آکادمی رابکس
ترید
ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات تریدر ارز دیجیتال | ویژگی های ربات های ترید ارز دیجیتال

  • مبتدی
  • 2دقیقه
  • 22 مهر 1402
5
5

فهرست مطالب

  • ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟
  • ربات تریدر ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟
  • استراتژی های محبوب ربات های ترید ارز دیجیتال
  • مزایای استفاده از ربات های ترید ارز دیجیتال
  • خطرات و محدودیت‌های ربات تریدر ارز دیجیتال
  • چگونه ربات تریدر ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنیم؟
  • آیا سود ربات تریدر ارز دیجیتال تضمینی است؟
  • جمع بندی

ربات تریدر ارز دیجیتال به نرم‌افزار خودکاری گفته می‌شود که برای مدیریت خرید و فروش ارز دیجیتال بر اساس پارامترهای از پیش تعیین‌شده طراحی شده‌ است. هدف ربات های ترید ارز دیجیتال ایجاد سود برای کاربران بدون درگیری فیزیکی خود آن‌ها با تغییرات قیمت و باز و بسته کردن معاملات است.

 

ربات‌های تریدر ارز دیجیتال مزایای متعددی مانند توانایی معامله 24 ساعته، حذف تعصبات احساسی از تصمیمات معاملاتی، افزایش سرعت ثبت تراکنش و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها به طور همزمان را ارائه می‌دهند. اگرچه آن‌ها با خطرات و محدودیت‌هایی نیز همراه هستند.

 

از استراتژی‌های محبوبی که در ربات تریدر ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به معاملات روند، آربیتراژ، اسکلپ، معاملات مومنتوم، معاملات معکوس، معاملات اخبار و میانگین‌گیری هزینه دلار DCA اشاره کرد. در ادامه به بررسی عمیقتر مفهوم ربات تریدر ارز دیجیتال و نحوه کار آن می‌پردازیم و ویژگی‌های ربات های ترید ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

 

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ربات های تریدر ارز دیجیتال ابزارهای نرم‌افزاری خودکاری هستند که برای مدیریت خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر اساس پارامترهای از پیش تعیین‌شده با هدف ایجاد سود طراحی شده‌اند. این ربات‌ها معمولاً داده‌های مختلف بازار مانند قیمت، حجم، سفارش‌ها و بازه‌های زمانی را تحلیل و پردازش می‌کنند و از آن‌ها برای تنظیم دقیق پارامترهای عملیاتی و همسو کردن آن‌ها با استراتژی‌ها و اهداف معاملاتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ربات‌های تریدر نه تنها در بازار کریپتو، بلکه در بازارهای مالی سنتی نیز رایج هستند. آن‌ها احساسات انسانی مانند ترس و طمع را که اغلب می‌تواند مانع تصمیم‌گیری‌های تجاری بی‌طرفانه شود، حذف می‌کنند. علیرغم اینکه ربات‌های معاملاتی بر اساس استراتژي‌های معاملاتی خاص برنامه‌ریزی شده‌اند اما آن‌ها راه مطمئنی برای کسب سود از ترید نیستند و همچنان برای عملکرد بهینه ربات تریدر ارز دیجیتال، نیاز به نظارت و اصلاح است.

 

ربات تریدر ارز دیجیتال

 

ربات تریدر ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

ربات های ترید ارز دیجیتال بر اساس طیف وسیعی از شاخص‌ها و پارامترهای بازار که از قبل در آن‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند، معاملات انجام می‌دهند. بسته به پیچیدگی ربات و استراتژی معاملاتی که برای اجرای آن طراحی شده است، این پارامترها می‌توانند ساده یا پیچیده باشند.

 

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال رایج‌ترین ابزارهای استفاده شده در یک ربات تریدر ارز دیجیتال هسستند. اندیکاتورهایی میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI)، باندهای بولینگر و میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) به همراه داده‌هایی مثل حجم معاملات، قیمت، بازه زمانی و داده‌های دفتر سفارش برای طراحی استراتژی معاملاتی در ربات تریدر ارز دیجیتال استفاده می‌شوند.

 

با تعیین استراژي ربات معاملاتی به طور مداوم بازار را رصد می کند و در صورتی که شرط‌های طراحی شده اجازه داد به معامله می‌پردازند. در واقع ربات های ترید ارز دیجیتال کار دستی مربوط به نظارت فعال بر اندیکاتورها و داده‌ها را حذف می‌کنند و زمانی که شرایط بازار با پارامترهای از پیش تعیین شده هماهنگ شود، ربات تریدر ارز دیجیتال معاملات را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

 

 

مثال از نحوه کار ربات تریدر ارز دیجیتال با استراتژي تقاطع میانگین متحرک‌ها

فرض کنید می‌خواهید در بازار خرید بیت کوین با استفاده از رباتی که با یک استراتژی ساده بر اساس تقاطع میانگین متحرک‌ها (یک شاخص رایج تحلیل تکنیکال) برنامه ریزی شده است، معامله انجام دهید. در این استراتژی از دو میانگین متحرک با دوره‌های زمانی متفاوت استفاده می‌شود.

 

میانگین متحرک سریع (مثلاً با دوره زمانی ۱۰) و میانگین متحرک آهسته (مثلاً با دو.ره زمانی ۵۰) برای این کار استفاده می‌شود و دوره‌های زمانی می‌تواند به هر تایم فریمی مثل دقیقه، ساعت، روز، هفته یا حتی ماه اشاره داشته باشد.

 

وقتی میانگین متحرک سریع، میانگین متحرک کند، را به سمت بالا قطع می‌کند سیگنال خرید این استراتژي برای ربات تریدر ارز دیجیتال صادر می‌شود. برعکس، زمانی که میانگین متحرک سریع، میانگین متحرک کند را به سمت پایین قطع می‌کند سیگنال فروش صادر می‌شود. بنابراین می‌توان ربات ترید ارز دیجیتال را با قوانین زیر پیکربندی کرد.

 

  • قانون خرید: اگر میانگین متحرک 10 دوره‌ای قیمت بیت کوین، از میانگین متحرک دوره 50 بالاتر برود، ربات باید سفارش خرید ثبت کند.
  • قانون فروش: اگر میانگین متحرک 10 دوره‌ای قیمت بیت کوین، از میانگین متحرک دوره 50 پایین‌تر برود، ربات باید سفارش فروش ثبت کند.

 

این ربات به طور مداوم قیمت بیت کوین را رصد می‌کند و میانگین‌های متحرک مورد نظر را محاسبه می‌کند. با تشخیص اینکه میانگین متحرک 10 دوره‌ای از میانگین متحرک 50 دوره‌ای بالاتر رفته است، به طور خودکار سفارش خرید توسط ربات تریدر ثبت می‌شود. به همین ترتیب، زمانی که میانگین متحرک 10 دوره‌ای از میانگین متحرک 50 دوره‌ای پایین‌تر می‌رود، سفارش فروش توسط ربات ثبت می‌شود.

 

مثال بررسی شده یک مثال ساده از یک ربات تریدر ارز دیجیتال است که می‌توان از آن در نموردار ارزهای مختلفی مانند خرید اتریوم نیز استفاده کرد. با در نظر گرفتن بسیاری از اندیکاتورها و سیگنال‌های دیگر،می‌توان استراتژی‌های معاملاتی واقعی‌تری را که پیچیدگی بالایی دارند طراحی کرد تا معاملات درصد برد بالایی داشته باشند.

 

 

ربات های ترید ارز دیجیتال

 

استراتژی های محبوب ربات های ترید ارز دیجیتال

در بخش قبل یک استراتژي ساده برای فعالیت ربات تریدر ارز دیجیتال بررسی شده اما استراتژی‌های محبوب متعددی وجود دارند که معامله‌گران ربات های ترید ارز دیجیتال خود را براساس آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. در ادامه این بخش چند مورد از معروف‌ترین این استراتژي‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

استراتژی ترید روند در ربات تریدر ارز دیجیتال

یکی از انواع ترید در بازارهای مالی مربوط به ترید روند است. این استراتژی مبتنی بر این ایده است که «ترند دوست شماست». ربات‌هایی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، خطوط روند را دنبال می‌کنند و زمانی که قیمت در روند صعودی است، خرید می‌کنند و زمانی که قیمت در روند نزولی است، می‌فروشند. برای تشخیص روند توسط ربات های ترید ارز دیجیتال از شکل‌گیری کف و سقف در نمودار قیمت بهره گرفته می‌شود.

 

استراتژي بازگشت به میانگین

این استراتژی مبتنی بر احتمال آماری است که در آن گفته می‌شود قیمت یک دارایی در طول زمان به میانگین (متوسط) خود باز می‌گردد. بنابراین اگر قیمت یک دارایی به طور قابل توجهی از میانگین قیمت خود منحرف شود، ربات تریدر ارز دیجیتال با فرض بازگشت قیمت به میانگین، معاملات خود را در جهت خرید یا فروش انجام می‌دهد.

 

ربات تریدر ارز دیجیتال مبتنی بر آربیتراژگیری

ربات‌های میتنی بر آربیتراژگیری با استفاده از اختلاف قیمت‌ یک دارایی در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک ارز دیجیتال در یک صرافی با قیمت بالاتری نسبت به صرافی دیگر فروخته شود، ربات ترید ارز دیجیتال می‌تواند رمز ارز مورد نظر را از صرافی ارزان‌تر خریداری و آن را در صرافی گران‌تر بفروشد و سود کسب کند.

 

ربات های بازارساز ارز دیجیتال

یکی دیگر از استراتژی‌های محبوب در ربات های تریدر مربوط به بازارسازی است. ربات‌های بازارساز سفارش‌های خرید و فروش را ایجاد می‌کنند تا از اسپرد موجود بین خرید و فروش سود ببرند. این ربات‌ها معمولاً روی ارزهای دیجیتال با نوسان کم و با حجم بالا کار می‌کنند و در ارزهایی که این دو ویژگی را ندارند این استراتژی بسیار پرریسک است.

 

ربات های نوسان گیر

نوسان‌گیری یا اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی با تعداد معاملات بالا است که هدف آن سود بردن از تغییرات کوچک قیمت است. این کار به یک ربات نیاز دارد زیرا سرعت بالای معامله برای اجرای موثر، برای انسان دشوار است. از آنجایی که این روش در مدت زمان بسیار کم انجام می‌شود با ریسک بالایی مواجه است و برای انجام آن نیاز به یک استراتژی معاملعه قدرتمند است.

 

استراتژی نقطه شکست ربات تریدر ارز دیجیتال

این استراتژی بر این مفهوم استوار است که وقتی قیمت از یک محدوده تعریف شده (یا بالای مقاومت یا زیر حمایت) خارج شود، اغلب برای مدتی در آن جهت ادامه خواهد داشت. ربات تریدر زمانی وارد معامله می‌شود که نقطه شکست را شناسایی کند. تعیین دقیق این سطوح و اطمینان کامل از شکست آن می‌تواند درصد برد این استراتژی را افزایش دهد.

 

استراتژی مبتنی بر مومنتم ربات های تریدر

این استراتژی شامل خرید ارزهای دیجیتالی است که به شدت در جهت صعودی هستند (یعنی دارای شتاب هستند). در این استراتژی، به محض اینکه نشانه‌هایی از بازگشت ظاهر شد استراتژی فروش فعال می‌شود. برای شناسایی این موقعیت‌ها می‌توان از شاخص‌هایی مانند RSI یا MACD استفاده کرد.

 

استراتژی معامله معکوس با ربات تریدر ارز دیجیتال

برخلاف معاملات مومنتوم، معاملات معکوس شامل شناسایی زمانی است که قیمت ارز دیجیتال در شرف تغییر جهت دادن است. این کار معمولاً با جستجوی الگوها و شاخص‌های فنی انجام می‌شود که نشان می‌دهد در بازار بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروش انجام شده است.

 

ربات تریدر ارز دیجیتال مبتنی بر خبر

برخی از ربات‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عناوین اخبار را اسکن کنند. زیرا این اخبار ممکن است شامل اطلاعاتی باشند که بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر یک ربات، خبری از یک مشارکت بزرگ مربوط به یک ارز دیجیتال خاص را شناسایی کند، ممکن است آن ارز دیجیتال را خریداری کند و انتظار افزایش قیمت آن را داشته باشد.

 

استراتژی DCA برای ربات تریدر ارز دیجیتال

میانگین گیری هزینه دلاری یا DCA استراتژی است که در آن یک ربات بدون در نظر گرفتن قیمت، مقدار دلار ثابتی را در یک ارز دیجیتال خاص در فواصل زمانی معین سرمایه گذاری می‌کند. با گذشت زمان، این امر می‌تواند منجر به خرید ارز دیجیتال با هزینه متوسط ​​شود، از این رو این نام را به خود اختصاص داده است.

 

مزایای استفاده از ربات های ترید ارز دیجیتال

ربات های ترید ارز دیجیتال از نظر کارایی و جلوگیری از هدر رفت زمان بسیار مفید هستند و به همین دلیل است که بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران به دنبال استفاده از آن‌ها در معاملات خود هستند. از اصلی‌ترین مزیت‌های یک ربات تریدر ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • اتوماسیون: ربات‌های معاملاتی می‌توانند فرآیند معاملات را خودکار کنند، که این موضوع به ویژه در بازار 24 ساعته ارزهای دیجیتال مفید است. آن‌ها می‌توانند بازارها را رصد کرده و معاملات را به صورت شبانه روزی و بدون دخالت انسان انجام دهند و زمان را برای معامله‌گران آزاد کنند.

 

  • جلوگیری از غلبه احساسات: ترید کردن می‌تواند استرس زا و بسیار احساسی باشد و منجر به تصمیم گیری‌های عجیب و غریب شود. با این حال، ربات‌های معاملاتی صرفاً بر اساس منطق از پیش تعریف‌شده عمل می‌کنند، احساسات انسانی را از معادله حذف می‌کنند و به طور بالقوه منجر به تصمیم‌های تجاری منطقی‌تر می‌شوند.

 

  • سرعت: ربات های تریدر می‌توانند معاملات را بلافاصله پس از برآورده شدن معیارهایشان انجام دهند. این سرعت بالای عملیات در بازاری با سرعت بالا مانند کریپتوکارنسی، که قیمت‌ها می‌توانند در چند ثانیه تغییر کنند، بسیار مهم است.

 

  • تحلیل کارآمد: ربات‌های معامله‌گر می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌ها را در چندین بازار به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنند، چیزی که برای یک معامله‌گر انسانی غیرممکن است. این توانایی به آن‌ها امکان می‌دهد فرصت‌های تجاری را که ممکن است یک معامله گر انسانی از دست بدهد، شناسایی کنند.

 

  • بک تست: بسیاری از ربات‌های معاملاتی امکان بک تست را می‌دهند، به این معنی که می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی را در برابر داده‌های بازار تاریخی آزمایش کنند، تا بتوانند قبل از اینکه پول واقعی به خطر بیفتد، دوام آن‌ها را تعیین کنند.

 

  • مدیریت ریسک: ربات‌ها را می‌توان با تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف و تنظیم استاپ لاس برنامه‌ریزی کرد تا ریسک را محدود کنند، که با این کار به طور خودکار برای محدود کردن ضررهای احتمالی از یک سری موقعیت‌ها خارج می‌شوند.

 

ربات تریدر ارز دیجیتال

 

خطرات و محدودیت‌های ربات تریدر ارز دیجیتال

علی‌رغم مزایای زیادی که ربات های تریدر ارز دیجیتال دارند، یک سری خطرات و محدودیت‌های بالقوه‌ای در ارتباط با استفاده از ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال وجود دارد که عدم آگاهی از آن‌ها ممکن است منجر به ضرر و زیان برای کاربران شود. در ادامه چند مورد از مهمترین ریسک های استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال می‌پردازیم.

 

  • نوسانات بازار: ارزهای دیجیتال به نوسانات قیمتی خود شناخته می‌شوند. در حالی که ربات های ترید ارز دیجیتال می‌توانند به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند، ممکن است همیشه نتوانند سقوط‌ها یا جهش‌های ناگهانی بازار را پیش‌بینی کنند یا به طور موثر مدیریت کنند، مگر اینکه به طور خاص برای این کار برنامه‌ریزی شده باشند.

 

  • نیاز به نظارت: ربات‌های تریدر به نظارت منظم نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که به درستی کار می‌کنند. تنظیمات نادرست، اشکالات نرم افزاری یا مشکلات اتصال می‌تواند منجر به انجام معاملات ناخواسته یا فرصت‌های از دست رفته شود.

 

  • دانش فنی پیشرفته نیاز است: راه اندازی و پیکربندی ربات معاملاتی نیازمند دانش فنی پیشرفته است. استفاده حداکثری از ویژگی‌های یک ربات تریدر ارز دیجیتال اغلب مستلزم درک استراتژی‌های پیچیده معاملاتی و توانایی پیکربندی صحیح آن‌ها در ربات است.

 

  • خطرات امنیتی: از آنجایی که ربات‌های معاملاتی معمولاً به دسترسی به حساب صرافی ارز دیجیتال شما نیاز دارند، اگر ربات یا پلتفرمی که روی آن میزبانی می‌شود به خطر بیفتد، می‌تواند خطر امنیتی ایجاد کند. بسیار مهم است که فقط از ربات‌های معاملاتی قابل اعتماد و ایمن استفاده کنید.

 

  • اثربخشی محدود: یک ربات معاملاتی فقط می‌تواند به اندازه برنامه نویسی و استراتژی که قرار است دنبال کند خوب باشد. هیچ تضمینی برای کسب سود از آن‌ها، به خصوص در بازارهای نوسانی وجود ندارد. علاوه بر این، استراتژی‌ای که در یک شرایط به خوبی کار می‌کند ممکن است در شرایط دیگر کارایی نداشته باشد.

 

  • هزینه: در حالی که برخی از ربات‌های معاملاتی رایگان هستند، برخی دیگر پولی هستند. مهم است که این هزینه‌ها را هنگام محاسبه سود احتمالی لحاظ کنید. برخی از ربات‌ها نیز هزینه تراکنش دارند یا نیاز به خرید اشتراک دارند.

 

  • خطرات نظارتی: در حوزه‌های قضایی خاص، استفاده از ربات‌های معاملاتی ممکن است از نظر قانونی مورد داشته باشد. همیشه از رعایت قوانین و مقررات کشور خود اطمینان حاصل کنید.

 

چگونه ربات تریدر ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کنیم؟

اگر به استفاده از ربات‌های معاملاتی ارز دیجیتال فکر می‌کنید، ربات‌های رایگان یا پولی برای انتخاب وجود دارند، و ساختارهای هزینه در قالب‌های مختلفی از جمله اشتراک‌های معمولی یا هزینه‌های سفارشی ارائه می‌شوند. با وجود تعداد زیاد ربات‌های معاملاتی در بازار، انتخاب ربات تریدر ارز دیجیتال مناسب می‌تواند دلهره‌آور باشد. در اینجا چند فاکتور برای یک انتخاب مناسب را بررسی می‌کنیم.

 

  • قابلیت اطمینان: ربات تریدر ارز دیجیتال خوب باید یک سابقه خوب قابل اطمینان داشته باشد. رباتی که اغلب آفلاین می‌شود یا معاملات را به درستی انجام نمی‌دهد، کاربرد چندانی نخواهد داشت. به دنبال بررسی‌ها یا انجمن‌های گفتگو از کاربران ربات‌ها باشید تا از قابلیت اطمینان ربات مورد نظرتان مطلع شوید.

 

  • امنیت: با توجه به اینکه شما برای معامله دارایی‌های ارز دیجیتال خود به ربات اعتماد خواهید کرد، بسیار مهم است که ربات اقدامات امنیتی قوی داشته باشد. این اقدامات امنیتی می‌تواند شامل ویژگی‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، رمزگذاری داده‌ها و لیست‌های سفید باشد. همچنین باید هرگونه مشکل امنیتی را که ربات در گذشته داشته است در نظر بگیرید.

