکمیل ثبت نام و دسترسی به همه امکانات حساب کاربری در پلتفرم رابکس، احراز هویت است. اما چرا احراز هویت الزامی است؟ بسیاری از مجرمان مالی سعی می‌کنند با تبدیل پول خود به ارزهای دیجیتال ردیابی خود را در سیستم بانکی غیرممکن کنند. در این صورت صرافی‌های ارزهای دیجیتال با احراز هویت الزامی، تمام تلاش خود را برای مبارزه با پولشویی می‌کند. برای آموزش نحوه مراحل احراز هویت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

معرفی صرافی رابکس

 

کیف پول رابکس

در رابکس به کاربران کیف پولی داده می‌شود که می‌توانند ریال یا رمز ارزهای خود را به آن واریز کنند. کاربران می‌توانند در این کیف پول دارایی‌های خود را نگه‌داری کنند یا به دلخواه خود از آن برداشت نمایند. نکته مهم در اینجا نگه‌داری رابکس از دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران در کیف پول‌های سرد است. یعنی کیف پول‌هایی که به اینترنت وصل نشده و در عمل هک آن‌ها غیرممکن است. برای نحوه کار با کیف پول رابکس می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال

با واریز ریال به جهت خرید ارز دیجیتال یا رمز ارز به جهت تبدیل به ریال یا دیگر ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارز در رابکس را می‌توانید شروع کنید. در رابکس قیمت هر ارز دیجیتال تنها مبلغی است که کاربر باید پرداخت کند و هیچ هزینه اضافی، تاکید می‌شود، هیچ هزینه اضافی مانند کارمزد یا مالیات یا هر عنوانی دیگر از کاربر دریافت نخواهد شد. به عنوان مثال تصور کنید قصد دارید صد تتر (USDT) خریداری کنید و در زمان خرید شما قیمت هر تتر سی هزار تومان است. مبلغ نهایی که پرداخت خواهید کرد سه میلیون تومان خواهد بود.

پس از اینکه خرید یا فروش خود را تکمیل کردید می‌توانید تصمیم بگیرید که دارایی‌های خود را در رابکس نگه‌داری کنید یا به یک کیف پول غیر حضانتی مانند تراست والت (Trust Wallet) یا کوینومی (Coinomi Wallet) که بر روی گوشی موبایل خود دارید، منتقل کنید. برای آموزش کامل خرید و فروش در پلتفرم رابکس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تبدیل رمز ارزها به صورت مستقیم

یکی از مزایای مهم در رابکس، امکان تبدیل مستقیم رمز ارزها به یکدیگر است. تصور کنید که بیت کوین دارید و به این نتیجه می‌رسید که فصل آلت کوین‌ ها (Altcoin)‌ فرا رسیده است و بیت کوین دیگر رشد قیمتی تجربه نخواهد کرد. تصمیم می‌گیرید مقداری از بیت کوین‌هایتان را به اتریوم (Ethereum) و بایینس کوین (Binance Coin) تبدیل کنید. بسیاری از کاربران برای این تبدیل در ابتدا بیت کوین خود را به تتر یا ریال تبدیل کرده و سپس اتر (ETH) و بی ان بی (BNB) می‌خرند. این مدل یک مشکل بزرگ دارد،‌ شما برای یک جا به جایی باید دوبار کارمزد پرداخت کنید. اما کاربران رابکس می‌توانند تبدیل بیت کوین به اتریوم یا بایننس کوین یا بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر را به صورت مستقیم انجام بدهند و نیازی به تبدیل این رمز ارزها به ریال یا تتر ندارند. این امکان هزینه‌های تبدیل کاربران را کاهش می‌دهد.

امنیت

یکی از مهم‌ترین عوامل در هر صرافی ارز دیجیتال، تامین امنیت حساب‌های کاربری است. کاربران می‌بایست در انتخاب رمز کاربری خود نهایت دقت را داشته باشند. از رمزهایی که به راحتی قابل حدس هستند مانند اعداد رند یا رمزهایی مانند تاریخ تولد یا شماره شناسنامه و امثال آن‌ها خودداری کنند و همیشه رمز عبور خود را در جایی امن نگهداری کرده و هرگز آن را در اختیار کسی قرار ندهند.

یکی از مسائلی که رابکس به آن توجه ویژه‌ای داشته، امنیت حساب‌های کاربری می‌باشد. در این راستا به شناسایی دو عاملی توجه و سیستمی مناسب برای آن در نظر گرفته است. شناسایی دو عاملی عمدتا یک عدد شش رقمی، به صورت رندم بوده و یک دقیقه اعتبار دارد. در رابکس از طریق پیامک، با استفاده از نرم افزار گوگل یا ایمیل قابل انجام است و کاربران به جهت بالا بردن امنیت می‌بایست حداقل دو روش را فعال کنند.

پس از فعال سازی شناسایی دو عاملی در صورتی که فرد دیگری به رمز حساب کاربری دسترسی پیدا کند باز هم نمی‌تواند وارد حساب کاربری شما شود زیرا باید به ایمیل یا تلفن همراه شما نیز دسترسی داشته باشد. در زمان برداشت دارایی از حساب کاربری نیز برای اینکه رابکس مطمئن باشد دارنده حساب کاربری این درخواست را ثبت می‌کند وارد کردن شناسایی دو عاملی اجباری است. برای آموزش نحوه فعالسازی و استفاده از شناسایی دو عاملی می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

در پلتفرم رابکس تمامی تاریخچه ورودهای حساب کاربری، قابل مشاهده است. کاربر می‌تواند همواره در قسمت تاریخچه ورود مشاهده کند که با چه دستگاه‌هایی در چه زمان‌ها و مکان‌هایی (با توجه به IP) وارد حساب کاربری خود شده است.تاریخچه ورود این امکان را به کاربر می‌دهد تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی مشکوک رمز ورود به حساب کاربری خود را تغییر دهد.

یکی دیگر از پارامترهایی که رابکس به جهت امنیت کاربران در پلتفرم خود به آن توجه کرده، تغییر در رمز ورود است. توجه داشته باشید که همه این تغییرات از طریق پیامک به اطلاع دارنده حساب کاربری خواهد رسید. ضمن اینکه در صورت تغییر رمز عبور به جهت امنیت بیشتر، امکان برداشت وجه تا بیست و چهار ساعت مسدود خواهد بود.

پشتیبانی همراه شما

یکی از ویژگی‌هایی که پلتفرم رابکس را از گذشته متمایز می‌کرده، پشتیبانی است. در رابکس کاربران می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با پشتیبانی تماس بگریند و سوال یا مشکل خود را مطرح کنند. تماس تلفنی، چت یا ارسال تیکت، سه راه مختلف است که کاربران به دلخواه می‌توانند برای ارتباط با پشتیبانی انتخاب کنند.

توجه به این نکته خالی از لطف نیست که در رابکس صفحه‌ای با عنوان سوالات متداول وجود دارد. سوالات پرتکراری که توسط کاربران پرسیده می‌شود در این صفحه قرار دارد. در بسیاری از مواقع کاربران با مطالعه این صفحه بسیاری از ابهاماتشان رفع می‌شود. اما اگر سوال خود را در این صفحه پیدا نکردید نگران نباشید. پشتیبانی همواره برای پاسخگویی به شما آماده است.

ثبت همه تراکنش‌ها

در قسمت امنیت به این قابلیت که همه ورودها به حساب کاربری ذخیره می‌شود اشاره کردیم. در پلتفرم رابکس تمامی تراکنش‌ها از جمله واریز‌ها، برداشت‌ها یا تبدیل‌های ارز دیجیتال با جزئیات کامل برای همیشه ذخیره می‌شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا هر زمانی که به آن‌ها نیاز داشت به این صفحه مراجعه کند. 

دعوت از دوستان

شاید جالب باشد که شما می‌توانید بدون داشتن ارز دیجیتال از پلتفرم رابکس کسب درآمد کنید. کاربران با ایجاد یک حساب کاربری در رابکس یک کد اختصاصی دریافت می‌کنند. حال کاربر می‌تواند رابکس را به اطرافیان خود معرفی کند و آن‌ها در زمان ثبت نام از لینک اختصاصی او یا کد معرف او استفاده کنند.

در هر تراکنشی که کاربران معرفی شده انجام دهند 0.01 درصد از مبلغ تراکنش به حساب کاربری معرف پرداخت می‌شود. نکته جذاب دیگر اینکه هیچ محدودیت زمانی برای این سود وجود ندارد و تا زمانی که معرفی شدگان تراکنش انجام دهند، معرف بدون اینکه هیچ کار اضافی انجام دهد، کسب سود خواهد کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که معرفی شدگان خود نیز یک کد اختصاصی دریافت می‌کنند که می‌تواند برای معرفی افراد جدید از آن استفاده نمایند. ضمنا تمامی درآمدهایی که از معاملات دوستان خود کسب می‌کنید با جزئیات کامل در قسمت درآمد در تراکنش‌ها ثبت می‌گردد تا هر زمان نیاز داشتید بتوانید از ریز سودهای خود که از طریق دعوت دوستان خود داشته‌اید، مطلع شوید.

راهنمای پلتفرم

در این مطلب سعی شد آشنایی کوتاه و اجمالی با پلتفرم رابکس ارائه شود و نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال آموزش داده شود. با این حال راهنمای کاملی برای کاربران در نظر گرفته شده که با جزئیات کامل نحوه کار با پلتفرم را به صورت تصویری آموزش می‌دهد. از راهنمای رابکس می‌توانید به آموزش تمامی بخش‌های پلتفرم رابکس دسترسی داشته باشید.

برچسب های مرتبط

آموزش

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *