آکادمی رابکس
آموزش خرید ارز دیجیتال
آموزش تبدیل ارز به تتر در تراست ولت

تبدیل ارز به تتر در تراست ولت | آموزش کامل تبدیل ارز به USDT

  • متوسط
  • 1دقیقه
  • 29 بهمن 1402
2
2

فهرست مطالب

  • تبدیل ارز به تتر در تراست ولت چگونه است؟
  • روش‌های دیگر تبدیل ارز به تتر
  • تبدیل تتر به ارز فیات در تراست ولت
  • جمع‌بندی

در دنیای پیچیده و دائماً در حال تغییر ارزهای دیجیتال، نیاز به ابزارهای قابل اعتماد و کارآمد برای مدیریت دارایی‌های مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. تراست ولت، به عنوان یک کیف پول چند ارزی پیشرو، این امکان را به کاربران می‌دهد تا به راحتی در این اقیانوس متلاطم ناوبری کنند. یکی از قابلیت‌های کلیدی که تراست ولت ارائه می‌دهد، امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است، که در میان آنها، تبدیل ارز به تتر (USDT) به دلیل پایداری و کاربرد گسترده‌اش، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

تتر، به عنوان یک استیبل کوین که هدفش حفظ ارزش پول در برابر نوسانات شدید بازار است، نقش محوری در استراتژی‌های معاملاتی و حفظ دارایی‌ها ایفا می‌کند. در این مقاله، به بررسی چگونگی تبدیل ارز به تتر در تراست ولت خواهیم پرداخت، روشی که هم برای مبتدیان و هم برای کاربران پیشرفته، دارای ارزش افزوده است. از انتخاب ارز مورد نظر برای تبدیل گرفته تا بررسی نرخ‌های تبدیل و کارمزدها، مراحل کلیدی این فرآیند را شرح داده و نکات مهمی را برای راحت شدن خرید تتر در شبکه های مختلف با استفاده از تراست ولت ارائه خواهیم داد.

 

تبدیل ارز به تتر در تراست ولت

 

 

تبدیل ارز به تتر در تراست ولت چگونه است؟

برای تبدیل ارز به تتر در تراست ولت (Trust Wallet)، می‌توانید از قابلیت‌های مبادله درون برنامه‌ای استفاده کنید. تراست ولت به شما امکان می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را به راحتی به یکدیگر تبدیل کنید. تبدیل ارز به تتر در تراست ولت شامل مراحل متعددی است که در ادامه با بررسی آن‌ها نحوه انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

 

در مرحله اول تبدیل ارز به تتر در تراست ولت اگر هنوز ارز دیجیتالی در تراست ولت خود ندارید، باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را به کیف پول تراست ولت خود انتقال دهید. برای انجام این کار می‌توانید از قسمت Receive در تراست ولت، آدرس ارز مورد نظر خود را بپیدا کرده و از آن برای اضافه کردن ارز مورد نظر به تراست ولت خود استفاده کنید. در هنگام انتقال هر رمز ارزی حتما به شبکه انتقال آن توجه داشته باشید.

 

با داشتن یک رمز ارز در کیف پول حال می‌توانید فرایند تبدیل ارز به تتر در تراست ولت را با آن دنبال کنید. برای این کار ارز‌ مورد نظری که می‌خواهید به تتر تبدیل کنید را انتخاب کنید. برای مثال در اینجا هدف تبدیل ارز اتریوم به تتر در تراست ولت است. برای این منظور وارد تراست ولت شده و مطابق تصویر اتریوم را انتخاب کنید.

 

 

پس از آن در قسمت بالای صفحه بر روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و (swap) را انتخاب کنید. تراست ولت امکان تبدیل ارز به تتر را از طریق قابلیت Swap و با استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) فراهم می‌کند. در قسمت Swap ارز مورد نظر را برای تبدیل انتخاب و سپس USDT را به عنوان ارز مقصد انتخاب کنید.

 

در این بخش توجه داشته باشید که شبکه ارز مقصد کدام شبکه است. اگر به دنبال تبدیل ارز به تتر در همان شبکه مبدا هستید هر دو شبکه را یکی انتخاب کنید. در این صورت تبدیل ارز به تتر در تراست ولت تنها با یک Swap نهایی می‌شود اما اگر به دنبال تبدیل ارز به تتر در یک شبکه دیگر هستید در این صورت یک تراکنش میان‌زنجیره‌ای نیاز خواهید داشت که هزینه بیشتری نسبت به حالت قبلی خواهد داشت.

 

در هر حال برای تبدیل ارز به تتر در تراست ولت علاوه بر خود ارز به کوین بومی شبکه مبدا برای پرداخت هزینه کارمزد تراکنش‌ها نیاز دارید. برای مثال اگر میخواهید اتریوم خود را در شبکه اتریوم به تتر تبدیل کنید. باید در کیف پول خود مقداری اتریوم را برای برای تبدیل ارز به تتر در تراست ولت داشته باشید.

 

پس از انتخاب ارز مبدا و ارز تتر و شبکه آن در مقصد، مقدار رمز ارز اول که می‌خواهید به تتر تبدیل کنید را مشخص کنید تا میزان تتر دریافتی براساس قیمت لحظه‌ای ارزها مشخص شود. در صورتی که شرایط تراکنش تبدیل ارز به تتر در تراست ولت برای شما مناسب یود، گزینه continue را انتخاب کنید تا پنجره بعدی مربوط به تراکنش برای شما نمایش داده شود.

 

در این صفحه به شما هزینه انتقال شبکه و هزینه ارئه کننده خدمت (provider fee) که در این مثال پروژه 1inch است نمایش داده می‌شود. این هزینه‌ها برای تراکنش‌های در شبکه‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال تبدیل ارز به تتر در تراست ولت برای شبکه بایننس و ترون هزینه به نسبت کمتری در مقایسه با اتریوم خواهد داشت.

 

 

در صورت که کوین بومی شبکه مبدا را برای پرداخت هزینه کارمزد نداشته باشید پیام Top Up برای شما نمایش داده می‌شود. در این حالت شما حتما باید قبل تبدیل ارز به تتر در تراست ولت رمز ارز بومی شبکه را نیز به کیف پول خود اضافه کنید. اگر کوین بومی شبکه را به تتر تبدیل می‌کنید حتما مقداری از آن را برای پرداخت هزینه‌های تبدیل در کیف پول خود نگهداری کرده و درگیر تراکنش نکنید.

 

در  نهایت اگر با جزئیات معامله موافق هستید، معامله را تأیید کنید. ممکن است نیاز باشد تا چند دقیقه منتظر بمانید تا معامله در شبکه بلاک چین تأیید و اجرا شود. پس از تایید تراکنش، باید تتر تبدیل شده را در کیف پول خود ببینید. به بخش کیف پول خود بازگردید و اطمینان حاصل کنید که USDT به موجودی شما اضافه شده است.

 

روش‌های دیگر تبدیل ارز به تتر

در ابتدای مقاله به طور کلی در مورد روش‌های تبدیل ارز به تتر در تراست ولت صحبت کردیم اما همان طور که گفته شد یکی از موارد مهم که بسیار حائز اهمیت است میزان کارمزد روش‌های پرداختی است. به غیر از روش تبدیل ارز به تتر در تراست ولت شما می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هم برای این کار کمک بگیرید. مقایسه هزینه تبدیل ارز به تتر در تراست ولت با این حالت می‌تواند در انتخاب بهترین روش برای انجام این کار به شما کمک کند.

 

بسیاری از صرافی‌های آنلاین و پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال ایرانی این امکان را فراهم می‌کنند که با استفاده از ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال، تتر خریداری کنید. کاربران باید ابتدا در این صرافی‌ها ثبت‌نام کرده و ممکن است لازم باشد فرآیند احراز هویت را نیز طی کنند. برای مثال صرافی ارز دیجیتال رابکس این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید ارز مورد نظر خود را به رابکس انتقال داده و در همان زمان ارزتان را به تتر تبدیل کنید.

 

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی دارای پلتفرم‌های (P2P) به کاربران اجازه می‌دهند تا به طور مستقیم با یکدیگر ارز دیجیتال مبادله کنند. این روش می‌تواند برای تبدیل ارزهای فیات به تتر استفاده شود، زیرا کاربران می‌توانند درخواست‌های فروش یا خرید تتر را ارسال کرده و معامله را خارج از پلتفرم نهایی کنند.

 

علاوه بر صرافی‌های ایرانی، برخی دیگر از کیف پول‌های دیجیتال مثل Metamask نیز امکان تبدیل ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال به تتر را فراهم می‌کنند. این کیف پول‌ها اغلب با صرافی‌های آنلاین یا سایر خدمات مالی همکاری دارند تا این تبدیل‌ها را امکان‌پذیر سازند. صرافی‌های بین‌المللی نیز از دیگر روش‌های تبدیل ارز به تتر هستند که معمولا به دلیل محدودیت‌های موجود گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی به شمار نمی‌روند.

 

تبدیل ارز به تتر در تراست ولت

 

تبدیل تتر به ارز فیات در تراست ولت

ممکن است شما پس از تبدیل ارز به تتر در تراست ولت به دنبال تبدیل تتر به ارز فیات باشید. در صورتی که شما امکان احراز هویت در صرافی‌های بین‌المللی و حساب‌های بانکی بین‌‌المللی را داشته باشید، تراست ولت با استفاده از واسطه‌های مختلف امکان تبدیل تتر به ارزهای فیاتی مثل دلار و یورو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

به هر ححال برای کاربران ایرانی این امکان وجود ندارد و تراست ولت نیز از تبدیل تتر به تومان پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین، علی‌رغم راحتی امکان تبدیل ارز به تتر در تراست ولت امکان تبدیل تتر به دست آمده به تومان در آن وجود ندارد و گاربران برای انجام این کار باید تتر خود را به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی انتقال داده و از آن را تبدیل تتر به تومان استفاده کنند.

 

برای انتقال ارز از تراست ولت (Trust Wallet) به کیف پول رابکس، ابتدا باید آدرس کیف پولی که می‌خواهید ارزها را به آن انتقال دهید را از بخش واریز رمز ارز صرافی رابکس، تهیه کنید و مطمئن شوید که آدرس کیف پول مقصد متعلق به همان نوع ارزی است که قصد انتقال آن را دارید. سپس برنامه تراست ولت را باز کنید.

 

به کیف پول خود بروید و ارزی را که می‌خواهید انتقال دهید انتخاب کنید. برای مثال، اگر قصد دارید تتر انتقال دهید، بر روی تتر ضربه بزنید. گزینه ارسال (Send) را انتخاب کنید: پس از انتخاب ارز، دکمه «ارسال» یا «Send» را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. در قسمت مربوط به آدرس گیرنده، ادرس کیف پول رابکسی خود را جایگذاری کنید و مطمئن شوید که آدرس و شبکه را به درستی وارد کرده‌اید تا از ارسال اشتباه ارز به آدرسی دیگر جلوگیری شود.

 

مقدار ارزی که می‌خواهید انتقال دهید را وارد کنید و سپس تراکنش را تأیید کنید. ممکن است برای تأیید نهایی تراکنش، نیاز به وارد کردن رمز عبور یا استفاده از تأیید هویت دو مرحله‌ای داشته باشید. پس از ارسال، با کلیک بر روی تراکنش کد انتقال تراکنش ان را کپی کرده و در قسمت مورد نظر صفحه واریز در صرافی وارد کنید تا صرافی با بررسی و تایید تراکنش تترها را در حساب کاربری شما نمایش دهد.

 

پس از دریافت تتر در حساب کاربری خود می‌توانید با مراجعه به یکی از پنل‌های تبدیل سریع یا پنل معامله حرفه‌ای به تبدیل تتر به تومان و برداشت آن از صرافی بپردازید. توجه داشته باشید که تبدیل ارز به تتر در تراست ولت نیز در صرافی رابکس امکان‌پذیر است و شما می‌توانستید به طور مستقیم ارزهای خود را به رابکس فرستاده و در آن به تتر یا تومان تبدیل کنید.

 

جمع‌بندی

تبدیل ارز به تتر در تراست ولت برای بسیاری از ارزهای دیجیتال معتبر امکان‌پذیر است و شما می‌توانید این کار را در یک بلاک چین یا به صورت میان‌ بلاک چینی انجام دهید. برای تبدیل ارز به تتر در تراست ولت به کوین بومی شبکه مبدا نیاز است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. روش‌های دیگری نیز برای تبدیل ارز به تتر وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مثل رابکس اشاره کرد.

برچسب های مرتبط

آموزش خرید ارز دیجیتال

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • مهیار کمانگر
    23 فروردین 1403

    قشنگ و کاملا مرحله به مرحله عالی عالی عالی

    • مهدی رضائیان
      26 فروردین 1403

      ممنون از پیام پرمهر شما