 

  • سودآوری: در حالی که عملکرد گذشته بازده آینده را تضمین نمی‌کند، می‌تواند یک شاخص مفید باشد. بسیاری از پلتفرم‌های ربات، عملکرد گذشته ربات را به اشتراک می‌گذارند. به یاد داشته باشید که این ارقام را با مقداری بدبینی در نظر بگیرید و مطمئن شوید که آن‌ها با ریسک‌پذیری و اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت دارند.

 

  • رابط کاربری: رابط کاربری ربات تریدر ارز دیجیتال باید کاربر پسند و شهودی باشد، به خصوص اگر در استفاده از ربات‌های معاملاتی تازه کار هستید توجه کنید که راه اندازی ربات، تنظیم متغیرهای آن و نظارت بر عملکرد آن باید آسان باشد.

 

  • پشتیبانی مشتری: پشتیبانی خوب از مشتری به خصوص اگر در استفاده از ربات‌های معاملاتی تازه کار هستید می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. بررسی کنید که آیا این پلتفرم پشتیبانی به موقع و مفیدی را ارائه می‌کند یا خیر. مثلا خوب است پشتیبانی 24 ساعته یا یک انجمن حمایتی داشته باشد.

 

  • سازگاری تبادل: این ربات باید با صرافی‌های ارز دیجیتالی که می‌خواهید در آن معامله کنید، سازگار باشد. برخی از ربات‌ها با صرافی‌های متعدد سازگار هستند و انعطاف‌پذیری بیشتری در معامله فراهم می‌کنند.

 

ربات های ترید ارز دیجیتال

 

آیا سود ربات تریدر ارز دیجیتال تضمینی است؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که شما همیشه با ربات‌های معاملاتی کریپتو درآمد کسب کنید. ربات‌های معامله ارز دیجیتال بر اساس قوانین و استراتژی‌های از پیش تعریف شده کار می‌کنند. اگر بازار به گونه‌ای رفتار کند که برنامه نویسی ربات پیش بینی نکرده باشد، ممکن است منجر به ضرر شما شود. به عنوان مثال، یک ربات ممکن است نتواند به طور موثری از پس جهش‌های ناگهانی و شدید بازار برآید.

 

علاوه بر این، حتی استراتژی‌های معاملاتی که به خوبی طراحی شده‌اند نیز می‌توانند دوره‌های زیان‌بار داشته باشند. بازارهای مالی تحت تأثیر طیف گسترده‌ای از عوامل هستند که بسیاری از آن‌ها قابل پیش بینی یا کنترل نیستند و این به ویژه در مورد بازار ارزهای دیجیتال بسیار صادق است.

 

به این دلایل، معامله‌گران باید با درک واقع بینانه از خطرات و مزایای بالقوه ربات‌های معامله‌گر، اقدام به کار کردن با آن‌ها بکنند. کاربران باید از آن‌ها به عنوان بخشی از یک استراتژی سرمایه‌گذاری گسترده‌تر و متنوع‌تر استفاده کنند و برای ضررهای احتمالی نیز آماده باشند.

 

جمع بندی

ربات های ترید ارز دیجیتال مزایای متعددی را ارائه می‌کنند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به توانایی معامله 24 ساعته، حذف سوگیری‌های عاطفی از تصمیم‌های معاملاتی، افزایش سرعت تراکنش و توانایی تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها به طور همزمان اشاره کرد. با این حال، آن‌ها با خطرات و محدودیت‌هایی مانند نیاز به نظارت مداوم، الزامات دانش فنی، مسائل امنیتی بالقوه، و عدم اطمینان از نوسانات بازار همراه هستند.

 

با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین‌ها، ربات‌های معاملاتی آینده می‌توانند حتی بصری‌تر و پیچیده‌تر شوند و قدرت تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری پیچیده‌تری پیدا کنند. با استفاده از پروژه ارز دیجیتال سینگولاریتی نت می‌توان به بسیاری از این ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دسترسی داشت.  ربات‌های معاملاتی کریپتو می‌توانند ابزار قدرتمندی در دست معامله‌گران باشند، اما مسیر تضمینی برای رسیدن به ثروت نیستند.

 

برچسب های مرتبط

ترید

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *